Negatieve sfeer rond coke

Holden

Bewuste gebruiker
De witte sloper..In mijn ogen de meest verslavende drug, maar ken ook veel mensen die na 1 à 2x zeggen dat het niks voor hen is en bijgevolg niet snappen hoe die zooi nu verslavend kan zijn. Zit nu op 1x 0.5gr/maand en voel mij daar goed bij, maar merk toch dat coke zich al rap nestelt in een achterkamertje in je hoofd.

Toen ik ermee begon merkte ik ook dat er (deels terecht) een héél negatieve sfeer rond coke hangt. Mensen waarschuwen je dat je er asocialer, achterdochtiger, egoïstischer, prikkelbaarder, onrustiger,..van wordt. Na maanden van wekelijks gebruik merkte ik dat dit geen fabeltje is; heb net op tijd de rem erop gezet maar ben er nog niet vanaf.

Ik wil wel eens weten wat jullie ervaringen zijn met vrienden/kennissen die coke gebruiken, en of hun persoonlijkheid daardoor in de negatieve zin verandert. En hoe reageren jullie cokegebruikers op de negatieve sfeer rond die dure sneeuw? Heb je steeds weer zoiets van: "Lul toch niet zo, ik heb mn gebruik wel onder controle" of "Daar is niets van aan, is helemaal niet van toepassing op mij" of vind je die opmerkingen terecht?
En welke gebruiksfrequentie beschouwen jullie als verantwoord/controleerbaar? (Als je daar al van kan spreken natuurlijk :tearsofjoy: )

Sarori

Bewuste gebruiker
De magie van coke gaat voor mij niet op. Ik vind het lekker voor zo nu en dan (zeer onregelmatig) maar mijn brein doet mij er nooit naar verlangen. Alleen tijdens het gebruik (ik vind het wel lekker hoor, die rush :wink: ) merk ik een zekere honger naar meer en dat maakt mij dan een beetje onrustig, maar als de fuif weer over is, is alles weer rustig in mijn kop.

ik denk dat coke ergens niet in mijn brein "pakt". Ieder stel hersens zit weer anders in elkaar en waar de een gevoelig voor is, zakt bij de ander de broek van af :) De een houdt meer van downers en de ander meer van uppers...ik ben al behoorlijk 'up' van nature dus neig er meer naar dat te downen :smoke: dan nog verder te uppen.

Het klopt als je zegt dat coke onrustig, achterdochtig en prikkelbaar maakt. Ik zie dat om mij heen bij vrienden die het witte poeder graag nakken. Ook als ze nuchter zijn vind ik ze minder relaxt dan vroeger: ze reageren heftiger (ook als daar naar mijn idee geen enkele aanleiding voor is :confused: ) en ze zijn een beetje paranoide in mijn ogen. Zware gebruikers vind ik meestal tamelijk agressief en druk.
Ik zeg dan weleens dat het tijd wordt voor een goede joint :stoned:

Nog vervelender wordt het als het spiegeltje eenmaal op tafel komt: alle aandacht gaat ineens uit naar dat magische poeder dat erop ligt te glanzen en iedereen kijkt alsof hij denkt dat ie tekort komt als hij die spiegel niet heel goed in de gaten houdt. Gesprekken verstommen, want er mag niets gemist worden. Soms werkt dit op mijn lachspieren, maar vaak vind ik het behoorlijk irritant.
Als de lijn eenmaal goed zit, dan is de rust weer even in de tent, want de rush doet zijn werk....maar de werking is maar kort en dan begint het hele gedoe weer van voren af aan :)

Ik heb een beetje een hekel gekregen aan die typische cokefeestjes, want de aandacht gaat vaak meer uit naar gebruik als je goed oplet, dan naar werkelijke aandacht voor elkaar. Een soort van schijngezelligheid: het is leuk, mits de neuzen gepoederd zijn.

