NLD en MDA

user4867

Newbie
hallo mensen,

Mijn vriendin heeft een aandoening die heet NLD. Dit is een vorm van autisme, en zorgt er oa. voor dat ze nooit paddo's kan nemen (risico op oa. psychose te groot)

Nou ff iets anders. wat ik heb begrepen is als je MDMA neemt en vervolgens heel veel gaat blowen dan wordt de MDMA omgezet in MDA wat een trip middel is. (Dit klopt toch?)

Nou vroeg ik me af, mijn vriendin kan wel MDMA nemen (meerdere keren geprobeert). Als zij nou na het nemen van MDMA heel veel gaat blowen dat ze gaat trippen. Is dit dan ook gevaarlijk?

alvast bedankt.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
MDMA wordt in je lichaam altijd in kleine hoeveelheden omgezet in MDA. Ik betwijfel of blowen daar verder enig invloed op heeft.

Fronske

Belezen gebruiker
Blowen heeft idd geen directe invloed op de omzetting van mdma naar mda. Blowen zorgt er wel voor dat je meer of vlugger gaat trippen van de mdma, door de wisselwerking tussen de 2 drugs. Mdma is trouwens ook een hallucinogeen, enkel iets minder sterk dan mda.

Ik zou eerder schrik hebben dat dat blowen een psychose triggert dan de mdma/mda die ze af en toe neemt.

Arizona

Bewuste gebruiker
user4867 zei:
Nou ff iets anders. wat ik heb begrepen is als je MDMA neemt en vervolgens heel veel gaat blowen dan wordt de MDMA omgezet in MDA wat een trip middel is. (Dit klopt toch?)
Nee dat klopt niet :wink: een klein deel van mdma wordt in je lichaam omgezet in mda. Als je erg veel mdma neemt ga je op een gegeven moment hallucineren, omdat dan de hoeveelheid mda voelbaar wordt. Blowen heeft hier verder niks mee te maken. Blowen kan wel het gevoel versterken bij sommige gebruikers.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Alle vormen van autisme zijn natuurlijk uniek, ik heb zelf ook een vorm en neem wel naar hartelust psychedelica en heb nergens last van. Het helpt me zelfs :)

Ik durf het niet aan te raden omdat ik haar niet ken en ook de vorm die zij heeft niet goed ken. Maar het is niet altijd uitgesloten dat ze dat niet mag doen, er zijn hier wel meer mensen op dit forum met een aandoening van autisme die serieus met psychedelica aan de slag zijn.

Dus ik raad het absoluut niet aan, wil hiermee alleen maar mee zeggen dat het niet altijd zo is :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Deze stond bij drugs algemeen, maar ik vind hem eigenlijk ook wel mooi voor het trimbos! Ik verplaats hem dus even daar naar toe!

tomz0r

Badass junkie
user4867 zei:
Mijn vriendin heeft een aandoening die heet NLD. Dit is een vorm van autisme, en zorgt er oa. voor dat ze nooit paddo's kan nemen (risico op oa. psychose te groot)

Dan moet ze godverredomme van alle drugs afblijven. Waarom risico nemen?

Bovenaan