Ontsnappen aan de realiteit

Sunseed

Belezen gebruiker
Ik heb nog nooit een tripmiddel genomen,
Tegenwoordig voel ik me echt slecht en als ik me slecht voel is lsd/paddo's hetgeen waar ik naar verlang, ik hoop zelfs op een bad trip. ik hoop dat ik bad ga, om mij daarna herboren te voelen.
Ik kan het niet goed uitleggen, als ik me goed voel wil ik geen drugs gebruiken dan intresseert het me niet echt. Als ik me down voel wel.

Is dit normaal?
Ja je mag me nu belachelijk maken.

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ik zou iig niet aan paddo's of LSD beginnen als je in een dip zit, dit kan je stemming alleen maar verslechteren. Zoals je ook aangaf heb je nog nooit eerder zo'n middel gebruikt, ik zou voor de eerste keer een moment uitzoeken waarop je je gewoon erg goed voelt/goed in je vel zit.(mits je natuurlijk 'oud genoeg' bent)

Grz. BT

Martijn.

Belezen gebruiker
Tripmiddelen zullen die negatieve emoties alleen maar versterken vrees ik. Misschien kun je het beste naar de dokter voor een antidepressivum?

Daarnaast ben ik van mening dat je drugs moet gebruiken om een leuke dag nog leuker te maken, en niet om een kutdag minder kut te maken. Dit heb ik al vaker aangegeven op dit forum. :)

Immo

Badass junkie
Ik kan me wel vinden in het verhaal van de topic starter, toch raad ik het je af als je nog geen ervaring hebt met deze middelen. Probeer eerst wat ervaring op te doen voordat je begint met het trippen op momenten dat je je kut voelt. Zelf heb ik vaak de neiging om speed te pakken als er iets gebeurd waardoor ik me niet fijn voel, gelukkig gebeurd dit zelden. :)

mellowWw

Belezen gebruiker
Om iemand direct anti depressiva aan te raden vind ik ook wel érrrug extreem als ik eerlijk ben.. :confused:

Zoek eerst uit wat je daadwerkelijke probleem is.. Mij hebben tripmiddelen me in ieder geval voor een heel groot gedeelte van 'n depressie afgeholpen..

Met de na druk op MIJ want ik zeg niemand of hij dat wel of niet moet doen.. Laat ik volledig aan de ander over, denk dat je al redelijk open-minded moet zijn wil het je ten goede komen zonder direct te gaan flippen..

Martijn.

Belezen gebruiker
mellowWw zei:
Om iemand direct anti depressiva aan te raden vind ik ook wel érrrug extreem als ik eerlijk ben.. :confused:

Zoek eerst uit wat je daadwerkelijke probleem is.. Mij hebben tripmiddelen me in ieder geval voor een heel groot gedeelte van 'n depressie afgeholpen..

Met de na druk op MIJ want ik zeg niemand of hij dat wel of niet moet doen.. Laat ik volledig aan de ander over, denk dat je al redelijk open-minded moet zijn wil het je ten goede komen zonder direct te gaan flippen..
Nou, als je je echt vaak slecht voelt, zijn antidepressiva toch echt geen overbodige luxe lijkt me. Ik weet natuurlijk niet in welke mate het bij de topicstarter optreedt, maar dan nog. Denk dat een antidepressivum dan toch beter is dan sterke hallucinogene drugs.

mellowWw

Belezen gebruiker
Klopt, maar ongetwijfeld dat er wel een reden moet zijn waaruit die depressieve gevoelens voortkomen nietwaar? :)

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sunseed zei:
Tegenwoordig voel ik me echt slecht en als ik me slecht voel is lsd/paddo's hetgeen waar ik naar verlang, ik hoop zelfs op een bad trip. ik hoop dat ik bad ga, om mij daarna herboren te voelen.
Ik kan het niet goed uitleggen, als ik me goed voel wil ik geen drugs gebruiken dan intresseert het me niet echt. Als ik me down voel wel.

Is dit normaal?