Over die negatieve sfeer rond coke kan ik niets zeggen, omdat ik er nooit mee wordt geconfronteerd dat ik teveel zou gebruiken. Tegen mij zeggen ze eerder: snuif nog een lijntje mee :tearsofjoy:

Ik denk dat als er regelmaat in het gebruik komt de alarmbellen zachtjes mogen gaan rinkelen. Dat is toch een teken dat je brein je er kennelijk toe beweegt op vaste(re) tijden te gaan nemen. Zo bouw je langzaam aan afhankelijkheid op. Maar ieder mens zit anders in elkaar en wat voor de één nog een aanvaardbaar ritme is, is voor de ander al levensgevaarlijk.
Ken jezelf en wees eerlijk naar jezelf toe. Je voelt zelf vaak (on)bewust heel goed aan waar je grenzen liggen en of je daar overheen aan het gaan bent, of niet natuurlijk... :)
:wave:

Atropa

Bewuste gebruiker
Het issue van coke is, dat het nooit echt begint, ook al is de ochtend al aangebroken. Men krijgt een warm hoofd, maar een koude zetel in dat hoofd. Zolang je bruist, lijkt interactie een geschenk van God, zodra je de eerste inkrimpingen voelt, blijft alleen de presentatie van het omhulsel over en verras je jezelf onaangenaam als je jezelf down laat gaan. Ik zou toch geen zandkastelen aan het bouwen zijn? Een nieuwe snuif, en het geloof in de eeuwigheid van het enthousiasme is prompt weer helemaal terug.

Met een groepje mensen thuis, net gehaald, veel coke op tafel, iedereen effe flink tekeer en dan de film aanzetten met een biertje. Na zo'n half uur terwijl iedereen over de tafel naar het beeldscherm kijkt, voel je dat je aandacht en die van anderen voor wat er op de TV gaande is verslapt. De een gaat rechtop zitten vanuit een achterover leunende houding, de andere maakt een dubbelzinnige opmerking , en de rest ziet ook weer meer van de kamer dan alleen hun blik richting de TV. Die mooie hoop eist nu de hoofdrol op met de adorerende blikken die het ontvangt, en iedereen begint z'n eigen film.

acidboy

Badass junkie
Gemini zei:
honingolie zei:
En daarom is coke in gezelschap kut.. of eigenlijk zuigt het gewoon in z'n algemeenheid.

+1

Behalve.... want ja, coke is niet alleen maar slecht.

Behalve... als je het met een goede vriend samen doet, 1 keer per half jaar gemiddeld. Er op de betreffende avond genoeg is, gram de man is meer dan genoeg.. Eigenlijk te veel. Hierdoor is er nooit de haast om snel bij te snuiven ('want anders is het op') en kan je gewoon 1 avond goed genieten en samen de tijd vol lullen en roken.

Psychologische voorbereiding op de crash is altijd wel gewenst, rook meestal wat jointjes als de laatste lijnen aan het uitwerken zijn... werkt prima voor mij.

Holden

Bewuste gebruiker
Ik doe het 1x/maand, 0.5gr. Nog teveel maar ik kom van ver. Snuif nu bij mijn thuis, in het gezelschap van twee vrienden waarmee ik mij 100% op mijn gemak voel; wij begrijpen elkaar en kennen de tekortkomingen van de ander, en dat doet héél veel.

Van verantwoord gebruik valt niet te spreken, maar als je inderdaad rond 2/3x per jaar een grammetje snuift valt er al heel wat negativiteit/negatieve gevoelens weg. Heb trouwens gemerkt dat nu ik het veel minder doe, de keren dat ik snuif 10x fijner zijn dan daarvoor. De aandacht gaat minder uit naar de coke, en veel meer naar elkaar en dat is voor mij de bedoeling. Gewoon een avondje gezellig wat drinken, roken & praten. Beetje tv kijken en tegen 24.00-01.00 massaal jointjes roken :stoned:

Angramar Temenos

Badass junkie
Heb het zelf niet gedaan, maar ik merk vaak dat mensen die veel coke op feestjes gebruiken redelijk opgefokt worden en snel ruzie gaan zoeken.

