oneindige domheid? geflipte ouders!?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
gegroet beste mensen,

denken jou ouders ook altijd de beste beslissingen te nemen voor jou? kan je daar ook al niet tegen na al die jaartjes?
heb jij ook last van ouders die vastblijven houden dat zij gelijk hebben terwijl ze eigenlijk aan het flippen zijn om niks, en dan confronteer je ze ermee dat ze ongelijk hebben met goeie argumenten waarna de reactie vaak nog gekker word, dan beginnen ze opeens je woorden te verdraaien en over nogmeer onzin te zeiken?
vind jij het ook zo intressant dat ouders alle problemen in verband met drugs kunnen leggen? altijd drugs de schuld geven omdat ze simpelweg te veel vragen hebben zonder antwoorden waar ze dan mooie eigen verzonnen theorieen bij bedenken en zich daar raar genoeg houden hoe goed je ook uitlegt,..

nou dan kunnen we hier met zn alle in t zelfde bootje zitten, en hopenlijk komen we uit op goeie ideeen die we kunnen uitvoeren om mischien wel wat te berijken,..

ik zelf denk dat ouders het gebruik van de kinderen willen beheersen waardoor incombi met negatieve verhalen kinderen gaan terugkeren, minder praten met mensen, en inzichzelf gekeerd raken en problemen ontwikkelen, maar waneer een kind die problemen kan inzien en er iets aan kan doen en dat voorzichzelf goed weet hoeft er geen probleem te komen, de meeste problemen ontstaan door het oplossen van problemen die er nog niet zijn, proberen voor te zijn zegmaar,

als je ouders vinden dat je een drugsprobleem hebt is dat maar gewoon zo en hun keuzes zijn de beste? slaat dus nergens op, jammer maar eigenlijk worden we onbewust gedwongen om van gebruik een prive zaak te maken, ondergronds, omdat het simpelweg niet word geaccepteerd door sommige onder ons,..

als men weet dat je wel eens wat gebruikt word je ook al meteen anders op straat aangekeken, waardoor je als gebruiker wel word gedwongen door al die blikken om inte klappen,
er word minder snel sociaal contact met je gelegt, dat is jammer, de grootste racistische slachtoffers zijn eigenlijk duswel de gebruikers aangezien de halve aardbol tegen drugs is,

maargoed, hoe denken jullie erover?
ouders zouden zich serieus minder moeten druk maken om niks en daardoor vragen krijgen waar ze zich beter niet kunnen bemoeien, maar op dat moment je kind eensoort van loslaten is begrijpenlijk moeilijk, maar de kids zijn er de dupe van,..

nog een mooi voorbeeld van problemen die er eigenlijk niet zijn maar worden gecreeerd door die mensen zelf, toevallig vandaag heel mooi voorbeeld ervan:

een maar beld 2 x en de 2e x nam een andere maat van me op die deed alsof hij politie was en ik was opgepakt endat D (de beller) zich binnen een uurt op t bureau moest melden om de reden die hij dan wel zou horen, oke, nou het kwam absoluut nep over en de meeste onder ons waren er niet ingetrapt waarscheinlijk, maar D is geval apart en belde een vriendin dat ik was opgepakt en de 2 goede mensen fietste als een gek naar politiebureau !!.. nou daar vonde ze het natuurlijk gek dat ze vroegen of ik daar was terwijl dat nie zo was, scheinbaar beetje geschrokken overgekomen,..
dus de politie mij naar mn mobiel bellen, dus mn tellefoon gaat, ik kijk en er staat nummer onderdrukt,
nou sorry maar normaal neem ik die never nooit op, laat ik uitgerekend deze x iets te nieuwschierig zijn, dus ik neem voorde 1e x op en zeg niks, paar sec stil en opeens: halo? dus ik (groet weetni meer welke) en ik krijg de vraag: ik spreek met (mijn naam)
en ik zeg: weet ik niet, licht eraan,..
ik vraag: wie is dit dan?
en hoor kurkdroog: met de politie,..
hmmm,..
jawor dikke vinger daar trap ik niet in geen zin in grapjes nou,. dus hang op

