Na 15 Jaar Was Het Enough!

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
:stoned: Hello Drugsforumbezoekers, :stoned:
Ik kom hier even vertellen, dat ik na 20 jaar tabakgerook en 15 jaar weedgerook er sinds 10 dagen ben met opgehouden, ik ben nu 31 en heb zoiets van we blijven spijtig genoeg geen 20 meer, allez van geest misschien wel, maar dat lichaam blijft geen 20.
Daarom ben ik ermee gekapt, en hopelijk kan ik voor andere een voorbeeld zijn, niet dat ik opeens de wereldverbeteraar wil uithangen, want dat heb ik al geprobeerd en dat lukt niet.
Maar als er vele blowers zijn die willen stoppen en van hun eigen denken dat het niet lukt, dat heb ik ook gedacht bijna 2 jaar, mor plots sinds 10 dagen geleden lukte het, en ben al eerder gestopt es met blowen, maar dan had ik steeds men gewoon sigaretje nog als troost, maar nu ben ik met alles gekapt, omdat ik niet vroeg wil sterven aan een of andere kanker, because we all know smoking is not good for your body.

:sunglasses:
Almost 20 years I was in jail for crime in nicotine and weed, but now @ the moment I'm free......And I'll Stay

Merry Meet & Blessed Be
Bubblepunk

Jeller

Badass junkie
nice, maar je moet echt blijven volhouden, want ik was 4 maand gestopt en dan weer beginnen blowen, alleen iets minder dan vroeger

ondertussen ben ik ook al bijna 3 weken gestopt omdat het examens zijn, maar kben nog aant twijfelen om het nie meer te doen, maaj in de vakantie is da echt onmogelijk, dus kga gewoon het proberen beperken voor speciale gelegenheden, maar da is ook zo moeilijk om dan op de niet-speciale gelegenheden 'nee' te zeggen :(

dus blijven volhouden en nie plooien :wave:

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Nee iki zal zo sterk zijn dat ik niet meer zal plooien voor het roken en als ik nog es zin heb, kan me nog steeds een spacecake bakken.

MerryMeet&BlessedBe

Bubblepunk :wink:

Osi`

Bewuste gebruiker
BUBBLEPUNK zei:
:stoned: Hello Drugsforumbezoekers, :stoned:
Ik kom hier even vertellen, dat ik na 20 jaar tabakgerook en 15 jaar weedgerook er sinds 10 dagen ben met opgehouden, ik ben nu 31 en heb zoiets van we blijven spijtig genoeg geen 20 meer, allez van geest misschien wel, maar dat lichaam blijft geen 20.
Daarom ben ik ermee gekapt, en hopelijk kan ik voor andere een voorbeeld zijn, niet dat ik opeens de wereldverbeteraar wil uithangen, want dat heb ik al geprobeerd en dat lukt niet.
Maar als er vele blowers zijn die willen stoppen en van hun eigen denken dat het niet lukt, dat heb ik ook gedacht bijna 2 jaar, mor plots sinds 10 dagen geleden lukte het, en ben al eerder gestopt es met blowen, maar dan had ik steeds men gewoon sigaretje nog als troost, maar nu ben ik met alles gekapt, omdat ik niet vroeg wil sterven aan een of andere kanker, because we all know smoking is not good for your body.

:sunglasses:
Almost 20 years I was in jail for crime in nicotine and weed, but now @ the moment I'm free......And I'll Stay

Merry Meet & Blessed Be
Bubblepunk
Leuk leuk! Zeker volhouden, ermee stoppen is altijd beter dan het gebruiken. Maar sommigen willen het niet loslaten en nog altijd af en toe eens willen genieten van een lekker peukje!

Maar daarbij, of je nu stopt of niet, die kanker ga je toch wel ooit krijgen aangezien jij toch een heel tijdje gerookt hebt. Tis niet dat je nu stopt, dat je later geen kanker zult krijgen hé :tongueout: ma bon, voorkomen is altijd beter!

