Negatieve effecten 4fma

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort voor het eerst 4fma proberen en ik was benieuwd of het ook bij iemand bekend is of je hier effecten als dissociatie/paniekaanvallen etc van kan krijgen. Ik heb vorig jaar namelijk voor het eerst 3mmc gedaan (een halve gram, ik weet het het is echt niet oke) toen ik al heel dronken was (ik was op dat moment 47 kilo) waardoor ik een paar dagen later voor het eerst een paniekaanval heb gekregen. Een paar maanden later heb ik xtc genomen waarbij ik ook weer ben doorgeschoten met de dosering. Ik had 3 pillen van 350 mg genomen en daarna nog 2 lijntjes 3mmc. Hierdoor had ik een week lang continu paniekaanvallen door dissociatie en een hele existentiële crisis die ik daarmee getriggerd heb op de een of andere manier. Dit is ondertussen 5 maanden geleden dat dit is gebeurd en ik ben bijna volledig hiervan hersteld (soms nog een beetje last van dissociatieve gevoelens) maar ik heb wel weer het gevoel dat ik klaar ben om weer iets te proberen. Ik was alleen benieuwd of 4fma dan een goeie drug is om weer mee te beginnen of dat een andere drug een betere optie is, gezien mn mentale toestand van de afgelopen maanden. De dosering die ik zou gebruiken is ongeveer 50 mg omdat ik heb gemerkt dat ik heel sterk op een lage dosering drugs reageer. Is deze dosering naar jullie inzicht oke? Ik ben momenteel 51 kilo (163 cm)

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Ik heb van 3 mmc en 2 fa en 2 fma tijdelijk wat energie gehad en vooral slapeloosheid , ritme weg, eetlust weg. Klinkt alsof bij jou ook de RC niet lekker liggen. En je gevoelig bent net als ik voor doornemen . Misschien links laten liggen en gewoon een borreltje af en toe.? Goed bedoeld , maar wie weet kan je er nu wel tegen. En krijg je veilige tips. Iedereen reageert anders op RC . Dus dan nog laag starten . Succes 🍀

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja van 4-FMA kan je ook paniekaanvallen krijgen of dissociatie. De paniekaanvallen zijn misschien iets minder waarschijnlijk omdat 4-FMA waarschijnlijk wat minder sterke affiniteit heeft voor dopamine dan 3-MMC. Maar dissociatie, derealisatie of depersonalisatie komen relatief veel voor na gebruik van entactogenen zoals MDMA of dus 4-FMA.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
een halve gram, ik weet het het is echt niet oke)

ook weer ben doorgeschoten met de dosering

daarna nog 2 lijntjes 3mmc.

bijna volledig hiervan hersteld
Lees jezelf eens terug. Bijna is niet helemaal.
wel weer het gevoel dat ik klaar ben om weer iets te proberen. Ik was alleen benieuwd of 4fma dan een goeie
nee, je wil graag gebruiken maar je bent er niet klaar voor.
omdat ik heb gemerkt dat ik heel sterk op een lage dosering drugs reageer. I
Waarom neem je dan belachelijke hoeveelheden?

Houd je drugs pauze nog even vol. Half jaar of zo.

Boyman

Bewuste gebruiker
Lees jezelf eens terug. Bijna is niet helemaal.

nee, je wil graag gebruiken maar je bent er niet klaar voor.

Waarom neem je dan belachelijke hoeveelheden?

Houd je drugs pauze nog even vol. Half jaar of zo.
Sluit ik me bij aan! Het klinkt alsof je niet verstandig om kunt gaan met dit soort middelen, misschien is het dan maar beter om het gewoon helemaal niet te doen. Als je toch echt iets wilt gebruiken maar blijkbaar heel slecht jezelf een halt toe kunt roepen, zorg er dan op z'n minst voor dat je niet meer in huis/op zak hebt dan je van plan bent te gebruiken die avond. Maar als je echt zo'n slechte self control hebt kun je misschien beter er gewoon van af blijven.

Overigens had ik inderdaad dissociatie klachten van oppeppers en het voedde mn angstgevoelens ook erg aan waardoor een paniekaanval sneller op kwam zetten.

Bedankt voor jullie reactie en ook bedankt voor jullie zorgen :). Als ik het zo teruglees begrijp ik heel goed dat het idee wordt gevormd dat ik niet met deze middelen om kan gaan, alleen ik heb naast deze 2 keren nog 2 keer xtc en 1 keer 3mmc gedaan (met minstens 3 maanden regel), waarbij ik mezelf goed in de hand had en het bij lage doseringen heb gehouden. Dat het deze twee keren mis ging is denk ik een combinatie geweest van cravings/teveel in huis hebben en niet goed op elkaar letten met betrekking tot bijnemen. Maar inderdaad zoals De Dunne me wel heeft laten inzien is dat ik het meer zou doen omdat ik het graag wil ipv dat ik er ook echt klaar voor ben. Daarom heb ik ook besloten om er nog mee te wachten tot ik er daadwerkelijk weer aan toe ben. Nogmaals bedankt!

