Net gestopt met cannabis

Doornroos

Newbie
Hallo, ik ben hier nieuw en heb toch enkele vragen.
Ik ben sinds 6 dagen volledig gestopt met Cannabis.
Ik rook al tien jaar, ongeveer 25gr per maand, maar was dat zo beu.

Vandaag zit ik in dag 6.. En eerlijk ik heb het zwaar onderschat.
De eerste dagen sliep ik 14h in 5d, vandaag sliep ik toch al terug 7h..
Maar ik heb spierpijn... maagpijn.. Weinig eetlust..

En enorm bang dat ik terug zou hervallen, de gewoonte van roken..
Heeft iemand tips wat je hier in de plaats kan stellen?

whoop

Newbie
Ik ben nu zo'n 2.5 maanden gestopt met blowen. Ik heb 15 jaar lang elke week ook zo'n 25 gram gerookt. Het boek van Allan Carr "stoppen met roken". heeft mij enorm geholpen. Het boek gaat namelijk ook veel over het fenomeen verslaving zelf.

Ik heb zelf een stuk geschreven over wat softdrugsverslaving deed met mijn rationaliteit:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=41589

Misschien dat dit je helpt te realiseren wanneer "je jezelf probeert voor de gek te houden".

Gewoon volhouden en realiseren dat elk vervelend gevolg van stoppen met blowen eigenlijk een gevolg is van het blowen zelf.

Succes :wave:

Ps. Op de moeilijke momenten werkt het ook om afleiding te zoeken, zoals sporten of wat dan ook

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Vreemd om te lezen die nare bijwerkingen van sommigen bij het stoppen met blowen.
Zelf had ik een 12/13 jaar geblowd waarvan 10jaar dagelijks, in april dit jaar heb ik besloten om de hak in het blowen te zetten.

De eerste nachtjes wat slechter tot niet geslapen, maar ik voelde me gelijk beter dan ooit.
Geen craving, super veel energie/ondernemingsdrang/sociaal, wolkje is uit me hoofd verdwenen, scherp zijn, euforisch kwam al fluitend de dag door...dit gepaard met massa's energie (wat een beetje aanleunde bij een speedeffect).

Wel heb ik vanaf de dag dat ik de hak erin zette ook me hele levensstijl erbij mee veranderd.
Ontgiften, super gezond eten op het extreme af nooit nog een koekje/frisdrank/suiker/miniem aan vet, als het vet was is het 'de gezonde' vetten. Geen koeienmelk/room/boter...
Dagelijks 4 koppen groene thee en verder alleen water soms met wat limoen of andere dingen erbij. Zo verplaats je ergens 'de gedachte met wiet bezig te zijn' naar 'de gedachte om supergezond te gaan leven'...en daar hoor dagelijks wietgebruik niet bij. Je moest een weten welk positief effect het heeft op het lichaam/gemoed/geest/....

Nu moet ik er ook wel bijzeggen, ik rook nog wel sporadisch wiet.
Zo eens om de 3 weken, soms langer soms korter. Denk er niet meer over na, het gevoel niet verslaafd te zijn ervan is heerlijk. Mijn bedoeling was om de regelmaat uit me wietgebruik te krijgen en daarna 'sporadisch' te gaan roken als de gelegenheid goed zit en het moment daar is, nooit gepland. Toen ik gestopt ben heb ik toch ruim een maand en half zoiets helemaal niets gerookt. Ik wil je maar even zeggen dat het op deze manier ook kan en die afkickverschijnselen die jij ervaard dat sommigen net het tegenovergestelde ervaren, niets dan positiviteit hier, geen klachten niets...

Grts

Bovenaan