vrienden hoorde aan achtergrond geluiden waar ik was want die stonden er dus bij opt bureau en de foon was op luidspreker, haha,
maargoed vrienden staan opeens voor de deur ( was nie thuis trouwens ) en nadat ik verbaast open deed werd alles duidelijk, hij was erin getrapt ( wij natuurlijk met zn alle dikke lol )
en vrienden waren ongerust natuurlijk, oke ,nou komt t ergste:

opeens word ik plat gebeld door mn zwager en mn pa dat er politie voor de deur stond en iedereen wist t opeens :| maarja dus mn vader helemaal flippen dat omdat hij ongerust was excuses eiste van de gene die deed alsof hij politie was aan de telefoon tegen D,.. nou enfin, allemaal geflipte ongeruste mensen politie aan de deur, helemaal gek !! en waarom??
nou eigenlijk niks, omdat er een grapje werd uitgehaald met me fckn eigen vrienden, nou even een minutje voor mij dan want dan klopt er iets niet,..

ouder moeten zich minder ongerust gaan maken want sommige mensen kunnen niet begrijpen dat zn ouders zich zo'n zorgen maken omdat ze met vragen zitten waar als ze t antwoord wel van wisten waarscheinlijk nog meer zorgen gaan maken, dus aan alle parra ouders: je houd t niet tegen, geef toe en accepteer het gebruik van de voordelen van gebruik van bepaalde stoffen met speciale stofeigenschappen,..

als ik nu zou worden opgenomen omdat ouders denken dat ik problemen heb mbt drugs, word de joint en het nakkie dat ik nuttig waneer ik terug kom alleen maar groter en dikker, kan er niet tegen dat een kleine beslissing die zij uit wanhoop maken mijn jeugd deels kan verneuken.

bedankt alvast voor t lezen en reageren op deze post :)
waardeer serieuze reacties, oplossingen en discussies.. hopenlijk een goed informatief topic!!

Gr
JPSycHo*-,.._ :rock:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
oww,, dan typ je zolang door dat ik dit bijna vergeet erbij te vermelden:

ouders die dus die macht willen behouden en gebruik willen besturen gaan oppeens je kamer meerdere malen in korte periode opruimen, bij mij was t zo opvallend dat ik t maar meteen ontruimen noem, kistje in la onder bed dat gewoon open was, sleutel was kwijt, is opengebroken en er zaten iets van 60 lege zakjes en 15 lege sealtjes in, allemaal oppeens weg + onnodig opengebroken kisje + ouders die weer conclusies gaan trekken als: je zit aan dit en dat en zus en zo, haha maar t kan net zo goed verkoop zijn, maarja, eigenwijs nieuwschierig soms redelijk gestoorde ouders maken alleen zichzelf gek,..

jammer dat de dag nog niet is gekomen dat gebruik naast medisch ook weer positief recreatief aan t licht komt, en word geaccepteerd en gebruikt,.. hoop m nog mee te maken :rock:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Een goede ouder houd van het kind. Dan is het toch niet dom dat ze bezorgd zijn en bang zijn dat het kind verslaafd raakt aan drugs? Ik vind het erger als het de ouder niets kan schelen wat hun kind uit vreet. Wees blij met ouders die om je geven.

Gemini

Badass junkie
Vanadesse zei:
Een goede ouder houd van het kind. Dan is het toch niet dom dat ze bezorgd zijn en bang zijn dat het kind verslaafd raakt aan drugs? Ik vind het erger als het de ouder niets kan schelen wat hun kind uit vreet. Wees blij met ouders die om je geven.

+1

3970

Wijs gebruiker
Simpel toch?

