Onder invloed rijden.....

Flameon

Badass junkie
Hallo,

Gisteravond na mijn werk heb ik me bij een alcohol controle uitgereden. Iedereen moest van de weg af en moest even blazen. Ik had geen druppel alcohol op, dus ik mocht mijn weg vervolgen.
Een stukje verderop stonden verbaasd veel auto's die niet meer verder mochten rijden, en een ademtest moesten afleggen in een daarvoor bestemd politiebusje.
Zo te zien rijden er dus genoeg mensen met de nodige alcohol op rond in het verkeer.

Rij jij wel eens met alcohol op?
Of heb je dat in het verleden wel eens gedaan?

Ik ben er absoluut geen voorstander van. Mijn rijbewijs en is leven is me heilig, en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik andere het ziekenhuis of het kerkhof op rij omdat ik heb gedronken. Hopelijk denken de meeste mensen hier zo!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Flameon zei:
Hallo,

Ik ben er absoluut geen voorstander van. Mijn rijbewijs en is leven is me heilig, en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik andere het ziekenhuis of het kerkhof op rij omdat ik heb gedronken. Hopelijk denken de meeste mensen hier zo!

Helemaal mee eens.
Helaas is een oude vriendin zo om het leven gekomen,(door haar dronken vriend achter het stuur, die het overigens zelf wel overleefd had...) dus ik kijk wel uit.

Gemini

Badass junkie
^ Juist! Helemaal mee eens.

Ik mag m'n rijbewijs dan (nog steeds) niet hebben, ik heb wel zulke dingen in mijn omgeving zien gebeuren. Onder invloed rijden is link voor jezelf en voor je omgeving.
Ik zou ook nooit bij iemand in de auto stappen die heeft gedronken, of op wat voor manier niet nuchter is. Het is me een keer overkomen dat ik samen met iemand anders die er ook zo over dacht ergens achterbleef, simpelweg omdat we niet mee wilden door de toestand van de bestuurder. Ik ben toen door mijn trotse papa opgehaald, en als zo'n situatie zich in de toekomst vaker doordoet, zal hij dat zeker nog een keer doen.

hannus

Bewuste gebruiker
als ik zelf een goede slok op heb, dan wil ik nog wel bij iemand instappen die niet nuchter is helaas.
zelf zal ik niet (meer) met een slok op rijden, omdat ik niet van auto rijden hou en me eerste auto die ik met me pa had opgebouwt om een boom heen heb gevouwen stront lam omdat ik nog wel even kebab kon halen.
drinken vind ik heel leuk, maar als ik lam ben zijn heel snel me grenzen weg.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zijn nog altijd te veel verkeersongelukken waarbij alcohol in het spel is. Het lijkt inderdaad alsof men het nooit wil leren. Het is gewoon het grote nadeel - en tevens gevaar - van alcohol: je raakt er overmoedig van. Je kunt niet meer helder nadenken en al gauw overschat je jezelf. Ook mensen die nuchter zeggen dat ze nooit met een slok op achter het stuur zullen gaan, denken daar soms in een beschonken bui opeens weer heel anders over: je bent op een gezellig feestje en (per ongeluk) toch iets te aangeschoten geraakt dan eigenlijk je bedoeling was. Je denkt vervolgens dat je nog makkelijk naar huis kunt rijden, totdat je op de (snel)weg toch opeens in een onverwachte situatie terecht komt en alles afhangt van je reactievermogen....

caatje

Badass junkie
Ik rijd nooit onder invloed! Het is gewoon triest dat velen denken dat ze onder invloed net zo goed, zoniet beter rijden ook. Walgelijk. Neem een taxi, openbaar vervoer of laat je rijden.

Flameon

Badass junkie
Ik denk als ze taxi's goedkoper maken en meer alcoholcontroles houden, er ook minder mensen beschonken het stuur vasthouden

Wacky

Badass junkie
Tegenwoordig drink ik zowieso bijna nooit, en als ik het wel doe zijn het 1 of 2 biertjes.
Vroeger toen ik wel veel dronk, dronk ik wel als ik moest rijden, maar hield ik me aan de wettelijke regels hoeveel alcohol er in mijn bloed mocht zijn. Dat was dus 2 biertjes in je bloed en je verwerkt er 1tje per uur. Dan nam ik altijd nog een uurtje als safety marge, dus als ik van 8 tot 1 ergens was (5 uur) dronk ik aan het begin van de avond 6 biertjes. Verschillende keren ook moeten blazen na dit te doen, en nooit teveel geweest. Wel vaak commentaar gehad van mensen die er niet in geloven.

