neurotoxiteit van 2c-b bij snuiven

Plimu

Bewuste gebruiker
hallo allen

ik zit al een tijd met een dillema, ik heb laatst op 2c-b getript (top spul btw :hearteyes: :flushed: ).
en ik had het goedje gesnoven, dus is de dosering ongeveer 2 tot 3 maal zo sterk....
als ik uitreken wat ik dan ''effectief'' heb genomen kom ik boven de 100 uit (wanneer het neurotoxisch word), was het in mijn geval dan ook neurotoxisch of of 100 mg neurotoxisch bij zowel snuiven als slikken??

ik kon het antwoord nergenst vinden dus ik denk vraag het aan de raketwetenschappers van DF!

dus als voorbeeld

snuivend 40 mg = 120 mg effectief (= dit neurotoxisch???)

leppeh

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij te gaan om de hoeveelheid bagger die op dat moment in je systeem zit. Bij snuiven zal het sneller worden opgenomen dus is de piek in concentratie hoger, bij slikken is deze piek wat lager maar houdt hij langer aan. Dit geldt dus alleen als je gelijke hoeveelheden snuift of slikt. Bij 40 mg snuiven kan ik me voorstellen dat de hoogste concentratiepiek ongeveer even hoog is als bij 50 mg slikken (wilde gok, gewoon even ter illustratie). Het lijkt me dus dat je geen enkel gevaar loopt.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
40mg 2C-B snuiven is écht ondoenbaar. :openmouth:
Ik heb ooit 30mg gesnoven [doseerfout :rolleyes: ]en dat was me héél slecht bekomen: de sterkste visuals die je je kan voorstellen, maar een ongezonde, ondraaglijke bodyload, wat een hint is op neurotoxiteit.

Ben je zeker van die 40mg? Ben je overigens zeker van de zuiverheid?
Heb je het in één keer opgesnoven (dan zou je het wel uitgejankt hebben van de pijn)?

Ik weet niet of de 3x-regel in de vergelijking nasaal-oraal echt wel klopt, maar verdubbelen lijkt me plausibel.

Onaangename bodyloads zijn toch écht de aankondiger van een neurotoxisch experiment. Zolang je je fysiek en mentaal goed voelt, hoef je je geen zorgen te maken.

Plimu

Bewuste gebruiker
nouw, ik was aan t trippen en wou een lijntje leggen, maar ik zag echt niets meer:P

en toen was het op, maar ik had totaal geen bodyload, was alleen MEGA MEGA MEGA MEGA trippend :flushed:

Ik wil wel eens een wetenschappelijke publicatie zien waar aangetoond wordt dat > 100 mg 2c-b neurotoxisch is. Het lijkt mij dat 100 mg een totaal arbitraire grens is, en ik ben bovendien geïnteresseerd in het mechanisme van deze zogezegde neurotoxiciteit. Als het niet bekend is hoe deze mogelijke neurotoxiciteit wordt veroorzaakt, is het niet mogelijk om juist in te schatten bij welke dosis neurotoxiciteit begint plaats te vinden bij intranasale inname. Ik denk persoonlijk dat de emotionele impact van dergelijke dosissen een veel groter, mogelijk negatief, effect zal hebben op de gebruiker dan mogelijke neurotoxiciteit zou hebben...

Plimu

Bewuste gebruiker
planckunit zei:
Ik wil wel eens een wetenschappelijke publicatie zien waar aangetoond wordt dat > 100 mg 2c-b neurotoxisch is. Het lijkt mij dat 100 mg een totaal arbitraire grens is, en ik ben bovendien geïnteresseerd in het mechanisme van deze zogezegde neurotoxiciteit. Als het niet bekend is hoe deze mogelijke neurotoxiciteit wordt veroorzaakt, is het niet mogelijk om juist in te schatten bij welke dosis neurotoxiciteit begint plaats te vinden bij intranasale inname. Ik denk persoonlijk dat de emotionele impact van dergelijke dosissen een veel groter, mogelijk negatief, effect zal hebben op de gebruiker dan mogelijke neurotoxiciteit zou hebben...

bedankt voor de reactie, ik denk dat 2c-b neurotoxisch word omdat het bij hoge doseringen misschien kan gaan dwalen in het brein (als vrije radicaal) en zich aan alles wat los en of vast zit wil gaan binden, het laatste ben ik behoorlijk mee eens de trip werd er wel heeeel gestoord van :P
k snapte er geen reet meet van

L

Lid 6909

Gast
moet je eens 2ct7 snuiven, dat is helemaaaal niet goed voor je..

shokora

Wijs gebruiker
Het lijkt mij dat de neurotoxiciteitsgrens bij snuiven ook 2 a 3 keer zo laag ligt. Je gaat harder omdat het niet eerst gefilterd wordt maar direct in je bloed wordt opgenomen, dus effectief heb je meer 2C-B in je bloed.