Serenity

Badass junkie
Zoals al eerder gezegd; als een ouder zich druk maakt betekent het alleen maar dat het van zijn kind houdt. Als je als ouder weet dat je kind drugs gebruikt waan je jezelf nou niet bepaald in de zevende hemel. In tegendeel, je gaat als ouder natuurlijk er alles aan doen om te zorgen dat je kind stopt met drugsgebruik. En nu komt de generatiekloof om de hoek kijken; ouders doen dat door verbieden, boos worden etcetera (ik heb het hier over de meeste ouders, niet allemaal). De volgende stap is dus dat het kind in de verdediging schiet en alles gaat ontkennen. En zo zit je dus als puber in de fase van de topicstarter. Als puber kun je het beste het verstandigst zijn in zo'n crisissituatie. Je kan een aantal dingen doen:
- Stoppen met drugsgebruik, je bent nog een fucking puber dat zou dus het normaalste zijn.
- Als je echt wat van drugs afweet (wat doet het bijvoorbeeld met je hersenen? Welke stoffen maakt het vrij dat het zo fijn voelt?); dan kan je misschien je ouders meer inlichten over wat het met je doet. Als je er dus geen kont vanaf weet, wat ik eigenlijk over de topicstarter wel denk, kun je het beste de eerste of de laatste optie uitvoeren, die ik nu ga beschrijven.
- Wat de meeste pubers doen is alles glashard ontkennen. Wees dan ook slim in dat ontkennen zodat je in ieder geval je ouders niet nog meer wantrouwen geeft door met gigantische doppen thuis te komen of rare zakjes rond te laten slingeren. Als ouders erachter komen dat hun kids drugs gebruiken zijn de meesten echt niet te zuinig om even wat research te doen bij de huisarts of op internet.

Anyway, als je echt 14 bent spring dan gewoon maar gelijk van een brug af. Echt nuttig voor de maatschappij ben je toch al niet meer.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
flipkonijn zei:
Hoe oud ben je 14?
En dan vind je het raar dat je ouders boos zijn als ze lege zakjes speed vinden :confused:

hahaha kom op geflipte playbunny, zo bedoel ik t niet, meer het idee dat zonder reden mn ouders mn kamer doorzoeken naarde welgevonden spullen,.. niks boos en rot op met je 14 a u b,. hoe oud ben jij? 55?

ga a u b geen leeftijd confrontatie aan, t is een drugsforum en geen hoe oud ben jij forum,.. enkel serieus graag,.

Vanadesse zei:

zeker heb je daar gelijk in, dat is niet gek, heel erg goed zelfs maar als ouders jou leven proberen te sturen en denken voor jou de beste beslissingen te maken, waarbij al snel onnodige shit gebeurd, wat niks oplost en alleen dingen erger maakt,.. zoals bijv: jeugdzorg en die zijn zeker hier in zeeland simpelweg kut, zelf nooit mee in aanraking geweest, ook niet met politie ofzo,.. ouders moeten kinderen ook los kunnen laten,..
anders gaat t fout

Wacky

Badass junkie
psychopsychedelic zei:
flipkonijn zei:
ga a u b geen leeftijd confrontatie aan, t is een drugsforum en geen hoe oud ben jij forum,.. enkel serieus graag,.

Leeftijdsconfrontaties zijn idd gewoonlijk niet erg productief, maar toch is leeftijd wel erg interessant als het gaat om drugs en relatie tot ouders. Voor beide zaken is leeftijd namelijk erg van belang. Drugs zijn namelijk ECHT niet geschikt voor kinderen. (en ik vind 18 ook nog erg jong) Dat snap je dan nog niet, dat ga je pas inzien wanneer je of verslaafd ben geweest, of wat meer hebt rondgekeken in de wereld, de psyche van de puber wat beter begint te begrijpen en ziet hoevaak kinderen enorm de fout in gaan met drugs. Omdat je dat als je jong bent nog niet in ziet, zijn je ouders er om dat voor je in te zien en hun best te doen je tegen grote fouten te beschermen.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Serenity zei:
Zoals al eerder gezegd; als een ouder zich druk maakt betekent het alleen maar dat het van zijn kind houdt. Als je als ouder weet dat je kind drugs gebruikt waan je jezelf nou niet bepaald in de zevende hemel. In tegendeel, je gaat als ouder natuurlijk er alles aan doen om te zorgen dat je kind stopt met drugsgebruik. En nu komt de generatiekloof om de hoek kijken; ouders doen dat door verbieden, boos worden etcetera (ik heb het hier over de meeste ouders, niet allemaal). De volgende stap is dus dat het kind in de verdediging schiet en alles gaat ontkennen. En zo zit je dus als puber in de fase van de topicstarter. Als puber kun je het beste het verstandigst zijn in zo'n crisissituatie. Je kan een aantal dingen doen:
- Stoppen met drugsgebruik, je bent nog een fucking puber dat zou dus het normaalste zijn.
- Als je echt wat van drugs afweet (wat doet het bijvoorbeeld met je hersenen? Welke stoffen maakt het vrij dat het zo fijn voelt?); dan kan je misschien je ouders meer inlichten over wat het met je doet. Als je er dus geen kont vanaf weet, wat ik eigenlijk over de topicstarter wel denk, kun je het beste de eerste of de laatste optie uitvoeren, die ik nu ga beschrijven.
- Wat de meeste pubers doen is alles glashard ontkennen. Wees dan ook slim in dat ontkennen zodat je in ieder geval je ouders niet nog meer wantrouwen geeft door met gigantische doppen thuis te komen of rare zakjes rond te laten slingeren. Als ouders erachter komen dat hun kids drugs gebruiken zijn de meesten echt niet te zuinig om even wat research te doen bij de huisarts of op internet.

