need help!

duifje91

Newbie
Hallo!

ik ben nieuw hier, dees aangenaam!
Ik hoop dat jullie mij eventueel zouden kunnen helpen! :)
Ik waarschuw wel het is een flinke lap tekst :wink:

ik heb een relatie van ongeveer 1,5 jaar en wij gebruiken beide af en toe speed.
ongeveer 1 x in de 3 weken een avond en soms 2 x bij wijze van spreke.
de ene keer vaker maar soms ook gwn anderhalve maand niet :P.
Wij zitten regelmatig bij een vriend van ons in het weekend met meerdere mensen.
Sommige van hun gebruiken ook, en zo af en toe ook een pilletje, coke of blowtje.
mijn vriend weet van mij dat ik niks met xtc, coke of wiet heb. Maar hij weet ook dat als hij het een keertje wil doen dat ik dat helemaal niet erg vind, als het idd bij een enkele keer blijft en dat hij er eerlijk over is puur omdat mocht het verkeerd gaan dat ik gwn weet wie hoe en wat :wink:.

Maar nu komt de situatie:
een week of 3 geleden ging mijn vriend dus pep halen voor zichzelf en zou voor een ander ook coke meebrengen. later die avond zaten we film te kijken en toen zag ik vanuit mijn ooghoek dat mijn vriend met vinger over zijn tanden aan het wrijven was, ik moest lachen en zei wat doe jij nou. waarop hij reageerde dat er iets tussen zijn tanden zat. Maar ik denk een minuut of 10 later liet hij zijn aansteker vallen en toen zag ik dat zijn handen best wel aan het trillen waren.
Verder niet op ingegaan aangezien ik toch de film aan het volgen was :P.
Maar toen ik even later drinken had gepakt en terug kwam uit de keuken dacht ik te hebben gezien dat hij een wit pakje in zijn broekzak stopte, dus ik zette mijn drinken weg en vroeg aan hem of hij voor zichzelf ook coke gehaald had. Hij zei van niet, dus ik zei: ow ik dacht dat je net een packje vast had waarop hij zei dat dat het labeltje was van zijn broek (zit idd bij die zak).
Toch had ik het idee dat het een packje was wat ik gezien had, maar verder niks gezegd.

ik denk een uurtje later ging hij naar de wc en zat ik in de computerkamer, hoor ik hem ineens ophalen, en niet omdat hij een loopneus had, dat verschil hoor je duidelijk. Ik vond dit raar want iedereen doet alles daar gwn in de huiskamer en hij normaal ook dus waarom nu daar?
ben toen ook weer teruggegaan naar de huiskamer, toen is hij naar de computerkamer gegaan.
En ik kom even later naar hem toe om te vragen of hij nog wat te drinken wilde en meneer zat met hangende mondhoeken en trillende handen..dus ik wist genoeg..
Niks gezegd, gewacht tot we thuis waren omdat ik het toch vreemd vond en dat bespreek ik dan liever prive dan dat er 5 man bij zit. In ieder geval, eenmaal thuis vroeg ik het toch nog maar een keer of hij coke had gehaald of gebruikt...meneer reageerde opzich best fel dat het niet zo was en dat hij het al eerder gezegd had, plus de vraag of ik hem niet geloofde..?
Dit was ook geen normale reactie voor zijn doen, als er iets gezegd word wat niet klopt reageert hij heel anders. Maargoed ik dacht nou vooruit laat maar gaan.
maar toen ik de volgende ochtend wakker werd zat hij op de rand van het bed een sigaret te roken..3 keer raden..juist..weer hangende mondhoeken en trillen..plus dat hij mij aankeek op een rare manier, heb het maar laten gaan en koffie gaan zetten en ontbijtje.
Toen ik weer boven kwam was alles weer redelijk normaal. Maar nu komt het:
die dag heb ik hem in totaal een keer of 5 zo gezien...toen vond ik het echt niet leuk meer.
Heb hem toen weer gevraagd, en alweer was het niet zo volgens hem.
Ik dacht toen bij mezelf Of ik laat het voor vandaag gaan en begin er morgen over, Of nu en dan de kans dat hij feller reageert dus dat werd keuze 1. Maar die dag erna heb ik niks meer gevraagd, had er geen zin in..en ben er ook helemaal niet meer over begonnen.
Het weekend erna was er ook helemaal niks dus toen dacht ik laat ik het maar gwn vallen.
En toen was het vorig weekend...zaterdag...zelfde verhaal, weer stiekem gedoe...smoes gemaakt dat ik naar huis wilde omdat ik heel moe was..eenmaal thuis in bed gaan liggen niks meer gezegd..toen kreeg ik de vraag wat er was..mijn antwoord: niks..zegt hij: jawel ik zie duidelijk dat er wat is.
mijn antwoord weer: ja ik ook maar jij zegt ook dat het niks is dus laat mij dan ook met rust.
Meneer wist toen volgens mij niet goed meer wat te zeggen en ging ook slapen, ben toen in tranen uitgebarsten want ik voelde me gwn echt gekwetst. hij is toen tegen me aan komen liggen en zei dat hij echt geen coke op had maar dat hij een kut week op zijn werk had gehad en gwn flink wat speed had gebruikt. maar zei dit op een normale manier..ik wist niet of ik het moest geloven maar ik nam het maar aan, dan kon ik slapen.