Ik snap je, best goed zelfs. Als het gevoel dat de maatschappij te verdorven en onleefbaar is op zijn piek is, is het verlangen naar een andere werkelijkheid het grootst. Maar psychedelische drugs bevatten geen verfrissende informatie, ze halen het hooguit uit jezelf. Wat probeer je te bereiken nu, en later ?
Ook ik lees de verhalen over levensveranderende ayahuasca-reizen, en dat wondelijke 'loopt-op-wolken'-gevoel daarna. Maar het lijkt me dat je donders goed moet weten wat je aan het doen bent, psychedelica zijn als chirurgische gereedschappen wat dat betreft.
Wat mij vaak heeft geholpen, is een wat lagere dosis paddo's, en nadenken over mijzelf en wat er echt toe doet in het leven.
Maar vooralsnog geen manier om bijvoorbeeld een winterdepressie de kop in te drukken. Je goed en slecht voelen zijn twee kanten van dezelfde munt, en je moet je pas zorgen gaan maken als het op de lange termijn uit balans is. Ik heb mezelf ook door een winterdepressie heen geholpen, met een beetje 5-HTP af en toe, veel thee, veel rust, en (een poging tot) niet al te veel nadenken.

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik weet hoe je tijdelijk oneerlijk kunt zijn met jezelf.

De eerste persoon die een ontsnapping van de realiteit weet te realiseren, of een doorgang weet, mag zich bij mij melden. Ben er namelijk zeer in geinteresseerd want mij lukt 't niet.

Sunseed

Belezen gebruiker
RSW zei:
Sunseed zei:

Is dit normaal?

Ik snap je, best goed zelfs. Als het gevoel dat de maatschappij te verdorven en onleefbaar is op zijn piek is, is het verlangen naar een andere werkelijkheid het grootst. Maar psychedelische drugs bevatten geen verfrissende informatie, ze halen het hooguit uit jezelf. Wat probeer je te bereiken nu, en later ?
Ook ik lees de verhalen over levensveranderende ayahuasca-reizen, en dat wondelijke 'loopt-op-wolken'-gevoel daarna. Maar het lijkt me dat je donders goed moet weten wat je aan het doen bent, psychedelica zijn als chirurgische gereedschappen wat dat betreft.
Wat mij vaak heeft geholpen, is een wat lagere dosis paddo's, en nadenken over mijzelf en wat er echt toe doet in het leven.
Maar vooralsnog geen manier om bijvoorbeeld een winterdepressie de kop in te drukken. Je goed en slecht voelen zijn twee kanten van dezelfde munt, en je moet je pas zorgen gaan maken als het op de lange termijn uit balans is. Ik heb mezelf ook door een winterdepressie heen geholpen, met een beetje 5-HTP af en toe, veel thee, veel rust, en (een poging tot) niet al te veel nadenken.
Precies mijn gevoel.
Ik heb het zelf nogal moeilijk met mijn gedachten in woorden om te zetten.

nicolai

Wijs gebruiker
mooi gezegd...ontsnappen aan de realiteit kan ook niet. al je ervaringen, al je gedachtes zijn realistisch. als het je zintuigen prikkelt op welke manier dan ook, dan is het realistisch...anders zou het je niet kunnen prikkelen. in deze geldt heel simpel; ik denk, dus ik ben. dus ontsnappen aan de realiteit is zorgen dat je stopt met denken. you don`t wanna do that.

drugs helpen je niet je depressie door te komen. als je uit die sleur wilt komen, moet je jezelf eruit trekken. niks en niemand kan dat voor jou doen. zorg dat je leuke dingen doet, zorg dat je geen tijd hebt bewust over dingen na te denken, dan stap je in ieder geval uit je eigen depressieve gedachtes. drugs halen die alleen maar naar boven

Sarori

Bewuste gebruiker
Het verlangen om soms aan de realiteit te ontsnappen kennen velen. Dat verlangen hebben we eigenlijk alleen als we ons niet zo goed voelen. Dat verlangen maakt echter ook weer deel uit van diezelfde realiteit. Zolang je leeft ben je eraan gebonden.

