Muzikaal talent

mikoz

Bewuste gebruiker
Halloooo,

Ik vraag me wel eens af of er op dit forum mensen zijn die muzikaal ergens in uitblinken. Het hoeft niet persè 'uitblinken' te zijn, maar wie hier bespeelt er een instrument?

Zelf speel ik gitaar sinds mijn 6e ongeveer. Ik vind dat ik er goed in ben en nog steeds met de maand vooruit ga. Ik speel meestal metal en post-hardcore nummers in drop C. Soms punk en rock en de laatste tijd ben ik een beetje bezig met blues rock met mooie, soms ingewikkelde solo's erin (denk aan Deep Purple).
Ik kan geen noten lezen en heb van het begin af aan op gehoor leren spelen. Nu als ik een nummer voor de eerste keer hoor heb ik hem meestal in een uur geleerd op een paar details na. Meestal breng ik er dan ook een eigen swing aan.

In mijn familie speelt er niemand een intrument op mijn opa na: accordeon. Dus je kunt niet echt zeggen dat 'het in de familie zit'.

Graag hoor ik van jullie als je een instrument bespeelt:
Welk instrument?
Hoelang al?
Op welke manier leer je het? Noten? Gehoor? Tabs?.....
Niet te missen: welke stijl? :)
Familie die ook speelt?
En wat je verder maar wilt toevoegen aan je post! :rock:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kan piano spelen, toen ik 12 was heb ik zo'n 1,5 jaar les gehad. Dus ik kan noten lezen en simpele liedjes spelen. Kerst- en sinterklaasliedjes waren toendertijd mijn favoriet :P Toen ik 16 was heb ik mezelf nog een aantal liedjes aangeleerd op basgitaar. Ik zou wel graag basgitaar leren spelen maar misschien over een jaartje of zo!

Mijn vader speelt gitaar. En één van mijn broers speelt thundergoed gitaar, kan ook zingen, drummen, keyboard, ga maar door. Maar die heeft ook al jaren een band met inmiddels drie albums uitgebracht én hij produceert en mixt muziek als werk.

Oh ja m'n andere broer en m'n moeder kunnen ook piano spelen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Uhm,,, Ik weet niet of je dit talent mag noemen? :P

https://www.youtube.com/watch?v=s0SB4nhPczw

Zelf gemaakt. Geen samples! Weinig kennis van DAW en alleen software synth's. Midi-controller, op gewone 2.1 speaker set van sony gemasterd. Vandaar de mindere kwaliteit. :wink:

Misschien dat ik in de toekomst een korte opleiding geluid synthese met hardware synthesizers ga volgen, en daarna een virus access B aanschaf, en monitor speakers. En bovendien een krachtige pc met een betere DAW en hopelijk meer kennis van synthese en (pre) masteren.

Het is tot nu toe gewoon een hobby van me, al ligt ie tijdelijk stil. :(

Tha Playah is mijn grootte favoriet! Ga mijn track vooral niet mijn zijn tracks vergelijken, want dan valt deze zwaar tegen denk. :flushed: :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb eergisteren voor het eerst m'n gitaar van de muur geplukt. Waar hij al drie jaar hangt ofzo.

I'll let you know in a few years.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb zo'n 10 jaar gedrumt, momenteel helaas niet meer. Verder heel veel bezig met elektronische muziek. Ik draai regelmatig op feestjes en probeer ook steeds meer uit met live muziekproducties e.d.

Verder heb ik nog een basgitaar staan, maar daar kan ik helaas nog steeds niet zo heel veel mee :P

MeejheM

Badass junkie
mijn muziekaal talent bestaat voornamelijk in delen van 128 settings(midi ja). maar ik speel ook gitaar. ik heb een yamaha, lekker smalle hals. ik ken alle accoorden, maar ook een hele hoop intro's riffjes en solo's die ik naspeel. vooral punk en nu-metal.

elektronisch vind ik interessanter, dus ik heb echt een shitload aan drumcomputers. de hele oude en nieuwe korg electribe series, een mc-505, mc909, yamaha rm1x, jomox xbase 09 en zelfs een devilfish tb-303. om er een paar te noemen.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
MeejheM zei:
mijn muziekaal talent bestaat voornamelijk in delen van 128 settings(midi ja). maar ik speel ook gitaar. ik heb een yamaha, lekker smalle hals. ik ken alle accoorden, maar ook een hele hoop intro's riffjes en solo's die ik naspeel. vooral punk en nu-metal.

elektronisch vind ik interessanter, dus ik heb echt een shitload aan drumcomputers. de hele oude en nieuwe korg electribe series, een mc-505, mc909, yamaha rm1x, jomox xbase 09 en zelfs een devilfish tb-303. om er een paar te noemen.

Zo'n Tempest is dat niks voor jou?

MeejheM

Badass junkie
Dat zijn zeker toffe apparaten, maar ik heb er al zoveel. Mocht ik de loterij winnen staat die tempest wel in de top 20 dingen die ik nog wil hebben. tot die tijd doe ik het maar met alle apparaten die ik wel heb.

2000 euro uitgeven aan zo'n apparaat is ook meer weggelegd voor de echte analoge freaks. Maar vet zijn ze zeker, ik heb er wel mee lopen spelen in de winkel.

Jixx

Bewuste gebruiker
Heb jij nog een leuke synth waar je niks meer mee doet Meej..?

Specifiek nord-lead of een virus acces versie.

Ik speel piano :rock:

Ik speel ook piano maar ik ben sinds een tijdje geïnteresseerd geraakt in het maken van elektronische muziek.
Ik maak vooral house muziek net als Martin Garrix, die kennen julllie misschien wel.

De muziek stel ik samen met programma's als Fl studio en ableton. Maar ik wil binnenkort ook een keyboard kopen

Zat even te denken waar ik een keyboard moet kopen, maar ik weet het niet goed, bax shop is een best bekende winkel. Of bij bol com.
Heeft een van jullie thuis een tweedehands keyboard die ik misschien kan kopen? Het maakt niet uit wat voor een :tearsofjoy:

mikoz

Bewuste gebruiker
Leuk!:grin: Ik heb zelf geen keyboard in de aanbieding, maar voor de muziek waar je mee bezig wilt voldoet zo'n mini keyboard met ~50 toetsen toch wel, lijkt me? Die kun je al krijgen voor tussen de 50 en 100 euro. Ik heb er al een paar gespot bij bax. Al weet ik niet of je daarmee direct kunt opnemen naar je computer. Zelf koop ik m'n instrumenten vaak bij thomann, daar zou je ook eens rond kunnen kijken.

Bovenaan