Nachtdiensten

CuriousExplorer

DF-koning
Maar dan hebben we het toch over iets heel anders? Iemand die het door een arts voorgeschreven krijgt voor bijvoorbeeld ADHD? Diegene heeft het daadwerkelijk nodig en iemand die focus wil houden tijdens een nachtdienst niet.

Die kan beter aanpassingen doen in haar leefstijl of gewoonweg ander werk zoeken zodat ze geen nachtdiensten meer hoeft te draaien want ik kan me voorstellen dat dat ook zwaarder word als je 50 jaar oud bent.
Even een vraag. Nee, ik wil er geen discussie rond voeren. En nee, niet iedereen hoeft te antwoorden.

Maar,

Word je liever geholpen door iemand met 50mg pep op, of door iemand die heel vermoeid is na een bepaald uur tijdens de nachtdienst?
Enkel keuze tussen die 2.
Dat is toch kiezen tussen cholera en de pest?

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Even een vraag. Nee, ik wil er geen discussie rond voeren. En nee, niet iedereen hoeft te antwoorden.

Maar,

Word je liever geholpen door iemand met 50mg pep op, of door iemand die heel vermoeid is na een bepaald uur tijdens de nachtdienst?
Hah, ik was dit scenario net aan het typen toen ik een popup kreeg van een nieuw bericht :tongueout:

Overigens zou ik kiezen voor de verpleger aan de pep.

AFMartinez

Newbie
Ik gebruikte GEEN 50mg pep. Dat is m'n leeftijd haha. Zo goed werd er gelezen.

Ernstige vermoeidheid zorgt voor een verminderde alertheid die te vergelijken valt met 3 glazen alcohol. Maar goed. Het zal wel.

Bedankt een ieder voor een aantal nuttige tips die ik heb gehad van mensen.

Torchic

Badass junkie

Maar,

Ik hoef er ook geen discussie over.

Als iemand nachtdiensten niet goed vol kan houden dan lijkt het mij dat diegene zijn eigen verantwoordelijkheid moet pakken en ervoor moet kiezen om bijvoorbeeld ander werk te gaan doen. Of haar functie vervullen in een andere omgeving waar geen nachtdiensten gedraaid hoeven te worden.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik hoef er ook geen discussie over.

Als iemand nachtdiensten niet goed vol kan houden dan lijkt het mij dat diegene zijn eigen verantwoordelijkheid moet pakken en ervoor moet kiezen om bijvoorbeeld ander werk te gaan doen. Of haar functie vervullen in een andere omgeving waar geen nachtdiensten gedraaid hoeven te worden.
Leef maar verder met de gedachte dat alle mensen die momenteel nachtdiensten draaien dit zonder problemen doen. Of ander werk moeten zoeken.
Want zo lees ik dit.
De realiteit is gewoon dat de spoeddienst heel wat minder bezet zou zijn.

Maar elk zijn kijk hier op. 😊

OtherShore

Badass junkie
Diegene heeft het daadwerkelijk nodig en iemand die focus wil houden tijdens een nachtdienst niet.
Stimulantia worden voorgeschreven voor focus tijdens nachtdiensten 🤷‍♂️ Militairen die wacht moeten houden, piloten op lange vluchten… Dus in sommige gevallen is het ‘nodig’. Alleen wel beter als een arts die afweging maakt natuurlijk. Dat geef ik toe.

Maar ik wil juist GEEN ritalin, GEEN amfetamine, OOK NIET door een huisarts voorgeschreven.
Als je op zoek bent naar supplementen dan moet je mijn suggesties negeren 😅 want dat waren allemaal amfetamine-achtingen. Hopelijk vind je iets dat werkt!

Laatst bewerkt:

Torchic

Badass junkie
Leef maar verder met de gedachte dat alle mensen die momenteel nachtdiensten draaien dit zonder problemen doen. Of ander werk moeten zoeken.
Want zo lees ik dit.
De realiteit is gewoon dat de spoeddienst heel wat minder bezet zou zijn.

Maar elk zijn kijk hier op. 😊
Klopt! Helaas is dit wel de realiteit en dat besef ik me maar al te goed.

Maar je legt niet voor niets een eed of belofte af toch?

Ik denk dat wij een andere kijk hier op hebben en dat mag dus ik wil het hier ook verder bij laten.

Paranoize.

Badass junkie
Als ik al in zo'n situatie zou gebruiken want dat is superdom als je in de zorg werkt maar ik zou dan echt voorzichtig te werk gaan en hooguit een heel klein beetje speed om wakker te blijven. Coke sowieso niet, hooguit amfetaminen en dan t liefst nog een lage dosis ritalin of dex dat is nog enigzins vergelijkbaar met een paar sterke bakken koffie. Wel energie maar niet echt merkbaar onder invloed zijn (als je het goed doet en micro doseert!!!!)

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Ik gebruikte GEEN 50mg pep. Dat is m'n leeftijd haha. Zo goed werd er gelezen.

Ernstige vermoeidheid zorgt voor een verminderde alertheid die te vergelijken valt met 3 glazen alcohol. Maar goed. Het zal wel.

Bedankt een ieder voor een aantal nuttige tips die ik heb gehad van mensen.
Dat van die verminderde alertheid ben ik met je eens. Daar is veel onderzoek naar gedaan. Amfetamine(tot een bepaalde dosering) kan het bijvoorbeeld veel veiliger maken om een vliegtuig te besturen. Caffeine heeft veel te veel nadelen, als je dit gaat gebruiken om alert te blijven. Ik heb er verder geen oordeel over wat je doet.
Hou er wel rekening mee dat veel mensen die in dit topic op jou haten, trouwe NEOPHYTE fans zijn. Dus neem het niet zo zwaar op.

Kordie

DF-koning
Je bent als verpleegkundige BIG geregistreerd.
Realiseer je dat als je drugs gebruikt en je wordt betrapt dit ernstige gevolgen kan hebben. Niet enkel ontslag op staande fout, mogelijk vervolging tot strafbaar feit maar ook een schrapping in het BIG register (m.a.w. je komt nergens meer aan de bak)

APESHIT13

Belezen gebruiker
Je bent als verpleegkundige BIG geregistreerd.
Realiseer je dat als je drugs gebruikt en je wordt betrapt dit ernstige gevolgen kan hebben. Niet enkel ontslag op staande fout, mogelijk vervolging tot strafbaar feit maar ook een schrapping in het BIG register (m.a.w. je komt nergens meer aan de bak)
Afgezien nog van het morele feit dat je de verantwoordelijkheid hebt over andere mensen

rachel1

Newbie
nepspeed of charge is een partydrug en koop je bvb *modknip*..toppie!

Laatst bewerkt door een moderator:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
nepspeed of charge is een partydrug en koop je bvb *modknip*..toppie!
Het noemen van verkooppunten is verboden, zie forumregel 1 (de forumregels staan als je newbie bent echt megaduidelijk in je beeld, niet te missen).

Bij deze krijg je een officiële waarschuwing, een volgende keer is het een permanente ban.

Lees ook de doelstelling rond harmreductie even door.

Bovenaan