Dit was natuurlijk ook wel onnodig het randje opzoeken, maar hiermee bewees ik volgens mij wel dat mensen die klagen dat ze gepakt worden met teveel drank wel echt meer gedronken hebben dan de 2 of 3 biertjes die ze beweren, net als mensen die klagen dat ze gepakt worden voor 1 km te hard (dat zijn er op hun teller minstens 10 geweest)

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Ik drink nooit alcohol als ik nog moet rijden. Zelfs nog geen druppel. Vind het persoonlijk ook kwats om dan 1 of 2 biertjes te drinken, want als je je kunt beperken tot die 1 of 2 kun je ook best de hele avond zonder.

opdonderonder

Experimenterende gebruiker
Ik heb weleens dronken op me scooter gereden
Zeker stom want ik had ook nog iemand achterop.
Gelukkig was het een klein stukje en gaat mijn scooter maar 50 maar tog was het heel stom en heb het ook niet meer daarna gedaan.
Als ik stoned ben kan ik wel scooterrijden. Als ik teveel geblowd heb niet maar iik kan beter tegen blowen dan drinken daar zit ook zeker een verschil in.
Als ik dronken ben kan ik niet goed focussen op het verkeer als ik geblowed heb wel.
zoiezo rijd ik voorzichtiger als ik heb geblowed dus eigenlijk is het voormij veiliger om stoned achtr het stuur te zitten.

Kigh

Bewuste gebruiker
specdavor zei:
Ik heb weleens dronken op me scooter gereden
Zeker stom want ik had ook nog iemand achterop.
Gelukkig was het een klein stukje en gaat mijn scooter maar 50 maar tog was het heel stom en heb het ook niet meer daarna gedaan.
Als ik stoned ben kan ik wel scooterrijden. Als ik teveel geblowd heb niet maar iik kan beter tegen blowen dan drinken daar zit ook zeker een verschil in.
Als ik dronken ben kan ik niet goed focussen op het verkeer als ik geblowed heb wel.
zoiezo rijd ik voorzichtiger als ik heb geblowed dus eigenlijk is het voormij veiliger om stoned achtr het stuur te zitten.

Het veiligst is NIET onder invloed achter het stuur gaan zitten jongeman! :wink:.

Sinds ik geen auto/brommer heb, heb ik alleen de fiets en als ik stoned ben fiets ik het liefst, lopen is dan zo vermoeiend. Als ik dronken ben maakt het me eigenlijk niet uit omdat ik toch niets meer merk, maar de laatste paar meter zijn dan toch het liefst gefietst.

Stoned autorijden zou ik niet doen omdat ik behoorlijk van de kaart ben als ik gesmoked heb, dat ik niet snel genoeg zou kunnen reageren, hetzelfde geld voor drinken, alleen heb ik maar 1 joint nodig en toch 5-10+ bier voor een vergelijkbaar effect. Ik kan niet zeggen of ik het ooit zal doen, ik hoop van niet.

opdonderonder

Ik ken mijn grenzen. Als ik te stoned ben rijd ik niet ookal zou het waarschijnlijk geen probleem zijn maar high achter het stuur is echt niet gevaarlijk in mijn geval. :stoned:
Ik kan dan ook veel beter tegen wiet dan tegen drank dus..

Flameon

Badass junkie
BREDA - Een 19-jarige vrouw is zaterdagochtend rond half vier om het leven gekomen door een verkeersongeval in Breda.
Vier overige inzittenden, twee inwoners van Breda van 18 en 19 jaar, een 20-jarige inwoonster van Breda en een 17-jarige inwoner van Made raakten licht tot zwaargewond. Dat heeft de politie gemeld.
De 19-jarige bestuurder van de auto is aangehouden. Bij hem is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen. De politie verdenkt hem van rijden onder invloed.

