Nog nooit mee gemaakt dit

neurotoxin

Belezen gebruiker
Hoi allemaal :) Dit is een vraag die een beetje een introductie nodig heeft.

----- achtergrond -----
Ik ben altijd erg druk in mijn hoofd. Heel erg druk. Als er teveel prikkels zijn dan wordt mijn gedachtegang contstant gegijseld. Als ik dan in een omgeving zonder prikkels ben, heb ik vaak zomaar de neiging... Nee de impulsieve drang om alles te moeten leren. Altijd maar moeilijkere dingen proberen te begrijpen. Ik kan verdwalen in een zee van Wikipedia en ik onthoud alles. Vervolgens ga ik als ik niets verder interessants meer tegenkom, het hele gedoe controlleren op correctheid. Ik haal ontspanning uit mij helemaal de klipklap te denken, de hele dag. Geleerd? Nieuw systeem ontcijferen! (universum, psychologie, neurobiologie, quantum fysica, computers, drugs... Whatever mij dan weer bezighoud.)

Er is nog geen diagnose gestelt voor ADD, maar ik wordt pleuris druk van downers en lekker rustig van uppers. Dat geld ook voor wiet. Het lijkt dan of ik de missende drukte wil compenseren door ineens mega veel te willen nadenken of mega veel te willen lullen. Of ik wordt zo moe dat het mij eindelijk doen laat slapen (ik heb geen andere keuze dan kapot gaan, anders toll ik als de neten heen en weer in bed. Hasj deed nooit wat met mij eigenlijk.

------ Maar toen... -------
Ik kwam op de hoogte van dat er ook van dat blokkerige pure hasj bestond (nog nooit eerder in mijn handen gehad of gezien uberhaupt). Vannacht had een vriend van ons precies dat mee! Toen ik er geboeid naar zat te kijken, werd mij verteld "Dit is echt kneiterhard" (iets in die richting). Dus ik "Oke geef maar". Ik heb echter nul gewenning en hij is aadrig... Ervaren, zal ik maar zeggen :)

Een beetje wantrouwend of ik het wel moest proberen, nam ik een hijs. Nieuwsgierigheid nam de overhand. Niets... Nou nog maar een keer. Drie kwart gerookt alsof het een sigaret was. Daarna nog een halve. Een van ons kon al door twee/drie hijsjes ofzo zijn lachen niet meer inhouden. Ik word een klein tikje rustiger en begin automatisch mijn vrienden de oren van hun kop redeneren. Dit vonden hun veels te stone-de korte termijngeheugens niet zo leuk geloof ik. Ik pak maar een koptelefoon, plug het in mijn mobiel, zet drukke muziek aan en ik word weer drukker alsof het al weer voorbij is. Ik erger mij aan hun wens om helemaal niets te doen en te denken. Waarom zou je dat domme ding niet van je gebruiken? Wil jij je hele leven als een inefficiente dombo door het leven gaan ofzo? *waarom zijn 98% van de mensen zo? Wat drijft je nou om liever zo min mogelijk te weten en snappen dan je kan? Het hersenspul verzet geen mentale dijken zo...*

En toen het wel bij hun beide was uitgewerkt, begon het bij mij terug te komen. Rust. Niet alleen dat; ook totaal geen drukte meer. Mijn hoofd begon heerlijk te tintelen als ik dat wel eens ervaren heb bij mijn benen aan GHB. Wouw! Rustige muziek is chill. Alle prikkels vervagen en ik heb voor het eerst door hoe leuk absoluut niets doen kan zijn! Ik ging gewoon zitten en... Lekker niets. Mijn hoofd was ook totaal helder. Ik was relaxed maar totaal niet moe meer. Het was alsof al mijn impulsen gewoon automatisch weer met de post terug gestuurd werden naar het hol waar ze vandaag kwamen. Alsof je verlamt bent in je motivatie. Elke actie kost een druppelte uit de spontaan leeggelopen motivatie emmer.

------ Wat de hel is er aan de hand? ------
-Ziek harde Hasj bijna niet voelen (zonder gewenning)?
-Geen last van moeilijk korte termijngeheugen (zoals weet)?
-Later pas opkomen?
-Heerlijke tintellingen rond mijn hoofdhuid?