Anyway, als je echt 14 bent spring dan gewoon maar gelijk van een brug af. Echt nuttig voor de maatschappij ben je toch al niet meer.

nou serenety, ik ontken helemaal niks tegenover mn ouders, heb ze juist duidelijk gemaakt welke dingen ik wel en niet heb gedaan, maar ze hoeven verder niet te weten waneer ik en hoeveel ik doe, met welke stof dan ook, dat is een stukje prive wat jammergenoeg niet word geaccepteerd door de meeste om ons heen, en ja ik weet wel wat van drugs en ook in je mind enzo, omdat ik al paar jaar geintereseerd ben in stoffen die wat in je lichaam doen, en door alle vele onzin van buitenaf ben ik zelf alle feiten gaan uitzoeken, na paar jaar word je dus wel steeds beetje wijzer, maargoed daar gaat t niet om, ik vind het gewoon jammer dat er terwijl er niks aan de hand is problemen worden opgenoemt, waar ik eigenlijk meestal om moet lachen, omdat t gewoon zulke kleine non problematische onzin argumenten zijn..

maarja, voor de duidelijkheid nogmaals,

nee ben geen 14 :openmouth:

Serenity

Badass junkie
Wil je asjeblieft punten gebruiken in je verhaal? Ik ga zelf m'n adem inhouden als ik zo je stukken lees.

Voorderest, prima je bent geen 14. (Hoe oud dan als ik vragen mag?)
Dan nog; je ouders zullen het meest geintresseerd zijn in de hoeveelheid die je gebruikt en ook wanneer. Denk aan de vragen die zij zichzelf afvragen zoals; 'gebruikt hij zoveel dat hij verslaafd is?' of 'gebruikt hij terwijl hij thuis is, onder ons gezelschap?'. Dit soort dingen kunnen ouders zich óntzettend druk om maken, en terecht!
Dus beter ben je open en eerlijk tegen ze over de hoeveelheid die je gebruikt. Dan kun je ze dus met je kennis over drugs waarvan jij zegt dat je dat hebt, haarfijn uitleggen dat jouw hoeveelheid niet zodanig is dat je verslaafd bent. En wees ook eerlijk wáár je gebruikt.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
hmm,. ik ben er eerlijk en open over geweest, had ik mischien niet moeten doen want daardoor halen ze dingen in hun koppie waar enige logica ontbreekt,. jammer maargoed, maar even afwachten dan, maar uiteindelijk doelt t erop dat ouders waneer ze t gebruik weten doorflippen ofzo,

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou de moeite nemen dit topic te lezen als de TS correct leestekens zou hanteren want dit is te kwellend voor mijn tere hartje. :)

3970

Wijs gebruiker
psychopsychedelic zei:
vode zei:
Ik zou de moeite nemen dit topic te lezen als de TS correct leestekens zou hanteren want dit is te kwellend voor mijn tere hartje. :)

aah arm ziel,
waag je er dan maar niet aan hoor!!
gevaarlijk!

niets gevaarlijks aan, alleen mega-irritant :(

Psycho,
Oneindige domheid is iets wat volgens mij meer in jou schuilt.
Eerst een plus 2 voor Vanadesse:
Een goede ouder houd van het kind. Dan is het toch niet dom dat ze bezorgd zijn en bang zijn dat het kind verslaafd raakt aan drugs? Ik vind het erger als het de ouder niets kan schelen wat hun kind uit vreet. Wees blij met ouders die om je geven
plus voor Wacky
Drugs zijn namelijk ECHT niet geschikt voor kinderen. (en ik vind 18 ook nog erg jong) Dat snap je dan nog niet, dat ga je pas inzien wanneer je of verslaafd ben geweest, of wat meer hebt rondgekeken in de wereld, de psyche van de puber wat beter begint te begrijpen en ziet hoevaak kinderen enorm de fout in gaan met drugs

Als ik naar taalgebruik en nonargumentatie kijk van de Topicstarter, kom je net kijken....

