nuchter worden van MDMA

floyd

Experimenterende gebruiker
wanneer weet je dat je na het nemen van ongeveer 150 mg MDMA weer nuchter bent?

concreet: na een avondje feesten moet je nog met de wagen 60 km naar huis afleggen.
hoe kan je bij jezelf nagaan of je nuchter genoeg bent om bijvoorbeeld achter het stuur te kruipen.

kun je dat zien aan je motoriek, cognitief geheugen,...?
zijn er handelingen, trucs of tips waardoor je min of meer kunt zeggen hoe space of hoe nuchter je bent?

persoonlijk heb ik de ervaring dat je na een x aantal tijd 'denkt' nuchter te worden van MDMA omdat je van je eigen vind dat je weer straight kan denken.
maar infeite 'ben' ik dan nog helemaal niet nuchter, ik kijk in de spiegel en ik heb nog steeds super grote pupillen, wat er op wijst dat je lichamelijk helemaal nog niet de oude bent.
erg moeilijk na te gaan dus.

iemand die daar ook ervaring mee heeft, of tips kent?

*peace out* :wave:

floyd

daar ben ik het mee eens, el retro.
dat is idd nie erg verstandig.

ik gaf dit als een voorbeeld.
der zijn nog situaties waarin je wil weten of je al nuchter bent na MDMA, niet enkel autorijden (was misschien een slecht voorbeeld).
bijvoorbeeld terug onder mensen komen die niet weten dat je iets neemt of de winkel binnen stappen, etc.

J0rrit

Badass junkie
ik was na het nemen van een 1 enkele dosis 250 mg na een uurtje al uitgespaced, maar ik kan wel dubbel zo goed tegen mdma als de meeste, maar dan nog, ik neem aan dat je kristal-mdma bedoelt, dat werkt sowieso nie zo heel erg lang.

floyd

ik heb enkel nog maar poeder genomen.
ik neem 3 maal een kleinere portie van ong 75 mg.
over een bepaalde tijdspanne (hoelang is moeilijk te zeggen want ik begin dan alle besef van tijd te vergeten).
en na 5 uur was ik nog altijd serieus wasted.

floyd

ja slapen helpt idd wel.
alhoewel ik de dag erop nog dingen ervaar die er op wijzen da'k nog onder invloed ben.
in tegenstelling met vele andere was ik de dag erop top, zelfs na een slapeloze nacht.
ik was erg geconcentreerd en redelijk impulsief en zelfs wat druk.
wat ik normaal helemaal niet ben.

MDMA is naar het einde toe zo subltiel in zijn werking dat als je er niet bij stilstaat of je nuchter bent of niet.
je vindt je motoriek normaal en je denk deftig te kunnen praten etc.
tot er iemand doodleuk komt vertellen dat je helemaal strak staat.
dan denk ik dat je eigen beeld van jezelf helemaal niet klopt met wat er effectief te zien is aan je gedrag.

de volgende keer zal ik er eens op letten of ik een tekstje defitg kan typen op de pc om te zien of mijn motoriek en mijn concentratie echt OK is. of met mijn ogen dicht het puntje van men neus kan raken ofzo.

iemand nog tips om zo aan de hand van kleine oefeningetjes te zien of je nuchter bent?

jappe_1991

met brommer vink tijdens wel eens vet , onveilig dat wel maareuh slaap gwn in je auto ofzo , wil echt niet meemaken dat ik of iemand anders overede, word door mensen onder invloed die wss nog eens doorrijden uit paniek :angry: :angry:

J0rrit

Badass junkie
spacekonijn zei:
Solidius zei:
zommes zei:
Solidius zei:
Lijntje coke.

Dit is natuurlijk een grapje, van coke word je niet 'nuchter'.

Fysiek niet, mentaal wel.

je zult hoogstens denken dat je mentaal nuchter bent , maar je word er natuurlijk het tegenovergestelde van.

je wordt er misschien niet nuchter van, omdat dat een benaming is voor als je niks op hebt. Maar je wordt er wel een stuk helderder van en je kunt dan weer gewoon als even goed doen alsof je nuchter bent.

Solidius

Badass junkie
DarkScope zei:
spacekonijn zei:
Solidius zei:
zommes zei:
Solidius zei:
Lijntje coke.

Dit is natuurlijk een grapje, van coke word je niet 'nuchter'.

Fysiek niet, mentaal wel.

je zult hoogstens denken dat je mentaal nuchter bent , maar je word er natuurlijk het tegenovergestelde van.

je wordt er misschien niet nuchter van, omdat dat een benaming is voor als je niks op hebt. Maar je wordt er wel een stuk helderder van en je kunt dan weer gewoon als even goed doen alsof je nuchter bent.