Het ongeval vond plaats op de St. Ignatiusstraat. De bestuurder verloor in een bocht de macht over het stuur en reed met hoge snelheid tegen een boom.
De auto vloog door de klap in brand. De 19-jarige vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen. Bron nu.nl

Dat komt ervan als je met drank op gaat rijden.
Die chauffeur zal een rot leven krijgen vrees ik, moest er niet aandenken om iemand dood te rijden

Deranged

Badass junkie
Alcohol in het verkeer is zoals bekend iets dat vele levens verwoest. Iemand die bezopen achter het stuur zit is dan ook een zeer ernstige bedreiging voor de samenleving. Zo'n persoon draagt bij aan het risico dat we in principe allemaal lopen om bijvoorbeeld door een bezopen malloot in een rolstoel te belanden.

Daarom lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat de personen die dit doen worden vernietigd. Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.

Immo

Badass junkie
Ik heb nog nooit onder invloed van alcohol of enige andere drugs gereden en ben dit ook zeker niet van plan in de toekomst.

opdonderonder

Ik heb zoiezo al een hele tijd geen alcohol meer gedronken. Echt al meer dan een maand niet ofzo
Heb er geen behoefte meer aan en de volgende dag voel ik me altijd een wrak na een avond flink drinken.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Helaas is die ene meneer met glaasje op achter het stuur gaan rijden, en een kennis aangereden, later niet vervolgd voor poging tot doodstraf, maar heeft alleen een rijontzegging gekregen van 3 weken.

(sjezus, toen ik werd gepakt op de brommer met een glaasje teveel op, mocht ik 4 maanden geen voertuig besturen en een boete van 450 euries)

De inbreker die mijn cd-tjes wilde meenemen en inelkaargeslagen is, vanuit het ziekenhuis niet naar het politiebureau gegaan(vonden ze niet nodig, gebrek aan bewijs. die stond verdorie, met mijn cd's in de handen in mijn huiskamer, en beweerde later dat ie mij nog nooit had gezien, en ook niet binnen was geweest)

jammer dat de foute mensen altijd er beter vanaf komen.

Ikvindwel, dat rijden met glaasje op verboden moet worden, gewoon die tiefus leiers die zuipen EN rijden, een maand de cel in. gewoon de promilage naar o,1 (dit i een biertje0,2l drinken en dan 3 uur later) In elk geval zwaarder gestraft, per direct rijontzegging, of auto inbeslag.

Als je je zelgf klemzuipt, is mij een zorg, als je na 20 glazen bier nog helder kan denken, dan ben je helder genoeg om een taxi te bellen

Wirwar

Belezen gebruiker
Ik drink soms wel een aantal biertjes als ik daarna nog moet rijden...
Maar dan bijvoorbeeld 3 flesjes van 8 tot 2 ofzo, meer ook niet.
Mijn rijbewijs wil ik absoluut niet kwijtraken en mijn auto heb ik aardig wat geld aan uitgegeven dus die houd ik ook graag heel :P

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.

loadrunner zei:
Ikvindwel, dat rijden met glaasje op verboden moet worden, gewoon die tiefus leiers die zuipen EN rijden, een maand de cel in. gewoon de promilage naar o,1 (dit i een biertje0,2l drinken en dan 3 uur later) In elk geval zwaarder gestraft, per direct rijontzegging, of auto inbeslag.

Als je je zelgf klemzuipt, is mij een zorg, als je na 20 glazen bier nog helder kan denken, dan ben je helder genoeg om een taxi te bellen

100% mee eens, en de mensen die zeggen dat ze dan nog echt wel kunnen rijden en weten wat ze doen moeten eens ff hun botte harses gebruiken. Want ookal ben je wat gewend, het is gewoon bewezen dat je na een aantal bier al een zwaar verminderd reactievermogen hebt.

Volvo heeft al een systeem bedacht waar je in een blaasapparaat moet blazen, en wanneer je teveel hebt gedronken start de motor niet: http://www.superkrediet.be/blog/2007/09 ... tart-niet/
Ik zeg invoeren zo'n systeem, en dan op alle auto's.