Het feit, dat je zo moelijk doet over leeftijdsconfrontatie, lijkt aan te geven, dat je zelf ook inziet, dat je veel te veel met drugs bezig bent op jouw leeftijd.Je durft het niet eens kenbaar te maken op dit forum.zegt mij genoeg.

Leeftijd is wel degelijk van belang om op een 'positieve manier'met drugs om te kunnen gaan.
De jonge leeftijd van je en jouw gebruik wat zich laat aflezen hier geeft simpelweg aan, dat je niet goed bezig bent.

Nu zeuren om moelijke ouders, die je een zinvolle richting op sturen en straks is het weer die ***maatschappij, die je geen kans geeft.Doe eens wat nuttigs met je leven en creeer eigen waarde.

als je voor je zelf weet hoe jij kan funcioneren en gebruiken zonder problemen voor jou zelf dan moet je je niks aantrekken van de problemen die van buitenaf worden gemaakt

Egoistisch

als ik nu zou worden opgenomen omdat ouders denken dat ik problemen heb mbt drugs, word de joint en het nakkie dat ik nuttig waneer ik terug kom alleen maar groter en dikker, kan er niet tegen dat een kleine beslissing die zij uit wanhoop maken mijn jeugd deels kan verneuken.

Nog zo 1.
Vooral doorgaan met tegenwerken en verzieken.Je zal je ouders ook vast een leuke tijd hebben gegeven?

Is dit jouw staaltje 'postief drugsgebruik'?

Als je op zo'n jonge leeftijd zoveel teringzooi naar binnen zit te werken moet je niet reageren als een gebeten hond als je daarop aangesproken wordt door je omgeving.
En lekker makkelijk om je omgeving daarvan weer de schuld te geven.Zo ken ik er nog wel 1.

'zal ook wel niet goed gaan op school'? of kan een schoolconfrontatie ook niet worden aangegaan?

Duik lekker weg in je eigen wereldje en blijf vooral anderen de schuld geven van dingen, die jezelf veroorzaakt.Je begrijpt er geen kont van(+Serenity :) )

dfssdfde

Badass junkie
Beste first post in een hele tijd ^^

Het is toch volledig normaal dat je ouders bezorgd zijn? Zeker als het om dingen als drugs gaat.

Ik weet ook niet hoe oud je bent maar zoals in de vorige post staat zal het zo heel oud wel niet zijn. De manier waarop je hier alles uitlegt kan ik ook uit opmaken dat als je zegt dat je je ouders wilt uitleggen dat recreatief gebruik ook kan, dat dat niet zal zijn met een hele hoop flyers en onderbouwde stellingen. Correct me if I'm wrong, maar zo kom je toch over.

Dus, je bent een jaar of 16, je ouders vinden tientallen zakjes in je kamer, je wilt stoppen met school "want het is toch niet nuttig"... vind jij het dan gek dat je ouders je gebruik willen controleren? Ik niet hoor...

Moest je mijn kind zijn, ik had je al lang een klap voor je kop gegeven. "Oneindige domheid"... Godver man, je ouders betalen alles voor je en dan bedank je ze door ze hier op een publiek forum met 8000 gebruikers en tig keer zoveel gasten "oneindig dom" te noemen.

Als je het dan toch zo wilt stellen ben jij wel oneindig dom dat je niet inziet dat je ouders het beste voor je willen (is nu al 20 keer gezegd maar ik herhaal het toch maar eens).
Je zegt
kan er niet tegen dat een kleine beslissing die zij uit wanhoop maken mijn jeugd deels kan verneuken.
maar je ziet niet in dat als je nu geen diploma haalt de rest van je leven verneukt is?
Als je dan toch maar af en toe "een nakkie en een joint" nuttigt, hoe hard kan je jeugd dan verneukt zijn als je er mee stopt? Behalve als je natuurlijk een groter probleem hebt dan dat je wilt toegeven, maar dan is je jeugd sowieso al verneukt.

