Negatief gebruik

Deranged

Badass junkie
Maat van me gebruikt wekelijks speed maar doet hier tegelijkertijd heel moeilijk over. Hij haalt zich allemaal dingen in z'n hoofd zoals dat na een aantal maanden wekelijks gebruik hij al veranderingen merkte aan zijn neusbotje etc. Tuurlijk is dit waanzin, net zoals dat hij nu ineens begint over de ingevallen smoel die hij al jaren heeft. Hij zeurt er al maanden over terwijl hij het wel gewoon wekelijks blijft doen.

Hij is vandaag dus ''alweer'' gestopt, het op zondag stoppen heb ik zelf ervaring mee en de komende vrijdag denk je er alweer heel anders over. Ik blijf tegen hem zeggen dat hij of moet stoppen met snuiven of stoppen met zeiken want ik word er echt gek van. Nu kwam ik net op een ander intressant punt terecht en dat is dat hij na al die jaren nog steeds meerdere joints op 1 dag rookt. Dit vindt hij wel prima en het is alleen de speed die hem zorgen baart. Zelf heb ik ook dagelijks heel veel geblowt en wat er lichamelijk schadelijker is laat ik even in het midden. Ik weet dat hij van z'n cannabisgebruik hele negatieve effecten ondervindt, hij is heel vaak ongelooflijk sjagerijnig en ook op school blijft hij het verkloten.

Zelf ben ik ooit van de een op de andere dag gestopt met op die manier blowen en ik merkte al snel dat heel veel dingen beter werden. Als hij met speed stopt is het allemaal leuk en aardig en dat is uiteraard het beste maar dan zal er niet of nauwelijks iets echt merkbaar beter worden. Ik vind het een beetje dom van hem dat hij over de speed zo moeilijk doet terwijl zijn manier van blowen hem geen enkele zorg baart. Ik ben van mening dat dagelijks blowen nooit goed is, je word er een lusteloos, lui, sjagerijnig mannetje van(hij, ik vroeger ook)

Ik stoor me er een beetje aan dat hij over de speed zo blijft zeiken terwijl die belachelijke manier van blowen na al die jaren nog steeds aan de gang is. Ik ben van mening dat zijn grootste prioritieit op het moment is dat hij wat doet aan dat achterlijke veel blowen. Daarna kan hij naar de speed gaan kijken, maar met de speed stoppen en zo door blijven blowen is naar mijn mening een beetje krom. Ook zet ik wederom grote vraagtekens vij wat er nou schadelijker is, gemiddeld 3 joints per dag of 1 gram speed per week? Eigenlijk doet dat er in deze niet echt toe, het gaat erom wat zijn leven op het moment het meest negatief beinvloed. En dat is overduidelijk het blowen. Speed is natuurlijk van een heel andere orde dan het ''onschuldige'' wiet. Toch is het een feit dat je softdrugs als hardrugs kan gebruiken en andersom. Ik zal niet zeggen dat hij speed gebruikt als softdrug maar op deze manier wiet roken maakt het toch wel een harddrug. Wat is jou mening?

Nee dit gaat niet over mij, ik ben zo'n 5 jaar geleden al gestopt met op die manier blowen. Hij is echt een van de weinige die na al die jaren nog steeds de wiet niet onder controle heeft. Komt nog eens bij dat die manier van blowen nauwelijks nog plezier geeft dus hij is echt belachelijk bezig vind ik. Ik probeer het hem aan zn verstand te brengen maar hij wil er niks van weten en vind mij maar een irritante speed-freak met een irritante lulkick. Wekelijks speedgebruik is uiteraard af te raden maar het zijn de legale joints die hem in een gare gast veranderen op het moment. Wat vindt jij dat hij eerst moet veranderen? De speed omdat het een illegale chemische harddrug is? Of de wiet omdat dat allemaal wel leuk en legaal is maar je ook daarmee niet te hard van stapel moet lopen? Als hij z'n ;even wil beteren is het blowen veel belangrijker nu dan de speed, de lichamelijke schade laat ik echt ff in het midden. Dagelijks blowen hoeft niet perse zo negatief te werken, ik heb vorig jaar nog een tijdje weer ineens dagelijks een stickie gerookt s'avonds na werk, dit was goed te doen en ik merkte verder weinig negatiefs. Hij rookt meerdere joints per dag op de meest onhandige tijdstippen. En omdat ik dit ooit ook deed weet ik dat dat eigenlijk waanzin is en het hele nare gevolgen heeft. Toen ik stopte met blowen was het ongelooflijk hoe er zoveel dingen ineens zo veel rooskleuriger werden.