Flameon

Badass junkie
Vanmorgen, toen ik in alle vroegte naar mijn werk reed, kwam ik langs een ongeval. Bij thuis komst hoorde ik dat er ook drank in het spel was. Zag er best heftig uit, maar ik lees nog niks op de nieuws berichten dus het zal hopelijk wel goed afgelopen zijn.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Als ik uitga met de bromfiets let ik meestal wel op, ik heb wel 1x gehad dat ik bij een vriend ben blijven slapen omdat ik zei dat ik het niet ging overleven of iemand iets ging aandoen.
De dag erna wist ik er niets meer van en waren m'n ouders ongerust (met m'n zatte kloten natuurlijk m'n gsm verloren :rolleyes: ).
Maar toch blij dat ik niet straalbezopen naar huis ben gereden, aangezien ik met een b-klasse rij (45km/u) en een rijbewijs heb kan ik dit ook kwijtraken en ben ik m'n vervoer kwijt.
Héél soms rij ik wel eens met een glaasje teveel op, niet zo dat iemand daar iets zou van merken maar volgens mij tekenen die ademtests snel positief :wink:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Man_in_the_Box zei:
Deranged zei:
Ze maken zelf de keuze om hun medemens ernstig in gevaar te brengen en hier zou veel meer tegenover moeten staan dan een lullige boete of inname van het rijbewijs.

loadrunner zei:

100% mee eens, en de mensen die zeggen dat ze dan nog echt wel kunnen rijden en weten wat ze doen moeten eens ff hun botte harses gebruiken. Want ookal ben je wat gewend, het is gewoon bewezen dat je na een aantal bier al een zwaar verminderd reactievermogen hebt.

Volvo heeft al een systeem bedacht waar je in een blaasapparaat moet blazen, en wanneer je teveel hebt gedronken start de motor niet: http://www.superkrediet.be/blog/2007/09 ... tart-niet/
Ik zeg invoeren zo'n systeem, en dan op alle auto's.
Laat nuchtere vriend/vriendin/ toevallige voorbijganger blazen en het is opgelost :rolleyes:
Hier in België willen ze dat invoeren op alle auto's van mensen die al eens hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt ivm drank.

En ik durf zelfs te wedden dat het niet eens zo moeilijk is om dat systeem te overbruggen..

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik heb wel eens beschonken op de brommer gereden...
Kweet dat het fout is, maar ik rijd dan ook zeer voorzichtig en traag omdat ik zowiezo altijd al para ben voor flikken. Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker. Wat moet je anders doen na een feestje? naar huis rijden tuurlijk...
maar strontzat ga ik zeker niet achter het stuur zitten je bent gewoon een gevaar voor iedereen.

Flameon

Badass junkie
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol

cronos

Wijs gebruiker
mensen als ik met een drankprobleem,horen niet in auto te rijden...stel eens voor dat ik iemand doodrij :( :( :(

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Ik zit nu net te denken of ik niet erg hypocriet ben, en misschien anderen met mij. Ik bedoel, geef toe, wie rijdt hier wel eens op z'n fiets onder invloed? Veel van ons toch wel denk ik? Ik iig wel. Maar dat is dan in feite ook een beetje een ongeluk uitlokken toch? Ik heb vaak zat als ik terug fiets naar huis dat ik eenmaal thuis aangekomen niets meer kan herrineren van de rit. Wie weet heb ik dan onbewust wel de meest gevaarlijke verkeershandelingen uitgevoerd. Oke, je kunt met de fiets niet zo gauw iemand doodrijden. Maar stel dat je door je ongecontroleerde dronken bewegingen ervoor zorgt dat een automobilist jou aanrijdt of plots moet uitwijken en tegen een boom rijdt.
Maarja, teveel zuipen is gewoon :kots: . Als je echt goed zat bent dan is alles lastig, lopen, fietsen en autorijden, om maar niet te spreken over normaal lullen en nadenken maar daar zijn weer andere topics voor.

Flameon

Badass junkie
Ik vind inderdaad ook niet dat je behoorlijk bezopen op je fiets moet zitten. Daar wordt tegenwoordig ook je rijbewijs voor ingenomen. En dat standpunt begrijp ik op zich ook wel. Tuurlijk moet je met een glaasje meer op de fiets kunnen zitten, maar zwalkend over de weg gaat een stapje te ver denk ik.

davie

Wijs gebruiker
Ik vind dit toch wel het domste wat je kan doen.