Precies, je kunt dan weer beter functioneren.

zommes

Badass junkie
Solidius zei:
Precies, je kunt dan weer beter functioneren.

Ja, dat denk je dus. Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met coke en autorijden, maar de mensen die ik ken die onder de dope hun auto (en zichzelf) total loss hebben gereden hadden coke gesnoven. Van coke kan je in stress-situaties nogal opgefokt raken en dat resulteert dan in roekeloos of onbelet rijden.

Dus het advies om coke te snuiven om nuchter te worden om zgd veiliger auto te rijden is fout.

matthijs

Badass junkie
Maar wat werkt beter? Keilijp van de pillen rijden of keilijp van de pillen + nog een lijntje?
Zou zelf voor het laatste gaan maar weet het verder ook niet echt...heb nog nooit sos gehad en heb geen rijbewijs.

floyd

achter het stuur kruipen met pillen en dan nog eens met lijntje bovenop om te rijden klinkt zowiezo erg gevaarlijk en niet verantwoord.

is beter om een paar uurtjes in een zetel te crashen dan tegen een boom of een voetganger, fietser.... te crashen met je wagen.

minn

Badass junkie
Je kan voor jezelf voelen of je kan rijden of niet.
Een lijntje pep kan ookwel helpen voor je oplettendheid.

Mindless1985

Badass junkie
Je kan lang niet altijd voor jezelf voelen of je kan rijden of niet. Je perceptie op dingen verandert ook door drugs he, je zelfvertrouwen is hoog met sommige drugs en daardoor denk je ook dat je wel kan rijden. Gewoon niet doen.

caatje

Badass junkie
Persoonlijk vind ik het gewoon erg onverantwoord. Je zult maar iemand invalide/dood rijden. Natuurlijk is dat ook erg als je nuchter bent maar mensen die zeggen dat ze onder invloed (van wat dan ook) net zo goed of mss wel beter rijden onder invloed hebben naar mijn idee last van grootheidswaanzin.

Er is weinig onderzoek gedaan naar de invloed van drugs op de rijvaardigheid. Wel is bekend dat je reacties onder invloed van drugs altijd slechter zijn dan wanneer je niets hebt gebruikt.
linkje

Wie onder invloed van alcohol achter het stuur kruipt heeft 17 keer meer kans op letsel dan nuchtere bestuurders, blijkt uit het onderzoek. Bij de combinatie van drugs en alcohol is dat 35 keer zoveel. En een zware drinker die ook drugs gebruikt loopt in het verkeer zelfs 180 keer meer risico op letsel dan een nuchtere chauffeur.
Jongemannen tussen 18 en 25 jaar scoorden als hoogste drugsgebruikers. Ruim een op de zes had verdovende middelen, variërend van cannabis, cocaïne tot XTC, gebruikt.

linkje

matthijs

Badass junkie
minn zei:
caatje zei:
minn zei:
matthijs zei:
Je moet sowieso nooit rijden onder invloed vind ik. Eigenlijk ook geen pep.

Mwah. Rijden onder pep kan wel hoor.

Op je fiets dan zeker? :confused:

In de auto ook. Ik rij dan wel niet, maar diegene die rijdt en die pep op heeft rijdt gewoon nog normaal hoor.

Het zal wel kunnen maar je overschat jezelf snel hoor. De drug heet ook niet voor niets speed :wink:

minn

Badass junkie
De desbetreffende persoon rijdt wel iets harder dan normaal maar nog wel verantwoord. En onder pep heb je nog wel verantwoordelijkheids gevoel, zodat je de snelheidsmeter nog wel controleert.

^_^

Bewuste gebruiker
Oww ik reed wel keer spook op een rotonde oepsss....En rijd hard, maar ken wel de grenzen van me auto waar ik dus ongeveer op rij dan soms :sunglasses: Op snelweg werkt cruise control erg goed :wink: Niet gevaarlijk ofzo :mrgreen:

matthijs

Badass junkie

matthijs

Badass junkie
Ja maar als hard rijden gevaarlijk is en je gaat van speed hard rijden dan is het toch gevaarlijk om met speed te rijden.
Kijk...maakt mij allemaal heel eg weinig uit moet ik zeggen :tongueout: Wil gewoon graag even het laatste woord hier!! :wave: :mrgreen:

Jeller

Badass junkie
rijden op speed zal wel gaan, maar nuchter is sowieso beter..

sowieso zoveel vermijden.. ik ken er zelfs die rijden op (uitwerkende) lsd en dat lukt hun ook wel, maar keur ik zeker niet goed

Bovenaan