Is dit gewoon omdat ik kennelijk nooit goede Hasj heb gerookt? Ik kan ook niets vinden qua de werking van Hasj dat mij enig inzicht geeft in deze verschijnselen. Ook niets als ik verbindingen probeer te leggen tussen Hasj en ADD. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en/of dit normaal is bij hasj?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat je rustig word van uppers (let wel, enkel de middelen die zorgen voor dopamine afgifte of vertraagde opname/afbraak) rustig word kan inderdaad gelinkt worden aan evt. ADD of ADHD.

Dat je druk word van downers heeft daar niets mee te maken.

Kleine brokjes hasj die keihard zijn zegt totaal niets over de soort.
Mijn ervaring leert wel dat knoerharde hasj meestal niet erg potent is. Hoewel dit niet altijd het geval is geweest.
Meestal word hasj als groter blokje of plakje verkocht, afgezien van ice-o-lator wat vaak in kleine brokjes of als poeder verkocht word. Ice-o-lator is ook een erg sterke hasj soort.

Ik merk zelf ook altijd vrij weinig van hasj, maar vind het wel erg lekker.
Heel af en toe tref ik eens een hasje die ik echt hard voel, maar dat is erg zeldzaam eigenlijk.

Dat je eerst wat drukker wordt en daarna erg ontspannen en leeg in je hoofd herken ik wel.
Meestal ervaar ik eerst een wat higher gevoel, enorm veel praten en denken. Lachen of gekke dingen willen doen of bedenken. Na half uurtje tot drie kwartier zakt het bij mij altijd wat in en word ik ontspannen en wil ik opeens niets meer doen dan bankhangen.
Dit is op te lossen door weer een jointje te roken, of de moeheid uitzitten en na 2 uur weer wat actief te zijn.

Wat ik wel weet is dat je niet altijd van alles de naad moet willen weten.
Kennis is leuk, maar het teveel weten roept juist de onverklaarbare vragen op die je naar je hoofd kunnen stijgen. Leer niet altijd van wikipedia, door goed te kijken tijdens het dagelijkse leven kun je veel meer leren over de maatschappij en de beweegredenen van anderen. Zoals de grote groep mensen die bewust ontwetend zijn.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Nouwja dat is dus ook het vette; ik snap eindelijk wat 'rustige mensen' doormaken (ipv ervaren) en de kwaliteit ervan en niet zozeer de motivatie :)

Ik vind die onzichtbare mindset eigenlijk heel erg... Tof? Hoewel ik niet weet hoe ik zonder drugs dit kan herleven, aangezien "Doe gewoon even rustig en niets" gewoon totaal onmogelijk is voor mij. Dat snapt niet iedereen en doet dit af als "bullshit; dat heeft iedereen in zeker mate last van!" :(

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Allereerst neurotixin, respect! Ik herken me heel erg in jou. Eigenlijk ben ik precies zo. Geweldig om te lezen dat jij ook zo denkt (ongeveer dan).

Dit is wat 'peptalk' zei:
Wat ik wel weet is dat je niet altijd van alles de naad moet willen weten.
Kennis is leuk, maar het teveel weten roept juist de onverklaarbare vragen op die je naar je hoofd kunnen stijgen. Leer niet altijd van wikipedia, door goed te kijken tijdens het dagelijkse leven kun je veel meer leren over de maatschappij en de beweegredenen van anderen. Zoals de grote groep mensen die bewust ontwetend zijn.

Hij heeft gelijk. Probeer zoiezo niet om alle kennis van wikipedia-achtige sites te halen, maar dus zoals hierboven staat om de kennis van de buitenwereld op te nemen.

Wat betreft die hasj kan ik weinig zeggen.

Het is wel zo dat iedereen een ander beleving heeft van hasj of wiet, dus niemand kan precies weten wat je voelt.

Toch herken ik het wel een beetje. Dan zeg ik wel gelijk: pas op. Ga het niet gebruiken om te kunnen functioneren omdat je dat zonder niet zou kunnen. Maarja, daar komt papa-leon weer, dus zal me mond maar houden.

