hardcore23
Newbie
wie heeft er weleens een onderzoek naar de geschiktheid gehad en hoe is het afgelopen?
moet ook terwijl ik zelf nog geeneens achter het stuur zat
moet ook terwijl ik zelf nog geeneens achter het stuur zat
Play_bunny zei:als passagier maakt het niet uit of je gedronken of drugs gebruikt hebt, daarom is die "BOB" uitgevondenEr moet er 1 nuchter zijn en die rijd.
Raar dat je dan zo een onderzoek moet ondergaan.
Play_bunny zei:als passagier maakt het niet uit of je gedronken of drugs gebruikt hebt
pak ma 75 %Lana zei:Nou, dan is de halve wereld ongeschikt..
![]()
ik weet dus niet waar je dit heb meegemaak,in belgie of nederland, maar 1 zaak weet ik zeker als je als passagier in de auto zat kunnen ze alleen een pv opmaken van openbare dronkenschap of onder invloed van verdovende middelen! maar in geen enkel geval je rijbewijs vorderen.dat kan alleen als je bestuurder bent van een voertug en om de wet op dit gebied letterlijk te herhalen zelf met een fiets of een ezel ben jij bestuurder maar niet als passagier.dus te voet kan je gaan of met een taxi of met het openbaar vervoer. dan krijg je alleen een pv. maar zeker geen rijbewijs kwijt.wanneer jij dat toch heb meegemaak? raad ik je aan kijk de volgende keer wat je ondertekend op het politie kantoor.dat spaart je geld en problemen.hardcore23 zei:heb juridisch advies gevraagd
maar kan niks tegen doen
cbr geloofd toch de politie
en die hebben het zo in het rapport gezet
of het lijkt dat ik zelf heb gereden
er stond
betrokkene is aangehouden onder invloed van drogerende stoffen
dus ben dr mooi genaaid mee
hardcore23 zei:ik heb niks ondertekend
ik had alleen verklaard dat ik wat speed had gebruikt
en mn auto stond daar ook maar stond op slot en die is zn plek niet af geweest
moet 7 december naar de psychiater en urine onderzoek
en waarschiijnlijk gewoon mn rijbewijs kwijt
want volgens het cbr moet je ene jaar geen misbruik gemaakt hebben van alcohol of drugs en dat jaar si nog niet voorbij
dus word je niet goed gekeurd
maar ik maka er een rechtzaak van
want dit kan echt niet
hardcore23 zei:ik heb niks ondertekend
volgens het cbr moet je ene jaar geen misbruik gemaakt hebben van alcohol of drugs en dat jaar si nog niet voorbij
dus word je niet goed gekeurd
maar ik maka er een rechtzaak van
want dit kan echt niet
Alcohol en drugs misbruiken is nooit goed, ook niet als je een passagier benthardcore23 zei:want ze zegge dat je alcohol of drugs misbruikt heb
cadou zei:hardcore23 zei:ik heb niks ondertekend
i
Dat kan normaal gesproken ook niet, maar je zegt een jaargeen misbruik te mogen maken van alcohol/drugs. Is je rijbewijs dan al eens eerder ingevorderd? of heb je een voorwaardelijke straf? want dan worden de regels wel anders volgens mij.
jaja zei:hardcore23 zei:ik heb niks ondertekend
Kan dus echt wel; is een zgn. bestuursrechterlijke maatregel, je zult bij de rechtbank dus geen kans maken.
Indien je niet aan kunt tonen een jaar vrij van middelen te zijn geweest, ben je je rbw idd kwijt.
Zaak is 't dan zodra het jaar voorbij is een eigen verklaring naar 't CBR te sturen opdat je voor een nieuwe keuring in aanmerking komt.
Het CBR is echter een logge bureaucratische organisatie; je zult begrijpen dat het hele circus enige tijd zal gaan duren.
(En al die tijd mag jij niet sturen.)
jaja zei:Hardcore maak je borst maar nat.
Het zal lijken alsof je in een boek van Kafka terecht bent gekomen.
Ook ik heb zo'n onderzoek achter de rug, en ben m'n rijbewijs idd een dik jaar kwijt geweest.
Bij het onderzoek bij die psychiater zul je er voor moeten zorgen dat er totaal geen middelen in je bloed of urine te traceren zullen zijn. Ook geen alcohol dus. Zeg hem sowieso dat je helemaal niets meer gebruikt, ook niet drinkt, wil je je rbw behouden.
De kosten bedragen geloof ik 120 Euro, en 80 voor 't bloed en urineonderzoek.
Als dit je eerste onderzoek is, zul je volgend jaar nog een keer de gehele procedure moeten doorlopen.