(En PLEASE, hoe moeilijk kan het zijn? Bij ik staat geen 't' en bij jij en hij wel, maar ja, school is toch nutteloos :rolleyes:
En ook, zoals Vode al zei, leestekens... )

PS: ik heb geprobeerd om het positief en niet aanvallend te zijn maar is niet erg goed gelukt blijkbaar.

Drientje

DF-koning
Damn, ik wens zowel te TS als zijn vader veel positiefs toe.
Hopelijk ziet de beste jongen in dat hij zijn leven danig aan het verneuken is (hoewel 16, dan duurt het nog wel even voordat hij dat inziet). Speed is leuk zolang het je leven niet ontregelt. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en al heel lang niets meer gebruikt heb! Speed kills schreef William Burroughs ooit eens, en het is waar. Alles in je lichaam wordt door de amfetamine kapot gemaakt, om maar niet te spreken van alles wat je kapot maakt buiten je lichaam. Dit is weer zo'n geval waardoor drugs een enorm slechte naam krijgen.

Aking

Wijs gebruiker
Mn pa mag van mij best meelezen... moet mn pa nog steeds vragen oftie nou wel is alice heeft gedaan :P

Drientje

DF-koning
Iedereen weet alles van mij. Ook mijn lieve papa en mama, van wie ik heel veel houdt!

Daar staat tegenover dat ik altijd netjes aan het werk ben, mezelf en mijn huis schoonhoudt, regelmatig slaap en eet en veel fijne mensen om me heen heb die iedereen kunnen vertellen dat ik heel erg mijn best doe weer een normaal leven te leiden, met drugs. Ze hoeven het niet met me eens te zijn, ik ben het ook niet altijd eens met hun dingen. Gelukkig laten ze me in mijn waarde, alhoewel ik ook strijd heb moeten leveren, zowel tegen mijn ouders, als tegen de drugs. Ik was zelf ook bijna kapot en in de goot. Thanks aan een speciaal iemand, die mij heeft doen inzien dat het niet waard ben om zo te leven!

Gematigdheid is het codewoord voor alle drugs!

Delirium

Badass junkie
Topic: TL;DR

Antwoord: Ik weet niet hoe oud je bent, maar het lijkt er op dat het tijd is om op kamers te gaan :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oke, genoeg verwijten over en weer. De puberteit was voor iedereen moeilijk. Het was inderdaad verstandiger geweest om met drugs te wachten tot die periode voorbij was, maar zo is het nu eenmaal niet gegaan, niets meer aan te doen. Als je je ouders voorlicht op een manier waar ze iets aan hebben, op een rustige manier en zonder ruzie dus, dan kan daar niets dan goeds van komen.
Mochten jouw ouders, net als de mijne, zo koppig zijn dat hun mening van tevoren al bepaald is en ze niet naar redelijke, op feiten gebaseerde, argumenten willen luisteren, dan is het misschien maar beter om die hoop te laten varen. Zouden mijn ouders ooit interesse tonen dan wil ik ze met alle liefde vertellen hoe het allemaal werkt, maar ik zal er niet uit mezelf over beginnen omdat ik ze ten eerste niet onnodig ongerust wil maken en ten tweede ruzies (want die zullen er in mijn geval ongetwijfeld van komen) zo veel mogelijk wil vermijden. Take care (:

Vanadesse

Wijs gebruiker
psychopsychedelic zei:
kistje in la onder bed dat gewoon open was, sleutel was kwijt, is opengebroken en er zaten iets van 60 lege zakjes en 15 lege sealtjes in
psychopsychedelic zei:
eigenwijs nieuwschierig soms redelijk gestoorde ouders maken alleen zichzelf gek,..
Ga jij jezelf even heel erg diep schamen dat je op die manier over je eigen ouders durft te praten, die juist bezorgt om jou zijn. 60 legen zakjes en 15 lege sealtjes, en dan spreek jij van zichzelf gek maken? Volgens mij ben jij hier de gene die hier de eigenwijze, nieuwsgierige en gestoorde puber loopt uit te hangen. Jij bent hier degene die jou ouders gek maakt. Met zo'n verzameling aan lege drugs verpakkingen zou ik als ouder ook gek worden van angst en bezorgdheid.