Yep daar heb je weer zo'n lang verhaal, deze keer niet over mijn gebruik. Daar zeg ik maar zo min mogelijk over. Het enige dat ik zeg is dat ik gemiddeld iets van 2 jointjes in de week rook tegenwoordig, meer als zat. Ik ben benieuwd of jij ook vindt dat hij eerst echt eens werk moet gaan maken van het blowen en dan de speed, of allebei tegelijk. Momenteel blijft hij zeiken over de speed terwijl hij het nog steeds de normaalste zaak vind om zo te blowen. Erg dom en onwetend vind ik dat, ik kwam er 5 jaar geleden al achter dat het niks was en hij doet het gewoon nog steeds. Best kansloos als je erover nadenkt, ik probeer hem niet de les te lezen en hij moet het zelf weten maar ik stoor me er gewoon aan als hij wel met speed stopt wat allemaal leuk en aardig is en geen speed is uiteraard het beste maar ik ben van mening dat als hij op levensverbeteringstoer gaat de wiet echt veel meer prioriteit heeft nu, ookal is het een legale softdrug en is speed van een totaal andere orde. Het gaat om de manier van gebruiken, wekelijks speed is waarschijnlijk ook teveel maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom wat zijn leven het meest positief beinvloed als er iets aan gedaan word. Een veel te langdradig verhaal weer, mijn excuses. Was gewoon benieuwd wat jij erover dacht.

Deranged

Badass junkie
Vergat er trouwens bij te zeggen dat hij waarschijnlijk met geen van beide stopt.:P Ken hem ondertussen ook wel een beetje he. :P

Ploerd21

Newbie
Okej komt ie dan...

Mijn mening is dus niet kort samengevat...daar vind ik jou verhaal,antwoorden, manier van denken,en manier van schrijven te ingewikkeld voor.

Ik vind dat je 2 soorten gebruik heb..1: het voor de FUN doen
dus er echt iedere x als je het doet er veel plezier aan hebt!
en 2: Het verslavend gebruiken van drugs....fun is er meestal vannaf,doet het meer omdat het een gewoonte is.

Ik vind zoiezo het hele drugsgebruiken niet meer dan nutteloos tijdverstrek, het kapotmaken van je hele systeem!
Met minimale uitzondering op speciale gelegenheden als feesten en partijen enz.(uitzonderingen zijn er altijd)

Jij vind het negatief dat hij te veel blowd omdat hij daar sjaggo van word, lui enz...
En je vind het positief omdat het een legale drugs is..minder schadelijk.....
Speed vind je negatief omdat het harddrugs is....
Maar positief omdat zijn humeur er beter van is enz enz....jezus man....en gelukkig doet hij het niet veel....neej IEDERE WEEK....das gelukkig niet veel... haah nu nog niet maar over 5 jaar dan zit er heeel veel speed in dat koppie....iedere week weer. dan is het van FUN naar gewoonte...verslaving dus.

Mijn mening: SPEED...als je het nog niet veel gedaan hebt, nog nooit gedaan hebt, soms doet, er aan twijfelt, niet lekker vind..KAPPEN ERMEE DAN!!! Als er iets verslavends is is het speed wel....
(ik kan het weten)
Mijn mening over blowen: jah..ik heb het vroeger zoooo veel gedaan dat ik er een beeeetje sloooom vaan werrrd....en beetje paniekerig van werd.
Had op den duur alleen maar negative gevolgen..en als je dat hebt..is de keuze makkelijk....stoppen!
Blowen ja je hebt er eigenlijk helemaal niks aan...kost veel geld..net als roken....dus ik zou zeggen kappen met bijde...

het liefste helemaal niks natuurlijk maar dan ben je ook zo saai he...
Of als je iets doet zoals speed doe het dan minimaal.....dan blijft het leuk.

