Na 5-mapb wil ik nu 2cb proberen

Siepa

Newbie
Hi, ik ben nieuw hier.
Vrouw, 43.
Ik heb de laatste tijd tijdens techno feestjes te vaak 5mapb gebruikt, namelijk in februari, mei, juni, juli en augustus.
Vooral na aflopen weekend had ik een enorme mentale kater. Maar eigenlijk ook in juni en juli wel.
Het put mijn serotonine helemaal uit.

Ik vind 5mapb geweldig (80 mg per pil en dan neem ik er 3 per festival tussen 14:00 en 23:00). Ik voel me ontspannen, euforisch, vol liefde, verbonden, voel me een fladderende vlinder, ik kan uren dansen, ik wil met iedereen contact, samen heerlijk glimlachen en dansen, prachtig. Heerlijk om rond te lopen in m’n eentje.
Maar de kater is te erg. Het is nu donderdag, ik was zaterdag op een feest en nu pas zijn mijn gedachten weer wat redelijker.

Ik denk eraan om 2cb te proberen de volgende keer als ik ga (eind oktober). En dan erg laag gedoseerd want ik had vernomen dat je je dan ontspannen, blij en euforisch kunt voelen en als je hoger doseert ga je trippen. Dat hoeft dus niet van mij. Lichtjes is niet erg maar ik wil dus vooral ontspanning, euforie, liefde, fladderen over het terrein en contact maken.
Het feit dat het mijn serotonine voorraad niet leegtrekt spreekt me erg aan.

Bij welke dosering kan ik bovenstaande wensen verwachten?
Kán ik dit überhaupt verwachten of ga je toch eigenlijk meestal voornamelijk trippen?
Waarschijnlijk is tussen de 10 en 15 mg. slim voor wat ik wil.
Bestaat dit spul dan ook in pillen van bijv 12mg?

Kán ik dit überhaupt verwachten of ga je toch eigenlijk meestal voornamelijk trippen?
Waarschijnlijk is tussen de 10 en 15 mg. slim voor wat ik wil.
Bestaat dit spul dan ook in pillen van bijv 12mg?
Ik zou je verwachtingen wat bijstellen voordat je een flinke teleurstelling krijgt. 2c-b is naar mijn mening totaal niet vergelijkbaar met het euforische effect van middelen zoals 5-mapb of MDMA (ookal beschrijven velen het als een soort mix tussen LSD en MDMA).

De vergelijking met LSD kan ik begrijpen, maar met MDMA of andere middelen die op serotonine werken zie ik niet. 2c-b voelt als een gemiddeld tripmiddel aan, maar dan zonder sterke mindfucks of filosofische gedachtes.

Qua dosering: pillen zijn er in allerlei doseringen, maar wat er daadwerkelijk in zit weet je pas wanneer je langs het testcentrum bent geweest.

Wellicht is 5-meo-mipt (moxy) ook een goed alternatief.
Begin met 5mg en dan kun je elk uur 5mg bijnemen tot zo’n 15-20mg. Daarmee voorkom je vervelende bodyload.

Maar ga het niet vergelijken met het effect van uppers die met je serotonine ‘fucken’ zoals 5-mapb, xtc, 6-apb, 3-mmc, 4-fma etc.
De beleving is anders, maar ook leuk!!
En geen vervelende drugskater waarbij je er de hele week af ligt.
Ik ben wat ouder en ken dat helaas ook te goed.

De variatie tussen 2cb pillen is best groot, dit komt grotendeels omdat de stof werkzaam is in lage doseringen (8mg tov 12 mg is een groot verschil in ervaring, maar is natuurlijk een hele kleine hoeveelheid). Ik heb soms dat uit dezelfde batch de ene pil me vrij hard doet trippen en de ander een stuk minder. Ik zou je spul laten testen, dan heb je een grove schatting en of het echt 2cb is, en dan een halve nemen en aftasten hoe dat valt, heel precies doseren is een beetje een illusie bij 2cb. Ik vraag altijd aan vrienden hoe een bepaalde pil valt, dat is meestal een redelijke indicator, maar goed, niet iedereen heeft vrienden die proefkonijn spelen misschien.

De euforie die er bij komt kijken is minder uitgesproken dan 'pure' serotonergische substanties zoals MDMA of 5MAPB en de bodyload kan wat zwaar zijn als je het nooit eerder hebt gebruikt. Het trippen op 2cb is verder vrij vergevend, ook bij hoge doseringen heeft het weinig headspace en is het niet zo intens als LSD o.i.d., dus wat dat betreft zou ik je niet teveel zorgen maken. Als je iets zoekt wat vooral je sociaal en 'aan' maakt voor een feestje kan je ook kijken naar iets anders, want 2cb is dat niet voor iedereen - ik vind het fantastisch, ik voel me altijd een klein kind in een tekenfilm, maar dat is niet altijd wat je zoekt. Als je kan, doe het eerst eens thuis en kijk hoe dat is.

Bedankt voor jullie reacties!

Als ik even goed terugdenk aan wat ik het fijnste vond tijdens het gebruik van 5mapb dan is dat voornamelijk een heerlijk ontspannen gevoel, verbonden, sociaal, een dikke glimlach op mijn gezicht de hele tijd.
Fladderen over het terrein, met een bijzonder gevoel in mijn benen; heerlijk.
Ik hoef niet opgepept te worden.
Denk vooral ontspannen en verbonden met mensen om me heen.

Wat vind jij dan leuk aan 2cb, zeehond?

Het enorm euforische gevoel heb ik alleen de eerste keer dat ik dit gebruikte zeer sterk ervaren. Daarna werkte het al minder.
Dit staat bij mij niet op 1 dus.

Wat vind jij dan leuk aan 2cb, zeehond?
Ik kan alleen over 5-meo-mipt praten, ook wel moxy genoemd.
Ik vind dat ook heel fijn met een paar drankjes.
Word dan ook sociaal soepeler, chill gevoel, muziek klinkt veel intenser.
Zoek anders wat trip reports van anderen over dit stofje.

Terug
Bovenaan