Hoe begrijpelijk ook, ik raad je niet aan om drugs te nemen als jij je slecht voelt. De meeste drugs versterken je emoties en daar zit je niet op te wachten als je al down bent. De kans op een bad trip is denk ik heel wat groter dan de kans op een doorbraak in jouw situatie. En dan ben je waarschijnlijk nog verder van huis. Dan voel je je echt niet herboren...

Als je somber bent hoef je echt niet automatisch aan de anti-depressiva, maar als je het niet zelf kunt oplossen door leuke dingen te gaan doen en positief te denken dan kan een gesprek met je huisarts of een psycholoog je wellicht helpen.

edhardy

Newbie
Als je hoopt op een badtrip weet je duidelijk niet waar je aan begint,en kan ik je pshychedelische drugs sterk afraaden.
Probeer een keer MDMA,al kan dat wel tot een dipje de dagen daarna leiden)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
edhardy zei:
Als je hoopt op een badtrip weet je duidelijk niet waar je aan begint,en kan ik je pshychedelische drugs sterk afraaden.
Probeer een keer MDMA,al kan dat wel tot een dipje de dagen daarna leiden)
Wat een onzin. Een kneiterharde trip waarbij je gedwongen wordt alle controle uit handen te geven kan soms net zijn wat je nodig hebt om alles weer in perspectief te krijgen. Als je mdma gebruikt wanneer je je kut voelt zal het daarna alleen maar erger zijn..

acidboy

Badass junkie
^+1

Martijn. zei:
mellowWw zei:

Nou, als je je echt vaak slecht voelt, zijn antidepressiva toch echt geen overbodige luxe lijkt me. Ik weet natuurlijk niet in welke mate het bij de topicstarter optreedt, maar dan nog. Denk dat een antidepressivum dan toch beter is dan sterke hallucinogene drugs.

Er zit een wereld van verschil tussen niets doen en antidepressiva slikken. Tuurlijk, AD is beter dan gewoon jezelf drogeren. Maar als je je vaak slecht voelt of iets dergelijks dan is AD vaak best wel een overbodige luxe en komen de meesten er uit met andere vormen van therapie (cognitieve gedragstherapie, om één van de vele voorbeelden te noemen).

Vergis je niet in antidepressiva... they're not just happy pills.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Hmm... interessant vraagstuk.
Ik ken het probleem heel goed en heb er in de loop der jaren een soort methode voor ontwikkeld.
Want drugs zijn niet de enige manier om te ontsnappen aan die realiteit.
Het tegenovergestelde van realiteit is fictie/fantasie.
En drugs is niet het enige dat die fantasie kan prikkelen, sterker nog: drugs versterken de input van die fantasie alleenmaar, ze creeëren de fantasie niet.

Daarom is mijn tip: veel boeken lezen of films kijken die die fantasie prikkelen!
Het kan een beetje een vreemd, melancholisch gevoel geven ("zucht, leefde ik ook maar in die wereld") maar ontsnappen kun je er zeker wel mee.
Kruip in het verhaal, dagdroom dat je een elf bent of een prins(es) of whatever, het klinkt misschien belachelijk, maar je eigen fantasie kan zó wonderbaarlijk zijn.
Het zorgt voor afleiding en gezien het een intern proces is leer je jezelf wellicht ook nog ietsjes beter kennen.

En daarnaast wil ook ik je nog even waarschuwen voor anti-depressiva, ik vind het persoonlijk zombie makend rotspul, en dagdromen over zombies kan leuk zijn, maar dagdromen zul je er iig niet meer door kunnen.
Anti-depressiva zorgen ook niet voor de breakthrough die je wilt, het houdt je afhankelijk van de stof die je dan dagelijks slikt, als je er weer mee stopt is er een kans dat je weer terug bij af bent.
Wat ik wél kan aanraden zijn extra supplementen zoals 5-HTP en natuurlijk goed op je voeding letten, goed slapen (niet te veel! 20 uur per dag slapen is niet goed voor je kan ik je vertellen).