Maar ik zat dus wel nog 3 dagen met het gevoel dat het toch niet helemaal goed zat allemaal.
dus ik sprak hem dinsdag aan, dat hij me wel echt moest beloven dat als hij dus idd gebruikt dat hij het dan gwn eerlijk zegt en geen stiekeme toestanden want ik ben in het verleden al genoeg belazerd..hij beloofde me dat..en ik geloofde hem..tot gister avond..

ik moest iets in de schuur zetten in een kast...en die kast heb ik afgelopen maandag nog helemaal afgesopt en toen ook de schuur geveegd. en nou zag ik gister ineens iets achterin de kast liggen...een afgebrand stuk papier...en net naast de kast lag een propje zilverfolie...
eenmaal terug boven stuur ik mijn vriend een smsje met daarin de vraag waarom een stuk afgebrand papier in de kast ligt? Hij belde op, deed zogenaamd alsof hij van niks wist..dus ik zei dat die daar maandag nog niet lag..toen hoorde in aarzeling in zijn stem..maar alsnog zei hij: ja ik weet ook niet wat voor stuk papier je bedoeld..toen vroeg hij meteen daarna of ik het weggegooid had, dus ik vertel dat ik het voor me neus had en dat ik het al opengevouwen had en de zilverfolie ook..en dat in de folie heel lichtbruine poeder zat(nog maar heel weinig). en dat ik dat toch wel erg vreemd vond. en toen zei hij bijna niks meer..dus heb toen gezegd dat we vandaag verder gingen praten....

maar ik weet nou niet meer wat ik moet doen?
Als hij toegeeft..wat dan? hij heeft dan alsnog mijn vertrouwen beschadigd en mij gekwetst.
als hij ontkent?..lijkt me sterk dat hij nu nog kan ontkennen maar je weet maar nooit maar daarom zet ik de foto hierbij die ik gemaakt heb, dat ik ook eventueel van andere bevestiging krijg dat dit idd het geval is wat ik nu dus denk.

Sorrie voor het lange verhaal maar moest het echt even kwijt plus eventueel jullie advies..
ik wil er wel nog even bij zeggen dat ik de relatie nu niet door kapot laat gaan dus ook geen reacties aub. dat ik dat wel zou moeten doen.

foto (klikken voor vergroting):

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hé Dees,

Vervelend verhaal, wantrouwen in een relatie is heel erg moeilijk. Je zult zeker van je zaak moeten zijn om hem te confronteren, je geeft namelijk ook aan dat jullie wel eens speed gebruiken en de verschillen tussen speed en coke snuiven zijn niet zo extreem groot als uit het verhaal blijkt.

