Niet kunnen dansen tijden XTC

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Ik heb sinds het begin van de zomervakantie een paar keer XTC gedaan. Daarbij heb ik vaak 6 weken pauze en dan 2 x in 2 weken. Ik weet dat dit teveel is en ben daar ook mee gestopt!

Nu heb ik al een paar keer gehad dat ik na de inslag van de X niet meer kon dansen en totaal geen energie meer heb. Het gevoel is totaal niet onprettig maar ik zou toch graag lekker dansen op de fijne muziek.
op oud en nieuw heb ik voor het laatst op oud en nieuw genomen en daar ben ik lekker gegaan op 1/3e rode superman maar niet echt veel energie.
ik ga sowieso tot mei niet gebruiken maar heeft iemand tips?

Alvast bedankt

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Dat niet meer kunnen dansen/zware benen komt vaak als je startdosis te hoog is.

Als je een lagere startdosis pakt, heb je er minder kans op. Maar dan heb je vaak ook een minder effect, minder sterke buzz.

Als je en een goeie buzz wil en dansen, kun je (werkt voor mij) eerst een lage startdosis pakken (0,75 à 1,0 x lichaamsgewicht in milligrammen) en dan na een uurtje ofzo als tie aardig is ingekickt dan nog een keer 0,5 à 0,75 x lichaamsgewicht pakken. Belangrijk is wel om te blijven dansen. Gaan zitten is vaak funest.

Als 0,75 LW (LichaamsGewicht) als startdosis nog steeds zware benen oplevert kun je proberen de startdosis op te delen in 2en of 3en en dan ieder kwartier een deel innemen.
Dus bijv.:
0,25 LW op T=0:00
0,25 LW op T=0:15
0,25 LW op T=0:30
Dan heb je ook minder kans op zware benen.

Wel een beetje zinnig houden met doseren, te veel pakken geen fijn effect o.a. zware benen, maar ook verwardheid, nervositeit, verminderde motoriek en misselijkheid e.d.

:wave:

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Dat niet meer kunnen dansen/zware benen komt vaak als je startdosis te hoog is.

Als je een lagere startdosis pakt, heb je er minder kans op. Maar dan heb je vaak ook een minder effect, minder sterke buzz.

Als je en een goeie buzz wil en dansen, kun je (werkt voor mij) eerst een lage startdosis pakken (0,75 à 1,0 x lichaamsgewicht) en dan na een uurtje ofzo als tie aardig is ingekickt dan nog een keer 0,5 à 0,75 x lichaamsgewicht pakken. Belangrijk is wel om te blijven dansen. Gaan zitten is vaak funest.

Wel een beetje zinnig houden met doseren, te veel pakken geen fijn effect o.a. zware benen, maar ook verwardheid, nervositeit, verminderde motoriek en misselijkheid e.d.

:wave:

Dankjewel voor je reactie! Ga dit zeker doen de volgende keer.
Hoelang van te voren eet jij meestal want ik eet bijna nooit en heb het gevoel dat de inslag dan meestal veel harder is.

Alvast bedankt!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Graag gedaan, maar doseren is altijd iets persoonlijks, wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken. Je moet zelf ondervinden wat voor jou werkt. Maar ik gok dat het wel kan werken zo voor je.. proberen kan altijd.

r0mmelp0t zei:
want ik eet bijna nooit
:P dat is nie goe he..

Het is wel lekker om niet een hele lege maag te hebben vind ik met xtc, kickt natuurlijk harder in op een lege maag, maar je moet ook een bodempje hebben om te om op te kunnen dansen. Maar een hele volle maag is ook niet fijn. Gewoon iets er tussenin. Gulden middenweg. :)

onlypills

Experimenterende gebruiker
Mijn ervaring is dat als je niet kan dansen, dat je dan gewoon te hard gaat. Ik accepteer dat het gewoon max. een uurtje duurt voordat ik door mijn eerste space heen ben. Daarna doseer ik een uur/anderhalf uur later helft lichaamsgewicht bij om het gevoel niet weg te laten zakken, maar wel gewoon lekker los te kunnen gaan. Verder heb ik persoonlijk ook wat moeite om te beginnen met dansen, maar als je in het begin een beetje geforceerd begint, kom je er achter dat je daar na een paar minuten al doorheen bent en dat het gewoon heerlijk voelt.

Veel plezier alvast

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Joopiejo zei:
Het is wel lekker om niet een hele lege maag te hebben vind ik met xtc, kickt natuurlijk harder in op een lege maag, maar je moet ook een bodempje hebben om te om op te kunnen dansen. Maar een hele volle maag is ook niet fijn. Gewoon iets er tussenin. Gulden middenweg.

Dit luistert meestal best wel nauw. Als je teveel eet kan het een behoorlijk vertragende werking hebben. Ik heb een keer van iemand gehoord dat hij flink gegeten had van te voren en dat het 4(!) uur duurde voordat het insloeg. Het betreffende feestje was toen al zo'n beetje voorbij :wink:

Ik eet 3 uur van te voren meestal niks meer. Drink ook geen frisdranken of koolzuurhoudende dranken(vanwege misselijkheid). Ik dans ook niet heel erg veel als ik XTC gebruik, ook last van zware benen, maar ik geniet er nog steeds behoorlijk van. Bedankt voor de info Joopiejo, ik ga het ook proberen de volgende keer!

