nieuwe poging... nu definitief ?

Cole

Belezen gebruiker
Ik blowde sinds mijn 13 jaar, niet veel, maar toen is het wel begonnen.
rond mijn 15 gingen er toch een 10tal joints per dag door en toen ben ik in aanraking gekomen met XTC. Tegen mijn 16de nam ik elke week XTC en blowde ik vrij veel. Iets voor mijn 17de verjaardag is cocaine tevoorschijn gekomen. Hier dan aan verslaafd geraakt en een tijdje toch een gram per dag gedaan. Mits ik zo jong was kon ik dit niet betalen en zijn er wat dingen gebeurt waarmee ik gepakt ben door politie. Toen besefte ik waar ik mee bezig was en ben volledig gestopt met alles. 8 maand ben ik clean geweest. Dan ben ik zo dom geweest om terug eens te snuiven, eens een pilletje te pakken. Ondertussen zijn we zoveel maand later, heb ik zoveel pillen gepakt, gesnoven( speed en cocaine )
Vrij veel gezegd nu ga ik stoppen, maar dan altijd voor andere mensen, zodat ik hun geen kwaad kon doen. Nu heb ik besloten, eindelijk, om te proberen stoppen, maar dan voor mijn eigen. Het gaat allemaal te ver, en ik kan mijn ouders dit ook niet meer aandoen.
Easy zal het zker niet zijn, maar ik denk als ik nu blijf snuiven, pillen pakken, dat ik snel volledig wel zal zijn, ik ben een zeer labiel persoon en heb meerdere malen zelfmoordpogingen ondernomen. door drugs ? i dunno, maar nu wil ik mn lichaam en geest laten rusten...
wish me fucking good luck
enige probleem is dat al mn vrienden ook gebruiken en di maakt het natuurlijk nog moeilijker :)
ik ben in omstreken bekend als junk, grootste flasher, etc .. dit is niet echt zo'n goed naam, laten we deze zuiveren en niet meer hervallen !! :(
tips nzo zijn altijd welkom

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Heel erg goed dat je eindelijk het licht hebt gezien. Helaas vrees ik dat je andere vrienden moet zoeken want zolang zij om je heen zijn is dit bijna onmogelijk.. Zoek vrienden die je keuzes accepteren en het beste met je voort hebben. Ik zou alle hard direct weg doen en blowen minderen een paar maandjes en dan definitief stoppen. In een keer alles laten liggen kan namelijk erg veel vervelende gevoelens oproepen.

Zoek een hobby, een baantje, nieuwe vrienden, iets om voor te leven, een doel in je leven. Eventueel een vriendin? Sport lekker veel, eet gezond. Kijk naar leuke dingen uit, zonder motivatie of iets om naar uit te kijken kom ik ook in een V cirkel en aan je verhaal te horen kan dat bij jou ook wel eens gebeuren.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Vraag jezelf iedere keer dat je drugs wilt nemen af, of het de concequenties waard is. Vraag jezelf of het jou en mensen om je heen schade toebrengt als je de drugs neemt. Is het antwoord ja, doe het dan gewoon niet. Stoppen met drugs is simpelweg een kwestie van het niet meer nemen. Klinkt simpel, is het in principe ook. Zolang je maar ECHT wilt. Een boek wat mij goed geholpen heeft om door mn speed afkick heen te komen is 'A Million Little Pieces' van James Frey. Misschien een idee om te gaan lezen :) Succes!

pieter-b

Wijs gebruiker
neem elke keer dat je dreigt te vervallen in je drugs gewoonte een stevige lsd trip...dat zet je wel op het rechte pad.

Drientje

DF-koning
pipoxyz zei:
neem elke keer dat je dreigt te vervallen in je drugs gewoonte een stevige lsd trip...dat zet je wel op het rechte pad.

Klinkt misschien raar drugs gebruiken om geen drugs meer te gebruiken maar lsd doet wel je oogjes open ja. Helpt dat niet dan raad ik je Ayahuasca aan!

Veel succes met je stop poging!

X

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
pipoxyz zei:

Ben ik gedeeltelijk niet met je eens. De eerste lsd trips hebben mij wel bepaalde inzichten gegeven maar ik ben na overmatig en veel lsd gebruik wel geestelijk verstoord geraakt. Ik had gelezen dat jij t elke week deed geloof ik, naja als het voor jou helpt. Maar dat is zeker niet voor iedereen zo.

