Niet meer voor mij

Wat een klote dag.. ik zie nu in dat cocaïne niet meer voor mij weggelegd is. Ik ging er wel eens goed op maar integendeel ook erg slecht. Ik kan erg paranoia worden zoals niemand meer te geloven. Ik merk telkens dingen op en schaam mij dan ook diep. Het is zo erg dat je niet meer helder weet wat er gebeurd en als je er naar vraagt krijg je geen bevestiging. Ik wordt dan ook knettergek en kan dit achterdochtig gevoel niet loslaten. Ik hoor ze bijvoorbeeld praten dat ze klaar met me zijn maar blijkbaar is dat niet gezegd. Vandaag maalt dit maar in mijn hoofd en zit ik maar down voor mij uit te staren. Ik zou nu de hele dag in een donkere kamer kunnen huilen. Ik lees vaker zulke ervaringen, maar voor mij kan ik het beter laten... :-'( ik zit er echt effe doorheen..

_shikantaza

Badass junkie
Wat een klote dag.. ik zie nu in dat cocaïne niet meer voor mij weggelegd is. Ik ging er wel eens goed op maar integendeel ook erg slecht. Ik kan erg paranoia worden zoals niemand meer te geloven. Ik merk telkens dingen op en schaam mij dan ook diep. Het is zo erg dat je niet meer helder weet wat er gebeurd en als je er naar vraagt krijg je geen bevestiging. Ik wordt dan ook knettergek en kan dit achterdochtig gevoel niet loslaten. Ik hoor ze bijvoorbeeld praten dat ze klaar met me zijn maar blijkbaar is dat niet gezegd. Vandaag maalt dit maar in mijn hoofd en zit ik maar down voor mij uit te staren. Ik zou nu de hele dag in een donkere kamer kunnen huilen. Ik lees vaker zulke ervaringen, maar voor mij kan ik het beter laten... :-'( ik zit er echt effe doorheen..
Zoek hulp. Er is een uitweg. 👍

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik zie nu in dat cocaïne niet meer voor mij weggelegd is.
Ik denk dat dat eigenlijk voor iedereen opgaat 😅

Cocabladeren kennen in Zuid-Amerikaanse landen nog wel een culturele toepassing. Maar snuifcocaïne is gewoon best wel pieken en dalen. Dat is voor niemand goed. Dus: knoop in je oren dat deze gevoelens ook deel zijn van de coke. En lees je post nog eens terug, de volgende keer dat je weer zin hebt.

Zoek hulp. Er is een uitweg. 👍

Bedankt voor je reactie. Hulp zoeken weet ik niet zo want ik ben niet verslaafd namelijk. Het is wel dat ik bij gebruik best kan overdrijven. Wanneer er weer een vrij weekend staat nijg ik weer snel naar zo'n "gezellig" avond. Is dat dan verslaafd?

Ulixes

Wijs gebruiker
Bedankt voor je reactie. Hulp zoeken weet ik niet zo want ik ben niet verslaafd namelijk. Het is wel dat ik bij gebruik best kan overdrijven. Wanneer er weer een vrij weekend staat nijg ik weer snel naar zo'n "gezellig" avond. Is dat dan verslaafd?
Als je door blijft gebruiken terwijl je zulke negatieve ervaringen hebt en er zelfs een topic over opent.. Denk ‘t wel.

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Ja veel mensen denken dat ze niet verslaafd zijn terwijl ze dat wel zijn. Als je echt wil weten gebruik je het 2 maanden niet. Heb je er verlangens naar of denk je er veel aan is dat een teken dat je verslaafd bent.

_shikantaza

Badass junkie
Ik denk dat je al een eind op weg bent. Het heeft vooral te maken met controle verliezen: vaker gebruiken dan je je voorgenomen had, meer gebruiken dan je van plan was, doorgebruiken terwijl het niet meer (helemaal) fijn is, etc. Check dit maar eens eerlijk met jezelf - https://ca-holland.nl/zelftest-voor-cocaineverslaving/

OtherShore

Badass junkie
Volgens de huidige DSM definitie van verslaving spelen verschillende zaken een rol. Aan de ene kant moet er sprake zijn van een stukje controleverlies. Gebruik je vaker en meer dan je zou willen? Zou je willen minderen maar lukt dat niet? En: Gebruik je soms gevaarlijke hoeveelheden of gebruik je soms in gevaarlijke situaties (bijvoorbeeld als je moet rijden of zorg draagt voor een kind)?

Aan de andere kant is het belangrijk om te kijken of gebruik een negatieve invloed heeft op je leven. Functioneer je slechter op je werk? Verwaarloos je relaties met naasten? Verwaarloos je activiteiten of hobby’s die je vroeger leuk vond om te kunnen gebruiken?

Tot slot is lichamelijke afhankelijkheid nog steeds belangrijk (hoewel dit niet meer zo belangrijk is als in oudere definities van verslaving). Dus: merk je dat je steeds meer nodig hebt? Merk je dat je zonder drugs last krijgt van ontwenningsverschijnselen? Dat laatste geeft niet de doorslag, maar het geeft wel een duidelijke indicatie.

Laatst bewerkt:
Ik waardeer allen reacties uit mijn topic. Dank daarvoor! Ik merk dat dit een soort steun voelt waar ik nu wel behoefte aan heb. Met vrienden kan ik hier niet meer over praten maar ik wil het juist wel. Ik zal alle waarnemingen maar snel uit mijn hoofd moeten zetten. Al is het waar of niet ik zal hier toch nooit bevestiging of de antwoorden die ik zoek krijgen.

Misschien wil ik er minder aan toegeven dan hoe het is. Ik haal nooit of gebruik nooit alleen maar ik weet wel als ik het hier heb liggen het wel zal gaan gebruiken. Ik ben vooral blij dat ik zelf in zie dat door gebruik ik zulke dingen ervaar en het bij deze liever skip. Ik zal de komende maanden een nuchter leven gaan behouden. Verslaafd zijn wil ik natuurlijk niet.

_shikantaza

Badass junkie
Ik waardeer allen reacties uit mijn topic. Dank daarvoor! Ik merk dat dit een soort steun voelt waar ik nu wel behoefte aan heb. Met vrienden kan ik hier niet meer over praten maar ik wil het juist wel. Ik zal alle waarnemingen maar snel uit mijn hoofd moeten zetten. Al is het waar of niet ik zal hier toch nooit bevestiging of de antwoorden die ik zoek krijgen.

Misschien wil ik er minder aan toegeven dan hoe het is. Ik haal nooit of gebruik nooit alleen maar ik weet wel als ik het hier heb liggen het wel zal gaan gebruiken. Ik ben vooral blij dat ik zelf in zie dat door gebruik ik zulke dingen ervaar en het bij deze liever skip. Ik zal de komende maanden een nuchter leven gaan behouden. Verslaafd zijn wil ik natuurlijk niet.
Wat mij wel heeft geholpen was de Alcohol laten staan.

Bovenaan