Na jaren speed gebruik..

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ken wel iemand die ongeveer het drievoudige daarvan dagelijks gebruikt heeft en er vanaf gekomen is. Zijn gebruik was gedurende die periode wel enigszins binnen de perken gebleven (geen grammen tegelijk, wel eten, wel slapen). Afkicken van zoiets vereist denk ik heel veel wilskracht. Hem is het wel in één keer gelukt als ik het goed heb.

Ben jij zelf verslaafd? Professionele hulp kan denk ik geen kwaad aangezien afkicken erg lastig is na zo een lange periode (en een speedverslaving is ook wel heftig lijkt mij).

lotske1984-

Wijs gebruiker
Als ik wil kan ik stoppen..maar niet lang..ik weet nie of jij gebruikt.?als je lijntje snuift het doet iets met de mens geluks gevoel enz..en dat heb niet als ik nie gebruik..heel de dag zetel ligge enz..da is het toch ook nie..met speed ga alles makkelijker enz..

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik gebruik ook zelf wel speed, en ik snap de verslavende werking ook wel. Ik snuif sowieso niet trouwens, ik slik het (en erg kleine doses), dus dat maakt het wat minder verslavend ook. Degene die ik ken is al lang geen jongen meer, die is al over de 50 heen. 25 jaar dagelijks gebruikt ongeveer. Hij heeft het volgens mij ook wel met hulp gedaan. Hij is niet opgenomen maar is ook wel op gesprekken en dergelijke gegaan als ik het goed heb.

De enige tip die ik je mee kan geven is om de speed helemaal los te laten. Accepteer dat het geen onderdeel meer van je leven zal zijn en dat je het dus ook nooit meer zal mogen gebruiken. Het is duidelijk dat je echt wel wilt stoppen. Je zegt 'de hele dag in de zetel liggen enzo', dat zal misschien aan het begin zo zijn, maar na verloop van tijd krijg je nuchter die levenslust echt wel terug. Je zult een maand of drie inderdaad weinig waard zijn als je stopt, maar de levenslust krijg je echt wel terug met gezond eten; voldoende vitamines; geen drugs (ook geen ritalin, pillen, wiet of wat je dan ook maar bedenkt), geen alcohol; en een week of twee nadat je bent gestopt met speed elke dag gaan sporten. Ook kun je, zodra je weer energie hebt en zin om dingen te doen, weer aan je verplichtingen gaan werken, op je eigen tempo uiteraard. Je vindt vroeg of laat ook echt wel niet-drugsgerelateerde vrienden en andere relaties. Dit soort dingen geven je meer levenslust.

Ik heb al wel eens uit nieuwsgierigheid hele verhalen op internet gelezen van mensen die ook aan pep verslaafd geweest zijn. Je kunt er vanaf komen als je het echt wilt. En dat wil jij blijkbaar ook. Ik zou zeggen, stop vandaag nog met speed gebruiken en houd dit vol. De eerste weken en zelfs maanden zullen moeilijk zijn maar daarna kun je een gezond en blij leven lijden, met waarschijnlijk nog wel meer geluksgevoel dan dagelijks aan de pep... :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ergens wil ik wel stoppen ma aan de 1ne kant nie..heb raar situatie voor gehad en ja speed verzacht de pijn ook wa..heb ma paar goei vriende zen ok gebruikers en hun los laten..ga moeilijk worden..weet goe genoeg dak men toekomst aant verdoen ben maja..en dan nog de jongens die ik wil kan ik toch nie krijgen dus ja dat wringt ook wel..

ooscaar

Wijs gebruiker
Je situatie wordt echt niet beter van drugs. Natuurlijk wil je ergens niet stoppen, want drugs zijn leuk. Je moet uit je vicieuze cirkel zien te raken. Je maakt natuurlijk niet voor niets hier een account aan en stelt deze vragen, maar niemand zal een antwoord hebben dat jou in drie tellen niet meer verslaafd maakt. En je kunt echt wel meer krijgen dan je denkt, maar speed heeft op dat soort dingen geen positieve invloed. Probeer te stoppen en echt vol te houden (geef niet op na twee weekjes, je lichaam heeft flink tijd nodig om te herstellen) en anders is professionele hulp ook zeker geen slecht idee :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
En ben al jaren nimmer uitgeweest..das zo ma nie opgelost volgens mij hoor..en geloof me ivm die jongens dat was vroeger ook al zo voor mijn gebruik..

ooscaar

Wijs gebruiker
Maar drugs lossen deze problemen ook echt niet op hoor. Niemand krijgt altijd wat hij of zij wil. Stop vandaag nog (ga eventueel direct op zoek naar professionele hulp) en probeer beter in je vel te zitten. Je hebt er al lang over nagedacht, anders had je hier niet een account aangemaakt. Je kunt je over een half jaar een stuk beter voelen dan nu :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Vandaag zal niet meer lukke heb al lekkers binne en moet gaan werke.. :)
Idd probleme worden er niet mee opgelost maar moet er zelf 100 procent achter staan dan he..

