Nare ervaring xtc

denizz1

Newbie
Ik heb een vraagje, ik heb 2 x xtc gebruikt. De eerste keer nam ik ongeveer een halve pil, ik voelde me prima , op een gegeven moment kwam er wel een moment van paniek omdat ik moest kotsen & de muren in de wc gingen draaien, daarna voelde ik me opzich wel prima en heb ik een leuke avond gehad. De 2e keer dat ik xtc ging gebruiken was ik al gespannen, ik voelde me niet op en top. Ik besloot een kwartje te gebruiken. Op een gegeven moment raakte ik in paniek, ik dacht dat ik dood zou gaan , na een uur volle paniek zakte het wel wat af, en heb ik er een leuke avond van proberen te maken. De week erna voelde ik me wel kut, moe, verdrietig , afwezig. Eigenlijk na een week had ik nergens geen last meer van. 2 maanden later begon ik me ineens enorm slecht te voelen, depressieve gedachtes , heel erg nadenken over t zin van het leven, is dit allemaal wel echt? Soms voelt t allemaal zo onwerkelijk, ik heb deze gedachtes nu ong 2 maanden. Ik vraag me dus af of dit het gevolg kan zij vd drugs?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Het lijkt me niet dat dit 2 maanden later nog door de drugs komt. Wellicht even langs een psycholoog, via de huisarts? Is wel iets om naar te laten kijken.

denizz1

Newbie
Het lijkt me niet dat dit 2 maanden later nog door de drugs komt. Wellicht even langs een psycholoog, via de huisarts? Is wel iets om naar te laten kijken.
Ik loop nu bij een psycholoog . Ik ervaar ook sinds kort ruis in mn beeld ( of tenminste sinds kort valt t me op ). Ben serieus echt angstig man, het leven voelt echt kut

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik loop nu bij een psycholoog . Ik ervaar ook sinds kort ruis in mn beeld ( of tenminste sinds kort valt t me op ). Ben serieus echt angstig man, het leven voelt echt kut
Vertel je deze dingen om allemaal aan je psycholoog? En je zorgen over dat het door de drugs komt? Hij of zij kan je het beste informeren.

Sterkte man, besef je dat het leven altijd verandert, er is altijd hoop op verbetering.

CuriousExplorer

DF-koning
Lijkt me stug dat je eerst 7weken in orde bent, en dan plots zo'n ernstige klachten ervaart. Is er iets veranderd aan uw patroon?Minder slaap?Meer stress? Bepaalde medicijnen etc?

denizz1

Newbie
Lijkt me stug dat je eerst 7weken in orde bent, en dan plots zo'n ernstige klachten ervaart. Is er iets veranderd aan uw patroon?Minder slaap?Meer stress? Bepaalde medicijnen etc?
Ik heb wel nare ervaring gehad . Ben bij het overlijden van een direct familie lid geweest . Maar is het mogelijk om na het gebruik van xtc je nooit meer hetzelfde te voelen?

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb wel nare ervaring gehad . Ben bij het overlijden van een direct familie lid geweest . Maar is het mogelijk om na het gebruik van xtc je nooit meer hetzelfde te voelen?

Het is gewoon raar dat je eerst 7 weken geen klachten had. Waarom link je direct naar drugs, die je 2 maanden geleden nam?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker

Zo'n heftige ervaring lijkt me op dit moment aannemelijker dan de xtc van 2 maanden geleden. Wat je noemt is natuurlijk niet niks. Blijft er over praten en leg vooral alles wat er speelt zo goed mogelijk uit aan je psycholoog.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben zo angstig dat er geen verbetering komt
Zoals ik je ook per PM vertelde: bang zijn dat er geen verbetering komt is wat ervoor zorgt dat er geen verbetering komt...

Je moet zelf dit patroon verbreken. Je moet ophouden met jezelf gek maken door van alles op te zoeken op internet en 24/7 over je klachten na te denken.

