Nog net niet helemaal

liquid state

Belezen gebruiker
Ik heb vorige week donderdag een portie paddos gekocht die niet gegeten gingen worden. Dus ging ik ze drogen. Het lukt volgens mij best goed. Ik heb gedaan wat er op de beschrijvingen stond(keukenpapier onder en boven de shrooms en dan verversen.) nu zijn ze kleiner en zeker droger maar nog niet echt crunchy zoals ik ergens las.

Nu is mijn vraag hierover zijn ze droog genoeg om al in een afsluitbaar zakje te doen? of moet ik echt nog even wachten tot ze echt "crunchy"zijn?

De reden voor mijn vraag is dat ik ze gewoon ergens veilig opgeborgen wil hebben. voordat mensen het zien perongeluk ofzo.

Bengt

Bewuste gebruiker
Waarom droog je ze niet in de oven?

Gewoon 3 uurtjes op maximum 30°.
En de klus is geklaard.

Nu ze bijna droog zijn kun je dan nog doen.
Leg ze der een uurtje in, en dan zal et wel gefixt zijn.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Bengt zei:
Waarom droog je ze niet in de oven?

Gewoon 3 uurtjes op maximum 30°.
En de klus is geklaard.

.

de oven op 30 °C ???? lol!!! dan kunt ge ze evengoed buite legge met zon weer als nu...

je kan ze nu ook ete, t maakt echt niets uit, droge heeft enkel als nut dat ge ze langer kunt beware maar er gaan dan nie meer psychedelische stoffen in (zelfs iets minder) ofzo hoor...

Bengt

Bewuste gebruiker
Als je je oven hoger zet dan 30°-40° verliezen de paddo's hun effecten.
Ik raad 30° aan want je weet nooit als er iets mis is.
En 3u oven is echt geen werk.

Dit is echt de simpelste manier om ze te drogen.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Bengt zei:

zever!!!

psilocybine en psilocine gaan nie kapot bij hoge temperature...
het oxideert alleen en hoe hoger temperatuur, hoe sneller t oxideert

ge kunt toch ook paddothee make en da werkt ook...

Bengt

Bewuste gebruiker
Als je dan toch alles beter weet, test het uit en je zult wel zien.

40° is het maximum, daar ben ik nu gewoon 100% zeker van.

liquid state

Belezen gebruiker
Ik wilde ze nog niet eten het hele doel van het drogen is dat ik ze langer kan bewaren. En bengt ik moet toch zeggen dat de andere gelijk hebben. de werkzame stoffen blijven gelijk zelfs boven de 40 graden. mijn oven kan maar tot minimaal 50 en ik heb 1 porite aan een vriend gegeven en die zei dat ze het nog prima deden

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb al meer dan een halve kilo paddo's gedroogd over periode van 3 maanden, dus heb er wel wat verstand van:tongueout:

Ik doe het altijd gewoon heel simpel. Je pakt een schoenendoos, daar leg je wc papier in van 3 velletjes lang en daar maak je een mooi laagje van dan leg je de paddo's erop en daar doe je weer een paar laagjes op. Binnen een weekje zijn ze gedroogt. Niet overhaasten met een oven etc. gewoon zo doen, dan werkt het iig en iedereen kan het zo.

Wat je zeker niet moet doen, is met een fohn of oven werken. Boven de 38 graden celcius breken de actieve stoffen ( psicoline en psicolibyne ) af. En houdt je feitelijk een paddo over waar je dus niks mee kan. :)

Succes in ieder geval!

mattskovic

Wijs gebruiker
Bengt zei:
Ik raad 30° aan want je weet nooit als er iets mis is.
En 3u oven is echt geen werk.

Dit is echt de simpelste manier om ze te drogen.

zoals jij het zegt klinken ze zelfs lekker :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Ik heb wel eens paddo's in de oven gedroogd op 30 graden, steeds om de 5 a 10 minuten opnieuw kijken of het niet heter was geworden; die werkten nog prima, die paddo's. Maar het is wel riskant, als de oven even te heet opwarmt maak je je paddo's stuk.