Joopiejo zei:
Graag gedaan, maar doseren is altijd iets persoonlijks, wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken.
Heb je helemaal gelijk in, heb het vaker meegemaakt dat mensen met dezelfde bouw en gewicht dezelfde dosage namen met dezelfde pauze en de een ging hard, de ander voelde niks. Het beste is om te experimenteren, het aanvoelen. Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik met 1/3e van een 200mg pil moet beginnen, als ik een halve neem ga ik te hard.

Joopiejo zei:
Belangrijk is wel om te blijven dansen. Gaan zitten is vaak funest.
Vaak genoeg gemerkt. Een keertje helemaal niet van mijn plek gegaan nadat ik op een veel te chille bank ben gaan zitten in de chillruimte. Had totaal geen zin om te dansen, ging daaraantegen wel lekker. Vorige keer veel lopen en bewegen, bijna de hele avond gedanst. Je mindset is ook erg belangrijk, ga gewoon lekker dansen, dan gaat het vanzelf lekkerder.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Bedankt voor alle antwoorden!
Voor de volgende keer ga ik goed letten op mijn eten.
Ga ik ongeveer 50 mg startdosis nemen en zorgen dat ik tijdens de inslag aan het dansen ben!
Helaas duurt het nog een tijdje voordat ik weer ga snoepen maar ik zal jullie vertellen hoe het is bevallen! ( als ik het niet vergeet ) :mrgreen:

Een vriend van mij heeft hetzelfde, maar hij heeft er voor hem een oplossing voor gevonden. Ik weet niet in hoeverre het als placebo werkt of iets dergelijks, maar ik dacht ik deel het toch. Als hij na ongeveer een half uurtje klamme handjes begint te krijgen (ongeacht dosis, hij heeft altijd moeite om te starten met dansen) neemt hij vaak een ballonnetje lachgas. Bij mij kickt de xtc dan juist er meestal in, maar bij hem worden door het 'nagevoel' van het lachgas zijn benen 'bevrijd' (zoals hij het zelf zegt) en gaat ie helemaal los. Ik weet natuurlijk niet of ze lachgas hebben op de feestjes waar jij komt, maar bij mijn feestjes bijna altijd wel, dus ik dacht ik deel het en wie weet werkt het.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Even een tijdje niet meer gebruiken en dan kijken hoe het werkt. Idd bezig zijn wanneer het inslaat is ook wel een goede tip. Als je begint met zitten, blijf je zitten denk ik haha.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Dankjullie wel voor de reacties.
Het is inderdaad geen slecht plan om even niks te gebruiken.
Denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft dat ik een feestje waar ik ga gebruiken een beetje teveel hype.
De volgende keer ga ik beginnen met een kwartje en dan lekker relaxed ga dansen zodat ik het lang vol kan houden tot de inslag.
Uiteraard zal ik even vermelden wat het resultaat is geweest!

R0mmelP0t

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zorg ook echt gewoon wel voor een volle maag. Eten is energie, geen eten is geen energie. Zo simpel is het gewoon...

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is ook waar. Als ik op een festival ben eet ik rond een uur of 7 even een appel, ookal is dat de GOORSTE appel van mijn leven (en ja, elke keer weer), maar dat gevoel van een kapot lege maag en merken dat de drugs nog net het laatste beetje energie uit je trekken, mwoah, hou ik niet zo van. Met dat appeltje heb ik dus een haat-liefde-verhouding.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik kan ook nooit dansen op XTC. Maar dat ligt bij mij meetal niet aan een zwaar gevoel in de benen. Het is meer dat ik het véél leuker vind om andere dingen te doen; heel veel praten met mensen bijvoorbeeld, knuffelen, of ergens heel relaxt zitten/liggen. Vrienden willen dan ook wel eens dansen maar als ik het probeer merk ik dat ik toch gauw weer stil ga staan om met mensen te praten. :P Ik heb dan ook wat minder energie, maar ik voel me alsnog heerlijk.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
NiandraLades zei:
Ik kan ook nooit dansen op XTC. Maar dat ligt bij mij meetal niet aan een zwaar gevoel in de benen. Het is meer dat ik het véél leuker vind om andere dingen te doen; heel veel praten met mensen bijvoorbeeld, knuffelen, of ergens heel relaxt zitten/liggen. Vrienden willen dan ook wel eens dansen maar als ik het probeer merk ik dat ik toch gauw weer stil ga staan om met mensen te praten. :P Ik heb dan ook wat minder energie, maar ik voel me alsnog heerlijk.

Ik vermaak me ook echt heel goed hoor als ik niet kan dansen alleen ik hou zoveel van dansen haha. Als ik eenmaal techno hoor wil ik dansen en ik kan toch minder van mijn trip genieten als ik niet kan dansen.

Bovenaan