Ik heb in de 5/6 jaar dat ik hier zit meerdere mensen meegemaakt die precies zulke klachten kregen door MDMA of wiet en allemaal waren ze niet bereid om uit dat patroon te stappen. Het enige wat ze deden was zeggen dat ze bang waren dat er geen verbetering zou komen. En die komt er ook niet, als dat het enige is waar je de hele tijd mee bezig bent.

Klinkt hard, maar als dit niet bij je doordringt dan blijf je hiermee doorgaan.

denizz1

Newbie
Het is gewoon raar dat je eerst 7 weken geen klachten had. Waarom link je direct naar drugs, die je 2 maanden geleden nam?
Omdat dat een hele nare ervaring was. Soms denk ik ook dat ik last heb van HDDP, en dat is natuurlijk een gevolgd wat je kan over kan houden door xtc. Daarom denk ik er steeds zo overna.

denizz1

Newbie
Zoals ik je ook per PM vertelde: bang zijn dat er geen verbetering komt is wat ervoor zorgt dat er geen verbetering komt...

Je moet zelf dit patroon verbreken. Je moet ophouden met jezelf gek maken door van alles op te zoeken op internet en 24/7 over je klachten na te denken.

Ik heb in de 5/6 jaar dat ik hier zit meerdere mensen meegemaakt die precies zulke klachten kregen door MDMA of wiet en allemaal waren ze niet bereid om uit dat patroon te stappen. Het enige wat ze deden was zeggen dat ze bang waren dat er geen verbetering zou komen. En die komt er ook niet, als dat het enige is waar je de hele tijd mee bezig bent.

Klinkt hard, maar als dit niet bij je doordringt dan blijf je hiermee doorgaan.
Je hebt ook echt gelijk maar die angst is zo groot snapje , angst dat het nooit meer over gaat etc , angst dat ik mn leven heb verpest & nooit meer hetzelfde ga worden. Maar je hebt gelijk , moet proberen die cirkel te doorbreken, alleen hoe ik daarmee moet beginnen is lastig.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Je hebt ook echt gelijk maar die angst is zo groot snapje , angst dat het nooit meer over gaat etc , angst dat ik mn leven heb verpest & nooit meer hetzelfde ga worden. Maar je hebt gelijk , moet proberen die cirkel te doorbreken, alleen hoe ik daarmee moet beginnen is lastig.

Wellicht met partner/ouders iemand over praten en eventueel de psycholoog. Start met positieve dingen. Ga aan jezelf werken, beweging en sport kan hier heel belangrijk in zijn. Zoek afleiding, ga dingen doen, maak je huis schoon.. ik noem maar wat. Alleen jij kan er verandering in brengen, dus jij zal uit dit negatieve spiraal moeten klimmen. Ik ben geen ervaringsdeskundige of iets, maar zoals je klinkt is dit zeker iets waar je gewoon zelf uit kan komen of met hulp van bijv. een psycholoog, maar dat gaat je alleen lukken als jij voor jezelf positiever gaat worden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarom moet je dus klein beginnen: jas aan, naar buiten en gaan wandelen of fietsen. Zoek de natuur op, daar is het makkelijker om je hoofd leeg te krijgen. Doe dat nou eerst maar en kijk wat voor effect dat heeft op je angst.

Je kunt jezelf hier niet uit denken. Het denken eraan maakt het alleen maar erger. Dat de angst zo groot is, is geen reden om er nog meer over na te gaan denken maar juist minder.

denizz1

Newbie
Wellicht met partner/ouders iemand over praten en natuurlijk de psycholoog. Start met positieve dingen. Ga aan jezelf werken, beweging en sport kan hier heel belangrijk in zijn. Zoek afleiding, ga dingen doen, maak je huis schoon.. ik noem maar wat. Alleen jij kan er verandering in brengen, dus jij zal uit dit negatieve spiraal moeten klimmen. Ik ben geen ervaringsdeskundige of iets, maar zoals je klinkt is dit zeker iets waar je gewoon zelf uit kan komen of met hulp van bijv. een psycholoog.
ik hoop t echt enorm , want atm zie ik het allemaal gewoon echt slecht in, sinds voelt de dood als enige oplossing snapje , zo donker voelt t aan atm.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
ik hoop t echt enorm , want atm zie ik het allemaal gewoon echt slecht in, sinds voelt de dood als enige oplossing snapje , zo donker voelt t aan atm.