Een taxi is veel goedkoper dan een ziekenhuis bezoek of een begrafenis.

pwooppwoop

vroeger reed ik elk weekend onder invloed me de brommer rond, was allemaal heel plezant zolang het duurde, en politie is allemaal nog niks, een boete en je bent ervan af

kreeg op een maandag is telefoon dat een van me beste maten "onder invloed" ongelukje had gehad en hij in coma lag, zondag ben ik hem een laatste keer gaan groeten....

als je eender welke drug op hebt, kruip ni achter het stuur, is het gewoon ni waard

Flameon

Badass junkie
Tragisch! Ja het leven kan snel gebeurd zijn. Wees er zuinig op, en verknoei het niet door met alcohol op te gaan rijden bijvoorbeeld. Je brengt jezelf en andere dan in groot gevaar!
Alcoholcontroles zijn er nauwelijks. De kans dat je dan gepakt wordt is nihil, maar de kans op een ongeluk is vele male groter en als je dan hebt gedronken ben je het haasje

Heb al vaak onder invloed gereden, zowel stoned als (stom)dronken. :flushed: Vooral sinds ik verder weg verhuisd ben van al m'n vrienden, viel dit wel 'ns voor. 1 keer ben ik met m'n auto in een voortuin beland toen ik onderweg naar huis was. Brievenbus kapot en ja, de voortuin was niet langer een voortuin eigenlijk. Het was een gat in de nacht, weet niet of iemand het heeft zien gebeuren, maar ben er met een kapotte koplamp en beschadigde voorbumper vanaf gekomen. De dag nadien, toen ik m'n auto bekeek, besefte ik het allemaal pas goed. dikke vette wake-up call was dat voor mij! Stoned rijden gebeurt nog wel 'ns, maar dronken achter het stuur kruipen is voorbij. Ik moet er niet aan denken moest die brievenbus een mens geweest zijn... :flushed:

lmbrgg

als ik opmag voor tijbewijs en auto heb zal ik dood NOOOOIT doen ik ben er zwaar op tegen..dalijk rijd ik iemand aan :openmouth:

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Areyouexperienced? zei:
Toch heb ik schrik om ooit met de auto te rijden. Met de auto rijden is gewoon makkelijker.

Dat betwijfel ik. Een auto heeft dan wel vier wielen en misschien wat meer evenwicht, maar hij gaat ook veel sneller en als het fout gaat dan gaat het vaak goed fout. Je reactievermogen neemt een stuk sneller af en je ziet ook alles niet meer zoals je het moet zien.
Een feest kan ook gezellig zijn zonder alcohol

Je hebt gelijk, laten we zeggen dat het comfortabeler is :)

Nuja, m'n brommer is gestolen dus nu rijd ik zowiezo met de fiets.

Ik ben mij zeker bewust van de gevaren die ontstaan bij het rijden onder invloed.
Heb verplicht verkeersles moeten volgen na een kapot licht.. :P

Zoals ik al zei heb ik ooit beschonken op de brommer gereden, ik besefte achteraf wel dat het heeel fout was hoor. En met de auto: no way dat ik daar met iets van drugs in m'n systeem instap.

Oom Klaas

Badass junkie
Maten van me zijn weleens met z'n 2en in een auto op paddo's gaan trippen 's avonds laat,
en nog rijden ook... :rolleyes: Zeer onverantwoord, maar we leuke verhalen achteraf die ik kon horen :P

Dopezilla

Badass junkie
Alcohol in het verkeer vind ik een duidelijke no-no.

Ik heb m'n rijbewijs dan niet, maar ik ga in ieder geval NOOIT onder invloed de auto in als ik het later wel heb.

Het risico anderen/jezelf te verwonden, of zelfs dood te rijden is het niet waard.

Ik doe het later wel lekker als m'n huidige baas: stoel naar achteren en met je voeten op 't dashboard lekker gaan maffen. :grin:

Olle

Flameon

Badass junkie
Weten jullie wat ik me af vraag. Waarom zijn er maar zo weinig alcohol controles????
Als die eens meer waren dan zouden er ook mensen minder beschonken achter het stuur stappen

Bovenaan