Ogen

Hallo het is een beste tijdje terug dat ik xtc hebt gebruikt.

Soms als ik voor de spiegel sta lijkt het wel of ik nog steeds grote puppillen heb, komt dit gewoon doordat de lichtinval wat minder is, of is er wel een mogelijkheid dat je ogen blijven steken van de xtc?

Mvg,

Michel

spacekonijn

Badass junkie
drugs heeft bij mij vooral mn ogen aangetast

ik zie veel minder goed sinds drugsgebruik mijn pupillen worden echt inmens groot tijdens xtc ( als het enigsins donker is) ben nachtblind ofzoites dus heb van mezelf al grote pupillen ik kan ook nuchter mn pupillen groot en kleiner laten worden en met x op kan ik ze los van elkaar besturen en draaien ze altijd alle kanten op.

vervelend wel maarjaaaa :wave:

platypus

Belezen gebruiker
je bent inderdaad een ziekertje, als hij (spacekonijn) xtc heeft gebruikt zit er om z'n pupil een heel klein randje en voor de rest is het een groot zwart gat.

dallandra

Wijs gebruiker
ik vind dit best wel een vd wat mindere bijwerkingen van xtc,die immens grote pupillen.
iedereen ziet meteen wat er aan de hand is...
maarja.. :P

Trip Unit

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:

ik zie veel minder goed sinds drugsgebruik mijn pupillen worden echt inmens groot tijdens xtc ( als het enigsins donker is) ben nachtblind ofzoites dus heb van mezelf al grote pupillen ik kan ook nuchter mn pupillen groot en kleiner laten worden en met x op kan ik ze los van elkaar besturen en draaien ze altijd alle kanten op.

Haha ik ken het.
Echt para die dingen die je met je ogen kan doen op X :mrgreen:

Mac...

Badass junkie
spacekonijn zei:

Dit is echt nieuw voor me. Drugs tast je ogen aan????

Mac...

Badass junkie
Jammer maar helaas, die vlieger gaat niet op, de "iris" van zo'n lens is helder. Zelfs als je witte lenzen in hebt zie je het nog.

Mac...

Badass junkie
Weet echt niet waar jij op stap gaat, maar de meeste plekken waar ik ben geweest hebben ze echt een fortuin uitgegeven aan de lichtshow en als jij met je zonnebril het licht niet ziet van een Mac 2000 waar een lamp in zit van 1200 Watt, dan heb je een heel donkere zonnebril op.

Krs

Bewuste gebruiker
tja ligt eraan waar je heen gaat. als ik hier in de stad ergens in een kroeg met een zonnebril loop kijke ze me wel wazig aan jah :grin: . maar op een feest ben je niet de enige dus daar is het niet zo gek :)

flash kieke

Wijs gebruiker
ik weet ni wat ik heb mor ik pak al wel 11a 10 weken elk weekend veel pille en zo mor ik blijf maar grote pupillen kryen :mrgreen: maar wel iets minder dan na dak ne bol em gepakt :rolleyes:

boy

Bewuste gebruiker
Yeah ogen en grote pupillen... Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, anders ga ik fouten maken :wink:

XTC verhoogt de afgifte van bepaalde neurotransmitters; onder andere serotonine, dopamine en noradrenaline. Normaal bestaat de afgifte van deze stoffen van cel naar cel ook al, maar de MDMA in een XTC-pil verhoogt die afgifte dus.

Zo krijgt ook je noradrenaline-regulatie een oppepper en het hormoon adrenaline krijgt ook een schop onder z'n hol. Deze twee stoffen (noradrenaline en adrenaline) werken in je sympaticus (SNS; Sympatethic Nervous System; onderdeel van je zenuwstelsel). Je sympaticus moet dus als het ware overuren draaien. Hierdoor belandt je lichaam in de zogenoemde 'fight or flight'-status. Neem dit maar letterlijk, want je lichaam bereidt zich voor op actie, sensatie, harde reflexen... je kent het wel.

Door deze status van het lichaam krijgen de vitale onderdelen van het lichaam die bij deze status nodig zijn de hoogste prioriteit. Denk aan dat je geen honger meer hebt of dat je niet kunt eten, dat komt omdat je sympaticus ook de beweging en de flow van de chemicalen in de maag controleerd, en je hele spijsverteringskanaal heeft natuurlijk geen nut als je klaar bent voor actie, dus die wordt als het ware op een laag pitje gezet. Bepaalde spieren zijn daarentegen bijvoorbeeld wel weer van belang; de bloedvaten in die spieren verwijden zich zodat er meer zuurstof en voedingsstoffen binnen kunnen komen, en daar heb je de kaakspanning en de spanning van sommige spieren. Ook je ogen zijn als zintuig erg van belang tijdens deze staat van paraatheid, je moet alles natuurlijk wel kunnen overzien. Je lichaam denkt dan heel simpel: "meer licht kunnen opvangen betekent meer zien." En dus verwijden je pupillen zich zodat ze meer licht opvangen.

Met deze 'fight or flight'-status zijn heel veel trekjes te verklaren :)

Mac...

Badass junkie
Kijk eindelijk een bevredigend antwoord, had je niet wat eerder kunnen komen, hier zijn we pas een maand of 3/4 over bezig

dallandra

Wijs gebruiker
boy zei:
Yeah ogen en grote pupillen... Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, anders ga ik fouten maken :wink:

XTC verhoogt de afgifte van bepaalde neurotransmitters; onder andere serotonine, dopamine en noradrenaline. Normaal bestaat de afgifte van deze stoffen van cel naar cel ook al, maar de MDMA in een XTC-pil verhoogt die afgifte dus.

Zo krijgt ook je noradrenaline-regulatie een oppepper en het hormoon adrenaline krijgt ook een schop onder z'n hol. Deze twee stoffen (noradrenaline en adrenaline) werken in je sympaticus (SNS; Sympatethic Nervous System; onderdeel van je zenuwstelsel). Je sympaticus moet dus als het ware overuren draaien. Hierdoor belandt je lichaam in de zogenoemde 'fight or flight'-status. Neem dit maar letterlijk, want je lichaam bereidt zich voor op actie, sensatie, harde reflexen... je kent het wel.

Door deze status van het lichaam krijgen de vitale onderdelen van het lichaam die bij deze status nodig zijn de hoogste prioriteit. Denk aan dat je geen honger meer hebt of dat je niet kunt eten, dat komt omdat je sympaticus ook de beweging en de flow van de chemicalen in de maag controleerd, en je hele spijsverteringskanaal heeft natuurlijk geen nut als je klaar bent voor actie, dus die wordt als het ware op een laag pitje gezet. Bepaalde spieren zijn daarentegen bijvoorbeeld wel weer van belang; de bloedvaten in die spieren verwijden zich zodat er meer zuurstof en voedingsstoffen binnen kunnen komen, en daar heb je de kaakspanning en de spanning van sommige spieren. Ook je ogen zijn als zintuig erg van belang tijdens deze staat van paraatheid, je moet alles natuurlijk wel kunnen overzien. Je lichaam denkt dan heel simpel: "meer licht kunnen opvangen betekent meer zien." En dus verwijden je pupillen zich zodat ze meer licht opvangen.

Met deze 'fight or flight'-status zijn heel veel trekjes te verklaren :)

knap hoor,eindelijk een redelijke verklaring :sunglasses:

Bovenaan