En de manier waarop jij alles schrijft dat je aan dingen ergert enzo en dat je drugs gaat vergelijken van dit is beter dan dat..en dan kan je beter dat doen dan dit....NIET DOEN..komop man tijdverspilling..hoe oud ben je>?
Heb jaren alles en nog wat gedaan...thuis feesten ieder wknd speed,pep,pillen alles...de aller grootste feesten....en...het was wel kicke maar als je me vraagt of ik het over zou doen? neej egt niej

Mensen die altijd wat positiefs uit drugs kunnen halen en er naderhand niet pekkig van worden, lichamelijk en of psychies...die zijn er niet denk ik!
En als ze er zijn stuur me effe een berichtje want heb er nog nooit 1tje ontmoet...graag zelfs!!!

Heb jaren alles en nog wat gedaan...thuis feesten ieder wknd speed,pep,pillen alles...de aller grootste feesten....en...het was wel kicke maar als je me vraagt of ik het over zou doen? neej egt niej...
Het begint bij een blowtje... en eindigd misschien wel met geldproblemen,verslavingen, wroeging tussen mensen en wroeging met jezelf, psychiese problemen..het kan allemaal...ik waarschuw alvast hoe het kan eindigen!

dallandra

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Maat van me gebruikt wekelijks speed maar doet hier tegelijkertijd heel moeilijk over. Hij haalt zich allemaal dingen in z'n hoofd zoals dat na een aantal maanden wekelijks gebruik hij al veranderingen merkte aan zijn neusbotje etc. Tuurlijk is dit waanzin, net zoals dat hij nu ineens begint over de ingevallen smoel die hij al jaren heeft. Hij zeurt er al maanden over terwijl hij het wel gewoon wekelijks blijft doen.

Hij is vandaag dus ''alweer'' gestopt, het op zondag stoppen heb ik zelf ervaring mee en de komende vrijdag denk je er alweer heel anders over. Ik blijf tegen hem zeggen dat hij of moet stoppen met snuiven of stoppen met zeiken want ik word er echt gek van. Nu kwam ik net op een ander intressant punt terecht en dat is dat hij na al die jaren nog steeds meerdere joints op 1 dag rookt. Dit vindt hij wel prima en het is alleen de speed die hem zorgen baart. Zelf heb ik ook dagelijks heel veel geblowt en wat er lichamelijk schadelijker is laat ik even in het midden. Ik weet dat hij van z'n cannabisgebruik hele negatieve effecten ondervindt, hij is heel vaak ongelooflijk sjagerijnig en ook op school blijft hij het verkloten.

Zelf ben ik ooit van de een op de andere dag gestopt met op die manier blowen en ik merkte al snel dat heel veel dingen beter werden. Als hij met speed stopt is het allemaal leuk en aardig en dat is uiteraard het beste maar dan zal er niet of nauwelijks iets echt merkbaar beter worden. Ik vind het een beetje dom van hem dat hij over de speed zo moeilijk doet terwijl zijn manier van blowen hem geen enkele zorg baart. Ik ben van mening dat dagelijks blowen nooit goed is, je word er een lusteloos, lui, sjagerijnig mannetje van(hij, ik vroeger ook)

Ik stoor me er een beetje aan dat hij over de speed zo blijft zeiken terwijl die belachelijke manier van blowen na al die jaren nog steeds aan de gang is. Ik ben van mening dat zijn grootste prioritieit op het moment is dat hij wat doet aan dat achterlijke veel blowen. Daarna kan hij naar de speed gaan kijken, maar met de speed stoppen en zo door blijven blowen is naar mijn mening een beetje krom. Ook zet ik wederom grote vraagtekens vij wat er nou schadelijker is, gemiddeld 3 joints per dag of 1 gram speed per week? Eigenlijk doet dat er in deze niet echt toe, het gaat erom wat zijn leven op het moment het meest negatief beinvloed. En dat is overduidelijk het blowen. Speed is natuurlijk van een heel andere orde dan het ''onschuldige'' wiet. Toch is het een feit dat je softdrugs als hardrugs kan gebruiken en andersom. Ik zal niet zeggen dat hij speed gebruikt als softdrug maar op deze manier wiet roken maakt het toch wel een harddrug. Wat is jou mening?

