Omgewaaide plant!

Paperplane.

Wijs gebruiker
Zoals iedereen al gemerkt heeft is het heerlijk weer voor de plantjes de afgelopen dagen met vandaag als uiterste. Nu is het volgende gebeurd. Een goede vriend van me had een van zijn plantjes in een pot staan, en door de storm is deze vanmiddag geknakt. Niet meer te redden, helemaal stuk. Zie hier een foto:

Nu is zijn plan er hasj van te maken en hij is op de hoogte van mijn bescheiden drugs-kennis en vroeg mij advies/hulp. Nu is wiet niet mijn beste expertise en vroeg me af of een van jullie doorgewinterde kwekers misschien de beste manier wist om dit te doen(lees: hoogste rendement).

Ik had al aan een tweetal opties gedacht:
-Invriezen, grinden, en zeven met een panty/fijne zeef.
-Invriezen, grinden, een paar dagen laten weken in potten in een oplosmiddel(Isopropyl-alcohol of beter nog, watervrije aceton) en de vloeistoef indampen/laten verdampen.

Het gaat om een hele plant, de verwachtte oogsttijd zou over +/- 2 weken zijn.

Alvast bedankt, :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik de topvorming zo zie (en dat zie ik op deze foto's niet goed) dan was de verwachte oogstijd nog wel wat langer dan 2 weken.

Maar goed, is de plant al afgeknipt?
Zijn erg sterke planten, en met goed opbind werk zijn ze vaak nog goed te redden.
Of tenminste hun leven nog net wat te rekken (waardoor je toppen nog meer afrijpen).

Als ze al echt om is:

Hasj maken kan op ongelofelijk veel manieren.
Als je veel blad en onderontwikkelde toppen hebt is de hasjolie de manier met het beste eindresultaat. Of dit met (watervrije)aceton ook mogelijk is weet ik niet.
Volgens mij kun je er elke polair oplosmiddel werken, zolang het maar 100% (of zo dicht mogelijk daarbij in de buurt) vervliegt.

Zeven kan ook, maar zeker wanneer je het redelijk fijn grind zal je hasj van erg slechte kwaliteit zijn (veel bladmateriaal + onderontwikkelde toppen).

Andere mogelijkheid (zit beetje tussen zeven en oplossen in) is ice van maken.
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=37066&st=20

Wel zonde hoor :(

Paperplane.

Wijs gebruiker
Thanks voor je reactie man, Zoals je ziet op de foto is ze in vijfen gespleten, en ze is echt om nu.

Droge aceton het beste oplosmiddel voor cannaboiden als je geen HBO maakt en het vervliegt ook nog veel sneller dan isopropyl of methanol doet. HBO is eigenlijk alleen "beter" omdat het onder druk gebeurt, en je niet het residu uit een ovenschaal o.i.d. hoeft te schrapen waardoor je weer product kwijtraakt. Verder komt het op het zelfde neer volgens mij maar hou je met HBO een wat puurder product over.

Ice zag er ook goed uit, ik dacht alleen dat je daar speciale zakken voor nodig had.

Nogmaals bedankt, de zeefmethode sluiten we sowieso uit.

Peace,
Close-ups(foto's zijn te groot voor t forum en ik ben de BBcode om te resizen ff kwijt :tongueout: ):

http://i48.tinypic.com/fasmtg.jpg

http://i50.tinypic.com/of80o4.jpg

http://i47.tinypic.com/2rf4pd5.jpg

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oei, tja die zag er inderdaad redelijk herstelloos uit ja.
Wel zonde, mooie toppen in wording..

Zie nog niet zo veel trichomen, zeker geen rijpen in ieder geval..
Dat maakt het wel stukkie lastiger om ze met bijv. de ice methode los te maken.
Om ice te maken heb je zeker geen speciale zakken nodig. Alleen als je een ice-o-lator of bubble-lator machine hebt.

Gewoon ietswat fijn maken (dus niet grinden of crushen, dat vind ik persoonlijk te fijn en daardoor meer verontreiniging.
Dan alles in de vriezer knallen, samen met een hoop ijs (gewoon ijsblokjes, of een grote emmer water laten verslushpuppy'en. Dan het materiaal in een zo groot mogelijke lege emmer, onderzetten met koud water (nét onder) en dan het ijs erop (emmer tot 75% vullen ongeveer).
Dan met een zo sterk mogelijke boormachine (dus geen accuboor) met klopboor bijv. en flink mixen. Het kan gaat spetteren als je wild doet, dus sommige boren een gat in het deksel van de emmer en gebruiken dit als afsluiting.

Dan zo'n 10-20 minuten goed mixen, waarbij je het schuim dat gevormd word kunt afscheppen (hier zitten geen werkzamestoffen in).
Daarna het complete mengsel door een zo fijn mogelijke zeef halen (ik gebruik altijd nieuwe uitgespoelde panty's).
Wat je dan overhoud is bruin water, wat je laat bezinken (24u).
Hierna schep je de bovenste laag water af, en op het laatst pipetteren.
Wat je overhoud op een schaal spreiden en nog paar dagen laten uitdampen (zou het niet forceren door te koken oid.) en je hebt erg potente ice hasj.

Dat HBO onder druk word gemaakt (hoeft trouwens niet percé het geval te zijn) lijkt me geen invloed te hebben op je eind product.
Heb je misschien bronnen voor mij, waaruit naar voren komt dat aceton het beste (of iig heel erg goed) werkt? Is namelijk stukkie goedkoper dan ethanol.
En is olie maken met methanol wel veilig? Dacht me te herinneren dat dit niet 100% vervloog of op de een of andere manier schadelijk zou kunnen zijn (afgezien van het oraal consumeren natuurlijk).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm vrij taaie Engelse stof, maar zeker interesant!
Maar is de methode die daar beschreven staat in feite het eerst gasvormig maken van de cannabisoïden om ze daarna weer te kristalliseren?

Maar voor het plant materiaal dat jullie hebben heb je niet meer dan een paar liter nodig hoor.
Heb zelf enkel ervaring met ethanol, en daarmee kun je toch wel 100gr op een l oplossen..
Althans, dat zijn de maatstaven die ik (ongeveer) gebruikt hebt. Wellicht heb ik daardoor een hoop verspild maarja. Ethanol is vrij prijzig als je geen directe connectie hebt.
Daarom mijn interesse in aceton :)

Wanneer je de ethanol binnen uit laat dampen (dus niet verhitten) in een geventileerde ruimte dan ruik je niet heel veel. Het duurt wat langer, maar is aan de ene kant wel veiliger en makkelijker.

Wel opletten want goeie ice en zeker een goede olie kan ontiegelijk potent zijn.
Wellicht valt het bij jullie mee (of tegen, hoe je het bekijkt) aangezien ze nog niet uitgebloeit was. Word wel een lekker high spulletje dan :mrgreen:

Smokey046

Bewuste gebruiker
Echt erg dit, een maat van me is het ook overkomen,
Moet een erg gevoel zijn als je het voor de eerste keer ontdekt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Moet je maar geen stekken nemen :wink:
Althans, dit ziet er wel uit als een stekkie of anders op z'n minst een getopte zaadplant.

Maar hoe breder (meer zware takken) hoe sneller de stam splits.

Maar ja, is inderdaad zwaar kut als je het hele seizoen zorgt voor zo'n plantje en dan op het crusiale moment valt ze letterlijk weg.
Daarom altijd je kansen spreiden :wink:

Bovenaan