Nicotine, eind in zicht?

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Nou, na mijn amandel operatie mocht ik dus niet roken.
Ik ben afgelopen donderdag geopereerd geweest.
En mag van de dokter tot nu donderdag niet roken.
Ik hou het goed vol moet ik zeggen, ik ben wel vaak benauwd en sta soms te trillen als ik zin heb in een sigaret, dit is best wel naar en ik vroeg me af of jullie middelen hebben hiertegen?

Ook tips zodat ik in de toekomst niet opnieuw begin?
Want ik durf niet te zeggen dat ik gestopt ben, ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat het in het weekend weer zover is. Daarom tips :(!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Re: Necotine, eind in zicht?

Mijn grootste tip, lees het boek of luister naar het luisterboek van Allen Carr. Het lijkt in het begin misschien simpelweg hameren, maar uiteindelijk raak je toch overtuigd door het boek. Hij laat je stoppen door middel van overtuiging, niet door wilskracht.

Ik ben zo'n 2 jaar geleden door dat boek gestopt voor een half jaar en toen helaas een keer heel erg dronken geweest en wederom begonnen met roken. Een maand geleden ben ik ook weer gestopt, nog steeds probleemloos.

Als je op wilskracht stopt, dan verbied je jezelf eigenlijk iets wat je lekker vind en wordt het verlangen groter. Als je stopt door middel van overtuiging, geloof je er heilig in dat je die troep niet meer nodig hebt en dan is het niet meer iets lekkers wat je jezelf verbied maar een slechte gewoonte waar je vanaf bent.

Binnen 1 week ben je de nicotine kwijt, binnen drie weken zijn je hersenen weer op normaal peil. Donderdag is al de nicotine weer uit je lichaam dus dat is al een hele stap die het makkelijker maakt!

Als je trek krijgt in een sigaret, ga iets doen en stel het zo lang mogelijk uit. Ga bijvoorbeeld douchen of de afwas doen o.i.d. Je hebt dan even de tijd om weer bij zinnen te komen en jezelf te beheersen. Vertel jezelf altijd dat roken onzin is. Het is niet lekker, de nicotine geeft je het gevoel dat het lekker is.

Donderdag ben je al een week gestopt, waarom weer beginnen als je het eigenlijk niet wilt :wink:

Succes :wave:

EDIT

nog een tip, probeer je dopamineniveau zo min mogelijk te beïnvloeden. Dat maakt het een stuk makkelijker. Vermijd dus dingen als suiker, cafeïne, speed, coke enz. Als je dopamine in balans is heb je minder trek

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker

SmartieAndMe zei:
Mijn grootste tip, lees het boek of luister naar het luisterboek van Allen Carr. Het lijkt in het begin misschien simpelweg hameren, maar uiteindelijk raak je toch overtuigd door het boek. Hij laat je stoppen door middel van overtuiging, niet door wilskracht.

Ik ben zo'n 2 jaar geleden door dat boek gestopt voor een half jaar en toen helaas een keer heel erg dronken geweest en wederom begonnen met roken. Een maand geleden ben ik ook weer gestopt, nog steeds probleemloos.

Als je op wilskracht stopt, dan verbied je jezelf eigenlijk iets wat je lekker vind en wordt het verlangen groter. Als je stopt door middel van overtuiging, geloof je er heilig in dat je die troep niet meer nodig hebt en dan is het niet meer iets lekkers wat je jezelf verbied maar een slechte gewoonte waar je vanaf bent.

Binnen 1 week ben je de nicotine kwijt, binnen drie weken zijn je hersenen weer op normaal peil. Donderdag is al de nicotine weer uit je lichaam dus dat is al een hele stap die het makkelijker maakt!

Als je trek krijgt in een sigaret, ga iets doen en stel het zo lang mogelijk uit. Ga bijvoorbeeld douchen of de afwas doen o.i.d. Je hebt dan even de tijd om weer bij zinnen te komen en jezelf te beheersen. Vertel jezelf altijd dat roken onzin is. Het is niet lekker, de nicotine geeft je het gevoel dat het lekker is.