Bengt

Bewuste gebruiker
liquid state zei:
Ik wilde ze nog niet eten het hele doel van het drogen is dat ik ze langer kan bewaren. En bengt ik moet toch zeggen dat de andere gelijk hebben. de werkzame stoffen blijven gelijk zelfs boven de 40 graden. mijn oven kan maar tot minimaal 50 en ik heb 1 porite aan een vriend gegeven en die zei dat ze het nog prima deden

Lees nog wat en je ziet wel dat ik gelijk heb.
Maar wat doet het er ook toe...

azgaza

Badass junkie
-spaceman- zei:
is het niet handiger om bij smart-shop gewoon om gedroogde te vragen!! Ik heb nog nooit verse paddo's gekocht! :wink:

Ze mogen officieel geen gedroogde verkopen, alhoewel dit soms wel gebeurd. Waar ik ze koop hebben ze meestal alleen verse, ze hadden een keer gedroogde.

Delirium

Badass junkie
azgaza zei:
Ze mogen officieel geen gedroogde verkopen, alhoewel dit soms wel gebeurd. Waar ik ze koop hebben ze meestal alleen verse, ze hadden een keer gedroogde.

Door de mens gedroogde paddestoelen mogen ze inderdaad niet verkopen. Als ze "door een natuurlijk proces" gedroogd zijn mag het weer wel... :confused:

Dat vertelde de verkoopster in de Sjamaan (Arnhem) mij een keer.

Lang leve het vage Nederlandse drugsbeleid! :P

Bewild

Bewuste gebruiker
Hehe, het Belgische drugsbeleid zuigt wel tegenover dat van jullie :P , maar het is toch wel een pak duidelijker hoor :beer: (of dat nu zo'n voordeel is is natuurlijk een andere vraag :tongueout: )

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Bengt zei:
Als je dan toch alles beter weet, test het uit en je zult wel zien.

40° is het maximum, daar ben ik nu gewoon 100% zeker van.

Do high temperatures, such as boiling water, truly degrade psilocybin/psilocin? If so, at what temperature does degradation occur?

--------------------------------------------------------------------------------

A: Psilocybin and psilocin are sensitive to oxidation, with psilocin being particularly sensitive. This process is accelerated at higher temperatures. There is no specific temperature at which this breakdown occurs, however, the longer you expose the psiloc(yb)in to a raised temperature (in the presence of oxygen or an oxidizer), the more will be degraded.

To my knowledge, there has been no study or report of anyone quantifying the amount of degradation at various temperatures. Qualitative reports however seem to indicate that less than an hour of boiling or steeping seems to have little to no effect on the potency of psiloc(yb)in water solution.

bron: drugssite nr.1 http://de1.erowid.org/ask/ask.cgiquery=ID=2984.html

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Droge moet je voor de helft van de natte prijs kopen van de smartshop, anders besodemieteren ze je.

Het is hun afval namelijk.

Stonie

liquid state

Belezen gebruiker
ik heb nog nooit gedroogde kunnen kopen bij mn vaste shop in rotterdam. En nee ikheb ze nog niet opgegeten... Ik wacht nog even tot die maat van me weer kan en ik gewoon weer geld heb. (ben nu erg arm)

maar als de tijd zover is krijgen jullie wel een tripreport.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Delirium zei:
azgaza zei:

Door de mens gedroogde paddestoelen mogen ze inderdaad niet verkopen. Als ze "door een natuurlijk proces" gedroogd zijn mag het weer wel... :confused:

Dat vertelde de verkoopster in de Sjamaan (Arnhem) mij een keer.

Lang leve het vage Nederlandse drugsbeleid! :P

volgens mij klopt dat ook niet, heb ergens een keer gelezen dat een smartshop beboet was omdat hij gaten in de doosjes had van de paddo's. hierdoor droogde ze al en dit was al strafbaar.
Maarja, blijft idd vaag dat drugsbeleid hier..

Bovenaan