Negatieve bijwerkingen van LSD?

Soma

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of dit door de LSD komt, maar ik merk soms wel heel diep en lang nadenk over bepaalde dingen. Nu ben ik eigenlijk al van kinds af aan zo'n denker geweest, maar ik heb het gevoel dat LSD mij nog maatschappijkritischer/verbitterder heeft gemaakt dan ik al was en ik vraag mij af of andere mensen dit ook meemaken of dat dit helemaal aan mij ligt.

Lysergine25, jij gebruikt ook wel redelijk veel LSD merk ik. Ervaar jij geen negatieve veranderingen in je gedachtes? Of zijn je ervaringen met LSD alleen maar positief?

En kan LSD er ook voor zorgen dat je concentratie een paar dagen na de trip is afgenomen? Is daar enig wetenschappelijk bewijs voor?

Alvaste bedankt :)

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat de enige rede dat je concentratie slechter kan zijn dagen na de trip is omdat je een ervaring moet verwerken, mentale uitputting kan ook. Zelf merk ik dit meestal niet, en mensen om mij heen ook niet.

En over dat andere punt.. Ik geloof zelf dat LSD je intuïtie heel erg versterkt. Alles van mensen pik je op, ik kan bijvoorbeeld problemen van mensen in een klap doorzien, en als ik het ze uitleg blijkt het vaak, of tot nu toe altijd, nog te kloppen ook.
Een van de dingen daarbij is dat ik aanvoel hoe vast geroest veel 'normale mensen die je in de alberthein tegen kan komen' zijn. Ze leven in een vast kringetje, misschien diep van binnen on te vreden maar maskeren het met een hen opgelegd leven waarbij ze zelfs nauwelijks echt bewust lijken te zijn. Ik word op LSD ook vak veel misantropischer.
Ik ben van mijzelf ook geneigd erg veel en diep te denken, en ik heb met LSD weinig negatieve veranderingen mee gemaakt. De schoonheid van de wereld wordt sterker, maar de verklootheid van de buitenwereld, de mensen, hun vastgeroeste levens met een doel opgelegd door mensen die helemaal niet lijken te denken.
Maar dat vind ik niet negatief. Ik dacht het al, maar als je het van ze af voelt stralen, hoe kan je dan ontkennen dat deze maatschappij en zijn mensen nog maar op een randje functioneren.

Is het niet juist positief dat je dingen door ziet? Ik geloof zelf dus niet in positief of negatief anders dan de waarde die je er zelf aan hecht, omdat ik niet in een ultiem goed en kwaad geloof. Ik vind een beter inzicht in de maatschappij en de rest van de mensheid een goed iets, en zolang je je maar blijft realiseren dat er ook zó veel mooie dingen in de wereld zijn (wat lsd ook laat zien!).

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Beste Soma,

In mijn eigen visie is mijn denkpatroon enorm positief versterkt.
In de ogen van de maatschappij is mijn denkpatroon niets meer waard.

Zonder mij in te zetten voor de economische waarde van een vaste witte baan ben ik in de ogen van de maatschappij waarin ik leef, een niksnut een loser en een junk.

In mijn visie is alles anders, ik maak mensen gelukkig.
Ik zorg goed voor mezelf, en ik parasitietair op niets en niemand van deze regering. Ik verbouw mijn eigen groente en help mijn medemens in nood.

Negatieve diepe gedachtes over bepaalde dingen heb ik wel is, maar dat dat zijn meer de dagelijkse kopzorgen.
De LSD maakt mijn leven niet negatiever, het vele blowen daarintegen wel. Het vernietigd mijn natuurlijke drang om te zijn wie ik echt ben.

