Nieuwe drugplaag op komst

• Onderwerp starter Onderwerp starter HDA
  • Startdatum Startdatum

HDA

Bewuste gebruiker
Nieuwe drugplaag op komst

Op een internationale drugsconferentie in Canada heeft de Amerikaanse overheid gewaarschuwd voor een wereldwijde 'Meth-epidemie'. Volgens drugexperts kan de verdere verspreiding van het bijzonder verslavende poeder voor een opstoot van geweldmisdaden zorgen.

Meth, crank, ice, crystal: onder zijn verschillende straatnamen richt methamfetamine in de VS een ware ravage aan onder de bevolking. Met anderhalf miljoen gebruikers in de VS en enkele miljoenen in de rest van de wereld overstijgt 'crystal meth' nu al het gezamenlijke aantal cocaïne en heroïne verslaafden, zegt de VN. De Amerikaanse Drug Enforcement Administration (DEA) heeft alle moeite van de wereld om de drugs in eigen land onder controle te krijgen. Het hoofdbestanddeel van de drug, efedrine, is in de VS vrij te verkrijgen in de apotheek. Half jaren negentig onderschepte de Amerikaanse douane een clandestiene lading efedrine dat op weg was naar Mexico. Daarna werden de producenten onder druk gezet om de export naar Mexico te laten opdrogen. De meth op straat werd minder zuiver en het gebruik liep terug. Maar vandaag is methamfetamine helemaal terug, sterker en destructiever dan ooit. «Afgelopen november werd in Indonesië een groot drugslab opgerold dat vertakkingen had naar Hong Kong, Thailand, Singapore en de VS. De Amerikaanse drugsmaffia voert de drug ook uit naar Japan. Intussen haalt het zijn ingrediënten niet alleen meer uit eigen land, maar ook uit India en Japan», klinkt het bij de DEA. 'Meth' is misschien wel de gemakkelijkste drugs op de markt. Het is te verkrijgen in tabletten, kristallen of poedervorm die gebruikers kunnen snuiven, slikken, roken of spuiten. De gebruiker voelt zich in een eerste fase euforisch, maar kan zich daarbij ook erg agressief gedragen. Dat laatste zorgt voor grote onrust bij wetenschappers die de effecten van de drug onderzoeken. «Vier op tien misdaden in Los Angeles gebeuren onder invloed van meth. We maken ons zorgen dat de verspreiding in de VS en overzee voor een enorme stijging van het aantal gewelddadige misdrijven zal zorgen», zegt de Amerikaanse neurowetenschapper Paul Thompson.

Info: The Meth Epidemic, Panorama, zondag 20u15 Canvas.

bron :
http://www.metrotime.be

Zag gisteren iets op 2 vandaag.
Ging over een paar trieste mensen die met z'n vieren in 1 huis woonden, en allemaal aan de 'ice' waren. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar als ik die mensen zo zag lijkt 't mij echt rommel. Die mensen waren dagen achtereen superhigh. En daarna gingen ze weer dagen lang slapen. Ze zeiden dat de meeste ice gebruikers veel lastiger zijn dan heroine gebruikers en het is ook verslavender. Maar omdat 't zo goedkoop is groeit het snel in populariteit. Bij al die gebruikers die ze interviewden leek het net alsof ze het denkniveau van een kind hadden. Dat kwam natuurlijk door die ice. Het was trouwens in Australie.

Ik denk dat meth iedereen wel zal bevallen, begin er maar niet aan :o

Idd.. Het is gevaarlijk omdat je er gegarandeerd euforisch van wordt. Ipv wiet wat ELK gevoel versterkt.. En je staat natuurlijk zo strak als een tak. Ook kan je er ZEEEER para van worden.

op naar de eerste meth junkie hier op het forum! :(
ziet er echt wel een klote drug uit
da die maar wegblijft!

FlipMeister zei:
Idd.. Het is gevaarlijk omdat je er gegarandeerd euforisch van wordt. Ipv wiet wat ELK gevoel versterkt.. En je staat natuurlijk zo strak als een tak. Ook kan je er ZEEEER para van worden.

Die drug ga ik nooit van me leven proberen :smoke:

Ja ik stuur wel eens een link van een filmpje. Daar zegt die gast dat ie naar een huisje was gegaan en met zijn pistool op niks zat te knallen en de hele nacht para in da huisje zat .. Leuk :)

ach amerikanen waarschuwen...
lol ga er bijna van lachen....

denk niet dat de mensen hier zo debiel zijn om aan meth te gaan beginnen......

in america is zon groot anti-drugs war bezig, dat die mensen nergens aan kunnen komen...

hier zijn genoeg normale soorten drugs om ons van de meth te houden denk ik

**************Vier op tien misdaden in Los Angeles gebeuren onder invloed van meth.*********

klopt dit? :s
vind het maar vreemd hoor, 4 op de 10, dat is echt heeeeeel veel! :rolleyes:

spacekonijn zei:

Dat weet je niet hoor.Als je niet weet wat het is en je kryg het in je handen en de verkoper zegt dat het gewoon speed is maar veel toffer.Dan ga je denken,oooh dat wil ik wel eens proberen dan,en voor dat je het weet ben je er aan verslaafdt.

minn zei:
flash kieke zei:
spacekonijn zei:

dr zitten hier best veel mensen die aan een idiote drug zitten.. (vind ik, t maakt de persoon zelf niet minder)

meth is gewoon ziek.... daar begin je alleen aan als je leven totaal geen inhoud heeft en je totaal geen andere drugs kunt krijgen..

