mariekeharing
Newbie
Hoi lieve mensen hier!
Ik wil graag iets vragen over NEP.
Mijn partner is al 20 jaar door ee week een zoals dat genoemd wordt "functional junk" on coke, en in de weekenden een absolute liefhebber van alcohol, xtc, keta, ghb, paddy's, etc....
Hij gebruikte bijna dagelijks alcohol en coke, kon het betalen, en functioneerde volgens de normen; op tijd op het werk verschijnen, werk goed uitvoeren, ontdanks regelmatig doorhalen.
( hij werkt voor zichzelf, maar natuurlijk wel voor / met opdrachtgevers)
Nouja, dat kon natuurlijk niet eindeloos zo doorgaan, leeftijd en financiële situatie begonnen wel een beetje de tol te eisen.
Nu heeft hij sinds ongeveer een half jaar coke ingeruild voor NEP.
Goedkoper, maar naar mijn idee veel destructiever.
Hij lijkt geen stop te hebben, heeft geen besef van tijd,
bewustzijn van wat "belangrijk" is lijkt totaal verdwenen.
Hij eet niet, werkt bijna niet, maar " heeft het wel de hele dag heel druk".
Zijn gedachten en acties gaan de hele tijd alle kanten op, maar uiteindelijk begint niks, komt niks af, maar hij heeft het naar zijn idee heel druk ,het lijkt alsof hij geen besef van tijd heeft.
Niet bepaald productief, maar vooral verontrustend omdat hij het zelf echt niet door heeft.
Het heeft inmiddels tot meerdere genante werkgerelateerde situaties geleid.
Hij wordt ook steeds neerslachtiger en minder aanspreekbaar / bereikbaar.
Ok, mijn vraag is eigenlijk:
Wat is NEP eigenlijk, waarom heeft het zoveel meer impact ten opzichte van coke, zonder dat de gebruiker het zelf doorheeft?
Mijn partner voelt zich zelf namelijk beter, energieker en productiever dan ooit!
Wat kan ik als partner nu doen om het te stoppen/ hem te laten beseffen dat deze vervangende drugs nog veel destuctiever zijn?
Ik ben zelf clean, daarom heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.
Maar ik veroordeel niets of niemand, ik vind dat iedereen mag doen wat hen wil, ik heb juist hulp van ervaringsdeskundigen nodig, daarom stel ik hier mijn vraag .
Hopelijk kan iemand mij kan helpen mijn partner te helpen 💞
Ik wil graag iets vragen over NEP.
Mijn partner is al 20 jaar door ee week een zoals dat genoemd wordt "functional junk" on coke, en in de weekenden een absolute liefhebber van alcohol, xtc, keta, ghb, paddy's, etc....
Hij gebruikte bijna dagelijks alcohol en coke, kon het betalen, en functioneerde volgens de normen; op tijd op het werk verschijnen, werk goed uitvoeren, ontdanks regelmatig doorhalen.
( hij werkt voor zichzelf, maar natuurlijk wel voor / met opdrachtgevers)
Nouja, dat kon natuurlijk niet eindeloos zo doorgaan, leeftijd en financiële situatie begonnen wel een beetje de tol te eisen.
Nu heeft hij sinds ongeveer een half jaar coke ingeruild voor NEP.
Goedkoper, maar naar mijn idee veel destructiever.
Hij lijkt geen stop te hebben, heeft geen besef van tijd,
bewustzijn van wat "belangrijk" is lijkt totaal verdwenen.
Hij eet niet, werkt bijna niet, maar " heeft het wel de hele dag heel druk".
Zijn gedachten en acties gaan de hele tijd alle kanten op, maar uiteindelijk begint niks, komt niks af, maar hij heeft het naar zijn idee heel druk ,het lijkt alsof hij geen besef van tijd heeft.
Niet bepaald productief, maar vooral verontrustend omdat hij het zelf echt niet door heeft.
Het heeft inmiddels tot meerdere genante werkgerelateerde situaties geleid.
Hij wordt ook steeds neerslachtiger en minder aanspreekbaar / bereikbaar.
Ok, mijn vraag is eigenlijk:
Wat is NEP eigenlijk, waarom heeft het zoveel meer impact ten opzichte van coke, zonder dat de gebruiker het zelf doorheeft?
Mijn partner voelt zich zelf namelijk beter, energieker en productiever dan ooit!
Wat kan ik als partner nu doen om het te stoppen/ hem te laten beseffen dat deze vervangende drugs nog veel destuctiever zijn?
Ik ben zelf clean, daarom heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.
Maar ik veroordeel niets of niemand, ik vind dat iedereen mag doen wat hen wil, ik heb juist hulp van ervaringsdeskundigen nodig, daarom stel ik hier mijn vraag .
Hopelijk kan iemand mij kan helpen mijn partner te helpen 💞