Nihilist88

Badass junkie
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort voor het eerst 4fma proberen en ik was benieuwd of het ook bij iemand bekend is of je hier effecten als dissociatie/paniekaanvallen etc van kan krijgen. Ik heb vorig jaar namelijk voor het eerst 3mmc gedaan (een halve gram, ik weet het het is echt niet oke) toen ik al heel dronken was (ik was op dat moment 47 kilo) waardoor ik een paar dagen later voor het eerst een paniekaanval heb gekregen. Een paar maanden later heb ik xtc genomen waarbij ik ook weer ben doorgeschoten met de dosering. Ik had 3 pillen van 350 mg genomen en daarna nog 2 lijntjes 3mmc. Hierdoor had ik een week lang continu paniekaanvallen door dissociatie en een hele existentiële crisis die ik daarmee getriggerd heb op de een of andere manier. Dit is ondertussen 5 maanden geleden dat dit is gebeurd en ik ben bijna volledig hiervan hersteld (soms nog een beetje last van dissociatieve gevoelens) maar ik heb wel weer het gevoel dat ik klaar ben om weer iets te proberen. Ik was alleen benieuwd of 4fma dan een goeie drug is om weer mee te beginnen of dat een andere drug een betere optie is, gezien mn mentale toestand van de afgelopen maanden. De dosering die ik zou gebruiken is ongeveer 50 mg omdat ik heb gemerkt dat ik heel sterk op een lage dosering drugs reageer. Is deze dosering naar jullie inzicht oke? Ik ben momenteel 51 kilo (163 cm)
Hoi, moet wel zeggen, als je pakt, ga je hard sech, voor jouw postuur zulke giga dosissen :openmouth:
Maar om verder te gaan op je vraag, ik ben zelf wel gekend met 4-fma, heb hiervoor lange tijd 4-fa gebruikt en zocht een vervanger. Of 4-fma een goede drug is om weer te beginnen, goh, eigenlijk moet iedereen hier nee op antwoorden, aangezien geen enkele drug goed is om te beginnen. Ikzelf vind 4-fma qua effecten in alles wat minder als 4-fa. Ikzelf sta vb minder strak, het is vooral een wakkerhouder en je wordt enorm praatgraag, de euforie is eerder mild. Ik ben wel blij met je aangegeven dosis, 50mg lijkt me wel veilig, ikzelf, vrouw, 176cm 69kg, neem 150mg in capsules.
Wat is jouw wens qua effecten, in welke setting, alleen of met wat volk? Hoe dan ook ik zou je wel 6-APB kunnen aanraden, 10 keer lekkerder dan 4-fma, maar das subjectief. 6-APB, neigt veel meer nr de effecten van MDMA, wel minder dat love-gevoel, niet zo whoppy, overall minder overweldigend en bombastisch, maar komt lekker binnen, veel meer geleidelijk dan mdma en vanaf 1u zit je er al wel lekker in en vanaf 2u voelde het echt toooop en zit je of ga je richting de piek. Je ervaart een constante, stabiele en heerlijke rush zonder dalen en pieken zoals bij mdma, met de euforie die ook eerder richting mdma gaat, waar dat bij 4-fma pak minder is. De rush is helemaal niet zo overweldigend als mdma, maar wel dubbel zo lang als een xtc rush, hou hier zeker rekening mee. Bij MDMA is de comedown, het einde vd rush pak abrupter, ik kon al tijdens de comdown zo'n leegte voelen, BAM, 't is gedaan. Dat is bij 6-APB een heerlijk pluspunt, je piek zit misschien wel tussen 3-6u, maar tussen 1-3u is het echt al lekker, duidelijke energy en euforie boost en 6u-10u na inname, is er van al die fijne effecten nog wel aanwezig. Ik had 6-APB (150mg) genomen, 10u later moest ik de trein nemen, even vlug over en weer, ik had nog joekels van pupillen, was nog duidelijk heel energiek, had hoofdtelefoon op, dus ik moest gewoon dansen op perron. Op bestemming aangekomen (maar 7km), mn ding gedaan en uur later (pakt ondertussen 12u na inname) terug op trein, maar ik bleef dat constante gevoel van energie en euforie behouden. Van Station nr huis gestapt en je voelt gewoon bij het stappen, je zicht dat 6-APB nog geen volledig afscheid wil nemen, thuis aangekomen, ik direct in de spiegel kijken, lol nog steeds die enorm verwijde pupillen. 2-3u later, kan zelfs nog langer zijn se, het duurde echt nog enkele uren, vooraleer mn pupillen terug normaal waren, ondertussen deed ik gewoon chill mn ding, maar voelde echt goed en was niets moe, ik leek gewoon de late avond te halen zonder wat slaap. Tot ik op korte tijd echt moe werd en dacht oké sluit mn ogen even, tv en laptop stonden nog op...maar blijkbaar ben ik ferm in slaap gedommeld, was rond 19u denk ik, plots schoot ik wakker, euh, de tv stond toch aan en ist als zo donker, keek ik nr de klok, ow tes half1 snachts, dus ferm dutje gedaan, ik mé klein oogskes, tandjes gaan poetsen en bed in, ik dacht al ist maar voor 2u, maar nog tot 7u30 fzo geslapen. Niks down of leeg gevoel, ook niet dagen erna. Oké tes ne ferme uitleg (onder invloed van 4-fma, blijf ik schrijven, praten), maar dit is mijn ervaring. Dus kan u alleen maar 6-APB aanraden, zeker voor een langer feestje, maar voorzie een lang na-effect, op https://psychonautwiki.org/wiki/6-APB spreken ze zelfs van after-effects tot 48u. Qua stims, persoonlijk voor mij, zelfs beter dan 4-fa en 4-fa was sinds mn kennismaking ermee de vervanger voor xtc, ja de rush van X is schitterend en uniek lekker, maar met momenten, ik had soms ferme golven en soms was ik echt weg, in mn eigen wereld, dan weer mega hyper en totaal ongeremd en niks schaamte (was op nieuwjaarsfeestje), maar ik had persoonlijk na 5 à 6u altijd al last van comedown, leeg gevoel dag(en) erna, echt gemis van die avond/nacht. Indien je voor 6-APB kiest, zou ik niet boven de 100mg gaan, ik besef zelf dat ik met mn 150mg aan de hoge kant zit, verklaart misschien ook meteen z'n lange aanwezigheid :tongueout:

Bovenaan