tis echt niet te vergelijken met coke of speed. of zelfs heroine wat nog recreatief te gebruiken is.

en een dealer die iemand meth geeft en zegt dat het iets anders is... tja uhm dan ben je zelf gewoon een erg domme idioot...
en sowieso denk k niet dat er veel mensen meth aan iemand zouden verkopen.
de meeste mensen hebben toch tenminste een klein geweten

Okeej ik zal ff een "verhaaltje" vertellen

Dealertje maakt meth met handleiding.
Dealertje zoek mensjes die meth willen hebben
Dealertje ziet onnozel mens zitten.
Dealertje spreek onnozel mens aan
Dealertje zegt heey
Dealertje zegt wil je wat nieuws proberen? *pakt zakje meth*
Onnozele zegt wat is da?
Dealertje zegt dit is Meth das heel onschadelijk
Onnozele zegt ja dat kost me geld zeker
Dealertje zegt Neej neej 1e keer is gratis

Dat zeg ik ook niet maar iemand zei dat er niemand debiel genoeg is om aan meth te beginnen.. Ja en niemand is zo dom om aan de heroine te beginnen....

ow natuurlijk zijn er wel een aantal mensen die aan meth zullen beginnen.

sterker nog die zijn er nu al , meth schijnt gebruikt te worden in de gay-scene in a'dam..

keer ergens gelezen.

maar die waarschuwing is gewoon overdreven

FlipMeister zei:
Jups.. 1 x meth is genoeg zeggen ze..
als je een flinke dosis neemt ben je zeker 2 dagen wakker , het gaat gepaard met zware paranoia aanvallen.

denk dat iemand met een beetje zelfrespect toch echt niet meteen verslaafd is hoor.

weet iemand waar je dit kan kopen?

Code:
ik lul maar wat, die shit is ziek, ik hoop dat het de ondergang van het amerikaanse imperium wordt!

kapitein-x zei:
Ging over een paar trieste mensen die met z'n vieren in 1 huis woonden, en allemaal aan de 'ice' waren. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar als ik die mensen zo zag lijkt 't mij echt rommel. Die mensen waren dagen achtereen superhigh. En daarna gingen ze weer dagen lang slapen. Ze zeiden dat de meeste ice gebruikers veel lastiger zijn dan heroine gebruikers en het is ook verslavender. Maar omdat 't zo goedkoop is groeit het snel in populariteit. Bij al die gebruikers die ze interviewden leek het net alsof ze het denkniveau van een kind hadden. Dat kwam natuurlijk door die ice. Het was trouwens in Australie.

Hey bedankt voor de tip! Ik ging ff zoeken en heb de aflevering online gevonden.

http://www.2vandaag.nl/index.php?module ... iew&cid=2#

Het is de uitzending "Nieuwe drug zeer populair".
De presentator zegt aan het einde: 'lekker goedje dus' :P

Solidius zei:
kapitein-x zei:

Hey bedankt voor de tip! Ik ging ff zoeken en heb de aflevering online gevonden.

http://www.2vandaag.nl/index.php?module ... iew&cid=2#

Het is de uitzending "Nieuwe drug zeer populair".
De presentator zegt aan het einde: 'lekker goedje dus' :P
how man
die mensen zien er rampzalig uit
shit man 9 dagen zonder slapen / zonder eten
da is toch niet meer normaal
vraag me af wat er door die mensen hun kop moet spoken voor aan zoiets te beginnen

de zus van mijn trainer heeft een paar keer dat spul gehad. Ze waren op vakantie in griekenland vorige week en zij heeft dat doodleuk genomen. ik schrok me dood. dat mijn trainer zo dicht bij dat wereldje zit... en ik maar mn best doen om het geheim te houden dat ik soms blow..
pffftt

minn zei:
de zus van mijn trainer heeft een paar keer dat spul gehad. Ze waren op vakantie in griekenland vorige week en zij heeft dat doodleuk genomen. ik schrok me dood. dat mijn trainer zo dicht bij dat wereldje zit... en ik maar mn best doen om het geheim te houden dat ik soms blow..
pffftt

zegt je trainer dat zo maar dan?

dan is hij zelf ook vast het een en t ander gewent.. :s

Waarom denken mensen dat het een nieuwe drug is? Het was in 1919 als eerst gemaakt. Dus het bestaat al bijna 100 jaar..

BobG zei:
Waarom denken mensen dat het een nieuwe drug is? Het was in 1919 als eerst gemaakt. Dus het bestaat al bijna 100 jaar..

Omdat het hier niet bekend is.

Als ik vraag aan dealers of gewoon vrienden die ook drugs nemen,van ja : ken jij cristal meth.
Zeggen ze ,nee wat is dat nou weer.

En ik ken 1 persoon hier in belgie die het weet wat het is en die het kan fixen.

Weed,xtc,...die soorten drugs kennen veel mensen,en er wordt vaak over gepraat.

Maar mensen die niet weten wat meth is ,gaan vaak denken dat het een nieuwe drug is.

Ik wist pas een half jaar na mijn gebruik wat meth was,en dacht ook dat het een nieuwe drug was hoor.

:wave:

achja meth valt toch ook wel weer mee denk ik , die mensen die zo verrot zijn die roken het dagelijks.
denk dat es een keertje proberen opzich nou ook weer niet heel gestoord is.

Ja precies, de echte meth junks spuiten en roken meth.
Net zoals de stereotype crack of hero junks (kim ik bedoel hier nix meer hoor).

Van de 'verantwoordelijke' gebruikers hoor je nooit wat, puur omdat die niet opvallen.

Terug
Bovenaan