Nieuw hier!

vriendin

Newbie
beste forummers,

ik ben de vriendin van een heroïne verslaafde, hij rookt de heroïne en verder weet ik er eigenlijk weinig van. Ik weet niet eens hoe lang mijn vriend gebruikt. Sorry maar ik ben echt een leek in die dingen :flushed:

Ik heb hem betrapt bij het roken van heroïne en hij is daar erg van geschrokken. Zo erg zelfs dat hij gelijk diezelfde week nog naar een arts is geweest om hem van deze verslaving af te helpen. Maar goed we zijn nu ruim 6 maanden verder en mijn vriend slikt nu 80mg symoron. Nu werd hem 2 weken geleden door de verslavings-arts een folder in de hand gedrukt om door te lezen. Deze folder heb ik ook gelezen en het gaat over suboxtone.

Nu zou mijn vriend dus moeten afbouwen naar 30mg symoron en dan kunnen beginnen aan subotone. Nu lees ik hier ook dat er andere middelen beschikbaar zijn. Temgesic zou een geschikter middel zijn?!

Wie kan mij hier een beetje mee op weg helpen, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Mochten jullie vragen hebben over het hoe en wel betreffende het gebruik van mijn vriend dan kan ik hem dit altijd vragen. Hij staat erachter dat ik dit allemaal voor hem opzoek en waardeert mijn steun.

Ik een leek in deze wereld en hij een leek met computers :mrgreen:

Mijn vraag is uiteindelijk hoe kan mijn vriend het beste en verantwoord afkicken van de symoron.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Vriendin,

Qua afbouwschema's etc. is de arts de aangewezen persoon om jullie een goed advies te geven.

Ik begrijp dat jullie het samen willen doen en dan jij hem wilt helpen, heel lief van je, maar de motivatie moet echt in de eerste plaats uit hem komen.
Afhankelijkheid van drugs is al heel erg, maar als je daarvoor in de plaats afhankelijk wordt in een relatie zal vroeg of laat blijken dat het toch mis gaat.

Verder kan je hier wel over ervaringen met medicatie lezen en ook dat kan goed helpen.

Ik ben geen Subuxone-kenner, maar heb wel veel ervaring met Temgesic. Je kan er al veel over vinden, bijv. het topic van Yoro (Van het begin tot het stoppen) en dat van mij (Niet levensmoe, wel afkickmoe). Er zijn er nog meer, maar deze weet ik uit mijn hoofd :wink:

Yoro had ook een afbouwschema met zijn arts en dat heeft hij meerdere keren gepost. Maar iedereen heeft een eigen schema, dat bij hem/haar en zijn/haar situatie past, dus je vriend kan ernaar kijken om een idee op te doen, dat is prima.
Maar hij moet het uiteindelijk goed kortsluiten met zijn arts. Je kan samen kijken naar bijv. een goede datum om op "nul" te staan, rekening houdend met bijv. vakantie o.i.d.

Mijn schema hield rekening met de Meivakantie, zodat ik niet hoefde te werken, maar toch nog wat dagen over zou hebben om lekker vakantie te kunnen vieren met mijn man en kinderen.

Voor iedereen verschillend dus! :)

In het kort: Temgesic is simpel gezegd half opiaat (proganist) en half niet-opiaat (antagonist= tegenovergestelde).
Daardoor heb je wel je opiaatdosis, maar vermindert de trek naar heroïne en als je dat toch zou gebruiken heeft het geen/nauwelijks meer effect (je wordt niet stoned). Dit omdat de receptor gedeeltelijk wordt geblokkeerd.

Dus als je écht wilt stoppen met de hero is dit het perfecte middel!

Je kan ermee afbouwen, maar er ook voor kiezen stabiel te blijven, zodat je in elk geval van de heroïne af bent en niet stoned door het leven gaat, niet hoeven scoren etc.
Kortom: dan kan je een normaal leven leiden.

Een gewoon leven leiden en werken etc. kan met Methadon ook, maar met Methadon ben je toch meer stoned én blijft de trek naar heroïne én als je toch terugvalt, ben je ook knetterstoned. Met Temgesic niet!

Tip: Ga eens naar:
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier ... orfine.pdf

Veel info over Buprenorfine (= Temgesic)!

Suc6 voor jullie allebei!

Groetjes,
R@ :wave:

p.s. Enne... "sorry, maar ik ben echt een leek...", slaat nergens op, als je dan toch ergens een leek in bent is deze zo slecht nog niet :wink:

B-Junk

Newbie
ik maak hetzelfde mee met mijn vriend..
hij heeft nu methadon behandeling, maarja,
wat dacht je van subutex ?

sterkte !
ik weet uit ondervinding dat het moeilijk is, ik ben al 2.5j samen met een heroine-verslaafde.
maar geloof me, liefde overwint alles !

Bovenaan