Succes iig.
hardcore23 zei:heb 8 weken niks gebruikt dus dan vinden ze toch niks meer?
hoef alleen urine onderzoek te doen
hadden ze bij jou iets gevonden de eerste keer?
en als de uitslag komt wat zegge ze dan ook al is alles gped?
in mei ben ik aangehouden en dit word me eerste onderzoek
dus ik kan in april een ander onderzoek aanvragen en dan in mei ben ik
een jaar verder
hoelang duurt het voordat je de uitslag krijgt
8 weken zeker weer ongeveer?zolang duurde alles bij mij
jaja zei:hardcore23 zei:Dat je als passagier voor dit onderzoek in aanmerking bent gekomen lijkt me stug. Waarschijnlijk dat de politie in de veronderstelling verkeert dat jij destijds ook hebt gereden.
Als dit je eerste onderzoek bij de psychiater is raak je je rbw gegarandeerd kwijt, ongeacht het resultaat. Indien uit dit onderzoek blijkt dat je vrij van middelen bent, kun je één jaar later middels een eigen verklaring een nieuw onderzoek aanvragen. Indien dat ook ok is krijg je je rbw voor de duur van één jaar terug. Aan het einde van dat jaar zul je weer zo'n onderzoek moeten ondergaan, waarna je je rbw weer voor onbepaalde tijd kunt terug krijgen.
Ikzelf moet deze maand voor dat allerlaatste onderzoek.
Alle kosten moeten door jou worden betaald; en dat loopt aardig in de papieren.
Ik zei 't al eerder; 't is alsof je in een boek van Kafka bent terecht gekomen.
Succes.
Btw; je zegt 8 weken niets meer gebruikt te hebben. Ik weet niet wat je allemaal gebruikt, maar het lijkt me een redelijk veilige marge.
Ik gebruikte destijds hero en oxa's. Hero is met zo'n 5 dagen uit je lichaam verdwenen; bij oxazepam duurde dat beduidend langer.
Zeg die psychiater iig dat je NIETS meer gebruikt; en ook GEEN alcohol drinkt, anders kun je 't sowieso vergeten.
hardcore23 zei:ja was echt een passagier mn auto stond daar ook maar ben thuis gebracht
dus heb zelf niet gereden en lijkt mij dat ze je rijbewijs niet in kunne vorderen
ja ik had gelezen dat je een jaar na aanhouding pas kan worden goedgekeurt
ik ben in mei aangehouden dus kan dan goedgekeurt worden
dat ik een jaar later terug moet komen is niet zo erg
zorg dan ook dat er niks te vinden is
kosten al die onderzoeken 120 euro en 80 euro bloed en urine?
of word het weer duurder
ik gebruikte alleen speed en pillen en beetje keta
jaja zei:hardcore23 zei:Wanneer je zelf dus absoluut niet gereden hebt, hebben die wouten je vies genaaid. Wanneer zij stellen dat je wel degelijk gereden hebt wordt het voor jou erg lastig het tegendeel te bewijzen. Het woord van een beëdigd ambtenaar is n.l. van grotere waarde dan dat van een gewoone sterveling hè?
Imo zul je je rijbewijs sowieso kwijtraken tot mei, waarna je wederom gekeurd kunt worden. Het rbw dat je dan krijgt is slechts één jaar geldig.
De psychiater kost idd ca. 120 euro, het urine/bloed- onderzoek 80. De eigen verklaring kost je dacht ik 27 euro. Het rbw 40.
Totaal kost het geintje dus 734 Eurie's; 3 * onderzoek, 2 * eigen verklaring en 2 * rbw.
Alsof je een emmer leegooit.
hardcore23 zei:politie heeft het zo laten lijken dat ik zelf heb gereden
moet morgen naar de psychiater
tegen hem zal ik ook nog het hele verhaal vertellen als dat zin heeft teminste
zie het wel
hardcore23 zei:tis maar te hopen dat ze niks vinden
lijkt me sterk maar je weet nooit
hardcore23 zei:wat een gezeik allemaal zeg
hardcore23 zei:hoelang ben jij er nou mee bezig?
na dat jaar als je terug moet koemn wanneer moet je dan weer?
Play_bunny zei:Als je niet kan bewijzen dat je niet achter het stuur zat, heeft het geen nut om een rechtzaak te beginnen. Dat is gewoon geld weggooien. Je moet dan echt heel sterk bewijs hebben en niet alleen wat jij zegt, aangezien de politie heeft gezegd dat je reed. Het moet onomstootbaar bewijs zijn, zelfs dan is het nog lastig maar maak je wel meer kans.

hardcore23 zei:ben toch geschikt verklaard
had het niet verwacht
kreeg vorige week ene brief vant cbr