ooscaar

Wijs gebruiker
Vind je je levensstijl van nu leuk en denk je dat dit houdbaar is? Hoe zie je jezelf over vijf jaar? Je kunt ook op gesprekken gaan met mensen die verstand hebben van verslavingen. Werken zal natuurlijk de eerste week/weken niet gaan zonder speed, maar daarna kun je echt wel weer je verplichtingen hervatten, met een stuk meer levenslust als nu. Meer advies valt er niet te geven...
Morgen stoppen dan maar :wink:

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik sluit me bij oscar aan. Je vervelende gevoelens lijken in eerste instantie erger te worden maar na een tijdje gaat het alleen maar beter. Zoals je nu klinkt kan je beter professionele hulp zoeken. Zij kunnen je coachen van drugs af te blijven, ook wanneer je met tegenslagen te maken krijgt. Want dat gaat wel gebeuren, het leven is nou eenmaal niet altijd eenhoorns en regenbogen. En zoals je zelf ondervindt is het leven met drugs dat ook niet dus het is de moeite waard om te stoppen. In het begin kan het zwaar zijn maar je moet geduld hebben en na een tijdje merk je dat het loont. Veel sterkte, wat je beslissing ook mag zijn. En als je er toch voor wil gaan om te stoppen, zou ik als ik jou was hulp zoeken

lotske1984-

Wijs gebruiker
Als jullie mijn situatie zouden kennen ja dan zoude jullie mij beter begrijpen maar is te lang om het uit te leggen mss..

Susanne

Bewuste gebruiker
Het maakt niet uit hoe lang je verhaal is hoor, wij lezen het wel. Maar hoe bedoel je? Vind je dat we niet genoeg begrip hebben? Want dat is niet mijn bedoeling.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Er heeft en getrouwde man met 2 kinderen mij er willen afhelpen van mijn gebruik..heeft meer dan 2 jaar mijn kopke zitte zot make en mijn verstand voor de zot gehouden..hij was bezorgt om mij hoe ik erbij loopte..ik weet dat het allemaal goed bedoeld was..maar ergens heeft hij mijn leven na de klote gedaan..vroeger had ik kei veel plezier enz..en in had graag met het same iets mooi wille opbouwen en zijn kindere..maar hij is al 22 jaar getrouwd en al daarvoor al vele jaren samen..zijn geluk heeft hij nog ma heeft wel die van mij afgepakt..want zoals vroeger dat plezier heeft hij kappot gemaakt..dus ja ergens ben ik meer dan 2 jaar voor de zot gehouden..maar zijn ok wel voordelen uitgekomen dat ook wel..

Susanne

Bewuste gebruiker
Ja oke snap ik. Maar nu je dit voor jezelf erkent, kan je het dan beter afsluiten? Ik denk dat dit een heel complex probleem is dus ik raad je echt aan om hulp te zoeken. Ook voor als je een gelijkwaardige relatie wil zoeken want zo klinkt dit niet. Drugsverslavingen zijn nou eenmaal vaak heel slecht voor relaties.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Das moeilijk voor de afsluiten..heb nog nooit voor iemand zoveel gevoelens gehad als voor hem..vind het pijnlijk dat hij niet meer met mij wou..had en mooie relatie van kunnen verder komen..maar ja dan moet het ook van zijn kant kome..

Susanne

Bewuste gebruiker
Dat iemand net zoveel van jou houdt als jij van hem (/haar) en dat jullie evenveel respect voor elkaar hebben

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik weet niet in hoeverre hij je expres hoop geeft (dan is hij dus ook nog een dikke klootzak) of dat hij je alleen steunt omdat hij wil dat het goed met je gaat, maar zolang hij nog samen is met zijn vrouw kunnen jullie geen gezonde en gelijkwaardige relatie met elkaar aangaan. Je zegt zelf ook dat je je leven niet helemaal op de rit hebt dus ik betwijfel of jullie uberhaupt een gezonde relatie met elkaar kunnen aangaan, ook als hij bij zijn vrouw weggaat. Daarom zou ik echt hulp zoeken. Ze zeggen niet voor niks dat je eerst van jezelf moet leren houden voordat je van een ander kan houden. En ik veroordeel je echt niet, ik probeer je juist te helpen maar je probleem is te complex om 1, 2, 3, te verhelpen. Daarom zou ik echt professionele hulp zoeken

lotske1984-

Wijs gebruiker
En dan heb ik hem ook al byna en jaar nimmer gezien en iets van gehoord is al gelede van vorig jaar november ongeveer..wa vind je daar van.?

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik weet niet wat ik er van vind want ik ken de situatie verder niet. Ik wil best advies geven of een luisterend oor bieden maar dan moet je met concrete vragen of situaties komen

Bovenaan