Niet meer slapen

J0rrit

Badass junkie
Hallo,

Ik kamp al tijdje met een probleem. Ik val namelijk nuchter helemaal niet meer in slaap. Zo erg dat ik nuchter dus soms een nacht helemaal niet slaap. Ik heb door een pijnlijke emotionele ervaring een half jaar lang vanalles gebruikt. Alcohol, benzos, ghb. Allemaal op vrijwel dagelijkse basis toen. Dit is al een jaar geleden. Na die periode (toen ik een beetje eroverheen was) geen benzos meer gebruikt maar wel nog ghb en alcohol. Alcohol sowieso al 2 jaar ongeveer elke avond voor het slapengaan, tot een week terug (want sindsdien heb ik zopiclon voorgeschreven gekregen). Na die periode van een half jaar sliep ik nog perfect. Het is ongeveer 2 maanden geleden begonnen. Ik kwam terug van vakantie uit turkijke (all-in dus zowat 24/7 gedronken en 3 weken geen ghb gehad ook) en toen heb ik 2 dagen prima nuchter geslapen. Toen heb ik ongeveer een weekje nog elke dag ghb gebruikt, waar ik ook elke nacht prima sliep (zonder ghb of iets). En van de een op de andere dag sliep ik dus niet meer.

Ik heb dus ongeveer 2 jaar elke avond gedronken, en een jaar lang (te) veel ghb gebruikt. Waarvan af en toe een periode van een week elke dag, en voor de rest gwn 3-4 keer per week.

Mijn huisarts zei al dat het in ieder geval niet aan de alcohol kon liggen. Maar misschien is het de combinatie van 2 jaar lang alcohol gebruik en dat ghb gebruik op die regelmatige basis, dat mijn GABA receptoren n beetje fucked zijn.

Zelf vind ik dit vreemd aangezien er hier mensen zijn die wel een stuk langer en meer hebben gebruikt, en helemaal geen sec slapen nuchter vind ik dan in mijn geval ook erg vreemd. Misschien dat ik mijn emoties toen dr tijd zo heb weggestopt dat ze me nu onbewust wakker houden?

Ik heb nu in ieder geval een week geen ghb gehad en alcohol drink k dus wel nog met uitgaan ofzo.

Wat ik hiermee wil bereiken is replies van mensen die ook (lange) periodes van combinaties van alcohol en ghb hebben gebruikt en misschien uit hun eigen ervaring kunnen vertellen dat dat dus kan zorgen voor gehele slapeloosheid, want van de twee los heb ik het nog niet eerder gelezen, uberhaupt gehele slapeloosheidben ik nog nergens tegengekomen en mijn huisarts zei dat ook al.

Verder heb ik eigenlijk helemaal niet zo heel heftig gebruikt, ivm andere mensen bijvoorbeeld,

alvast bedankt voor het lezen

Ma Baker

Newbie
Ik kan je niet helpen ivm met ervaringen vertellen, maar ik denk dat je eerder moet proberen te gaan naar een vast slaappatroon en je daar ook aan houden, ook al lig je wakker in je bed. Slaapproblemen zitten ook vaak in het hoofd, hiermee bedoel ik dat als je gaat slapen denk je 'ojee, ik zal weer niet in slaap vallen vanavond' enjah, dan val je ook niet in slaap.
Ik geloof dat het kunt vergelijken met plassen. Als ik in de cinema ben denk ik altijd 'als ik maar niet moet plassen' en dan voel je echt wel je blaas! Eenmaal de film begonnen is, ben ik gefocused op iets anders, en heb ik helemaal dat gevoel niet meer..

Nuja, als het blijft aanhouden moet je zeker professionele hulp zoeken..

Veel sterkte!

sebatian

Bewuste gebruiker
Slaapproblemen of onregelmatig is vrij normaal met gebruik ook wanneer je stopt met gebruik (juist dan) kan je soms dagen of weken nodig hebben om weer een 'normaal' ritme te vinden
Mirtazapine 15 mg werkt prima in zulke periodes is niet verslavend en je slaapt als een roos zonder na-effecten

sebatian

Bewuste gebruiker
Slaapproblemen een veel voorkomend probleem en ook algehele slapeloosheid, vooral met combinaties en na stoppen van gebruik, denk je huisarts niet echt goed op de hoogte met deze materie

Flameon

Badass junkie
Heftig verhaal ... ik denk als je echt zo moeilijk kan slapen dat je wel contact moet zoeken met je huisarts

Chris Pontius

Badass junkie
Flameon zei:
Heftig verhaal ... ik denk als je echt zo moeilijk kan slapen dat je wel contact moet zoeken met je huisarts

Daar is hij al geweest.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit wel verder gaat dan het standaard huisarts bezoekje.

Sterkte man.

Arizona

Bewuste gebruiker
Op zich is het niet zo raar dat ju nu niet in slaap valt, na intensief gebruik van alcohol en GHB.
Beide zijn downers, die je nu niet meer tot je neemt.

Je zelf gaan vergelijken met mensen die al langer gebruiken en wel slapen, heeft niet zoveel zin, jij valt er niet door in slaap en het houdt die mensen niet wakker :wink: het verschilt van persoon tot persoon.

Een ding is zeker je valt vanzelf weer een keer in slaap, want belangrijk is (en ook al genoemd is) ga op een vast tijdstip naar bed en sta op een vast tijdstip op, dag in dag uit, geen uitzondering. Doe dingen die je slaap stimuleren, warme douche nemen voor het slapen gaan, warme melk drinken. Eenvoudig boekje lezen.

Geen koffie, niet meer sporten 'savonds, geen heftige tvseries of film kijken.

heel veel sterkte, hou vol want het komt goed.

Bovenaan