Muziek en XTC

MissParanoid

Belezen gebruiker
cadou zei:
hardcore housemuziek. that's it and only that. (eigenlijk moet ik toegeven dat dat puur een tic is die ik heb overgehouden aan een aantal tienerjaren doorbrengen in de gabberscene). Kan nuchter de muziek niet meer horen, wordt er dan kotsmisselijk van, alleen maar boem, boem, boem...... maar na een pilletje, is het het mooiste wat er is.

voor mij is dat ook het mooiste wat het is met pilletje en zonder... ik kan ni echt zegge da ik in de gabberscene vertoef maar vraag me af ik er over tijd ook zo ga overdenken als jij ben beniuwd :)

qinn

Bewuste gebruiker
Ik denk eerdeer door die Hardcore,

Ik luisterde dat vroeger ook tot dat ik Rock ging accepteeren.
Rock is gewoon prachtige muziek, wat egt met gevoel gemaakt word.
en ook met EGTE instrumenten.

en niet zoals hardcore, met een pc'tje in elkaar geflatst.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
qinn zei:

Bij mij was het prcies andersom. :P

TeQ

Bewuste gebruiker
qinn zei:

Vind of muziek met echte instrumenten is gemaakt of niet, totaal niet bepalend of iets goede muziek is.
Neem Aphex Twin, Air, Radiohead, Daft Punk... ook heel veel op een pc'tje in elkaar "geflatst".

Maak zelf wel verschil tussen muziek om te luisteren en om op uit me dak te gaan :) En hardcore vind ik ook niets aan, dus dat deel ik wel met je :wink:

TeQ

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Jullie zullen het nooit begrijpen. :P

Hoop dat je ons ooit eens zult begrijpen :wink:

Haha, nee ik vind hard uit mn dak gaan ook wel tof hoor. Maar er moet wel wat meer zijn dan alleen een harde bassline met een simpel deuntje er boven.

Vandaar dat die eerste hardstyle ook zo vet is :beer:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
TeQ zei:
GewoonVOL zei:
Jullie zullen het nooit begrijpen. :P

Hoop dat je ons ooit eens zult begrijpen :wink:

Haha, nee ik vind hard uit mn dak gaan ook wel tof hoor. Maar er moet wel wat meer zijn dan alleen een harde bassline met een simpel deuntje er boven.

Vandaar dat die eerste hardstyle ook zo vet is :beer:

Simpel deuntje?

Ken je het nummer Hardcore Junkie van Noize Suppressor? :rolleyes:

TeQ

Bewuste gebruiker
Heerlijk om daarop hard te gaan :) Kweenie, vind hardcore te leeg aanvoelen voor xtc.

Lab4 is ook super trouwens, maar die zijn gestopt :(

GewoonVOL

Wijs gebruiker
TeQ zei:
Heerlijk om daarop hard te gaan :) Kweenie, vind hardcore te leeg aanvoelen voor xtc.

Leeg!?

Ik ben dan aant smelten.

Het lijkt net of ik in de muziek zit. ofzo :)

TeQ

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
TeQ zei:

Leeg!?

Ik ben dan aant smelten.

Het lijkt net of ik in de muziek zit. ofzo :)

Ah, zal het verschil in smaak dan wel zijn :wink: Vriend van me kan er met jou over mee praten die vind het ook fantastisch. Maar voor mij is het niets.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als ik echt hard ga heb ik het liefst heavy/death metal :rockband:
Maar als de pil wat spacender werkt (zonder al teveel speed troep dus) heb ik liever rustige muziek zoals Enigma en Enya, of wat rustigere rock/metal zoals In Flames, Flogging Molly, Nickleback, of wat classic rock nummertjes. Heerlijk :hearteyes:

qinn

Bewuste gebruiker
ff paar nummers gezocht die ik luister tijdens me Xtc trip :grin: :hearteyes: :grin:

Muse - Bliss
Muse - New born
Muse - Hysteria
Muse - Starlight
Muse - Supermassive Black Hole
Linkin park - Numb
Linkin park - Crawling
Linkin park - In The End
Limp bizkit - Behind Bleu eyes

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

qinn

Bewuste gebruiker
haha!

ja dat hat ik gelezen in je trip report :grin:

Met nieuwjaar ga ik pas weer Xtc doen, dan zitte de 3 maandjes der weer op! :grin:
Ik zal dan ook wel ff een kerstliedje luisteren :P

fokker

Belezen gebruiker
Wow, dat is me te veel leeswerk, 8 pagina's, dat mn topic zo'n suc6 zou worden! :mrgreen:

Van shpongle luister ik idd ook veel (1e pagina), vind vooral "A new way to say hooray" wel vet en "room 23".

