Ik ga ervan uit dat jullie regering op de hoogte is dat er illegale drugs gebruikt worden, en dat de zuiverheid daarvan voor een gebruiker niet echt in te schatten is. net zoals het feit dat zelf testen geen gevaarlijke vervuiling uitsluit.
Om eerlijke gebruikers wat zekerheid en veiligheid te verschaffen tegen overdosering of vervuiling is in nederland een klein netwerk aan testlocaties opgericht. ik weet niet of het in elke stad of regio even goed werkt als hier, maar de mogelijkheid is er in elk geval.
als je daarmee ook maar 1 dode kan voorkomen vind ik het allang de moeite waard. gezien het feit dat het anoniem en gratis is betaald de overheid op de een of andere manier de rekening.
Nederland staat internationaal bekend als ruimdenkend land, wat bepaalde onderwerpen betreft in ieder geval. hiermee bewijzen ze dat.
Mensen zullen toch gaan gebruiken, dan kun je ze toch de mogelijkheid bieden om hun spul vakkundig te testen. daarmee heb je gelijk een vinger op de pols wat er aan drugs gebruikt word, en hoe het met de kwaliteit staat. dat is voor de hulpverlening zeker wat waard.
Ik hoop dat ze bij jullie misschien een voorbeeld eraan kunnen nemen. ik hoor dat er wel 1 of 2 labo's zijn bij jullie. Je zal wel campange moeten voeren waarschijnlijk, als niemand roept antwoord brussel nooit.
Of probeer zelf iets op te zetten, de mass spectrometers(helium ofzo) zullen er bij jullie ook vast staan.
nu nog gratis water op festivals, evenementen en in de horeca.