Nee dit gaat niet over mij, ik ben zo'n 5 jaar geleden al gestopt met op die manier blowen. Hij is echt een van de weinige die na al die jaren nog steeds de wiet niet onder controle heeft. Komt nog eens bij dat die manier van blowen nauwelijks nog plezier geeft dus hij is echt belachelijk bezig vind ik. Ik probeer het hem aan zn verstand te brengen maar hij wil er niks van weten en vind mij maar een irritante speed-freak met een irritante lulkick. Wekelijks speedgebruik is uiteraard af te raden maar het zijn de legale joints die hem in een gare gast veranderen op het moment. Wat vindt jij dat hij eerst moet veranderen? De speed omdat het een illegale chemische harddrug is? Of de wiet omdat dat allemaal wel leuk en legaal is maar je ook daarmee niet te hard van stapel moet lopen? Als hij z'n ;even wil beteren is het blowen veel belangrijker nu dan de speed, de lichamelijke schade laat ik echt ff in het midden. Dagelijks blowen hoeft niet perse zo negatief te werken, ik heb vorig jaar nog een tijdje weer ineens dagelijks een stickie gerookt s'avonds na werk, dit was goed te doen en ik merkte verder weinig negatiefs. Hij rookt meerdere joints per dag op de meest onhandige tijdstippen. En omdat ik dit ooit ook deed weet ik dat dat eigenlijk waanzin is en het hele nare gevolgen heeft. Toen ik stopte met blowen was het ongelooflijk hoe er zoveel dingen ineens zo veel rooskleuriger werden.

Yep daar heb je weer zo'n lang verhaal, deze keer niet over mijn gebruik. Daar zeg ik maar zo min mogelijk over. Het enige dat ik zeg is dat ik gemiddeld iets van 2 jointjes in de week rook tegenwoordig, meer als zat. Ik ben benieuwd of jij ook vindt dat hij eerst echt eens werk moet gaan maken van het blowen en dan de speed, of allebei tegelijk. Momenteel blijft hij zeiken over de speed terwijl hij het nog steeds de normaalste zaak vind om zo te blowen. Erg dom en onwetend vind ik dat, ik kwam er 5 jaar geleden al achter dat het niks was en hij doet het gewoon nog steeds. Best kansloos als je erover nadenkt, ik probeer hem niet de les te lezen en hij moet het zelf weten maar ik stoor me er gewoon aan als hij wel met speed stopt wat allemaal leuk en aardig is en geen speed is uiteraard het beste maar ik ben van mening dat als hij op levensverbeteringstoer gaat de wiet echt veel meer prioriteit heeft nu, ookal is het een legale softdrug en is speed van een totaal andere orde. Het gaat om de manier van gebruiken, wekelijks speed is waarschijnlijk ook teveel maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom wat zijn leven het meest positief beinvloed als er iets aan gedaan word. Een veel te langdradig verhaal weer, mijn excuses. Was gewoon benieuwd wat jij erover dacht.

en wat heb jij op...?

dallandra

Wijs gebruiker
wees blij dat hij in iedere geval van plan is om Ergens mee te stoppen...mischien komt het stoppen met blowen dan later wel.
mijn broer krijgt momenteel hulp bij het afkicken van coke en alcohol.
daar zeuren ze er ook niet over dat ie nog wel dagelijks zn jointje rookt.
hij word er relaxed van.
als ie daar meteen ook nog mee zou moeten stoppen,een beetje teveel van het goeie.
dus wacht het eerst eens af.

Ploerd21

Newbie
?

als ie daar meteen ook nog mee zou moeten stoppen,een beetje teveel van het goeie.
dus wacht het eerst eens af.

Stoppen is stoppen..vind ik...en niet dat wel en dat niet meer of daar nog een beetje van..neej kappen is kappen dus helemaal niks meer...

dallandra

Wijs gebruiker
en mij lijkt het makkelijker om eerst met het een,en daarna met het andere te stoppen..
en deskundigen blijkbaar ook :P

Deranged

Badass junkie
Het gaat mij er meer om dat hij altijd over speed loopt te zeiken tegen mij, en telkens weer ''zogenaamd'' stoppen. En dit terwijl hij ook heel erg veel blowt en hier hoor je hem dan nooit over.

A

Anonymous

Gast
Wow deranged heeft weer praatkick :openmouth:

Is het een vriend of een drugsvriend?