psychopsychedelic zei:
flipkonijn zei:
Hoe oud ben je 14?
En dan vind je het raar dat je ouders boos zijn als ze lege zakjes speed vinden :confused:

hahaha kom op geflipte playbunny, zo bedoel ik t niet, meer het idee dat zonder reden mn ouders mn kamer doorzoeken naarde welgevonden spullen,..
Heb jij nou het IQ van een goudvis of begrijp ik jou nou helemaal verkeerd? Jij wil hier dus mee zeggen dat jou ouders zonder reden jou kamer doorzoeken en van alles vinden? Jou ouders hadden blijkbaar een vermoeden en dan is een kamerzoeking nooit zonder reden. Ik krijg kromme tenen van jou!

psychopsychedelic zei:
Vanadesse zei:
zeker heb je daar gelijk in, dat is niet gek, heel erg goed zelfs maar als ouders jou leven proberen te sturen en denken voor jou de beste beslissingen te maken, waarbij al snel onnodige shit gebeurd, wat niks oplost en alleen dingen erger maakt,.. zoals bijv: jeugdzorg en die zijn zeker hier in zeeland simpelweg kut, zelf nooit mee in aanraking geweest, ook niet met politie ofzo,.. ouders moeten kinderen ook los kunnen laten,..
anders gaat t fout
Jou ouders maken beslissingen voor jou, omdat ze het beste met je voor hebben en niet om jou te pesten en jou het liefste naar de kanker toe wensen. De vergelijking met jeugdzorg slaat ook nergens op omdat er een groot verschil zit tussen een functionele relatie en een persoonlijke relatie.

Je bent een typische puber. Ik kan er niks anders van maken.

Gemini

Badass junkie
Vanadesse zei:
psychopsychedelic zei:
kistje in la onder bed dat gewoon open was, sleutel was kwijt, is opengebroken en er zaten iets van 60 lege zakjes en 15 lege sealtjes in
psychopsychedelic zei:
eigenwijs nieuwschierig soms redelijk gestoorde ouders maken alleen zichzelf gek,..
Ga jij jezelf even heel erg diep schamen dat je op die manier over je eigen ouders durft te praten, die juist bezorgt om jou zijn. 60 legen zakjes en 15 lege sealtjes, en dan spreek jij van zichzelf gek maken? Volgens mij ben jij hier de gene die hier de eigenwijze, nieuwsgierige en gestoorde puber loopt uit te hangen. Jij bent hier degene die jou ouders gek maakt. Met zo'n verzameling aan lege drugs verpakkingen zou ik als ouder ook gek worden van angst en bezorgdheid.

psychopsychedelic zei:
flipkonijn zei:
Hoe oud ben je 14?

hahaha kom op geflipte playbunny, zo bedoel ik t niet, meer het idee dat zonder reden mn ouders mn kamer doorzoeken naarde welgevonden spullen,..
Heb jij nou het IQ van een goudvis of begrijp ik jou nou helemaal verkeerd? Jij wil hier dus mee zeggen dat jou ouders zonder reden jou kamer doorzoeken en van alles vinden? Jou ouders hadden blijkbaar een vermoeden en dan is een kamerzoeking nooit zonder reden. Ik krijg kromme tenen van jou!

psychopsychedelic zei:
Vanadesse zei:
anders gaat t fout
Jou ouders maken beslissingen voor jou, omdat ze het beste met je voor hebben en niet om jou te pesten en jou het liefste naar de kanker toe wensen. De vergelijking met jeugdzorg slaat ook nergens op omdat er een groot verschil zit tussen een functionele relatie en een persoonlijke relatie.

Go Vanadesse!

mellow

Experimenterende gebruiker
het is heel normaal eigenlijk
en tuurlijk erger je je daar aan maar het is zo
ik heb het ook allemaal meegemaakt, en mijn kistje was ook opengebroken
maar na een goed gesprek en een goede band terug te krijgen met mijn ouders heb ik er zelf veel voordelen uitgehaald..
ik mag weed roken nu, en dat zou er voor nooit gekunt hebben..
als jij je ouders begrijpt gaan zij je ook meer begrijpen.

Inhale

Bewuste gebruiker
Vanadesse zei:
psychopsychedelic zei:
psychopsychedelic zei:

psychopsychedelic zei:
flipkonijn zei:
Hoe oud ben je 14?

psychopsychedelic zei:
Vanadesse zei:
anders gaat t fout

:confused: sorry, maar ik vind dit echt een slechte reactie. (zoals wel meer reacties die ik lees in dit topic).

