Onbehandelbare Ayahuasca trip..

Mindgamer

Badass junkie
Hoi df'ers,

Binnenkort ga ik (misschien) strijden met mezelf onder het genot van Ayahuasca. Aangezien mijn interesses in drugs zijn weggevlogen, weet ik nu niet meer zo goed, of ik nog wel kan handelen met een trip. Vooral als het om een zware Ayahuasca trip gaat. Toen ik ooit eens in aanraking kwam met een DMT pijp, moest ik 3 helse minuten doorstaan. Opeens werd ik me ervan bewust, dat zelfs angst te relativeren valt. Sindsdien ben ik me ervan bewust, dat de dood niet meer zoveel moet voorstellen, als je op de grond je weg aflegt naar de dood toe. Want op een zeker punt, komt de lijdensweg en een psychedelische doodservaring; erg overeen. Dat kan gewoon niet anders.

Maar wat mijn vraag nu werkelijk is: is dat ik toch bang ben om weer in paniek te raken, net zoals dat bij mijn DMT trip gebeurde. Het gevoel nadat je helse minuten zijn verlopen, zijn werkelijk: zorgeloos, prachtig en lekker, maar als het om Ayahuasca gaat, dan doorsta je eerder helse uren en dat lijkt mij gewoon vreselijk om dat te moeten doorstaan. Bestaat er een kans, dat ik hartstikke in paniek ga raken nadat ik het goedje heb opgedronken?? Dit kunnen jullie natuurlijk niet voor mij voorspellen, maar is het weleens voorgekomen? Want ik durf dan ook gewoon van een flat af te springen, bij wijze van...Want ik ga echt 'raar' doen als ik in paniek raak. Zoals elk persoon denk ik.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Daarom is t dus verstandig om ayahuasca onder begeleiding te nemen. :) Die sjamaan waar wij zijn geweest weet precies wat ie doet en ook precies wat ie moet doen om je er doorheen te slepen. Ik vond aya wel heel heftig, maar geen enkel moment te heftig. Je krijgt wat je aankunt.

L

Lid 6909

Gast
Het gene waar jij bang voor bent, kan altijd gebeuren.

Maar zoals Safier zegt, met een begeleider erbij, komt het wel goed!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een ayahuasca trip hoeft per definitie niet sterk te zijn. Je kan ook een klein kopje nemen en dan de situatie aankijken.

Ik Was zelf in het begin ook bang dat ik pure hel moest meemaken. Ik heb daarom maar 50mg DMT ingenomen (pharmahuasca) en dat is goed bevallen.

Ik zou daarom met een kleinere hoeveelheid beginnen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mindgamer zei:
[...]
Bestaat er een kans, dat ik hartstikke in paniek ga raken nadat ik het goedje heb opgedronken?? Dit kunnen jullie natuurlijk niet voor mij voorspellen, maar is het weleens voorgekomen?

Eigenlijk is alles mogelijk. Dus ja, je kunt ook in paniek raken. Daarom is het ook zo nuttig als er begeleiding bij is. Zeker de eerste paar keren als je dit onderneemt. Ik heb zelf zoiets dat als ik eerst een paar keer onder begeleiding deel heb genomen en niet door ben gedraaid :grin: dat ik het dan ook wel aan zou durven om het in een thuis-setting te doen. Hoewel er natuurlijk ook dan nog steeds onverwachte kanten/gedragingen naar boven kunnen komen.

(Dit is wel een interessant interview met Arno Adelaars waarin hij o.a. ingaat op de risico's van ayahuasca. Want die bestaan wel degelijk, en het lijkt me goed als op een site als het df daar open en eerlijk over wordt gesproken.[De eerste helft van het interview is niet zo interessant, maar de andere helft is super informatief. Hij windt er geen doekjes om! Sterk aan te raden voor iedereen die meer wil weten over het ayahuasca-gebeuren])

Als je tijdens zo'n ceremonie onevenredig in paniek raakt, dan wordt dat wel opgemerkt door de begeleiding, en zul je zeker steun ontvangen. M.a.w. , je hoeft niet bang te zijn dat je, je hoofd in het vuur gaat steken ofzo :rolleyes: , want daar krijg je simpelweg de kans niet voor.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ik denk dat als ie echt zo onhandelbaar is dat je er niets aan zult hebben je niet eens Ayahuasca zult nemen, maar dat is wat ik geloof.

Verder denk ik dat je misschien wel even wat naars en engs tegen kan komen, maar niet zo hard als die DMT trip, zeer waarschijnlijk heb je niet eens visuals de eerste keer hoewel niets zeker is natuurlijk. Vraag gewoon aan Ayahuasca of ze je kan geven wat je nodig hebt zonder dat het onhandelbaar word en je zult het dan wel merken :)

Verder wil ik even zeggen dat ik vet veel respect voor je heb dat je hier al overnadenkt, weinig mensen durven hun angsten onder ogen te komen (terwijl dit uiteindelijk helemaal niet zo eng is)

Peace

Adreno

Bovenaan