Mysteryland

PPaula

Newbie
Ik heb slechts 2 keer drugs gebruikt en beide keren sloeg hij niet lekker in.
De eerste keer was M in poedervorm, 3 kwartier na het eerste likje niks gevoeld en zo nam ik voorzichtig een tweede likje. Vervolgens voelde ik weer niks (na dezelfde hoeveelheid tijd), na zes likjes (behoorlijk wat tijd dus ook) sloeg hij in als een bom. Het begon met een heftig paniekaanval, mijn 2 vriendinnen en ik zijn toen de wc ingegaan om mij te kalmeren. Poging tot spugen mislukt, rustig m'n heftige paniekaanval zijn werking laten doen en vervolgens kwam er een lekker gevoel welke de hele avond erin bleef hangen.

De tweede keer was ik bang om weer zo'n paniek(angst)aanval te krijgen. Daarom besloot mijn vriendin om de pil (een half spookje) thuis tijdens het make-uppen alvast in te nemen. Aangezien ik mij altijd en overal om van alles druk maak en snel zenuwachtig ben, was het te verwachten dat het nu nog erger zou zijn na zo'n eerste ervaring. Hij sloeg dan ook wederom niet lekker in, ik ging er echt op wachten en lette op alles. Ik werd misselijk, voelde mij niet goed. Vervolgens nog een kwartje bijgenomen en naar het feest gegaan. Eenmaal op het feest voelde ik niks en was k behoorlijk down, dit was eigenlijk het hele feest zo. Het feest was voorbij en we zouden nog verder naar een afterparty gaan, maar ik wilde best naar huis. M'n vriendin niet en zij nam nog wat bij. Toen besloot ik dat toch ook maar te doen, ik had niks meer te verliezen. Ik ben nog even meegeweest en op de afterparty sloeg deze helft heftig in. Mijn avond was eindelijk begonnen.. Toch nog een leuke avond gehad uiteindelijk.

Dit waren 2 samenvattingen van 2 (voor mij) bizarre avonden. Zaterdag a.s. ga ik naar Mysteryland en zou ik graag mijn derde keer op mijn eerste festival willen meemaken. Ik heb de keuze uit gele ferrari's of blauwe defqon's (nog voorkeur?) Het enige wat mij ervan weerhoudt, is dat ik wederom bang ben voor het slechte inslaan van de drugs. Dat is iets wat ik absoluut kwijt wil. Ik ben bang dat het komt, doordat ik te zenuwachtig en gespannen ben voor en tijdens het innemen en dat hij daardoor ook zo inslaat. Ik krijg vooral ook hele erge spanningen in mijn buik die niet weggaan, ga trillen en m'n hard gaat wat tekeer. Iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat ik ermee moet doen?
Daarnaast heb ik nog 2 vragen. Ik moet de volgende dag om half 10 (half 9 verzamelen), na Mysteryland, een wedstrijd spelen. Is dat fysiek gezien mogelijk? En is melk drinken bij terugkomst een aanrader om de verwijde pupillen te verminderen, zorgt het ervoor dat de xtc uitwerkt?

Ik heb het internet (en dit forum) behoorlijk uitgespit, maar ik heb tot nu toe nog geen goede antwoorden op mijn vragen kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Ik heb paar keer rode defqons geslikt, halve per keer, dat ging erg goed, m'n zwager vertelde laatst dat de rode eruit zijn en de blauwe ervoor in de plaats gekomen zijn. Punt is met die blauwe dat ze erg sterk zijn dus hij waarschuwd iedereen die ze wil gebruiken om echt niet meer als een halve per keer te nemen.

Het is niet veel, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Over het algemeen zijn blauwe defqons inderdaad sterke pillen (180-200mg).
Maar er zitten ook mindere batches tussen, als je de mogelijkheid hebt tot testen dus ook altijd doen.

Paula, jouw ervaringen zijn erg herkenbaar en je geeft eigenlijk je eigen antwoord al.
Spanningen in je buik, trillen en een verhoogde hartslag horen er nou eenmaal bij. Als je hier niet tegen kunt is mdma misschien gewoon niet voor jou gemaakt..
Daarnaast geef je dus je eigen antwoord al: Je kunt die paniekaanvallen voorkomen door van te voren juist niet bang te zijn. Acepteer wat de drugs met je doen. Probeer positief te blijven denken, probeer je niet te focussen op de negatieve effecten maar zoek juist naar lekkere of leuke dingen (zoals liefde gevoel ed.)
Als ik je verhaal zo lees weet jezelf precies hoe je je voelt, probeer dit tijdens het inslaan zelf te beinvloeden. Paniekaanvallen zijn te vermijden of verminderen door psychologisch sterk te zijn, en positief te blijven denken.