Ik ga niet zeggen dat je onzin staat uit te kramen, want wat je zegt klopt helemaal, maar de manier waarop vind ik fout.

Wat hier gedaan word is iemand (een puber) op zijn fouten wijzen, en dan nog op een beledigende manier ook.
Zo'n post als deze lijkt meer als doel te hebben om eigen irritaties/frustraties te uiten, veroorzaakt door de posts van de topic starter.
Wat mij nuttiger lijkt is om iemand te helpen. En door zoiets te posten word iemand, vooral een puber echt niet geholpen.Hij zal nu alleen meer "weggejaagd" worden. en in de verdediging schieten. Kortom, wat jij probeert duidelijk te maken word direct als onzin weggeschoven en als aanvallend gezien.

psychopsychedelic zei:
bedankt alvast voor t lezen en reageren op deze post :)
waardeer serieuze reacties, oplossingen en discussies.. hopenlijk een goed informatief topic!!

Het lijkt wel of dit stukje van z'n post volledig genegeerd word. (niet bewust, maar toch).

Er word vooral op gewezen dat hij gewoon te puberaal is en dat het allemaal aan hem ligt.
Dat voegt toch vrij weinig toe, en helpt hem al helemaal niet. Dat hij een puber is weten we allemaal en hijzelf ook, en daar kan niemand wat aan doen. En we weten ook allemaal hoe pubers zich gedragen, en dat is volkomen gezond. (even gezond en logisch als de bezorgdheid van z'n ouders).

Maargoed, om mijn warrige post even duidelijk te maken:

Waarom kunnen we genoeg niet luisteren naar wat de TS te zeggen heeft, dit vanuit ZIJN perspectief te bekijken en te begrijpen. Dit mengen met eigen levenservaring/kennis. En vervolgens op een vriendelijke dingen vertellen en helpen.

Of zit ik er nu helemaal naast? in dat geval, graag gewoon uitleggen waarom, en niet half beledigend mededelen dat het zo stom is dat ik het verkeerd begrijp! (Ja ik ben ook nog puber, maar dat bleek vast al uit mijn schrijfstijl en spelling.)

Vanadesse

Wijs gebruiker
Inhale zei:
:confused: sorry, maar ik vind dit echt een slechte reactie. (zoals wel meer reacties die ik lees in dit topic).
Ik ga niet zeggen dat je onzin staat uit te kramen, want wat je zegt klopt helemaal, maar de manier waarop vind ik fout.
En je ouders uitschelden voor geflipt en doen alsof ze gestoord zijn vanwege een logische reactie is niet fout? Ik noem zoiets respectloos en dan ga ik geen moeite doen om een respectvolle post terug te schrijven. Excuuuse me!

Inhale

Bewuste gebruiker
Vanadesse zei:
Ik noem zoiets respectloos en dan ga ik geen moeite doen om een respectvolle post terug te schrijven. Excuuuse me!

Als je toch geen moeite wil doen post dan niks.
Zo word het er toch ook niet beter op of wel?

Vanadesse

Wijs gebruiker
Inhale zei:
Vanadesse zei:
Ik noem zoiets respectloos en dan ga ik geen moeite doen om een respectvolle post terug te schrijven. Excuuuse me!
Als je toch geen moeite wil doen post dan niks.
Zo word het er toch ook niet beter op of wel?
Ik zeg wat ik er van vind. Of ik moet posten of niet beslis ik zelf wel.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
inhale ik vind dat jij een heel goed punt hebt, deze jongen is zeker fout bezig maar om hem daarop aan te vallen heeft niemand iets aan.

Albino

Bewuste gebruiker
Als ik later een zoon/dochter heb en ik zou 60 zakjes en 15 sealtjes vinden wist ik meteen wat de volgende halte was.. tering hey..

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Je ondermijnt je eigen standpunt. 60 zakjes en 15 sealtjes kan je geen recreatief gebruik noemen met 16 jaar. Tenzij je op je 12 ofzo met drugs begon en je nu 16-18 bent. Recreatief gebruik is zoals 1x in de maand ofzo. Voorderest ben ik het met je eens alleen jij matcht niet bij je eigen standpunt.

Bovenaan