Anyway, intressant topic. Veel herkenning ook. En je schrijft goed, zoals bijvoorbeeld:
Mijn hoofd was ook totaal helder. Ik was relaxed maar totaal niet moe meer. Het was alsof al mijn impulsen gewoon automatisch weer met de post terug gestuurd werden naar het hol waar ze vandaag kwamen. Alsof je verlamt bent in je motivatie. Elke actie kost een druppelte uit de spontaan leeggelopen motivatie emmer.

Nice, goed geschreven :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik moet zeggen dat ik me hier ook heel erg in herken. Verder ook nooit iets van een diagnose voor ADD gehad ofzo, maar ik wordt ook rustig van sommige uppers en ben ook een druk denker. Ben al van jongs af aan altijd van het leren geweest. Ben keihard fan van feitjes en kennis en op hele jonge leeftijd was ik gek van moeilijke woorden gebruiken (is mij verteld :grin: ). Kan ook uren lezen over bijvoorbeeld het heelal of drugs en daar conclusies uit trekken en zoeken naar antwoorden.

Ik heb mijn heil een tijdje gevonden in het programmeren van websites, en dan vooral oplossingen zoeken voor ingewikkelde problemen en logische oplossingen zoeken in code.

Eigenlijk pas sinds ik aan het experimenteren ben met drugs en dus andere (niet zoals in het dagelijks leven) dopamine waardes in mijn kop kreeg, merkte ik dat ik veel meer aan het denken ben dan anderen.

Ik rook zelf regelmatig hasj, omdat het voor mij een fijne manier is om tot rust te komen. Ik rook eigenlijk altijd maar een heel klein beetje omdat ik anders zo stoned wordt dat ik alleen maar onderuit hang en voor me uit staar.

Ik ben wel nieuwschierig naar jouw ervaring met trippers, heb je dat ooit gebruikt? Ik heb een aantal keer truffels gebruikt en heb gemerkt, vooral in combinatie met cannabis, dat ik mezelf helemaal gek kan denken dan (negatieve wijze). De laatste keer truffels heb ik dan ook besloten om het niet meer te doen, kwam echt in ontzettend zware loops terecht en kan totaal geen vat meer krijgen op mijn gedachten. Niet dat ik bang was dat er dingen mis zouden gaan of dat er verkeerde gedachten zouden komen, maar voornamelijk dat ik mezelf helemaal uitput en het fysiek niet bij kan houden. Met paddo's had ik dit bijvoorbeeld weer helemaal niet.

Peptalk, tnx voor de tip. Misschien moet ik me ook wat minder bezig gaan houden met feiten van bijvoorbeeld Wiki en wat meer in het sociale/maatschappelijke gaan denken. Interessant!

neurotoxin

Belezen gebruiker
Ik ben wel van plan om de tripkant eens te gaan verkennen, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb. Ik wil beginnen met paddo's en daarna een keertje LSD. (misschien eens de minder zware kan van 5-MeO-* verkennen)

Ik ga mijn heil dus niet gelijk zoeken in extreem zware shit als DMT en bromo-dragonfly (WTF... Drie dagen trippen! Mij niet gezien o.O).

Leuk trouwens om te lezen dat ik niet de enige ben.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wees wel voorzichtig met tripmiddelen, weet niet of het voor jou dezelfde invloeden heeft maar ik heb me een keer heel erg naar gevoeld van blowen na truffels en van blowen na 2C-B.

Toen ik een blowtje had gerookt na 2C-B heb ik echt een uur heel erg dissociatief (op de vervelende manier) op de bank gelegen en ik dacht dat ik doodging.

Verder wel hele goede ervaringen mee.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb erg veel ervaring met blowen icm. tripmiddelen, juist alleen positieve effecten ervaren.
Je moet wel je normale dosis per jointje wat afbouwen (behalve bij bijv. MDMA, dan mag het wel ietsjes omhoog) en nooit voor je piek blowen.