Donderdag ben je al een week gestopt, waarom weer beginnen als je het eigenlijk niet wilt :wink:

Succes :wave:

EDIT

nog een tip, probeer je dopamineniveau zo min mogelijk te beïnvloeden. Dat maakt het een stuk makkelijker. Vermijd dus dingen als suiker, cafeïne, speed, coke enz. Als je dopamine in balans is heb je minder trek

Bedankt voor de informatie!

Waarom weer beginnen? Omdat ik gewoon de drang heb om te roken.
Ergens wil ik niet stoppen, maar ergens ook weer wel. I.V.M gezondheid. (Harddrugs maakt het er ook niet beter op.) Ik ben vooral bang bij mij volgende XTC pil dat ik terug ga beginnen roken eigenlijk.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

MentalFucked zei:
Waarom weer beginnen? Omdat ik gewoon de drang heb om te roken.

Precies. Je hebt eigenlijk geen reden om te gaan roken want het kost geld, gezondheid en het is eigenlijk helemaal niet lekker als je het realistisch bekijkt. Die drang is puur omdat de verslaving nog tegen je praat.

MentalFucked zei:
Ik ben vooral bang bij mij volgende XTC pil dat ik terug ga beginnen roken eigenlijk.

Dat ken ik en dat zijn ook de lastige momenten, dan veranderd je beoordelingsvermogen en groeit de trek. Als de overtuiging sterk genoeg is komt dat wel goed :wink: eerste periode van stoppen zo min mogelijk drinken en gebruiken, dan komt dat wel goed

leipebaviaan

Wijs gebruiker

Ik durf het bijna niet meer de melden, maar de volgende tip komt eigenlijk uit de koker van smartieandme. Op zich is het al een wonder dat de goede jongen -die hier uitsluitend post om wanorde en idioterie te zaaien- nog tot een deugdelijk advies kon komen.

Bepaal voor jezelf wat je de prettigste tijden vindt om een sigaret op te steken. Bij mij zijn dit de ochtend, middag en dan s'avonds nog één. Zorg dat je op gezette tijden rookt. Je hoeft bij deze constructie niet helemaal te stoppen, maar je hebt het consumeren van sigaretten wel tot een proportioneel niveau toegebracht. Zo kan je én lid worden van de leipebaviaan rook-fan-club én toch het idee omarmen je schadelijke gewoonte iets teruggedrongen te hebben. Win-win situatie lijkt me.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

Het kon ook weer niet anders. Ik doe mijn uiterste best om hem te steunen, kom jij aan met het advies om weer te gaan roken. :openmouth: :wink:

keessssss

Newbie

Ik ben nu een paar maanden aan het dampen met de E-sigaret. Een gewone sigaret raak ik niet meer aan al vanaf de eerste dag. Je kunt zelf bepalen hoeveel nicotine je wil starten en hoe je het wil afbouwen. Ik heb nu 12 mg nicotine en ik heb in ieder geval wel de wetenschap dat ik nu niet meer de dodelijke teer binnen krijg.

Ik zeg niet dat de E-sigaret gezond is maar ik hoest nu niet meer, heb veel meer energie, en ook mijn eten smaakt veel beter.

Mijn advies is ga over op de E-sigaret en dan kun je het afbouwen zonder dat je hier hinder van ondervind.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker

Tot zo ver het stoppen, kon het niet laten, ik stond helemaal te trillen.
En goh wat smaakte 'm!

terug in mijn oude gewoonte gestapt, maar sowieso minderen.
Rookte eerste 1 pot per 2 dagen. (50gr)
eens uitrekken naar een week.

Fool

Badass junkie

Als je één keer toegeeft hoef je toch niet gelijk weer te beginnen met roken, maar kun je het toch veel beter zien als een foutje?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

Fool zei:
Als je één keer toegeeft hoef je toch niet gelijk weer te beginnen met roken, maar kun je het toch veel beter zien als een foutje?

Zo hoort het wel maar hij plant nu alweer om 50gr per week te gaan roken, dus hij ziet het niet als een foutje maar als een nieuwe planning denk ik :wink:

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker

SmartieAndMe zei:
Fool zei:

Zo hoort het wel maar hij plant nu alweer om 50gr per week te gaan roken, dus hij ziet het niet als een foutje maar als een nieuwe planning denk ik :wink:
Nahja, ik vind stoppen gewoon heel moeilijk.
En de verleiding is te groot vind ik.
Zeker in mijn omgeveing waar beide ouders en zus roken in het huis. En ik de toestemming heb om te roken.

