"naschokken"

gaevert

Newbie
Hey hey,

Ik heb de topictitel maar even tussen haakjes gezet omdat ik niet echt een verklaring heb voor het gevoel dat ik hier nu ga omschrijven.
Hoewel ik hier nieuw ben(hey, hallo etc), ben ik tog al redelijk ervaren in de wondere party wereld..
Nu had ik met oud&nieuw op een feest na een lange tijd gezeten te hebben toen ik opstond ineens t gevoel alsof er iets insloeg, iets onbekends. Mijn eerste ingeving was ojee ze hebben iets in me drinken gedaan, 1seconde later leek ik even heel erg hard te gaan en me hele lichaam "verkrampte", ik weet t niet echt goed uit te leggen. Weer 1 seconde later leek t alsof mijn lichaam der gewoon mee op hield.. khad echt t gevoel alsof mijn lichaam out wou gaan maar dat ik t tegenging.
Verder heb ik er toen vrij weinig aan gedaan & gedacht later omdat t maar om 5 seconde max ging.

Maar, een maand later.. weer een groot feest, niet meer aan het rare incidentje gedacht. Ging goed alemaal tot een uurtje of 6 ik kreeg deze rare aanval weer, gewoon tijdens t feesten zelf.. en meerdere malen.
Vooral als ik er aan dacht, nu snap ik dat ookwel sinds mdma gevoelens versterkt.. op dat moment dus angst.
Gelukkig weet ik als geen ander niet in paniek te raken omdat t dan helemaal fout gaat. Verder weet ik nog dat t net voelt alsof de rare kramp via de borstkast naar de keel trekt, op dat moment dacht ik ook echt een hartstilstand te krijgen, en dan is het gewoon weer afgelopen.
Dit ging ongeveer nog een 2 uur door, maar echt omdat ik er telkens weer aan dacht.

Zou ik gewoon teveel hebben gehad, ik praat hier over 5 a 6 pillen a 85mg mdma en ik ben echt wel wat gewend, t waren wel allebij de keren dezelfde. Ik geloof ook echt niet dat dit al in de buurt kwam van een overdosis, verder drink ik genoeg en was ik dus ook niet overhit(denk ik).
Leef verder vrij normaal & aardig gezond, heb ook nooit een kater gehad van de koekjes, nu ook niet.
Zou het mischien kunnen dat dit tussen de oren zit? de aanvallen iig niet want dat was wel echt, maar de ernst ervan.. omdat je er bang van raakt en er zovaak aan moet denken dat je het weer krijgt.

Ik kan hier ook verder nix over vinden op internet jammer genoeg..
Heeft iemand hier zoiets wellis meegemaakt? Ik heb nu best wel angst om er nog mee door te gaan, ook al gaat t maar om "schokken" van een paar sec, t is best wel eng.

hoiiie :wave:

DjTrips

Bewuste gebruiker
wel, als het een troost mag zijn, ik heb ook soms schokke, in mijn borstkas zo, maar dat is je hart niet, maar die spiertjes op je ribben enzo, best wel eng enzo, maar dit heb ik pas na feestjes, ik denk dat je deze schokken bedoelt ?

schokken die zo plots komen vanuit het niets, 5secondes barstende pjin, en dan trug weg, ik heb het zowel na feestjes, als doordeweeks, als voor feestjs

gaevert

Newbie
Ehmmm, nee t doet absoluut geen pijn en er is ook geen terugweg, t stopt in 1 keer gewoon. Verder kan ik je wel vinden in dat t uit t niets komt en ineens door je lichaam schiet.
Maar nu je het zegt, toen ik de maandag later op de snelweg ree moest ik ineens kkhard remmen en toen kreeg ik weer dezelfde aanval..
Tog ben ik van mening dat we niet helemaal over t zelfde spreken, ik had jou soortgelijke reactie al in een ander topic gelezen dacht ik, na t forum al doorzocht te hebben voor zoiets.
Verder hoop ik wel dat je gelijk heb, thx :sunglasses:

joint20

Experimenterende gebruiker
hmz zoiets heb ik ook 1x gehad geloof ik ..
Lag ik gewoon rustig in bed, in een x ging leek mn bewustzijn weg te vallen (nee ik viel niet inslaap, was klaarwakker.), me lichaam verkrampte gewoon en en kon me niet meer bewegen, en me bewustzijn leek in een zwart diep gat te vallen, en ik probeerde me te verzetten, en leek net op tijd weer "on earth" te komen.. Tja was redelijk scary, dacht echt dat ik dood ging..

Waarschijnelijk minder erg dan het lijkt, gewoon soort van storinging in je hersenen, door xtc helaas ja :P

Ik weet niet hoeveel je gebruikt, maar als je slim bent stop je ff paar maanden met xtc,

joint20

Experimenterende gebruiker
ik heb er ff op gegooglt, en wat ik had leek idd erg veel daarop..
Heb ik opeens ff geen zin meer om te gaan slapen, brrrrr... :-S

nicole1973

Belezen gebruiker
ik heb het wel als ik in mijn bed lig .. doet geen zeer maar echt van die spastische stuipen dan gaat er opeens een arm in de lucht of mn hoofd schiet de andere kant op en soms voel ik het ook in mijn lijf.. echt van binnen .. maar geen enge ervaring alsof iets het niet meer doet

Freezing

Bewuste gebruiker
lijkt dit niet n beetje op dat je hersens zuurstof tekort komen als je te snel opstaat ofzoiets? dan lijkt het ook net of je outgaat maar dan toch net niet enzo..?

nicole1973

Belezen gebruiker
wat ik bedoel is echt een soort spastische beweging.. soms heb je het als je slaapt dat je het gevoel hebt dat je valt dan krijg je ook zo een soort gevoel...

