nicotine vervangers naast roken

Dirkjan

DF-koning
Rookte je pure wiet of gebruikte je een vaporizer ofzo? Omdat je 10j gestopt bent met tabak en bijna 4j met wiet.
Ik zit nu op dag 4 zonder nicotine ; wiet sinds begin dit jaar mee gestopt en steeds weer begonnen, ik denk niet dat ik het helemaal kan/wil laten.
Pure wiet smaakt mij niet maar als ik weer met tabak ga roken kruipt het nicotinemonster weer in mij. :)
Ik heb na dat ik gestopt was met roken sporadisch pure joints gerookt, maar dat was maar zelden en daar ben ik toen op een gegeven moment ook helemaal mee gekapt.

Don Draper

Badass junkie
Vandaag terwijl ik eigenlijk aan het afbouwen was met m'n nicotine pleisters van 7 mg nicotine naar 21 mg nicotine weer gegaan.

Heb weer net zoals toen ik eerder stopte dit jaar weer het gevoel dat nicotine ook een fijne nootropic kan zijn. Ben heerlijk zen en rustig, geen angst of onrust. Lekker een boek uitgelezen vandaag en met een nieuwe boek begonnen vandaag. Geen drang om prikkels op te zoeken wat ik normaal wel heb. Niet ijsberen of andere manieren van stimmen. Gewoon mezelf zijn.

Vorige keer dat ik dit deed vond ik het een dure hobby want ik kon het geld goed gebruiken. Ik stopte met roken namelijk voor het geld en kon het niet hebben dat ik geld bleef besteden aan nicotine. Maar nu heb ik er budget voor. En ik moet het me gunnen. Ik heb niks anders ontdekt wat me zo goed heeft geholpen dan chronisch Nicotine pleisters plakken. Daarnaast is geld deze keer niet de reden dat ik stop met tabak en vapen. Ik deed het omdat ik mijn verslaving gewoon niet meer in de hand had en alles ten dienst stond van het middel.

Ben benieuwd hoe dit zal zijn en eindigen. :)

Don Draper

Badass junkie
Hier staat trouwens meer informatie met wat ik doormaak met hyperactiviteit en nicotine met research. Ik heb dan autisme en het artikel gaat over ADHD maar de klachten zijn vergelijkbaar bij mij.

Don Draper

Badass junkie
Gisteren 6 uur lang een poging onderwaagd om te stoppen met mijn nicotine zuigtabletten en ik verloor het gewoon van mezelf. Had echt heftige afkick waardoor ik weer ben begonnen.

En ik voel me nu gewoon hetzelfde hopeloos gevoel als dat ik met sigaretten heb. Ik heb hetzelfde als dat ik met roken heb. Ik kan niet minderen. Het is bij mij alles of niets.

Ik wil de afkick wel een keer ondergaan maar niet nu. Het maakt me wel bang dat ik met zo'n monster, inclusief mezelf, moet gaan strijden.

Don Draper

Badass junkie
Iets wat ik niet wist is dat sigaretten hetzelfde werkt als drugs. Dat je je shit ermee probeert te verbergen en te verdoven.

Gisteren had ik echt een hele zware dag waarbij ik cynische plannen had met mijn leven. Vervolgens kwam ik voor de keuze, dat doen of weer terug roken. En nu ik zoveel pogingen heb ondergaan begrijp ik in te zien dat mijn zieke hoofd gewoon heel ver wil gaan om z'n nicotine toch te krijgen.

Het gevoel wat ik heb bij zulke dingen zijn echter vaak zo heftig dat het soms als leven of dood aanvoelt om te roken. Maar misschien dat m'n hoofd gewoon mij keihard probeert te fucken?

Bovenaan