Hoe dan ook, ik vind van mijzelf dat ik een zeer zwak karakter heb, daarom dat ik bang ben tot ik in de problemen ga geraken met mijn recreatief drug gebruik. (Wat misschien nu nog recreatief is, maar binnen 10 jaar misschien dagelijks is.)

EDIT;
Ik ben van dezemorgen begonnen, is het normaal dat ik de drang heb om te blijven roken, zelfs 3x zoveel als ervoren?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

Ben je dan bereid om de rest van je leven te blijven roken? En om eventueel COPD te krijgen of aan longkanker te sterven?

Ik snap dat de verleiding groot is, dat maakt de verslaving zo vervelend. Je krijgt er niets voor terug en toch is het net zo verslavend als bijvoorbeeld Heroïne. Daarvan krijg je tenminste nog een lichamelijk effect :wink:

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker

SmartieAndMe zei:
Ben je dan bereid om de rest van je leven te blijven roken? En om eventueel COPD te krijgen of aan longkanker te sterven?

Ik snap dat de verleiding groot is, dat maakt de verslaving zo vervelend. Je krijgt er niets voor terug en toch is het net zo verslavend als bijvoorbeeld Heroïne. Daarvan krijg je tenminste nog een lichamelijk effect :wink:

Minder stress, (soms), eetlust weg. dus je valt af..
Maar voor de rest, inderdaad geen voordelen. maar toch.. idk why I'd smoke.

Fool

Badass junkie

Ja, maar gaan die voordelen niet alleen op in vergelijking met op dat moment niet gerookt hebben. Dus als je helemaal niet zou roken zou je je hetzelfde voelen dan als je net gerookt hebt?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Ja, maar gaan die voordelen niet alleen op in vergelijking met op dat moment niet gerookt hebben. Dus als je helemaal niet zou roken zou je je hetzelfde voelen dan als je net gerookt hebt?

exactly. Alle rokers zeggen dat roken je stress opheft, maar het heft alleen de stress op die je krijgt van het roken. Als je dus niet rookt voel je je hetzelfde als een roker die wel rookt.

Verder zijn er ook manieren om af te vallen die je lichaam niet verder naar de klote helpen, maar gezonder maken :wink:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
MentalFucked zei:
Hoe dan ook, ik vind van mijzelf dat ik een zeer zwak karakter heb, daarom dat ik bang ben tot ik in de problemen ga geraken met mijn recreatief drug gebruik.

Aan deze uitspraak te zien heb je al geaccepteerd dat je nooit zal stoppen met roken en dat je misschien binnen 10 jaar een verslaving hebt. Daarnaast leg je de schuld ook nog buiten jezelf want je hebt nou eenmaal een zwak karakter.

Wat een onzin! Als jij jezelf ervan overtuigd dat je het niet nodig hebt, heb je dat ook niet. Probeer er in ieder geval voor te werken...
En als je zo bang bent dat je je recreatieve gebruik niet onder controle kan houden lijkt het me wel heel verstandig om gewoon van de drugs af te blijven.

Echt man, om nou gewoon te zeggen: ik heb een zwak karakter. Dan kan je beter gelijk onder de grond gaan liggen. Dat is hetzelfde als iemand die aanleg heeft om snel dik te worden, die dan maar gewoon gaat vreten want ja, hij wordt toch snel dik... Hoezo dan nog moeite doen om op normaal gewicht te blijven?

kingdalton

Belezen gebruiker
Forum bezocht, Boek gekocht, boek gelezen, gisteren laatste sigaret gerookt en het voelt goed :grin:

Ik rookte nu denk ik 3 jaar en ben tussendoor twee keer gestopt. Een keer drie weken door een weddenschap die niemand heeft gewonnen nog verloren (beide een sigaret aangestoken), een keer voor twee maanden, maar toen overleed mijn peettante en had ik een excuus voor mezelf. :rolleyes:

Deze keer voel ik me prima, weet waarom ik stop en waarom het geen zin meer heeft om te beginnen.

Thanks guys :grin:

Bovenaan