Als je echt al in de come down zit van een tripmiddel (2c-b valt dat nog héél erg mee vind ik, LSD juist best heftig) en je blowt kan het die mindflow heel erg beinvloeden.
Ik ga op het einde van een trip vaak erg diep en lang nadenken over dingen (in de piek geniet ik meer van de effecten). Dit kan hevig versterkt worden door blowen. Maar is nog nooit verkeerd gevallen bij mij.
neurotoxin zei:
Ik wil beginnen met paddo's en daarna een keertje LSD. (misschien eens de minder zware kan van 5-MeO-* verkennen)

Dan zou ik beginnen met truffels of een 2c'tje.
Vooral de 2c-x reeks staat erom bekend een niet heel intense trip te geven, die je nog enigsinds nuchter ervaart. Bij truffels, paddo's en vooral LSD veranderd je complete gedachtengang, en vergeet je soms (afhankelijk van dosis) waar, wie of wát je bent.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Ik heb erg veel ervaring met blowen icm. tripmiddelen, juist alleen positieve effecten ervaren.
Je moet wel je normale dosis per jointje wat afbouwen (behalve bij bijv. MDMA, dan mag het wel ietsjes omhoog) en nooit voor je piek blowen.

Absoluut. Ik kan bij MDMA ook erg genieten van een jointje, echter wel voorzichtig blowen inderdaad. Als je te veel neemt krijg je al snel een zware bodyload.

Bij tripmiddelen kan het inderdaad alleen als je écht rustig aan doet en bereid bent wat meer actie in je hoofd te veroorzaken, daar ben ik inmiddels achter :wink:

neurotoxin zei:
Thanks voor de tips Ik ga sowieso bij de eerste keer niet combineren...

Beter van niet inderdaad, en zodra je het wel gaat combineren neem dan altijd nét even minder dan je zou willen nemen. Het effect stapelt namelijk!

neurotoxin

Belezen gebruiker
Thanks again voor de tips :grin: Trypmiddelen lijken me echt de shit, maar ik probeer er wat meer over te lezen dan gewoon mood elevators, want het is nogal mentaal erg invasive, om het zo even uit te drukken. Bad gaan aan de de psychadelica lijkt mij niet erg leuk.

Ik begin steeds meer interesse te krijgen in de psychadelica, vooral na het lezen van de beweegredenen van Alexander Schulgin (schrijf ik zijn naam correct?), namelijk het verhogen van de aanwezigheid van de individuele componenten die het zelfbewustzijn opmaken, zeg maar. MDMA was therapeutisch (al het andere niet, behalve die hasj misschien) en ik verwacht ook wel leuke inzichten te kunnen krijgen uit LSD.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:

Als je echt al in de come down zit van een tripmiddel (2c-b valt dat nog héél erg mee vind ik, LSD juist best heftig) en je blowt kan het die mindflow heel erg beinvloeden.
Ik ga op het einde van een trip vaak erg diep en lang nadenken over dingen (in de piek geniet ik meer van de effecten). Dit kan hevig versterkt worden door blowen. Maar is nog nooit verkeerd gevallen bij mij.
neurotoxin zei:
Ik wil beginnen met paddo's en daarna een keertje LSD. (misschien eens de minder zware kan van 5-MeO-* verkennen)

Vooral de 2c-x reeks staat erom bekend een niet heel intense trip te geven, die je nog enigsinds nuchter ervaart. Bij truffels, paddo's en vooral LSD veranderd je complete gedachtengang, en vergeet je soms (afhankelijk van dosis) waar, wie of wát je bent.
Ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met wiet en tripmiddelen, ook dissociatieven.

Ik doe het eigenlijk altijd en overal bij, nog nooit gehad dat ik me slechter voelde.
Soms neemt het de stress door de chaos wat weg, en meestal werkt het ook versterkend.
Bij het inslaan van Xtc of MDMA ben ik meestal wat nerveus, zonder reden wel maar een blow neemt dit dan weg.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
flipkonijn zei:
PepTalk zei:

neurotoxin zei:

Ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met wiet en tripmiddelen, ook dissociatieven.

Ik doe het eigenlijk altijd en overal bij, nog nooit gehad dat ik me slechter voelde.
Soms neemt het de stress door de chaos wat weg, en meestal werkt het ook versterkend.
Bij het inslaan van Xtc of MDMA ben ik meestal wat nerveus, zonder reden wel maar een blow neemt dit dan weg.

Het kan ook absoluut voordelen hebben! Het is alleen voor de meeste mensen oppassen omdat het versterkend werkt. Bij mij gaat het eigenlijk altijd goed, maar het is dus twee keer goed misgegaan omdat beiden middelen iets sterker opkwamen dan verwacht!

Bovenaan