Doodkapje

Wijs gebruiker
Wel ik ben de dikke vriendin die daar wel een oogje op houd dat ie niet terug begint!!! haha of kletsen op zijn blote poep!!!

azgaza

Badass junkie
Als je binnen 15 jaar nog geen kanker hebt zijn alle cellen vernieuwd en krijg je geen kanker meer, heel goed dat je gestopt bent met alles roken, want de rook is slecht.

jasper

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Als je binnen 15 jaar nog geen kanker hebt zijn alle cellen vernieuwd en krijg je geen kanker meer, heel goed dat je gestopt bent met alles roken, want de rook is slecht.

het duurt dus 15 jaar eer al je cellen van je hele lichaam vernieuwt zijn?
waarom sterven rookers dan sneller?als je cellen toch vernieuwt worden? of mis ik de clue nu?

azgaza

Badass junkie
barry zei:
azgaza zei:

het duurt dus 15 jaar eer al je cellen van je hele lichaam vernieuwt zijn?
waarom sterven rookers dan sneller?als je cellen toch vernieuwt worden? of mis ik de clue nu?

Boven je 40ste gaat het trager, je longcellen doen 15 jaar over volledige vernieuwing, maar kapotte aderen worden niet heel meer, als ze te dun zijn en afsterven, alleen de kans op longkanker wordt minder, de andere problemen blijven deels wel.

Doodkapje

Wijs gebruiker
hier moet ik even op reageren.

hij zal binnen 15 jaar "zwaar verminderde" kans op kanker lopen tengevolge van roken. wat je zegt van die cellen ik weet niet wat je dan precies bedoelt. wat ik wel weet is als je longblaasjes afsterven er geen nieuwe in de plaats komen. en longblaasjes kunnen dus ook afsterven door heftig hoesten.

kanker krijg je door virussen en is je immuunsysteem verminderd dan krijg je wel degelijk kanker... dus 't is niet dat ie geen longkanker meer kan krijgen plus primaire (rechtstreeks in de longen ontstaan) komt minder vaak voor hoor het zijn meestal uitzaaien van elders...

acidboy

Badass junkie
Eier zei:
Allemaal stront. Kanker krijg je of je krijgt het niet, natuurlijke selectie.

Daar heb je misschien nog een punt ook, roken is verhoogt het risico op kanker veruit het aanzienlijkst. Mensen roken als gevolg van een bewuste keuze. Dat is dus in principe gewoon natuurlijke selectie.
Net als dat roekeloze jonge leeuwen een grotere kans hebben om dood te gaan dan welpjes die fijn bij mamma in de buurt blijven. :)

Verder wil ik de topicstarter feliciteren bij zijn definitief overkomende stoppoging. :)

Hoop dat het voor mij ook eens zo mag zijn.

Eier

Bewuste gebruiker
Kortom, we gaan toch allemaal dood. Behalve ik dan, ik droom enkel dat ik een leven heb.

azgaza

Badass junkie
Ik heb een keer in een paddo trip met een gigantische grijns op mijn gezicht mijn tripgenoot verteld dat we longkanker zouden krijgen en dood zouden gaan, op het moment vond ik het zelfs leuk. Zij niet.

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Hey Hello Druggies!

Allemaal bedankt om te reageren, en te discusieren of ik nu welles of nietes kanker zal krijgen, hihihi best grappig als dat zo moet zijn is dat inderdaad de selectie van moeder natuur, trouwens iedereen wordt met kanker geboren - er is nog enkel de vraag bij wie breekt het wel of niet uit!!
Toch Druggies , allemaal bedankt voor de felicitaties, vandaag ben ik al aan m'n 10de stopdag en we blijven voortdoen!

Merry Meet & Blessed Be
:) Bubblepunk

mercury.31

Experimenterende gebruiker
goed bezig in ieder geval, je moet toch redelijk mentaal sterk te zijn om zomaar te kunnen stoppen, dus respect daarvoor, ik zelf probeer het roken, blowe zuipe enz. te beperke tot weeknd

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
Succes !! :grin:
ik ben ook gestopt al een maand, maar af en toe heb ik wel een gedachten zo iets als... een joint zou wel lekker zijn nu :flushed:

Bovenaan