Wat een andere mogelijkheid is, is dat je pillen vervuild zijn.
Maar aangezien je na het inslaan vrijwel elke keer wel een lekkere avond hebt gehad (welke effecten had je dan? Behalve dat lekkere gevoel dat bleef hangen)
Je negatieve effecten duiden namelijk op het inslaan van een redelijke dosis MDMA, terwijl de positieve effecten daarvan niet echt naar boven komen?

reverb

Bewuste gebruiker
Allereerst, je hebt ook de optie om niet te nemen. Het is mogelijk te genieten van de dag en de muziek en je vriendinnen, zonder xtc.... :)

Maar goed je wil zo graag high gaan op xtc... Begin met een halve en accepteer dat je je anders gaat voelen, je gebruikt drugs, dus je lichaam zal erop reageren daar hoort bij verhoogde hartslag, warm worden, heldere lichten, strakke kaak, alles mooi vinden en heerlijke muziek,dans (en in mijn geval slecht kunnen plassen). Dat is het toaal pakket! Iedereen schrijft lyrische verhalen en die zijn waar, maar er is ook dat veranderende gevoel. Wanner je neemt, bedenk, Zeker de eerste 15-20 minuten van de xtc trip zijn even wennen, een soort rush, de bekende kreet 'het slaat in', je gaat dan niet slecht! In een lichte dosis is dit beter behapbaar. (Je eerste ervaring lijkt meer op een overdosis dan de gewenste 1-2 mg per kgr gewicht).

Maak het tot je regel om niet bij te nemen totdat 45-60 minuten voorbij zijn, kijk gewoon op je horloge. Als je dan niets voelt, wacht dan nog een kwartier en neem dan bij. Maak voor jezelf de stelregel: wanneer ik lekker ga neem ik niet nog meer, lekker is goed. Het is zo verleidelijk om meer te nemen, maar door meer drugs (xtc) ga je je niet opeens 2 keer beter voelen. Ga je niet lekker, wijzig je setting (stage, koel af, etc). En ik heb de regel dat ik na 3 uur pas meer neem en dan alleen wanneer ik het xtc gevoel begin kwijt te raken, maar over de hele dag/nacht nooit meer dan 2 mgr per kgr. (Eigenlijk zeg ik, voorkom overdosering, persoonlijk vind ik overdoseren van geen enkele drug lekker. Testen!)

Je schrijft dat je je de tweede keer weer niet lekker voelde en je nam toch bij. Dat begrijp ik niet, meer xtc als je je niet goed voelt is niet de oplossing. In het algemeen versterken drugs je gevoel, nu kun je xtc goed sturen in lage dosering, dus voel je je goed, neem alleen dan xtc.... niet als je je al slecht voelt.

Het is jammer dat je de dosering van de pillen niet weet (misschien nog even zoeken op http://www.pillreports.com en http://www.ecstasydata.org), als iedereen roept dat het een sterke pil is, dan zou ik de helft nemen, stel 100mgr. Ben je 60 kgr, neem niet meer dan 1-1 1/2 of max 2 pillen.

Je vraagt wat er de volgende dag van te zien is in je ogen. Als je je laatste pil (dosis) rond 18:00 hebt ingenomen, dan is deze de volgende ochtend niet meer zichtbaar (goed slapen). Melk drinken heeft geen zin, een after E-pil kan je helpen met herstel. Een banaan eten en wat vitamines helpt meer. Maar even rustig aan doen en goed eten is net zo goed, je moet je lichaam de kans geven te herstellen. Een beetje slechte planning om te gaan sporten de dag na Mysteryland.... :wink:

Start rustig en concentreer je op de muziek, dans, omgeving en laat je meenemen in een pracht setting! :hearteyes:

PPaula

Newbie
Allereerst bedankt voor de uitgebreidde reacties, ik heb er gisteren op Mysteryland veel aan gehad!

@Stuiterbal91
Bedankt, want daardoor is mijn keuze wel makkelijker geworden om te kiezen voor de gele ferrari's welke iets 'zachter' zouden zijn.

@Peptalk
Het waren beide geteste pillen die een goede vriend, die zelf meeging, geregeld heeft. Ik kon dus kiezen uit de blauwe defqon of gele ferrari, beide rond de 200-220mg. Uiteindelijk beschreef mijn vriend het verschil als dat de blauwe voor wat harder gaan zouden zorgen en de gele voor wat lekkerder en meer euforie. Dat was dan ook de reden dat ik voor de ferrari's ging, ik wilde mij lekker voelen en niet de nadruk op het heel hard gaan.

Bij mijn eerste ervaring was het sowieso gewoon teveel van het goede, mijn vriendinnen voelde na 1-2 likjes al heel veel, ik had er zes nodig (en dat bij een eerste keer).. dat klopte natuurlijk al niet.

De positieve gevoelens die ik beide keren heb gehad zijn een blij goed gevoel, intens gelukkig zijn, de muziek heel goed en lekker kunnen voelen, zin om te knuffelen, dansen, praten en heel erg scherp zijn.

@Reverb
Die optie had ik zeker, maar aangezien ik met 'n vriend mee was (en 2 vrienden en 1 vriendin van hem), die wel zouden nemen en ik het zelf ook erg graag wilde, was die optie voor mij niet zeer van toepassing. Aangezien ik de volgende dag om kwart over 8 klaar moest staan en half 10 een wedstrijd moest gaan spelen, zou dat wel het meest verstandige zijn.