Groet

Stonie

Wacky

Badass junkie
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande posters, maar ook ik had die ideeen al voor ik aan de LSD begon. Het heeft dus geen echte verandering veroorzaakt in mijn levensvisie. Het heeft hem misschien wat versterkt en verder ontwikkeld, maar hoe ik nu zonder LSD was geweest zullen we nooit weten :).
Die ideeen zijn in mijn hoofd gekomen doordat de maatschappij mij niet te bieden heeft wat ik wil van het leven (vrijheid, eerlijkheid, respect voor elkaar en elkaars vrijheid)

Zijn er ook mensen die juist een heel andere kijk hebben op de wereld en het leven voor ze aan LSD beginnen die vervolgens omslaan, of worden bij hen de ideeen die ze al hadden juist versterkt ?

De gedachten die je nu hebt, ze hoeven voor jezelf niet negatief te zijn. Wees gewoon blij dat jij niet zo'n schaap bent dat zijn leven laat leiden door anderen, pluk de dag, heb het vertrouwen in jezelf, dat jij jezelf altijd zult kunnen redden, wat de rest van die wereld ook doet.

En dit hoeft niet per se te betekenen dat je je studie of werk naast je neerlegt en op je kont gaat zitten. Evenals stonie hier post heb ik ook de instelling dat ik geen gevangene van de maatschappij wil zijn, maar dat ik ook niet van anderen ga profiteren. Ik red mezelf.
Je kunt met deze visie naar de maatschappij kijken en er toch nog in meedoen. Je kunt best nog gaan werken, maar je leert in te zien dat je niet hoeft te kruipen voor een klootzak van een baas omdat je anders werkloos word. Je bent een vrij mens, als je baas een klootzak is dan vertrek je gewoon, er zijn echt altijd wel andere opties.

Ook is het fijn om in te zien dat je er echt niet gelukkiger van word om jezelf de ziekte te werken om een vila te kunnen betalen met een grotere auto dan de buurman. Je kunt ook gewoon een (part time) baantje nemen wat je wel aanstaat maar misschien wat minder betaalt en in een oud roestig wagentje rijden. Of je kunt wat free lance werk doen, of zelfstandig ondernemer worden ofzo (iig als dat zonder significante leningen kan, dat soort verplichtingen houden je ook weer gevangen). Gewoon een beetje een middenweg zoeken waar je gelukkig mee word is naar mijn idee het beste.

enne stonie, ik ben net een week gestopt met blowen, misschien ook een idee voor jou ? :)

Soma

Bewuste gebruiker
De gedachtes die ik over de maatschappij heb, had ik al voor ik aan LSD en andere tripmiddelen begon. Het wordt tijdens het trippen gewoon heel hard versterkt. Soms loop ik gewoon met de gedachte rond dat dit een last is en dat het veel makkelijker geweest zou zijn voor mij om gewoon onwetend te zijn en met de kudde mee te lopen. Maar misschien moet ik het inderdaad als iets positiefs beschouwen dat ik zie hoe sommige dingen echt in elkaar zitten.

Ik was zelf eigenlijk bijna vergeten hoe LSD je ook die mooie dingen in het leven kan kan laten zien. Misschien heb ik me iets teveel laten meeslepen door de "negatieve" inzichten. Ik zal hier in de toekomst zeker rekening mee houden.

Bedankt voor de reacties, ze hebben mij zeker een beter gevoel gegeven :)

azgaza

Badass junkie
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande posters, maar ook ik had die ideeen al voor ik aan de LSD begon. Het heeft dus geen echte verandering veroorzaakt in mijn levensvisie. Het heeft hem misschien wat versterkt en verder ontwikkeld, maar hoe ik nu zonder LSD was geweest zullen we nooit weten Smile.
Die ideeen zijn in mijn hoofd gekomen doordat de maatschappij mij niet te bieden heeft wat ik wil van het leven (vrijheid, eerlijkheid, respect voor elkaar en elkaars vrijheid)

Dit had ik serieus kunnen schrijven. Ik had ook al mijn ideeën al, maar LSD versterkt wat je weet en wat je voelt, en ook de dingen die je probeert de onderdrukken. Met LSD kan je niet tegen jezelf liegen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Grappig dat je dat zegt. Ik heb tijdens een trip een manier bedacht zodat je tegen jezelf kan liegen, dus met een verder uitgewerkte versie misschien de hersenen herprogrammeren. Toch wel jammer dat ik die vergeten ben.

