Nasty keelpijn

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ik ben vannacht weer eens lekker naar een drumnbass feestje geweest. Ik had een gram pep gekocht en die geleidelijk opgemaakt beginnend om 23:00 uur. Ik had nergens last van maar bij het laatste lijntje van de gram (rond 06:00) krijg ik in eens ziekelijke keelpijn. Op tja... iets verder na achter dan je gehemelte. Het voelt echt als een wondje ofzo. Niet als gebruikelijk keelpijn maar als of er iemand een scheermesje langs heeft gehaald.

Iemand enig idee hoe het komt?, of het ernstig is? en wat er tegen te doen is om het iig enigszins te verzachten? :P

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Heb je kruidenthee in huis? Of een supermarkt in de buurt?

Wat ik echt een paardenmiddel vind tegen keeldpijn is;
1 zakje luchtwegen thee
1 zakje zoethout
1 takje thijm en wat salie.

Even flink laten trekken en zo warm mogelijk opdrinken. (God ik klink als mijn moeder haha)

Hoop dat het snel voorbij is, op je andere vragen kan ik helaas geen antwoord geven.

Beterschap!

Frisko

Badass junkie
paar happen eten en dan is die keelpijn weg...

dit zijn blaren op je gehemelte...
je moet als je eet en je krijgt die keelpijn maar eens met je tong over je gehemelte gaan,dan voel je de blaren.
na een paar happen verdwijnt die keelpijn doch voor iemand die niet veel gebruikt is het vet irritant!!
maar die keelpijn komt wel bij meer drugssoorten voor :smoke:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
nee dit is anders. Het zit dieper de keel in. Buiten het gevoel dat er een brok in mijn keel vast zit branden het met die pep zo erg dat ik zowat wou gaan schreeuwen. Ik bedoel ik ben echt geen mietje ofzo :P.

En dat met die paar happen werkt al helemaal niet. Ik heb nu al drie maaltijden achter de rug en het lijkt alleen maar erger te worden.

Tevens werd ik toen ik even in dommelde wakker met maagzuur. Heel intens maagzuur die niet weg wilt. Als ik nu een hap neem van iets en ik slik door dan kan ik de gehele route volgen tot dat het in mijn maag komt aan de hand van een brandende sensatie.

Ik ben nu al 14 uur verder en heb even een klein sleutelpuntje gedaan (hoe dom dat natuurlijk ook is) en het voelde weer als of er scheermesjes in het bovenste van mijn keel alles kapot maakt.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
JuliaLenco zei:

1 zakje luchtwegen thee
1 zakje zoethout

Even flink laten trekken en zo warm mogelijk opdrinken. (God ik klink als mijn moeder haha)

Hoop dat het snel voorbij is, op je andere vragen kan ik helaas geen antwoord geven.

Beterschap!

Haha erg lief dit je had mijn moeder kunnen zijn :wink:. Maarja idd thee is geen slecht idee :) *al grote mok vasthoudend

Northawke

Wijs gebruiker
Maak een kop thee met honing. Honing desinfecteert. Het klinkt wel alsof je je keel open hebt liggen, namelijk. Voor de rest gewoon ff rustig aan doen en je keel de tijd geven om te genezen. Als het na een week nog zo is, zou ik toch even bij de dokter langs gaan.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
paar happen eten en dan is die keelpijn weg...

dit zijn blaren op je gehemelte...
je moet als je eet en je krijgt die keelpijn maar eens met je tong over je gehemelte gaan,dan voel je de blaren.
na een paar happen verdwijnt die keelpijn doch voor iemand die niet veel gebruikt is het vet irritant!!
maar die keelpijn komt wel bij meer drugssoorten voor :smoke:

Hoe lang houdt de keelpijn aan gemiddeld?? :P want het begint me de keel uit te hangen :mrgreen:

Droopy

Experimenterende gebruiker
Heb ik ook wel eens gehad, maar niet zo erg als jij beschrijft. Ging bij mij vanzelf over na een paar dagen.

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Ketaboy zei:
JuliaLenco zei:

1 zakje luchtwegen thee
1 zakje zoethout

Beterschap!

Haha erg lief dit je had mijn moeder kunnen zijn :wink:. Maarja idd thee is geen slecht idee :) *al grote mok vasthoudend

Haha : )

Voel je je al wat beter?

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Kom net terug van de dokter. Ik ben gegaan omdat ik ook last van mijn oren begon te krijgen. De conclusie was dat ik lichte keelontsteking had en dat ik nu een oorontsteking heb aan bijde kanten ghehe. Joepie

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Speed is berucht voor het veroorzaken van ontstekingen, net zoals xtc. Je afweersysteem vermindert door de pep. Bij mannen leidt dit meestal tot keelontstekingen en bij vrouwen tot blaasontstekingen. Gewoon even geen pep pakken en wat keelpastilles slikken en het is zo weer over.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
hmm als het zo berucht is waarom hoor ik er dan practisch nooit iemand over. Ik ben zeker de enige die het de moeite waard vind om er oven te klagen :flushed:

Armani7

Bewuste gebruiker
Ketaboy zei:
hmm als het zo berucht is waarom hoor ik er dan practisch nooit iemand over. Ik ben zeker de enige die het de moeite waard vind om er oven te klagen :flushed:

nja klagen gaat er niet voor zorgen dat je die klachten niet meer krijgt he :P

Northawke

Wijs gebruiker
Ik heb er ook een keer een heftige keelonsteking van opgelopen. Kon vijf dagen niet slikken zonder te janken en dan valt je pas op hoeveel je op een dag slikt. :openmouth:

Bovenaan