olijfolie oplossing

decodation

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Het is even een klein vraagje maar weet iemand of het mogelijk is om thc in olijfolie op te laten lossen door het te verwarmen op een lepel? Ik weet dat het een primitieve manier is maar die olie wil ik dan samen met het residu in kamillethee met citroensap (waar de thc ook een beetje in schijnt op te lossen maar die meningen zijn verschild).

Het gaat mij er dus om of de thc oplost als ik een aansteker onder een lepel olijfolie houdt en dan een tijdje laten verhitten. En moet ik dan ook nog erop letten dat de thc vervliegt?

Ik wil het namelijk een keer op deze manier proberen om de high van een topje wiet te krijgen. Het schijnt dat je het ook rauw kunt eten?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het kan wel, maar zou het niet op die methode doen.
Je kunt haast niet onnauwkeuriger verwarmen dan een el olie op een lepel verhitten met aansteker, behalve als je een doorgewinterde hero junk bent natuurlijk.

Houdt er rekening mee dat de olie (hoe je hem ook verhit) niet echt op gaat lossen in je thee. Zou de olie dus eerder in iets anders verwerken.

Heb je een oven? Dan zou ik (redelijk wat, een hele dosis in maar een beetje olie werkt niet echt) wat olie in een ovenbestendig bakje doen. De wiet daar zo fijn mogelijk in verkruimelen en op 100 graden (als dit niet kan zo laag mogelijk) zo'n 20 minuten.
Elke 2/3 minuten even goed door roeren.

Ik moet zeggen dat ik enkel ervaring heb met bakken van verschillende olieën, maar olijf olie spettert het meest. Ik zou dus ook een andere (zonnebloemolie bijv.) kiezen wanneer je het wilt gaan verwarmen.

Rauw eten schijnt inderdaad te werken, mits met een hoge dosis. Ook dan is de inwerktijd nog een stuk langer. Concentratie van THC/THC-A schijnt dan belangrijk te zijn.
Over het algemeen is het af te raden.

decodation

Ja maar ik moet het zeg maar stiekem doen, maar ik kan het ook smelten in roomboter met pure chocolade, dat was mijn laatste plan. Eveneens op een lepel en in de badkamer want het mag niet geroken worden, dat is mijn probleem.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kunt het altijd proberen, maar gok dat het dan niet (genoeg) werkt.

Ook ben je na 2 minuten een aansteker onder een lepel houden het wel een beetje beu, en dan moet je nog een kwartier....Zou ff een kaars pakken dan.

Persoonlijk zou ik dan gewoon wachten tot je een keer alleen thuis bent ofzo.
Stiekem spacen is sowieso niet zo chill. Oraal werkt het een pakkie heftiger en langer dan wanneer je het rookt. Een half uurtje normaal doen voor je ouders lukt wel, wanneer je na 4 uur nog niet minder stoned bent gaat dit lastig worden.

dingo's kidneys

Gaat niet werken, de olie gaat bovenop de thee drijven en eigenlijk werkt dierlijk vet (boter/melk) beter. chocomelk is er zo ongeveer voor gemaakt!

wat mij betreft is de makkelijkste effectieve manier als volgt: smelt een klein klontje boter in een (klein) steelpannetje, roer even, voeg de verkruimelde wiet toe, voeg chocomel toe, laat roerend warm worden, giet (door een zeefje als wiet tussen je tanden een probleem is) in een beker et voila! :beer: lekker makkelijk en effectief spaceshocomelk. als je nou echt stiekem moet doen een beetje creatief zijn met een campingbrandertje en metalen beker ofzo :tearsofjoy: ik heb zo'n potje voor turkse koffie en daarmee gaat het echt perfect! je ruikt het wel wat maar niet zo heel sterk ofzo.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
dingo's kidneys zei:
eigenlijk werkt dierlijk vet (boter/melk) beter. chocomelk is er zo ongeveer voor gemaakt!

Hoezo? Heb je hier een bron voor?

Dat chocomelk geweldig is om mee te werken vind ik ook.
In plaats van de boter (vind ik toch niet zo lekker) gebruik ik slagroom. Gewoon uit zo'n spuitbus. Room van 98% ofzo, erg vet dus. En volle chocolade melk gebruiken uiteraard.
Vaak gebruik ik wel hasj ipv. wiet in de chocolade melk, in tegenstelling tot wanneer ik iets bak. De hasj lost helemaal op dus je hoeft niets te zeven en de hasj smaakt gaat zalig samen met chocolade.

daoist

Ik heb al een paar keer geprobeerd space chocomel te maken
Ik gebruikte chocomel en met arachide lie toegevoegd voor extra vet. Maar 1 gram hash deed gewoon echt 0.0 niets.

Werkt boter beter? of heb ik uberhaubt geen boter nodig en kan het puur in de chocomel.
Moet de hash ook nog in de oven eerst of hoeft dat niet?

Het leek me dus simpel om hash chocomel te maken maar er gaat iets fout want ik wordt er niet stoned van. 1gram zat erin dat zou je wel moeten merken maar er gebeurde niets.

Misschien morgen maar boter kopen en kijken wat dat doet. Anders kan ik het altijd nog oproken.
Maar liever maak ik er chocomel van want dan stinkt niet het hele huis naar de hash en hebben de buren er ook geen last van enzo.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Van 1 gram hasj zou je wel flink stoned/high van moeten worden. Ik zelf maak altijd spacecake met hasj of wiet boter en dat werkt erg goed.

Als je cake maakt gaat het daarna alsnog de oven in, met chocomel natuurlijk niet. Ik heb wel eens gelezen dat het anders nog wel even de oven in moet inderdaad. Het beste kun je even op internet zoeken voor hoe lang en op wat voor temperatuur dan.

Bovenaan