Newbie hier, personal en met ghb wat vraagjes hier

Let op; Adhd’er hier. samenvattingen waren nooit mijn ding!

&Om eerlijk te zijn vind ik dit erg spannend, ik heb helaas niet veel mensen in mijn omgeving die er verstand van hebben of zelf niet zo (veel?) gebruiken. EN vaak zijn er oordelen in mijn (inner) cirkel dan.. ook wel uit bezorgdheid.. over praten doe ik dus liever niet..

Vaak ben ik geneigd mij zelf wel wat angstiger/gekker te maken over een situatie.. dan dat het daadwerkelijk is. vandaar dat ik dit ga posten, al een beetje hier rond geneusd(ha)

GHB: Heb zo nu en dan wel is een weekend gebruikt, naar mijn idee niet veel. Ik heb er ook geen verstand van. Ik haalde het zelf niet zo snel of hier kende ik geen dealers, of via een kennis maar die had niet altijd..
En wil NU wel wat bewuster worden. Lees zo hier en daar wel wat op forums.. maar niet wat ik zoek of verder mee kom.

Ik hou t nog vrij anoniem maar ik ga nu 12 jaar naar feesten. Deed meestal xtc, speed en nog meer meuk. Dat terzijde.
Ghb deed ik al vrij snel na xtc nooit speed gehad. mijn eerste x was toen ik 18jr was. Ik vond vervelend (out gegaanwou het daarna niet.. heb zelfs een paar keer het jaren het niet aangeraakt.
Het langste achter elkaar gebruik voor mij was dan ook 7 jaar terug: 1,5 week elke dag 2,5ml om de 2u ongv (niet altijd goed bij gehouden) toen stopte ik en daarna ook goed ziek geweest. Achteraf las ik. Cold-Turkey is gevaarlijk!
Maar ik weet dus niet wanneer ja die limiet(?) is zegmaar?

Tot nu…
Nu had ik 3 mnd terug dat ik er een week aan zat, daarna wel beetje slecht geslapen.. maar ik ben ook in principe mijn adhd gewend, niet kunnen slapen. Overdag had ik dan mijn medicatie(dex)

(Helaas) nu 11 tm 20 feb elke dag, dosering was van 2,5ml liep omhoog naar 5/6ml sommige dagen om de 3/4u en de laatste dagen stelde ik meer uit.. dus hield ik er meer uur tussen. toen begon ik al een beetje te paniekeren… nog opgezocht en ik dacht te hebben gelezen dat het pas na 2 weken gevaarlijk is etc.

En ik dacht het soort van af te bouwen door wanneer ik niet kon slapen, te nemen, en afgelopen nacht hoopte ik zonder te kunnen slapen. Zonder succes, toch wel gepakt meer zo van ik heb liever slaap aangezien afgelopen nachten ook al zo kort waren..
normaliter slaap ik 8u of langer.. en zoals nu merk ik ook.. zo moe.. dus slaap is zo belangrijk voor mij.. voor iedereen natuurlijk:)
En langdradigggg..zzzzz..
Dus chapeau als je dit allemaal nog kan lezen.

Op dit moment ben ik dus wel een beetje in paniek, gister overdag niks gedaan…wel mijn medicatie maar voelde mij echt niet lekker.. duizelig, suis in oor en had gelukkig geen “verplichtingen” en ik was “ziek” voor de buiten wereld.. dacht ook dat ik echt ziek ging worden..

Ik zelf lees ook vaker tips over slapen gaan etc ook allemaal geprobeerd.. omdat ik ook wel eens n slechte slaper in het algemeen kan zijn, (verschild) en normaal werken mijn routines.. Nu was het vrij eng.. pijn scheuten en klaar wakker hoe ik lag.. alsof ik ging vallen(?)mijn lichaam was wel moe.. maar mijn geest ECHT niet.. er maar uit gegaan hond nog snachts uitgelaten.. toen maar een boek gaan lezen en proberen te kalmeren(niet denken dat ik als kip zonder kop hier rond ren) het is alleen frustrerend als je denkt.. ja ik ben moe.. luisteren naar mijn lichaam..
naar plafondienst door mijn slaaplapje. Trillen met ogen.. zucht steunnn.. en dan ja tegen mijzelf praten in principe van “come on.. shhhh”
maar het vervelende was mijn ademhaling dus.. ik kan het niet uit leggen.. probeer t wel maar als ik lag leek alsof ik zelf moest ademen, dat ik stop dat alles stopt?
dus uiteindelijk na uren schrok ik soort van. Kleine pijnscheut door mijn borst.
ja een beetje half in paniek. Toch maar genomen, niet te veel (zat op een gegeven moment van de week op 5/6ml en dat is voor mijn doen veel)
dus nu 3,5 ml genomen.

Zo blij dat ik was!! even kunnen slapen, alsof ik weer “normaal” word als ik t neem… en wakker word alsof ik 8u heb geslapen terwijl t 3uurtjes waren haha maar had iets liever dan niets. Reset… dacht ik dan…

Dat was allemaal om half 6 vanochtend..
en nu merk ik dus. Die oorsuizen, paniekerig, pijntjes, onzeker.. niks willen >>gelukkig) ook niet dat spul.<< ik zeg dit zo ook meer tegen mijzelf, ik wil niet verslaafd raken!