Nona

Newbie
Ik ervaar coke sinds een anatal maanden als zeer negatief, omdat ik er serieuze problemen mee heb.
Nooit verwacht dat het ooit zo ver zou komen.
ik MOET en zal ervan af komen.

geekos

Bewuste gebruiker
De meeste van mijn goeie vrienden zijn nu gestopt met wekelijks tot dagelijks cokegebruik, max 1x/maand. Ook ik heb besloten om nooit meer coke te doen en daar ben ik blij om, heb maar 4x1gr coke gekocht en moet zeggen dat er maar 2 mij echt konden bekoren van effect maar bij 1 van deze 2 ging mijn hart echt veel te snel van 1 lijn. Moesten er ooit testcentrums komen in België dan wil ik coke wel nog eens proberen

Het imago van coke is hier niet negatief en de sfeer er rond ook niet maar iedereen in mijn vriendenkring beseft nu wel dat het beter is om er zoveel mogelijk af te blijven

Holden

Bewuste gebruiker
geekos zei:
Moesten er ooit testcentrums komen in België dan wil ik coke wel nog eens proberen

Zijn er plannen in die richting? Als je in Oost-België woont is Maastricht helemaal niet veraf; daar is een testcentrum in de Anjelierenstraat :wink:

Ionesco

Experimenterende gebruiker
Ik heb in de laatste 2 en een half jaar ongeveer 5x coke gebruikt, en elke keer weer vind ik het zonde van mn geld en enigzins tegenvallen.. De eerste lijn is het lekkerst en als de rush daarna is afgelopen... tja, ik weet het nog geen eens goed uit te leggen..

Het is wel zeker lekker, alleen er is iets... kan mn vinger dr niet echt op leggen :tongueout:

Judas

Wijs gebruiker
Ionesco zei:
alleen er is iets... kan mn vinger dr niet echt op leggen :tongueout:
Waarschijnlijk voorvoel je intuitief de gevaarlijke dreiging die achter deze rein ogende substantie schuilgaat:
De coca probeert je mee te trekken naar duistere diepten waarin je uiteindelijk zal verdrinken. Maar zo te lezen lukt het de geile witte demon niet je in haar greep te krijgen. Houden zo :wink:

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Ja coke, ja...

Ik haat het, ik vind het vreselijk spul.
Het is duur, het werkt kort en gebruikers zijn (lees; meestal) arrogante klootzakken.

Coke is voor macho's, voor diegene die zich "de man" voelen, voor meneer haantje de voorste..

Ik snap dat er mensen zijn die wel met coke kunnen omgaan maar ik zie bij mijn eigen vrienden helaas anders. Iemand waarmee ik vaak optrok is echt z'on achterbakse ego tripper geworden door de coke, zelfs naar z'n eigen vrienden toe. Nou laat ik het contact gewoon langzaam doodbloeden. En dat is verrekte jammer na een vriendschap van 6 jaar..

Dus ja coke roept bij mij meteen negatieve assocaties op!

Vooral de degene die het nu tegenwoordig nodig zijn bij ons in de plaatselijke discotheek om "de bink" uit te hangen, bah wat een losers zeg!

Ik heb nog liever een dronkenlap als gezelschap nog minder irritant als zo'n sos junkie zonder waardigheid in z'n fukkin hersenpan.

:kots: COKE

L

Lid 6909

Gast
maar het is wel lekker spul heah keesie :grin:

maar het klopt idd wel.

ik vind coke een echte junkie drugs.

drain bamage

Badass junkie
muziek:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6KtF7ql3FJc&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6KtF7ql3FJc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

tekst:
http://www.lyricsfreak.com/m/metallica/ ... 92140.html

ja dat gaat over coke boys and girls :rock:
vet nummertje maar dat terzijde, laat de boodschap duidelijk zijn

Bovenaan