Als dat soort gedachtes door je hoofd schieten en je wil daar met iemand over praten, maak dan gebruik van het bellen naar 113. Je kan op de site ook met ze chatten, als je bellen niet prettig vind.
Misschien helpt het als je tegen een volledige buitenstaander je verhaal kan doen. Deze mensen hebben hier ervaring mee en jij kan daar je hart luchten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik gok nog redelijk jong en nog een heel leven voor je wat nog waardevol is.

Hopen is niet genoeg, je zal er zelf ook verandering in moeten brengen en actief proberen uit de put te komen. Dat kan je.
Wat @Mindless zegt, doe je spullen aan en trek er even op uit. Het is volgens mij bijna overal een mooie dag. Oordopjes in of koptelefoon op, wandeling en je hoofd leegmaken. Schrijf het desnoods later van je af.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja bij echte zelfmoord gedachten zeker bellen naar zelfmoordpreventie.

Heb je verder ook mensen waarmee je samen activiteiten kunt doen om uit dit negatieve denken te komen? Samen een blokje om, door een mooi park of bos of zo? Dit kan denk ik al een hoop goeds doen.

Syl

Badass junkie
Heb zelf ook wel eens tijdje gehad dat ik me angstig voelde na xtc.
Maar ik bleef tegen mezelf zeggen dat het vast niet meer goed kwam.
Dat ik er van alles aan had over gehouden.
Zolang je dat denkpatroon aanhoud blijf je in die cirkel.
Je maakt jezelf helemaal gek in je hoofd!.
Geloof mij het gaat helemaal goed komen serieus.
Maar daar moet je eerst zelf van overtuigd zijn.
Nu blijf je in deze angst..

Het is goed te praten over hoe je je voelt maar zoek ook afleiding.
Wandelen, sporten, serie kijken enz enz.
Verzet je gedachten zodat je niet voor de volle 100% alleen maar op je angst bent gericht.

Je komt hier uit echt waar maar daar moet je zelf ook in gaan geloven!!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb je al geantwoord via PB. De mensen hierboven hebben nuttige dingen te melden. :) Hopelijk kun je er iets uithalen. Sterkte!

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Heb zelf ook wel eens tijdje gehad dat ik me angstig voelde na xtc.
Maar ik bleef tegen mezelf zeggen dat het vast niet meer goed kwam.
Dat ik er van alles aan had over gehouden.
Zolang je dat denkpatroon aanhoud blijf je in die cirkel.
Je maakt jezelf helemaal gek in je hoofd!.
Geloof mij het gaat helemaal goed komen serieus.
Maar daar moet je eerst zelf van overtuigd zijn.
Nu blijf je in deze angst..

Het is goed te praten over hoe je je voelt maar zoek ook afleiding.
Wandelen, sporten, serie kijken enz enz.
Verzet je gedachten zodat je niet voor de volle 100% alleen maar op je angst bent gericht.

Je komt hier uit echt waar maar daar moet je zelf ook in gaan geloven!!
Dit is het beste advies wat ik je kan geven! Heb er zelf ook ervaring mee en dacht echt dat ik mezelf verkloot had, big suprise, dat was niet zo. Toen ik door had dat het wel weer goed kwam ben ik er echt veel anders in gaan staan. Je moet echt proberen die mindset vast te houden.
Wat ook belangrijk is, is om te accepteren dat het soms wat minder gaat. Door dat te accepteren en te denken dat het wel weer goed komt heb je eigenlijk de 2 hoofdpunten te pakken.

Bovenaan