Ik heb dan ook de hele dag met een naar gevoel in mijn buik rondgelopen, waarschijnlijk omdat ik wist dat ik het ging nemen, de voor mij bekende spanning en angst had en toch niet zeker was ervan gezien de volgende dag. Daarnaast had ik nog nooit zoveel mensen bij elkaar strak zien staan, de enige bizarder en enger dan de ander. Hierdoor versterkte het nare gevoel en ik voelde mij dan ook nog niet op mijn gemak op het festival. Na een tijdje ben ik er doorheen gaan kijken, gelukkig. Om 17.40, 4.40 later dan onze aankomsttijd, ben ik dan ook pas mijn eerste halfje gaan innemen. Ik voelde op dat moment dat ik er rustig genoeg voor was en tijdens Avicii zou ik genoeg afgeleid worden om niet aan de inwerking van de pil te denken. Mij is verteld dat na meestal zo'n 30 minuten de pil in kan gaan slaan. Aangezien dit niet het geval was gisteren, werd ik toch wat onrustiger, na een lange anderhalf uur begon ik dan eindelijk wat te voelen. Gelukkig voelde die goede vriend zelf ook niets eerder, dat gaf mij een goed gevoel. Ik moest nog even snel naar de wc, terwijl ik voelde dat hij in opkomst was, vervolgens wat te drinken gehaald en zag ik een bankje. Ik wilde er graag even op gaan zitten en dat was een goed voorgevoel van mij, ik werd wat licht misselijk en begon mij 'anders' te voelen. Door jullie reacties ben ik er rustiger mee omgegaan en ben ik tegen die vriend gaan praten. Ik vroeg hoe hij zich voelde en dergelijke, hij speelde er goed op in dat ik misselijk was, want hij zei dat hij dat ook een beetje had e.d. (terwijl dat blijkbaar achteraf niet zo was) na zo'n 15 min begon ik mij goed te voelen en gingen wij richting de mainstage. Vanaf dat moment ben ik lekker gegaan. Na 2,5uur wilde hij bijnemen en ik twijfelde, voelde het wel afnemen maar met vlagen. Uiteindelijk op m'n gevoel afgegaan en nog een halve gele ferrari (volgens mij 219mg) bijgenomen. 30 minuten later voelde ik mij nóg beter.. Tot de laatste beat om 23.00 heb ik met een dikke smile gestaan. Vanaf het moment dat de eerste insloeg hebben mijn kaken niet stilgestaan, ik heb heerlijk gedanst en tegen het einde aan begon ik ook nog eens non-stop te praten. Tijdens de terugreis was ik niet meer te stoppen met praten. Ik voelde mij heerlijk en goed. Ik scheen zo extreem veel en snel te praten, zoveel dat ik er zelf gek van werd in positieve zin, maar het voelde goed. Eenmaal thuis aangekomen werd ik al wat vermoeider en ben ik gaan slapen, de 3,5 uur die ik nog had. Vervolgens ben ik alsnog gaan spelen, zo vroeg, maar ik kon niet anders. Ik moet zeggen, na wat ik erover gelezen en gehoord heb, adviezen van die vrienden en jullie reacties, het is mij reuze meegevallen. Ik heb op mijn hartslag e.d. gelet, maar alles is prima gegaan, ik voelde pas de vermoeidheid en pijn wanneer ik stopte. Ik ben zelfs nog een tweede wedstrijd gaan spelen bij een ander team, maar dit was wel uiteindelijk wel vragen om heel veel pijn en vermoeidheid. Gelukkig waren mijn ogen trouwens al redelijk bijgetrokken, alleen mijn lippen (dat was de vorige 2x ook zo) waren kapot en zoveel dikker. (Ik heb normaal redelijk dunne lippen namelijk, dus dat valt zo op). Het feit dat mijn ouders hier niks van zagen, vind ik enkel verbazingwekkend maar wel heel fijn uiteraard.

Al met al kan ik zeggen dat ik uiteindelijk een heel geslaagde eerste ervaring op een festival gehad heb. Mysteryland was geweldig en dit was mede te danken aan de fijne ferrari ervaring. Aangezien ik vandaag behoorlijk minder 'praatgraag' ben, met pijnlijke kaken, dikke kapotte lippen en wangen op de bank zit, dacht ik jullie mijn uiteindelijke ervaring te delen.
Bedankt voor de reacties!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zo, mooie uitgebreide reactie van jou ook!

Fijn dat het deze keer wel totaal positief is verlopen.

PPaula zei:
Aangezien ik vandaag behoorlijk minder 'praatgraag' ben, met pijnlijke kaken, dikke kapotte lippen en wangen op de bank zit, dacht ik jullie mijn uiteindelijke ervaring te delen.
Bedankt voor de reacties!

Nou, uit je reactie blijkt dat je toch nog lekker kunt lullen :P

Probeer vandaag, ondanks dat je er misschien geen zin in hebt, toch goed te eten.
Een banaan, vla, chocolademelk en veel fruit helpen je om je sneller weer beter te voelen.
Ijsjes eten helpt wat tegen de pijn in je wangen, vitamine C zorgt voor sneller herstel als je ze kapot gebeten hebt.

Bovenaan