Maargoed mischien dat een enkele trip wel goed kan doen, al raad ik eerder paddo's aan. Minder geestelijk en lichamelijk gevolgen naar mijn idee. Of Ayahuasca natuurlijk, maar dat is wel heel heftig! Daar moet je echt klaar voor zijn en niet zomaar even nemen.

pieter-b

Wijs gebruiker
op zich adviseerde ik dat nieteens omtrent de inzichten.. al zijn die natuurlijk ook erg relaxed...ze hebben voor mij altijd een soort..superschoon en frisse aard, al heb ik ze eigelijk niet echt vaak.

jups, regelmatig elke week, maar ik pin me d'r niet op vast.. alleen als ik me goed voel, geen zorgen ervaar en ik zeker weet dat ik geen verplichtingen heb of onverwacht visite kan krijgen. Ik zorg daarnaast ook voor de perfecte setting en voor een handrem in de vorm van een stuk of 5 familie films die ik onder een kinderlijk toegankelijke startknop heb klaarstaan. Elke uit de hand gelopen gedachtestroom kan worden geremd door een impulsflood van één of andere infantiele komedie

maar goed..de reden waarom ik lsd suggereerde is vooral omdat het de zucht van het willen scoren doet verdwijnen. In plaats van dat je iets neemt, en afhankelijk van wat het was, binnen een paar seconde tot een paar uur gevuld bent met de innerlijke discussie naar meer, geniet je van een constant niveau, waarbij iedere sporadische gedachte naar drugs kan worden gesust met het feit dat je reeds absoluut wasted bent

tuurlijk kun je er dan nogsteeds voor kiezen om je hoofd vol te stoppen met peuken, jointjes, pilletjes of lijntjes..maar je zult zien dat wanneer je kiest om te checken of je het op dat moment missen kan, dat zonder moeite gaat

een andere, minder serieus bedoelde reden is, omdat lsd een toch niet zon lichte ervaring is als... speed, xtc, wiet, coke etc.. en als je elke keer dat je zondigen wilt, je zonde door lsd vervangt,...dan leer je het echt wel af hoor... en snel ook denk ik.

Cole

Belezen gebruiker
De grootste reden waarom ik nu gestopt ben is mijn vriendin. Ze is alles voor me. En ik geraak haar kwijt als ik weer gebruik. Ik heb mettertijd een enorme verlatingsangst ontwikkeld en heb nu veel schrik om verlaten te worden. En mijn gedachte zijn wel dat als ik haar kwijt geraak, dat de kans er zeker is dat ik terug ga gebruiken. Het is zielig maar toch is het zo. Ik hoop dat ik snel vastbesloten geraak om dit niet te doen. Maar we zijn nu zoveel weken verder en het is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk maar ik wil haa niet kwijt.

Ik ga trouwens ook naar de psychiater en het is niet echt zeker maar de diagnose van adhd/borderline zit wel in de buurt, en dit is niet echt een plezant vooruitzicht maarjah ..

we doen het goed tot nu toe :)
thanks voor de replis iig

space scientist

Wijs gebruiker
gewoon cold turkey stoppen, ga er maar van uit dat voor de rest van je leven drugs een no-go zijn. mocht de drang naar drugs toch te groot blijven kan je over een iboga-trip. link naar wikipedia

Zelf weet ik wel wat een verslaving is, na 2 jaar coke verslaving, nu 3 weken clean. Ook alcohol moet je mee oppassen, aangezien het enorm drempelverlagend is. Met ADHD/ADD is trouwens goed te leven. Sterkte gewenst van mij, en ik weet dat het zeker lukt

Cole

Belezen gebruiker
Iemand deed me herinneren aan dit topic. In mei 2008 ..

drugs will never go away blijkbaar... :( hoe kan je nu nog hoop hebben om te stoppen als je al 1000 keer gezegd hebt ik ga stoppen en tis nooit gelukt. Dan heb je er geen vertrouwen meer in. Ik heb zoveeel goede redens gehad om te stoppen en nooit kan' het volhouden.

tot de dood dan maar ..

Bovenaan