Wacky

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Grappig dat je dat zegt. Ik heb tijdens een trip een manier bedacht zodat je tegen jezelf kan liegen, dus met een verder uitgewerkte versie misschien de hersenen herprogrammeren. Toch wel jammer dat ik die vergeten ben.

Die zijn constant aan het herprogammeren, en daar heb je zelf veeeeeel minder invloed in dan mensen zelf willen geloven, ook met lsd :)

De beste manier om je eigen "programmering" te beinvloeden is denk ik nog om bewust te zijn van welke invloeden er op jezelf een effect hebben en dan invloeden op te zoeken of te vermijden.

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Beste Soma,

In mijn eigen visie is mijn denkpatroon enorm positief versterkt.
In de ogen van de maatschappij is mijn denkpatroon niets meer waard.

Zonder mij in te zetten voor de economische waarde van een vaste witte baan ben ik in de ogen van de maatschappij waarin ik leef, een niksnut een loser en een junk.

In mijn visie is alles anders, ik maak mensen gelukkig.
Ik zorg goed voor mezelf, en ik parasitietair op niets en niemand van deze regering. Ik verbouw mijn eigen groente en help mijn medemens in nood.

Negatieve diepe gedachtes over bepaalde dingen heb ik wel is, maar dat dat zijn meer de dagelijkse kopzorgen.
De LSD maakt mijn leven niet negatiever, het vele blowen daarintegen wel. Het vernietigd mijn natuurlijke drang om te zijn wie ik echt ben.

Groet

Stonie

Jij bent ook net als mij z'on wereld verbeteraar!
Alleen de hedendaagse maatschappij ziet dat als zwakte. :confused:

Ik schijt gewoon over het negatieve,
en plezier me met het positieve :mrgreen:

Veranderingen in gedachtes bij mij, na LSD gebruik:

-De kuddedier mentaliteit neemt af (als een ander het doet, doe ik het dan ook?)
-Je gaat weer opzoeken wat je echt gelukkig maakt. (Je kan jezelf niet meer voor de gek houden.)
-Je wil andere mensen met hun problemen zo graag helpen, maar ze staan het niet toe. Ze willen het niet horen omdat ze er dan aan herinnerd worden hoe ongelukkig ze diep van binnen eigenlijk zijn.
-Je ziet in dat een groot deel van de hedendaagse maatschappij draait om machtvertoon, geld en de ik-eerst mentaliteit. (emoties van een ander zijn niet belangerijk als het geld of macht in de weg staat .)
-Inlevingsvermogen word groter.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Vooral de TV heeft het helemaal af gedaan sinds ik zwaar aan de LSD hang. Ik kan me er alleen nog maar aan ergeren.

Weird !!

:mrgreen:

Soma

Bewuste gebruiker
TV vind ik tegenwoordig ook maar niks. Ik kijk soms wel naar National Geographic enzo hoor. Maar de rest vind ik maar tijdverlies. TV lijkt zo "dom" gewoon.

Remsos

Experimenterende gebruiker
Ik zou ook graag eens een LSD tripje willen proberen. Heb al redelijk vaak paddo's op, maar de laatste trip was toch wat minder leuk.
Aangezien LSD toch wat uurtjes langer duurt, is er iets wat me een klein beetje tegenhoud. Ik weet dat paddo's en LSD niet helemaal hetzelfde werken, (of misschien helemaal anders van elkaar) maar toch.
LSD is meer controleerbaar dan paddo's.... ?

Plus het feit dat je de "juiste" mensen weer moet kennen om aan een zegel te komen.
Lastig dus! Maar ooit gaat het gebeuren, ben TE nieuwsgierig.
Vooral als ik dan weer de mooie trip reports lees. (stonie bijvoorbeeld)

Gegroet DF'rs.

Bovenaan