lazybones

Experimenterende gebruiker
kende Muse- bliss helemaal niet dus ff gedownload. Klinkt lekker maar ik hou 't bij Goa / Psy en Trance. Daar had je me een jaar geleden geen plezier mee gedaan, maar alles veranderd met dat pilletje. Ook je muziek smaak. . :P

Play_bunny

Wijs gebruiker
lazybones zei:
... alles veranderd met dat pilletje. Ook je muziek smaak. . :P

Daar heb je zeker gelijk. Ik vraag me nog steeds af hoe dat eigenlijk kan. Dat is niet iets wat je verwacht, vind ik namelijk. Eerder je persoonlijkheid.

lazybones

Tja , 't is heel gek. Ik heb er wel 'n theorie over maar of dat klopt is maar de vraag. Volgens mij zijn de indrukken die je opdoet tijdens je eerste xtc ervaring bepalend. Omdat de eerste keer zo'n heftige impact heeft weet je?
Ik denk dat we dat allemaal wel hebben gehad. Je bent nergens op voorbereid en je weet absoluut niet wat er gaat gebeuren. En dan begint opeens da zon veel helderder te schijnen en alles is veel kleurrijker en mooier. 't kan niet op.

Ik heb tijdens die 'trip' volkomen uitgelaten zitten luisteren naar New Maps Of Hyperspace. De hele avond en nacht. Kon er geen genoeg van krijgen. M'n vrienden dachten dat ik totaal krankjorem was geworden, want die waren nuchter als de pest. Hadden alleen bier gedronken, dus begonnen die langzaam aan sterk te verlangen naar de zangeres zonder naam en Andre Hazes. Ik ben reuze blij dat ik die muziek niet in huis heb, want anders was ik mogelijk daar nog aan verslingerd geraakt. Onder invloed van xtc is niks te gek.

lazybones

Nou, kut muziek. Dat valt toch wel mee? Maar 't gekke is dat dus die muziek voorkeur blijvend is. Ook nadat de xtc allang weer is uitgewerkt.
Dat geeft te denken. :openmouth:

Play_bunny

Wijs gebruiker
GewoonVOL zei:
lazybones zei:
Nou, kut muziek. Dat valt toch wel mee? Maar 't gekke is dat dus die muziek voorkeur blijvend is. Ook nadat de xtc allang weer is uitgewerkt.
:confused:

Hij heeft wel gelijk. Ik hield vroeger helemaal niet van hardcore en dat soort muziek. Mij zou je nooit op zo een feestje zien. Tegenwoordig wel. Zowel op feestjes, als thuis luister ik het ook.
Er zit wel logica in wat je zegt lazybones. Het heeft denk ik niet met je eerste ervaring specifiek te maken nu ik dat zo lees, maar gewoon met de ervaring ansich. Als ik dan kijk naar mijn eigen ervaringen kijk :)

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
GewoonVOL zei:
lazybones zei:

Hij heeft wel gelijk. Ik hield vroeger helemaal niet van hardcore en dat soort muziek. Mij zou je nooit op zo een feestje zien. Tegenwoordig wel. Zowel op feestjes, als thuis luister ik het ook.
Er zit wel logica in wat je zegt lazybones. Het heeft denk ik niet met je eerste ervaring specifiek te maken nu ik dat zo lees, maar gewoon met de ervaring ansich. Als ik dan kijk naar mijn eigen ervaringen kijk :)

Weetje hoe populair hardcore , hardstyle en jumpstyle nu zijn? :rolleyes:

lazybones

Ik denk dat t komt omdat je, wanneer je die muziek weer hoort,. in je onderbewustzijn steeds weer terug gaat naar die vorige ervaring. En die was dus super. :grin:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
lazybones zei:
Ik denk dat t komt omdat je, wanneer je die muziek weer hoort,. in je onderbewustzijn steeds weer terug gaat naar die vorige ervaring. En die was dus super. :grin:

Dat kan.. :rolleyes:

Ik weet nog tijdens mijn eerste keer XTC, vond ik robbie williams helemaal geweldig..

de dag daarna vond ik het weer hopeloze troep. :)

lazybones

Je kan je vergissen ja. :) Nou ja , hoe dan ook. Iedereen z'n eigen ervaringen en voorkeuren. Dat is maar goed ook. Maar vergeet niet dat mdma in feite uit de psychiatrie afkomstig is. Het kan zijn dat het je gedrag en je prioriteiten veranderd. Mijn maatjes beweren dat ik enorm veranderd ben sindsdien. Zij kunnen het weten. :P

qinn

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Play_bunny zei:
GewoonVOL zei:
lazybones zei:

Weetje hoe populair hardcore , hardstyle en jumpstyle nu zijn? :rolleyes:

Niet bekender dan rock :grin:

Bovenaan