Onbekende effecten van cocaine (onderzoek)

Cocaïne wordt steeds populairder. Veel mensen gebruiken het gewoon recreatief, eens per weekend een paar lijntjes. Wat niemand eigenlijk nog weet is wat de gevolgen ervan zijn op lange termijn.
Van chronisch gebruik is namelijk wel bekend dat het effect heeft op aandacht, maar is recreatief gebruik ook schadelijk? Misschien wel, misschien ook niet. Dat willen wij (studenten van de universiteit Leiden) graag onderzoeken.
Gebruik jij 1 tot 4 gram coke per maand en dat gedurende twee jaar? Dan nodigen we je uit voor een 1 1/2 a 2 uur durend onderzoek dat bestaat uit een aantal computertaakjes. We geven een vergoeding van 20 euro plus reiskostenvergoeding.

We hebben ook een korte post op het cocaïneforum gezet en we doen een iets ander onderzoek dan Sophie. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen moe worden van al ons gepost maar het is gewoon heel belangrijk dat we weten wat voor effecten coke eigenlijk heeft, zeker voor recreatief gebruikers, wat de uitkomst ook is.

Geloof je dat het effect heeft? Help ons uitvinden of het klopt, Geloof je er niets van? Prove us wrong! Zin om mee te doen? Mail naar [email protected]

PS: Voor een kleine illustratie van ons onderzoek kun je kijken op uitzendinggemist bij Spuiten en Slikken van zondag 4 november (ze besteden een paar minuutjes aandacht aan ons).

DreamWeaver

Badass junkie
Hier loopt al een topic over. Slotje dus.

Succes met het onderzoek, open voortaan geen nieuw topic maar reply in het al lopende topic, dan komt deze omhoog. Dit is minder irritant.

Waar blijven die nieuwe mods?

Bedankt, er loopt een topic, maar dat is op het andere forum, daarom heb ik hier een nieuwe gepost. Hoop dat er hier meer mensen even naar kijken. (En wat is slotje?)

Tony Montana

Belezen gebruiker
Sinds dat ik me hier heb geregistreerd ben ik al +/- 3 topics tegen gekomen over hetzelfde onderwerp. Op dit forum.

Het enige wat jij doet is dezelfde vraag stellen in een ander onderwerp topic. Maar het blijft op hetzelfde topic.

iig succes met het onderzoek. ik doe iig niet mee.

erwin krol

Bewuste gebruiker
als jullie gedurende twee jaar het cokegebruik sponsoren wil ik best gedurende die periode af en toe een lijst komen invullen.

Aking

Wijs gebruiker
erwin krol zei:
als jullie gedurende twee jaar het cokegebruik sponsoren wil ik best gedurende die periode af en toe een lijst komen invullen.

ik denk ik houd me in... maakt hij m :angry:

erwin krol

Bewuste gebruiker
^DF is toch niet om je in te houden?

Ik meen het ook nog, voor de wetenschap heb ik best wat over hoor!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
Hier loopt al een topic over. Slotje dus.

Succes met het onderzoek, open voortaan geen nieuw topic maar reply in het al lopende topic, dan komt deze omhoog. Dit is minder irritant.

Waar blijven die nieuwe mods?

Waarom is iedereen hier altijd zo negatief, (volgens mij is dat een effect van coke gebruik :grin: )

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik ben een recreatief gebruiker en het ene weekend heb ik er zin in en haal ik wat (dan gaat er misschien een grammetje doorheen) en zo gebruik ik een maand helemaal niets.

Dat is mijn recreatief gebruik, behoor ik dan tot de doelgroep ? :)

flashkop

Bewuste gebruiker
Vraag het eens aan wat oudere mensen, richting je opa enzo...
Het middel was vroeger gewoon legaal, er zijn heus wel mensen die zullen weten wat effecten op langere termijn zijn.
Dit geld ook voor lsd, iedereen maar roepen en tieren, zie dr. Hoffman die is even geleden 100 geworden!!!

J0rrit

Badass junkie
flashkop zei:
Het middel was vroeger gewoon legaal, er zijn heus wel mensen die zullen weten wat effecten op langere termijn zijn.
Dit geld ook voor lsd, iedereen maar roepen en tieren, zie dr. Hoffman die is even geleden 100 geworden!!!

En gebruikte hij regelmatig lsd?

MetaalKonijn

Badass junkie
DarkScope zei:
flashkop zei:

En gebruikte hij regelmatig lsd?

Year after year.. :stoned: :wink:

Bovenaan