Maar nu snap ik dus heeel goed als je dus geen hulp zoekt of informeert hier over. Dat je dan gewoon door blijft pakken. Ik was iets te naïef denk ik”dat gaat mij nooit gebeuren”

Wat kan ik nou het beste doen?

ik wil liever niet naar de dokter.. en ik weet dat jullie ook niet de dokter zijn. En alle oplossingen en instructies gelijk hebben voor mij, haha.
Maar misschien dat mensen kunnen mee denken en/ of tips hebben voor mij??

Ik wil niet naar de Dr. meer in de zin van: volgens mij valt het allemaal wel mee? Want ik ben naar mijn weten ook weer niet echtecht verslaafd…meer een beetje onbenullig dat ik zo lang het door trok..

Bedankt voor de geduldige lezers. Slaaptekort kan mij teksten schrijven die langer zijn dan de bijbel
als er vragen zijn en onduidelijkheden(vast wel;p) hoor ik het graag.
Xoxo

ps. Plaatje is even om t leuk te houden, en wil dit ook weer op pakken dit lukt helaas ook niet zoo…

pss blijf toch nog door “bang zijn dat mensen mij herkenen” anoniemig

Bijlagen

• IMG_2270.png
    IMG_2270.png
    459,3 KB · Weergaven: 14
Ik weet even niet of ik het kan bewerken. Mijn blok tekst..
maar vergeten bij te vermelden, voor 11feb had ik het een weekendje gedaan al wel..

Ben een beetje verder gaan rond zoeken en lezen, iets over binge…

nogmaals ik moet ook niet zo veel stressen, maar ben ergens bang.
wil het gewoon goed aanpakken zonder enige schade?

Brabander94

Experimenterende gebruiker
Om eerlijk te zijn als je het goed wilt doen is het niet op je zelf te doen ik ben zelf verslaafd aan ghb geweest ik toen ben zonder hulp cold turkey gegaan en die periode kreeg ik een psychose en kan op wat anderen mij vertellen niet heel veel meer herinneren. Ik zou echt aanraden om er hulp bij te zoeken

Brakka Mang

Badass junkie
Afbouw schema staat genoeg info hier op het forum. Verslaafd of lichamelijke afhankelijkheid zijn toch echt twee verschillende dingen. Misbruik kan leidden tot lichamelijke afhankelijkheid maar hoeft niet perse door verslaving te komen. Kan uit je verhaal niet opmaken hoeveel je nu precies gebruikt op dagelijkse basis. Belangrijkste is om te stabiliseren ip 2-3 uur vast aantal ml en vandaar uit afbouwen. Mocht je hulp willen moet je iets meer details posten of contact opnemen met je HA

Om eerlijk te zijn als je het goed wilt doen is het niet op je zelf te doen ik ben zelf verslaafd aan ghb geweest ik toen ben zonder hulp cold turkey gegaan en die periode kreeg ik een psychose en kan op wat anderen mij vertellen niet heel veel meer herinneren. Ik zou echt aanraden om er hulp bij te zoeken
Oh jeetje, dankjewel voor je bericht. Ik zit nu in een traject.. want dit vind ik ook niet meer leuk. Is geadviseerd om de 2u te nemen, tot dat ik kan worden opgenomen..

Afbouw schema staat genoeg info hier op het forum. Verslaafd of lichamelijke afhankelijkheid zijn toch echt twee verschillende dingen. Misbruik kan leidden tot lichamelijke afhankelijkheid maar hoeft niet perse door verslaving te komen. Kan uit je verhaal niet opmaken hoeveel je nu precies gebruikt op dagelijkse basis. Belangrijkste is om te stabiliseren ip 2-3 uur vast aantal ml en vandaar uit afbouwen. Mocht je hulp willen moet je iets meer details posten of contact opnemen met je HA
Heb idd al hulp gevraagd via mijn eigen instantie.. en ik wil er vanaf. Want wat ik had geschreven gaat over recent. Daarvoor heb ik ook elke keer gebruik, en ben er nu van bewust dat ik verslaafd ben en ik wil er vanaf. Maar thanks voor je reactie:wink:

Nou ik merk dat ik nog steeds moet kijken hoe deze site werkt!
maar Iedereen bedankt voor de tips!
Oprecht blij dat ik zelf toch ook naar de tips heb geluisterd en aan de bel had getrokken! ik heb een hele fijne verslavingsarts. Op 13/3 overgestapt naar de dia.. Ben door een diep dal gegaan maar ik ben er weer!
Hoe leuk ik het spul vond. Ik wil ooit awareness gaan illustreren of ja bekend maken met GHB.. want ik heb geluk gehad.. but it was a hell of a ride🐦‍🔥

Raver

Badass junkie
GHB verslaving is zeker een hell of a ride. Zo'n subtiel , fijn effect. De tijd vliegt. Je kan alles aan. Voor je het weet zit je er weer een paar weken aan, en dan is t ineens niet meer zo fijn allemaal. 😅

Echt fijn om te lezen dat je er vanaf bent!!

Bovenaan