nieuw project

pak

Newbie
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kim en ik ben student van de hoge school van Utrecht. Ik moet voor een opdacht een gat in de markt vinden en hier een marketing plan voor schrijven. Ik heb samen met mijn groep een plan bedcht voor ex-drugverslaafde. We willen ex-drugsverslaafde aan elkar koppen zodat ze elkaar kunnen steunen bij het terug keren in het uitgaans leven. Wij dachten dat je dan misschien steun kan vinden bij elkaar op moeilijke momenten. Nou wil ik graag de mengen horen over ons plan van ex-drugverslaafde. Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar als iemand dit leest geeft gerust je mening! Wij willen hem graag horen

Groetjes Kim

caatje

Badass junkie
Het gat in de markt zal dan zijn dat (ex)druggebruikers elkaar helpen clean te worden blijven. Dus de samenwerking tussen die 2 personen neem ik aan.
Persoonlijk geloof ikniet in dat plan van aanpak. Ik denk eerder dat je elkaar juist triggerd. De drempel is vele male lager dan dat je iemand aan een extreem anti drug persoon koppelt. En daarbij volgens mij is er al zoiets, althans: een exverslaafde die een afkickmethode/kliniek heeft ontworpen. Keith Bakker.

zommes

Badass junkie
Dat snap ik, maar mijn vraag was dus "welke markt?"

Sinds wanneer is de verslavingszorg een onderdeel van de vrije markt?

zommes

Badass junkie
Natuurlijk is er al zoiets. Hier in Arnhem hebben we de Grift en dat komt op precies hetzelfde neer.

caatje

Badass junkie
zommes zei:

Lees het dan anders. Zelfs een suf als ik snap dat ze het hebben over DE oplossing om verslaafde succesvol te laten afkicken. ( al geloof ik er niet in dat er ooit zo iets zal worden uitgevonden)

pepito

Bewuste gebruiker
pak zei:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kim en ik ben student van de hoge school van Utrecht. Ik moet voor een opdacht een gat in de markt vinden en hier een marketing plan voor schrijven. Ik heb samen met mijn groep een plan bedcht voor ex-drugverslaafde. We willen ex-drugsverslaafde aan elkar koppen zodat ze elkaar kunnen steunen bij het terug keren in het uitgaans leven. Wij dachten dat je dan misschien steun kan vinden bij elkaar op moeilijke momenten. Nou wil ik graag de mengen horen over ons plan van ex-drugverslaafde. Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar als iemand dit leest geeft gerust je mening! Wij willen hem graag horen

Groetjes Kim

nogal gezocht niet? een gat in de markt is een leuke invalshoek, maar waaom deze doelgroep? wat is je probleemstelling? en dan de allerleukste: bij het terugkeren in het uitgaansleven... is echt een zeer belangrijke doelstelling!! kennelijk geen kaas gegeten van prioriteiten stellen en verslaving in het algemeen....maar erg leuk!! :wink:

Boner

Belezen gebruiker
Mooi idéé.
Op school hebben we dinsdag drugspreventie, 3 ex-junkies die getuigen.
Kga daar weer zitten van, nau klas kijk effe niet naar ik :wave:

jaja

Bewuste gebruiker
zommes zei:

De heer Schothorst loopt toch aardig binnen met z'n Addiction SolutionS, waar een 28 daagse afkick 25.000 euri moet kosten.
Ik geloof dat ie onlangs z'n nieuwe Bentley heeft gekocht.

Wanneer komen we toch eindelijk 'ns af van 't idiote vooroordeel dat 'n verslaafde per definitie een verwaarloosde junk in de goot is...

jaja

Bewuste gebruiker
pepito zei:
bij het terugkeren in het uitgaansleven... is echt een zeer belangrijke doelstelling!! kennelijk geen kaas gegeten van prioriteiten stellen

Zo gek nog niet.
Het opbouwen van een nieuw sociaal leven, en vrienden opdoen buiten het vertrouwde drugscircuit zou idd een hoge prioriteit moeten hebben.
Eenzaamheid is imo één van de de grootste killers wanneer het om het bestrijden van een verslaving gaat.

zommes

Badass junkie
caatje zei:
zommes zei:

Lees het dan anders. Zelfs een suf als ik snap dat ze het hebben over DE oplossing om verslaafde succesvol te laten afkicken. ( al geloof ik er niet in dat er ooit zo iets zal worden uitgevonden)

Dacht je dat ik dat niet snapte? Mijn vraag is dus of de verslavingszorg als onderdeel van de vrije markt gezien kan worden. De hele doelstelling van dit 'nieuwe' project had ik ook wel begrepen, maar de term 'gat in de markt' vond ik niet echt gepast.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Ik zou nog wat studie uren in Nederlands steken alvorens je aan dit project begint.

En ex-verslaafden helpen elkaar eerder zoeken naar een nieuwe dealer. Niet-gebruikers uit de directe omgeving van een ex-verslaafde (familie, vrienden) zijn een beter steunpunt, denk ik. Ik ben bang dat dit geen 'gat in de markt' wordt. :rolleyes:

ballie15

Belezen gebruiker
Een gat gevonden

Ik heb wel een ander idee voor een gat in de markt, want dit wordt niks;
een website of zoekmachine die gaten in de markt zoekt.
Of bestaat dit al?

Play_bunny

Wijs gebruiker
Het is op zich wel een onderdeel van de vrije markt, want diensten maken daar ook deel van uit. En dit is een dienst die geleverd wordt.
Of het een gat in de markt is, is een andere vraag. Ik heb ook het vermoeden dat dit al bestaat. Het is een beetje hetzelfde idee als de AA, dus het idee bestaat al.
Ik zou nog even verder zoeken naar een goede dienst/product, als ik jou was.

Vince_

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat die 'gekoppelde' mensen een serieuze band moeten hebben vooraleer ze elkaar daarin steunen. Ik zou er persoonlijk niet zoveel om geven, moest een persoon waar ik niet om geef of wie ik nauwelijks ken toch wat spul zou gaan halen. Of als de nood bij mezelf hoog is, zou ik het sneller achter die persoons rug doen. Bij iemand die je respecteert en kent, ligt dat anders.

Bovenaan