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Meer mensen hebben last van dit soort slaapstoornissen. Ik heb het ook een tijdje gehad en er een topic over geopened, meer ervaringen met slaapstoornissen kun je hier lezen:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=6353

Ontopic;

Hetgeen jij beschrijft had een vriend van mij ook ongeveer met coke. Hij zei dat hij pijn kreeg aan zijn slokdarm en omde 5 seconden enorm moest boeren om het gevoel weg te krijgen, dit duurde ongeveer een half uur tot een uur. Hij had het gevoel ook vaker gehad en dacht ook dat hij een hartstilstand kreeg of dood leek te gaan.

DjTrips

Bewuste gebruiker
kheb het onlangs nog gehad en ik denk een verklaring te hebben.

het gevoel :

of een speer aan 300km/u door u gaat, duurt niet lang maar voelt wel heel pijnlijk + raar, de pijn blijft echter niet lang, je wordt er ongerust van wel

reden (volgens mij) : je lichaam is uitgeteld en nood aan rust, ik had 2 dagen voordien bijna nix binnen met enige voedingswaarde of vitaminen enz... je lichaam heeft al die vitaminen enzo nodig aangezien je die opverbruikt o.i.v speed, ik had een zware zware speed avond na die paar dagen van junkfood en snoepgoed (weinig vitaminen & gezonde shizzles dus) de morgen/middag dat ik thuiskwam had ik dit ook, had prachtige party maar eens in bed kreeg ik dat speergevoel, bleef ong 2min liggen. viel in slaap...

het tekort aan "voorbereiding" is volgens mij de reden...

gaevert

Newbie
Mensen,

Sorry dat ik zo lang niet gereageert heb :flushed:,
wat Djtrips zegt klopt denk ik wel idd, ik was de dag voor qrimetime nog uit gegaan en was met een kater opgestaan om vervolges verder te gaan feesten.. met xQlusive zware werkdag gehad en die vervolges af te sluiten met een macdonaldsje..

Nu had ik gister weer een mooi feestje & weer 4 uurtjes geslapen en 11 uur gewerkt. En aangezien ik een beetje bang was geraakt van die koekjes dus ik ging maar aan de coke, absoluut niet vermoedend dat ik dat ervan zou krijgen.. Ik had niet veel, slechts een halve gram, daarom. Toggg kreeg ik om 1 of andere rede deze vage shit weer & wat Psycho_Chrono beschreef:

Ontopic;

Hetgeen jij beschrijft had een vriend van mij ook ongeveer met coke. Hij zei dat hij pijn kreeg aan zijn slokdarm en omde 5 seconden enorm moest boeren om het gevoel weg te krijgen, dit duurde ongeveer een half uur tot een uur. Hij had het gevoel ook vaker gehad en dacht ook dat hij een hartstilstand kreeg of dood leek te gaan.

Is excacttt het gevoel ja, ik kan het niet beter omschrijven, ik moet ook echt hard boeren om het weg te krijgen... Verder was het geen ander gevoel als van de pillen.
Toen ik er dus maar weer mee ophield en een beetje ontnuchterde leek het net of t een enorm brandend maagzuur was en toen dat opkwam dat de long een keertje oversloeg.. Zou het kunnen dat als je spaced dit gevoel gewoon 100 keer zo ernstig aanvoelt? of wat?

Verder zatk net nog even op internet te kijken over de longen,
en zag een site over hyperventilatie.. maar zal het dan zo simpel zijn?

Bij een tekort aan CO2 ontstaat vaatvernauwing, waarbij een vermindering van de bloedvoorziening van de hersenen optreedt en de zuurstof minder goed aan de weefsels wordt afgeven. Dit kan een aantal vervelende verschijnselen veroorzaken zoals:

- benauwd gevoel, kortademigheid
- krop in de keel
- droge mond
- prikkelingen in handen en voeten
- slappe, onzekere benen
- krampen
- duizeligheid, misselijkheid
- hoofdpijn
- slecht zicht, wazig zicht
- zweten, klam gevoel
- het idee flauw te vallen
- versnelde hartslag
- een pijnlijk, benauwd gevoel in de borst, hartkloppingen
- een gespannen gevoel in de bovenbuik
- overgevoeligheid voor prikkels uit de omgeving
- paniekgevoelens

Een aantal van deze symptonen komen aardig in de buurt,
maar zal het echt zo iets simpels zijn?

Maargoed eerstvolgende feestje is pas in April & dan heb ik 3 maanden geen xtc gebruikt, dagje vrij nemen & veel vitamines eten, kijken hoe t dan gaat:P

hoi :beer:

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw , en gebruik zelf ook in weekenden met vrienden , meer dingen moet je maar vragen maar is niet erg belangrijk denk ik :P

Zelf heb ik ook weleens zoiets als dit, dan lijkt het net of ik uit me lichaam gaat, meestal als ik yalla's heb gedaan in het weekend, 3 dagen daarna het is net een soort hartkloppingen maar dan door heel je lichaam toch ? ik weet niet of dit hetzelfde is maar ik vind het iig een eng gevoel, een vriend van mij heb het ook wellis . Gaat het hier over hetzelfde of zin we apart :sunglasses:

Gr. :stoned:

Bovenaan