Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande posters, maar ook ik had die ideeen al voor ik aan de LSD begon. Het heeft dus geen echte verandering veroorzaakt in mijn levensvisie. Het heeft hem misschien wat versterkt en verder ontwikkeld, maar hoe ik nu zonder LSD was geweest zullen we nooit weten

.
Die ideeen zijn in mijn hoofd gekomen doordat de maatschappij mij niet te bieden heeft wat ik wil van het leven (vrijheid, eerlijkheid, respect voor elkaar en elkaars vrijheid)
Zijn er ook mensen die juist een heel andere kijk hebben op de wereld en het leven voor ze aan LSD beginnen die vervolgens omslaan, of worden bij hen de ideeen die ze al hadden juist versterkt ?
De gedachten die je nu hebt, ze hoeven voor jezelf niet negatief te zijn. Wees gewoon blij dat jij niet zo'n schaap bent dat zijn leven laat leiden door anderen, pluk de dag, heb het vertrouwen in jezelf, dat jij jezelf altijd zult kunnen redden, wat de rest van die wereld ook doet.
En dit hoeft niet per se te betekenen dat je je studie of werk naast je neerlegt en op je kont gaat zitten. Evenals stonie hier post heb ik ook de instelling dat ik geen gevangene van de maatschappij wil zijn, maar dat ik ook niet van anderen ga profiteren. Ik red mezelf.
Je kunt met deze visie naar de maatschappij kijken en er toch nog in meedoen. Je kunt best nog gaan werken, maar je leert in te zien dat je niet hoeft te kruipen voor een klootzak van een baas omdat je anders werkloos word. Je bent een vrij mens, als je baas een klootzak is dan vertrek je gewoon, er zijn echt altijd wel andere opties.
Ook is het fijn om in te zien dat je er echt niet gelukkiger van word om jezelf de ziekte te werken om een vila te kunnen betalen met een grotere auto dan de buurman. Je kunt ook gewoon een (part time) baantje nemen wat je wel aanstaat maar misschien wat minder betaalt en in een oud roestig wagentje rijden. Of je kunt wat free lance werk doen, of zelfstandig ondernemer worden ofzo (iig als dat zonder significante leningen kan, dat soort verplichtingen houden je ook weer gevangen). Gewoon een beetje een middenweg zoeken waar je gelukkig mee word is naar mijn idee het beste.
enne stonie, ik ben net een week gestopt met blowen, misschien ook een idee voor jou ?