Negatieve gedachtens..

jcutter

Badass junkie
Waar kan dit vandaan komen en hoe zou je dit kunnen sturen/delgen? Dit had ik voor mijn drugs gebruik ook al. Dit zou ook de reden kunnen zijn; dat ik maanden lang stop met het gebruik van cannabis en dan zomaar uit het niets weer ermee gaat beginnen...

neti

Badass junkie
cognitieve-gedragstherapie is daar een goeie optie voor... bijvoorbeeld RET-therapie, in google kun je wel een en ander vinden daarover

negatieve gedachten zijn vaka een vicuese cirkel waar je moeilijk uit komt. het gaat er om om een alternatief aan te leren. zo is ook de wiet voor jou een manier om om te gaan met frustratie... daarvoor zijn alternatieven

982

Bewuste gebruiker
Als je een probleem wilt oplossen, moet je bij de oorzaak zijn.
Vraag jezelf af waarom je die negatieve gedachtes hebt, dat zul je hoogstwaarschijnlijk wel weten. En ga brainstormen over hoe je dat kunt veranderen, en ga hier ook mee bezig. Wat ook wil helpen is om dingen te doen die je blij maken (in de zin van goed werk zoeken, rijbewijs halen)

982

Bewuste gebruiker
Enesteene zei:
cognitieve-gedragstherapie is daar een goeie optie voor... bijvoorbeeld RET-therapie, in google kun je wel een en ander vinden daarover

negatieve gedachten zijn vaka een vicuese cirkel waar je moeilijk uit komt. het gaat er om om een alternatief aan te leren. zo is ook de wiet voor jou een manier om om te gaan met frustratie... daarvoor zijn alternatieven

Ik heb een goed jaar terug ook in een zware therapie gezeten, omdat ik super opvliegerig was en agressief. Ik hechtte nergens waarde aan. Dit kwam door mijn jeugd.
Ik heb toendertijd hypnotherapie gehad. Dat betekend dat je onder hypnose raakt. Je hebt een linker, rechter en een middelste hersenhelft. Die laatste zorgt voor je dromen, en is je 'onbewuste'. Hypnose werkt ook op dit deel van je hersenen, en mijn problemen zijn daarmee ook opgelost, terwijl vele anderen dit niet konden.

neti

Badass junkie
das ook een vorm vna gedragstherapie inderdaad... ik ben blij voor je

zwak zijn is niet hulp zoeken, maar voor je problemen weglopen

jcutter

Badass junkie
Valt er iets te veranderen aan de vrouwen emancipatie? Ik ben bang dat daar mijn probleem ligt :mrgreen:

neti

Badass junkie
Ah, de man die zich het slachtoffer voelt van vrouwen, tipisch
heb je het gevoel dat je verbaal niet tegen vrouwen kunt opboksen?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb er wel negatieve gedachtes bijgekregen,maar ik heb ook geleerd hoe ik die weer kan laten oprotten ipv erin te verzuipen. :wink:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
jcutter123 zei:
Valt er iets te veranderen aan de vrouwen emancipatie? Ik ben bang dat daar mijn probleem ligt :mrgreen:

Elk probleem begint ermee dat je de verantwoordelijkheid ervan op je neemt. Zoek de oorzaak niet buiten je, maar in jezelf. Als je je problemen afschuift op iets buiten je, dan voel je je ook machteloos bij het vinden van de oplossing.

Of ben ik je nu iets te geemancipeerd aan t lullen? :wave:

azgaza

Badass junkie
Elk probleem dat oplosbaar is, is in jezelf en met jezelf op te lossen. Zo gooi ik nu even een aantal veel voorkomende dingen die mensen wel eens willen krijgen op een hoop: angst, depressie en trauma. Dezen lossen vrijwel op dezelfde manier op. Ten eerste; je gedachtenwijze bewust manipuleren.
In eerste instantie lijkt het natuurlijk niet te werken; jezelf iets aan praten, maar hou er in vast, gewoon zeggen wat je wilt denken en wat in veel gevallen nog logischer is ook. Verder is de tweede belangrijke stap confrontatie; waar het probleem mee is, is vaak een neiging te vermijden omdat het veiliger en prettiger voelt, zo doen angstige mensen niks wat te maken heeft met het angstige ding en hebben depressieve mensen sterk de neiging in hun huis te blivjen en nergens heen te gaan, en trauma mensen reageren vaak het zelfde op het trauma als mensen met een angststoornis op hun enge ding.
Dan is de oplossing simpelklinkend, maar voor velen ontzettend moeilijk om te doen; anmelijk: gewoon doen. Mensen die bv. smetvrees hebben: gewoon op het stoplicht knopje drukken en gewoon de buurman een hand geven. Depessief persoon die het liefst in zijn bed wegrot; gewoon opstaan en een vriend of vriendin op bellen.
Nou denk ik; dat het grofweg hetzelfde geldt voor negatieve gedachtes. Werkdenken en confronteren. Meestal geven ze in de klassieke psychiatrie en psychologie vergelijkbare oplossingen, maar verpakken ze het zo dat het klinkt alsof het iets groots is, en iets enorms, zodat mensen zich misschien minder stom over zichzelf voelen, maar ook het gevoel krijgen dat zeh et niet op eigen kracht kunnen, en dat is dus juist wel zo. Het is juist zo dat je zelf van die dingen af kan komen.

teebo

Bewuste gebruiker
Verder is de tweede belangrijke stap confrontatie; waar het probleem mee is, is vaak een neiging te vermijden omdat het veiliger en prettiger voelt

als er één ding is dat ik van lsd geleerd heb, en dat was een zéér bruikbare les, nu heb ik eigelijk totaal geen angsten meer, geniet van je angst en ga er resoluut tegenin

Bovenaan