Spor

Wijs gebruiker
gNuxx zei:

Waarom moet je het dan doen ? :wink:

Met de neurotoxiteit van 2c-b valt het geloof ik wel mee hoor :wink: Ergens bij de tripreports staat een report van iemand die met een doseerfout 330mg afwoog ipv 33 ! En hij leeft nog. Zelf heb ik wel eens 170mg verdeeld over een uur of 4-5 geslikt en ik ben erna nog over een 3m hoge poort met stekels geklommen, met 2 pizza's in mn hand !! Waaruit ik toch wel enigsinds af kan leiden dat ik het nog allemaal wel geregeld krijg.

Overigens heb ik eigenlijk nooit last van een bodyload met 2c's... Iets waar veel mensen jaloers op zijn.

leppeh

Bewuste gebruiker
Spor zei:
gNuxx zei:

Met de neurotoxiteit van 2c-b valt het geloof ik wel mee hoor :wink: Ergens bij de tripreports staat een report van iemand die met een doseerfout 330mg afwoog ipv 33 ! En hij leeft nog. Zelf heb ik wel eens 170mg verdeeld over een uur of 4-5 geslikt en ik ben erna nog over een 3m hoge poort met stekels geklommen, met 2 pizza's in mn hand !! Waaruit ik toch wel enigsinds af kan leiden dat ik het nog allemaal wel geregeld krijg.

Overigens heb ik eigenlijk nooit last van een bodyload met 2c's... Iets waar veel mensen jaloers op zijn.

:grin: Ik speel dat nuchter al niet eens klaar, hehe.

L

Lid 6909

Gast
underworld zei:
gNuxx zei:

:hearteyes: maar je gaat wel snoerthard

dat wel :grin: was ook meer sarcastische opmerking haha :grin: het is wel goed voor je als je wilt tripppen, maar het is niet waar je lichaam blij van word!

Spor

Wijs gebruiker
leppeh zei:
:grin: Ik speel dat nuchter al niet eens klaar, hehe.

Ja hehe, kvond het ook wel een prestatie; mn maat die binnen zat (voor hem was de 2e pizza) was in slaap gevallen in de 15 minuten dat ik weg was ! Ik zag hem gewoon liggen, de deuren stonden open maar hij sliep nogal vast. Heb geroepen en dingen naar m gegooid maar het mocht niet baten. Pas toen ik langs hem stond en riep: HALLO DENK JE SOMS DAT IK HET RELAX VIND OM STEEDS OVER DIE POORT TE MOETEN KLIMMEN ?!? (was niet de eerste keer dat dat voorkwam) werd ie wakker en zei: "Hoezo, je bent toch hier ?"

Om je dan nog niet af te vragen hoe die in vredesnaam met 50mg (hij had 50) 2cb op kan slapen... Máárgoed

Atropa

Bewuste gebruiker
Neureotoxisch? Als je Shulgin's report leest de dosis om ècht ego dissolutie op dit middel te ervaren. Kennelijk is eenheidsbewustzijn ook op 2CB mogelijk.

(with 100 mg) I had weighed correctly. I had simply picked up the wrong vial. And my death was to be a consequence of a totally stupid mistake. I wanted to walk outside, but there was a swimming pool there and I didn't dare fall into it. A person may believe that he has prepared himself for his own death, but when the moment comes, he is completely alone, and totally unprepared. Why now? Why me? Two hours later, I knew that I would live after all, and the experience became really marvelous. But the moment of facing death is a unique experience. In my case, I will some day meet it again, and I fear that I will be no more comfortable with it then than I was just now. This was from the comments of a psychologist who will, without doubt, use psychedelics again in the future, as a probe into the unknown.

Plimu

Bewuste gebruiker
bedankt voor de reactie Atropa,

2c-b is een fantastisch middel, en ik heb er gister weer met volle teugen van kunnen genieten :)
ik had gekozen voor een nexusflip, en deze pakte perfect uit, visueel was het alleen vrij gestoord, en ik moest op een moment opeens overgeven omdat het veeeeel te hard ging. echter was dit behoorlijk opluchtend.

goddelijk spul

Aldous

Belezen gebruiker
Ik snap niet dat mensen dit überhaupt snuiven, het werkt dan wel sneller maar vind het niet zo'n lekker begin van mn trip als mn neus in brand staat! Maar goed, ieder zn ding wss.

Spor

Wijs gebruiker
poe hei !

Ik had gisteren ook 31mg 2cb gedropped, op zich niet zo gek veel voor mijn doen. Maar ik had nog (flink wat) keta meegenomen, en daar ook flink van zitten doorhalen. En op een gegeven moment spacede ik m echt ongelofelijk hard, verbaasde me echt aangezien ik best wat gewend ben. Mss nog wel nooit zoiets meegemaakt als gisteren. Was in ieder geval erg leuk :)

vogel

Bewuste gebruiker
wAuw neurotoxisch,, // zenuw/gif,,,
lekker jarenlang door blijven trippen . . hyperactief en epileptisch worden , yippie ,, :kots:

Zenzie

Experimenterende gebruiker
Plimu zei:
nouw, ik was aan t trippen en wou een lijntje leggen, maar ik zag echt niets meer:P

en toen was het op, maar ik had totaal geen bodyload, was alleen MEGA MEGA MEGA MEGA trippend :flushed:

Nouja ik zie een blinde ook niet zo vlug een lijn leggen ... :xtc:

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Spor zei:
poe hei !