Vooral met de foto van het verbrande papiertje, alu folie en bruine poeder doet het me heel erg denken aan het chinezen van basecoke (of heroine, maar dat ligt minder voor de hand).

Als hij basecoke rookt zul je er waarschijnlijk vrij snel achter komen, omdat dit erg verslavend is en veel impact heeft op iemand. Het is een moeilijke situatie, maar wantrouwen kun je niet wegstoppen dus je zult het met hem moeten uitspreken, en ook duidelijk zijn over de gevolgen als hij (weer) liegt.

Verder kan ik je hier niet zo veel over vertellen, misschien zijn er nog andere mensen op het forum die hier ervaring mee hebben en er wat meer over kunnen vertellen?

Heel veel succes in ieder geval, en mocht je verder nog dingen willen weten dan kun je hier uiteraard altijd terecht

[EDIT]

basecoke zit meestal in een plastic bolletje, snuifcoke in een envelopje. Daar kun je dus al een verschil aan zien

duifje91

Newbie
Ok,
ja wat ik dus gezien heb was een seal verpakking.
Maar ik schrok best erg toen ik dus gisteren dat papier vond.
Kwam toen idd ook tegen van chinezen. Hij komt straks thuis dus zal dan wel even kijken wat hij te zeggen heeft. Maar ik hoop dat hij gewoon eerlijk is want ik maak me ook gewoon zorgen om hem zelf. Ik zat net ook foto's te bekijken van een half jaar geleden en hij is er wel slechter uit gaan zien. Maar wat je zegt over het verschil tussen speed en coke, de manier waarop hij zich dus de laatste tijd gedraagt is echt anders dan dat ik hem ken..maargoed ik wacht het gesprek wel even af.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie :wink: dan weet ik ook dat ik dus hoogstwaarschijnlijk niet verkeerd zat over dat papier.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Pas wel op met beschuldigingen, probeer het hem zelf te laten vertellen mocht er echt iets zijn. Ik geef uiteraard alleen aan hoe het op mij overkomt maar ik kan natuurlijk helemaal niets met zekerheid zeggen.

Veel succes!

dopertje

Newbie
wat een vervelende situatie. Gelukkig voor mij zijn dat drugs waar ik verder geen ervaring mee heb maar ik herken wel heel erg het oneindige ontkennen....
Persoonlijk kan ik helemaal door het lint gaan als hij voor de zoveelste keer tegen me liegt, de rommel ligt voor je neus en als nog zegt hij dat hij van niets weet....

Zoals eerder al genoemd wordt moet je oppassen met beschuldigingen maar mijn ervaring is ook dat als iemand flink onder invloed is ze goed kunnen liegen en er geen goed gesprek te beginnen is, en je zo'n kinderachtig wel eens niet eens verhaal krijgt.... Voor mij een rede dat als ik het heel zeker weet hem er gewoon mee confronteer. Dus niet, is dat zo? Maar wat ga je/we er aan doen, en mischien net zo belangrijk, kan ik je ergens helpen en of ondersteunen. Als ik er echt niet meer over twijfel, vraag ik ook geen bevestinging meer, het is immers zo klaar als een klontje. Bij de eerste twijfel vraag ik wel gewoon en krijgt hij de mogenlijkheid om eerlijk te zijn.
Mijn vriend was de eerste keer overdonderd toen ik dit deed maar het was hem wel snel duidelijk dat ik niet meer voor de gek te houden ben.

Het is natuurlijk heel verschillend per persoon wat het beste werkt maar wie weet heb je wat aan mijn ervaring.

Het is al een tijdje geleden dat je het toppic geopend heb, dus ben erg benieuwd hoe het inmiddels gaat...

Liefs

Bovenaan