Hmm, persoonlijk vind ik 1 gram speed gevaarlijker als 21 joints per week, omdat je van die wiet tenminste honger/vreetkick krijgt waardoor je op gewicht blijft, speed pakt al je reserves, die je hard nodig heb.

Mijn 2 eurocent.

Deranged

Badass junkie
Ik was gister bij hem en ik zat te snuiven, hij was weer sjagerijnig. Ik hele tijd tegen hem aan lullen en hij maar boos kijken he. Hij is vaak snel geirriteerd enzo, dat komt door dat vele blowen.

spacekonijn

Badass junkie
mensen die veel blowen kunnen idd interesses verliezen , en gesprekken vaak als niet nuttig beschouwen.

maar ik heb daar minder problemen mee dan met speed snuivers die uren doorgaan over bullshit en zelf nog geloven dat ze een goed gesprek aan het hebben zijn ook :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Naja, heb ff gewacht met reageren, maar ben nu stroken dus ja...

Ik denk dat jij op dit moment alleen maar bezig bent met het verdedigen van je speed gebruik. (Net zoals ander en ik, hun gebruik verdedigen.)

Ik ben het dallandra eens, wees blij dat hij inieder geval wil stoppen met 'iets'. Waar hij mee wil stoppen is zijn zaak! Ik dacht dat ook jij van mening was dat alleen de gebruiker zelf bepaalt waar hij mee stopt?

Tuurlijk is elke dag blowen niet goed! Maar als hij ergens nog een beetje verstand heeft, zal ook hij daar ook mee stoppen! Want tsja, van blowen versterken je gevoelens uiteindelijk vooral! Je gaat mij niet vertellen dat iemand zijn hele leven half slapend/dromend door wil brengen. Daar is het 'normale' leven veel te leuk voor!

Heb verder nooit gebruikt, maar als er een drugs is waarvan ik de positieve effecten kan begrijpen, is het speed! Heb ik het verkeerd als ik zeg, dat veel mensen daardoor juist hun dagelijkse leven makkelijk weer kunnen oppakken? Worden saaie karwijtjes niet leuker? Of bedenk zelf iets...

:stoned: :rolleyes: :hearteyes:

Deranged

Badass junkie
Mja ik weet het zelf ook allemaal niet meer. Zou zelf ook eerder kiezen voor dagelijks blowen dan wekelijks speed. Het blowen klinkt gewoon onschuldiger, heb je minder het idee met iets fouts bezig te zijn. Terwijl het in feite soms heel anders in elkaar zit. Ook heb ik bij mn eigen wekelijks kapot zuipen een beter gevoel. Niet dat ik dat doe maar het is geaccepteerd en ''normaal'' enzo.

Deranged

Badass junkie
dallandra zei:
Deranged zei:

en wat heb jij op...?
Vind het wel lachen eigenlijk, als ik dit zo terug lees. Zo'n ongeloofelijk langdradig verhaal over dit onderwerp. Zat weereens te freaken, volgens mij die meneer die als eerst antwoorde ook, zou helemaal lachen zijn.

p4r4n01d

Experimenterende gebruiker
ik ken genoeg mensen die zich dagelijks te pletter blowen ....

ook een goede kameraad die zelfs een goede baan heeft terwijl hij in zn vrije tijd de 1 na de ander opsteekt ... ook ken ik mensen die vroeger heel veel geblowed hebben en zijn gestopt en nu een goede baan hebben.. dus als je t mij vraagt is blowen alleen tijdelijk slecht als je t teveel doet ...de effecten verdwijnen 9 van de 10 keer als je een tijd gestopt bent .... dat kun je van speed helaas niet zeggen .... van 1 keer gebruiken kun je al wat overhouden (geestelijk en met een beetje pech lichamelijk) ...

dus conclusie: Ik zou me minder zorgen maken om de weed... maar meer om de speed ... en of iets legaal of illegaal is dat betekend voor mij weinig in de beslissing of iets goed of fout is .... alcohol is ook legaal en heeft toch nog steeds dagelijks de meeste doden op zn geweten

GabberFreak17

Belezen gebruiker
lol diej mensen met die lulkick :grin:
en maar drammen over n maatje die moet stoppen met haar/zijn gebruik...
realiseer je zoiets is in nuchtere toestand.. ?

Bovenaan