Ik had gisteren ook 31mg 2cb gedropped, op zich niet zo gek veel voor mijn doen. Maar ik had nog (flink wat) keta meegenomen, en daar ook flink van zitten doorhalen. En op een gegeven moment spacede ik m echt ongelofelijk hard, verbaasde me echt aangezien ik best wat gewend ben. Mss nog wel nooit zoiets meegemaakt als gisteren. Was in ieder geval erg leuk :)

Ja dat had ik dus met 2cb en coke. Was nog vorig jaar overigens ook laatste keer dat ik het gebruikt heb, even pauze :mrgreen: ! Werd echt compleet weggezogen van de wereld, echt tijd stond stil voelde de trilling van de realiteit ophouden. Was me op een gegeven moment wel iets te freaky, dacht echt dat het niet goed zal gaan, zag overal figuren in figuren in figuren. Geluid werd ook steeds keihard/zacht en langzaam/versnellen ineens momenten van doofheid. Bleef ook echt teringlang doorgaan, heb dat soort momenten ook weleens met LSD maar dit ging echt te furrrrrr. Samen met mijn out-of-body paddo experience op lijstje hardste trips. Niet voor herhaling vatbaar :beer:

HarryNak

Experimenterende gebruiker
van t weekend na een feestje 's ochtends een paar dikke lijnen keta gelegd met 15 mg 2cb er door heen. Heerlijk met gesloten ogen uren weggedroomt en lekker in het wonderlijke trip wereldje rond gedwaald.

Combo +1

Ballmer

Newbie
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de ts: Ja, vrijwel elke hoeveelheid die effect heeft (er komen voldoende neurotransmitters vrij à la dopamine en 5-HT) is voor de neuronen die deze neurotransmitters gebruiken toxisch. Onderzoek heeft ook uitgewezen dat er veranderingen optreden in neurotransmitterconcentraties na het gebruik van XTC, tot vele maanden na gebruik, die wijzen op neurotoxiciteit. Het is echter maar de vraag of je hier in het dagelijks leven iets van merkt bij matig gebruik, vrij veel stoffen in onze leefomgeving zijn in principe (neuro)toxisch en daar merk je vaak ook niet al te veel van :P.

2C-Em

Belezen gebruiker
Spor zei:
gNuxx zei:

Met de neurotoxiteit van 2c-b valt het geloof ik wel mee hoor :wink: Ergens bij de tripreports staat een report van iemand die met een doseerfout 330mg afwoog ipv 33 ! En hij leeft nog. \.
Neurotoxiciteit heeft niet zo direct wat met doodgaan te maken, dat iets neurotoxisch is zegt niet gelijk dat je er dan dood aan gaat. Waarschijnlijk ga je nog eerder dood aan de gewone toxiciteit van de stof dan aan de neurotoxiciteit, maar goed dat zegt niet dat je bij hoge dosissen geen naverschijnselen kunt krijgen. En die grens is, zoals gezegd natuurlijk ook arbitrair, voor de een ligt ie mss op 90 mg en voor de ander op 116, bij wijze van. Het gaat idd om wat opgenomen wordt in je bloed en effectief je hersens bereikt, dat % is groter bij snuiven, pluggen of sublinguale inname, dan bij orale inname.
Dat die gast nog leeft zegt niet dat het niet neurotoxisch is..maar dat ie nog leeft is een fijn gegeven natuurlijk :wink: Tripreport al langer geleden gelezen..wel heftig!

Zelf ook nauwelijks last van bodyload met 2C's. 1x last van op1e keer T7 en een keer bij 50mg 2CB.

tripkop

Belezen gebruiker
Corefire___HC___ zei:
Wat is een Body load ?????????

In principe is de bodyload alle lichamelijke effecten van een drug, maar in de praktijk bedoelt men hier voornamelijk de negatieve lichamelijke effecten mee. (Misselijkheid, overgeven, trillen, temperatuurschommelingen, enz)

Fronske

Belezen gebruiker
Bij 2cb kreeg ik vaak dat m'n lichaam heel zwaar en moe werd, zelfs plat neerliggen leek nog een inspanning. Trillen kreeg ik soms ook van 2cb, maar van dat eerste had ik meer last.

2C-Em

Belezen gebruiker
Zoals altijd is het antwoord heel gemakkelijk te vinden met Google, dus zoeken en je vindt een prima verklaring met de inhoud van de term (Y)

Bovenaan