Nieuwe uitdaging

Beste lezers,

Ik heb ongeveer 8 maanden geleden voor het eerst XTC gebruikt. Ik heb het nu zo’n 6 keer gedaan nu en het bevalt me tot nu toe elke keer goed. Ik voel me lekker en alles is goed. Nu hoor ik van mijn vrienden ook dat ze vaak een beetje trippen van XTC en dingen zien die er helemaal niet zijn.
Zelf pak ik ongeveer even veel wanneer we het doen maar ik heb nooit ook maar iets van een trip of iets dergelijks.
Ik vraag me af wat ik eventueel volgende keer kan doen of gebruiken wat een beetje op XTC lijkt maar mij ook een beetje laat spacen ofzo. Een (als het ware) wat betere drug die me een klein beetje meer dat space gevoel geeft want als ik veel X pak heb ik dat niet. Ik sta dan enkel strak uiteindelijk.

Nou ja ik zie jullie antwoorden wel tegemoet!
Ciao

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
2cb! Zoek even op en lees het even door, volgens mij is dit precies wat jij zoekt :)

Ik raad je trouwens wel aan om je aan de 3 maanden regel te houden met het gebruik van xtc. Zo kan je hersenschade voorkomen en blijft xtc nog leuk :)

Bas

Wijs gebruiker
Te veel X pakken is ook niet dat je wilt, daar komen je vrienden vanzelf wel achter. Let inderdaad op die 3 maanden regel, al zou ik dat eerst maar even googelen, want ook dat zal je wel niet weten. Neem 2cb als ander tripmiddel, dit komt ongeveer overeen met XTC en is wat meer wat jij zoekt. Mocht je de adviezen hiervan willen weten, zoek het op of gebruik het op dezelfde manier als bij X.

Een nieuwe uitdaging kan ook zijn het doen van research of gewoon drugs (helemaal) naar binnen mikken.

DeProfeet

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat MDA het meest lijkt op xtc met een tripeffect. Houdt er wel rekening mee dat je ook hierbij de 3 maanden-regel aanhoudt.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik ga ook meestal trippen na het bijnemen van mdma. Mijn vriend tript er nooit van. Je moet er denk ik gevoelig voor zijn.
Je gaat trippen van xtc/mdma omdat een gedeelte van mdma wordt omgezet naar mda in je hersenen.
Zelf vind ik 2cb erg leuk om op te trippen, maar ik vind het niet te vergelijken met xtc. Het euforische en sociale gevoel ontbreekt dan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat MDA het meest lijkt op xtc met een tripeffect. Houdt er wel rekening mee dat je ook hierbij de 3 maanden-regel aanhoudt.
Heb je wel eens MDA gedaan? Zo enorm trippy is het namelijk helemaal niet. Ietsjes meer als MDMA, maar dat verschil is minimaal.

DeProfeet

Experimenterende gebruiker
Heb je wel eens MDA gedaan? Zo enorm trippy is het namelijk helemaal niet. Ietsjes meer als MDMA, maar dat verschil is minimaal.

Nee, ik heb het nog niet gedaan. De reden dat ik MDA zeg is omdat ik bijvoorbeeld 2C-B niet op MDMA vind lijken. Het heeft er hoogstens iets van weg imo.

En ondanks dat dit wel wat meer trippy is krijg je hier ook niet die typische MDMA hallucinaties van. Ik zou ook niet weten waarvan wel. Daarom denk ik dat MDA misschien in de smaak gaat vallen.

TS: 2C-B is ook erg leuk maar ik zou dit persoonlijk niet zien als MDMA variant, maar iedereen is natuurlijk verschillend.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nee, ik heb het nog niet gedaan. De reden dat ik MDA zeg is omdat ik bijvoorbeeld 2C-B niet op MDMA vind lijken. Het heeft er hoogstens iets van weg imo.

En ondanks dat dit wel wat meer trippy is krijg je hier ook niet die typische MDMA hallucinaties van. Ik zou ook niet weten waarvan wel. Daarom denk ik dat MDA misschien in de smaak gaat vallen.

TS: 2C-B is ook erg leuk maar ik zou dit persoonlijk niet zien als MDMA variant, maar iedereen is natuurlijk verschillend.
Het is zo grappig dat iedereen denkt dat MDA heel trippy is. Ik snap het wel, want zo wordt het op internet vaak beschreven. Mijn persoonlijke ervaring met MDA, en ook van anderen die ik ken, is vooral dat MDA veel heftigere bijwerkingen heeft dan MDMA en je zicht zwaar verkloot. Maar trippy of psychedelisch zou ik het niet noemen.

Ander puntje wat hier in het topic genoemd werd, dat MDA verantwoordelijk zou zijn voor de hallucinaties op MDMA dat is echt zeer onwaarschijnlijk. Ongeveer 7% van MDMA wordt omgezet in MDA. Zelfs al zou je 300mg MDMA nemen, dan nog is dat slechts 21mg MDA en dat is echt niet genoeg om je te laten hallucineren aangezien de dossisen voor MDA en MDMA ongeveer gelijk liggen.

2C-B is zeker anders dan MDMA, voor mij persoonlijk zit het een beetje tussen MDMA en paddos in eigenlijk. Geen echte psychedelica en geen echte entactogeen. Juist dat het ertussenin zit vind ik het een ideaal middel maken om op te feesten. Echter kan het voor iemand zonder trip ervaring wel snel overweldigend worden op een feest.

Bovenaan