Negatief trippen, slim?

TrippyShit

Badass junkie
Ik zit de laatste tijd met wat dingetjes. Ik val weer terug in een oud en slecht patroon.
Ik voel negativiteit in me zitten, niet dat ik in een depressie ofzo zit. Van sommige dingen snap ik niet waarom. Ik moet deze naar boven halen. Ik moet weten wat het is, er iets mee doen. Er zijn dingen die ik moet oplossen, naar moet zoeken. Omdat ik er zo niet achterkom en wegglijd in het slechte patroon wou ik dit oplossen door een trip. Ik dacht eerst aan ayahuasca maar daar heb ik op moment het geld niet voor en het is belangerijk voor me en voor mijn ouders. Ik weet dat me een heftige en waarschijnlijk vrij negatieve trip te wachten staat dan. Wat ik hiervoor ga gebruiken weet ik nog niet. Daarom een paar vragen.

1. Heeft iemand ervaring met dit soort trips met deze doeleinden?
2. Heeft de trip geholpen het naar boven te halen en te verwerken?
3. Welk middel raden jullie aan om te gebruiken hiervoor?

Dat het niet slim is? Misschien niet, maar het lijkt mij wel slim. Ik heb meer dan genoeg ervaring met psychedelica om te weten wat me te wachten staat en de confrontatie aan te gaan.
Wie o wie kan mij helpen met deze brandende vragen..

Funky Monkey

Badass junkie
1. Heeft iemand ervaring met dit soort trips met deze doeleinden?
2. Heeft de trip geholpen het naar boven te halen en te verwerken?
Dit was vroeger ook mijn doel voor het trippen. In princiepen laat trippen je alleen de deuren zien, maar je moet alsnog zelf sterk genoeg zijn en het lef hebben om de stappen te maken die eigenlijk nodig zijn. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat door de trip dingen los komen die je eerst zelf blokkeert of niet onder ogen wil komen, maar alsnog ben jij degene die de nodige stappen moet zetten om dat alles te verwerken.
Heel vaak is het bij verwerken vooral je eigen trots (en dus eigenlijk je ego) dat je aan de kant moet zetten. Hierbij speelt mensen dingen echt, echt, echt vanuit het diepst van je hart / ziel daadwerkelijk kunnen vergeten een hele grote rol. Niet dat dit je dan een pussy of zwak persoon maakt dat toegeeft aan de ander, maar juist een heel sterk persoon dat iemand anders durft te vergeven om zo zelf juist verder te kunnen gaan. Dat is denk ik het enige / maximale wat zo een trip je kan laten voelen. Nu ik het zo zeg klinkt het vaag maar tijdens zo'n trip kan je dit wel heel sterk voelen.
Het klinkt verder heel grof en direct, maar dit geld net zo goed voor mij als voor jou. Eigenlijk zou je een ontiegelijke rotschop moeten krijgen! Niet van iemand anders, maar van jezelf. Niet om je te straffen, maar je valt terug in een oud en slecht patroon. Aangezien je dit van jezelf weet, weet je dus ook heel goed wat je er aan kan doen. Je bent op dit moment alleen zelf te zwak om ook daadwerkelijk de discipline hiervoor op te brengen.

Nu is het natuurlijk zo dat alles voor iedereen anders is en iedereen alles anders waarneemt. Dit mede doordat iedereen zijn eigen realiteit schept.
Zo zal trippen voor andere mensen misschien wel definitief kunnen helpen om bepaalde dingen aan te pakken of te verwerken.

3. Welk middel raden jullie aan om te gebruiken hiervoor?
Eerlijk gezegd heb ik hiervoor geen idee. Naar mijn idee kan je alle klassieke trip middelen gebruiken (LSD, Paddo's, Ayahuasca, DMT) Dit zijn allemaal middelen die je ego meestal omlaag halen, waardoor je ziel dus meer naar boven komt. Ik moet wel zeggen dat wat je van Ayahuasca (heb ik 1 keer gedaan) mee krijgt langer blijft hangen dan wat je bij LSD mee krijgt. Al moet ik zeggen dat de ego dood op LSD + DMT ook wel echt heel veel heeft losgemaakt en vooral weer even een heleboel naar boven heeft gebracht wat ik al een tijd onderdrukt had. Het enige nadeel was dat, dat echt helemaal geen pretje was en het wel heel fijn was dat er op dat moment iemand bij was die me op sommige vragen waar ik zelf geen antwoord op kon vinden me een beetje in de goede richting kon sturen.
RC's hebben denk ik niet veel zin denk ik, puur omdat ik meer geloof in de natuur als geneeskundige dan de mens. Verder heb ik ook niet zo veel ervaring met RC's als trip middelen (alleen 2CB zeg maar :P).

En of het slim is? Nee zeker niet, maar je weet zelf ook wel dat je die trip niet bovenop een wolkenkrabber moet nemen. :mrgreen:

Sterkte!

TrippyShit

Badass junkie
Bedankt! Vooral vraag 2 is heel duidelijk beantwoord en beschreven. En daar heb je eigenlijk ook gewoon het grootste gelijk in. Ik heb ook een vrij groot ego :P De rotschop wou ik mezelf geven met de psychedelica, omdat ik op dit moment zelf niet weet hoe of wat. Dat het geen pretje wordt snap ik ook volledig. Ayahuasca leek mij ook het beste middel maar op dit moment is 90/100 euro een aardig bedrag voor me. Zou mescaline een oplossing kunnen zijn? Ik weet hier in theorie veel van af. Weet wat voor trip me te wachten staat. Maar zou dit echt een goed middel zijn voor deze doeleinden?

Dat het het alleen naar boven laat komen, de deuren openzet, snap ik ook. Uiteindelijk moet je zelf de confrontatie aangaan met die problemen. Dat zal ik ook zeker doen. Ik krijg het zelf niet omhoog vandaar dat ik dus de psychedelica wou gebruiken om daar bij te helpen zodat ik face-to-face sta met deze dingen en ze kan oplossen.

Verder bedankt voor de uitgebreide reactie!

Echelon

Belezen gebruiker
Wat mij betreft zijn vraag 1 en 2 beantwoord door de bovenstaande reply. Ben het er helemaal mee eens. Ik denk dat je vraag 3 zelf al beetje beantwoord hebt.
Mescaline, donkere kamer, weinig tot geen stimuli en dan kom je vanzelf waar je moet zijn.

Ik vind het overigens geen stom idee. Trippen tijdens een negatieve vibe heeft mij, in het verleden, uiteindelijk altijd goed gedaan.

succes

TrippyShit

Badass junkie
Bedankt :wink: Mooi ook dat jullie het begrijpen. Had wat stomme reacties verwacht, maar die blijven gelukkig uit. Ik denk dat ik idd kies voor mescaline. Dat zal mijn 1e mescaline trip worden dan. Het lijkt me hier gewoon een geschikt middel voor. Ayahuasca ook maar dit is best prijzig op het moment voor me. Ik ga nog geen datum prikken maar het zal binnenkort zijn.

Afhankelijk van hoe de trip was, laat ik vast nog wel een reportje achter :wink:
Bedankt voor de reacties, begrip en tips!

Bovenaan