Maar vooral: probeer optimistisch te blijven, depressies gaan (meestal) gewoon weer over, en winterdepressies al helemaal.

Hopelijk heb je iets aan mijn advies.

Groetjes, de manie- en depressie expert. :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Martijn. zei:

Grote grote bullshit, antidepressivia is het grootste gif wat de overheid ons aansmeert. Je geest word er zo afgesloten van, je problemen worden niet verwerkt alleen worden je emoties zo afgevlakt dat je het gewoon niet meer voelt. Dus dat antidepresivia beter zijn dan hallucinogene drugs is echt grote bullshit.

Niet dat ik de topic starter in deze conditie drugs zou aanraden, zeker niet. Maar antidepresivia is net zo goed drugs (en gewoon gif naar mijn mening) en zou ik ook echt niet aanraden. Je lost er niks mee op maar sluit je geest alleen meer af. Uitkijken om zomaar antidepresivia aan te raden zonder dat je weet wat de grote gevolgen ervan zijn. Ik heb er mensen echt helemaal afgesloten en fucked up van zien worden. En de afkick van deze shit kan echt heel ernstig zijn...
Iedereen gaat wel eens door moeilijk periodes, ik heb ze ook gehad. Maar om dan antidepresivia te nemen, nee dankjewel.

cropp

Badass junkie
Dumpy zei:
Martijn. zei:

Grote grote bullshit, antidepressivia is het grootste gif wat de overheid ons aansmeert. Je geest word er zo afgesloten van, je problemen worden niet verwerkt alleen worden je emoties zo afgevlakt dat je het gewoon niet meer voelt. Dus dat antidepresivia beter zijn dan hallucinogene drugs is echt grote bullshit.

Niet dat ik de topic starter in deze conditie drugs zou aanraden, zeker niet. Maar antidepresivia is net zo goed drugs (en gewoon gif naar mijn mening) en zou ik ook echt niet aanraden. Je lost er niks mee op maar sluit je geest alleen meer af. Uitkijken om zomaar antidepresivia aan te raden zonder dat je weet wat de grote gevolgen ervan zijn. Ik heb er mensen echt helemaal afgesloten en fucked up van zien worden. En de afkick van deze shit kan echt heel ernstig zijn...
Iedereen gaat wel eens door moeilijk periodes, ik heb ze ook gehad. Maar om dan antidepresivia te nemen, nee dankjewel.

helemaal mee eens, ik vind antidepresiva net een masker, wat je kutte emoties wegstopt

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
ja en niet alleen je vervelende emoties... ook de blije emoties hebben minder grote pieken. ALLES word dus afgevlakt. Ik heb het zien gebeuren bij familie... die gast zit nu als een zombie op verjaardagen voor zich uit te kijken. Totaal geen plezier meer in het leven... nu zijn de dalen minder maar de pieken ook. Snap echt niet dat het zo grootschalig word voorgeschreven. Zelfs aan 15 jarige , puberende mensen.. ik bedoel je moet dan gewoon door zon puber fase heen.. en dan heb je t soms even moeilijk. Maar hoor gewoon dat die mensen ook AD voorgeschreven krijgen. Echt gestoord vind ik het.

Soma

Bewuste gebruiker
Jep, ik heb op mijn vijftiende ook citalopram gekregen, maar heb het uiteindelijk maar een paar maanden genomen. Het vlakt gewoon je emoties af..

Ik ken ook een meisje die sinds haar vijftiende ofzo sipralexa voorgeschreven krijgt voor stemmingswisselingen en dat van haar psych voor de rest van haar leven moet slikken. Je ziet haar nooit echt gemeend lachen. Alleen als ze geblowd heeft en ik vind het wel wat zielig voor haar eigenlijk. Ze heeft ook tegen mij gezegd dat ze die pillen eigenlijk niet wilt nemen omdat ze dan niet zichzelf voelt. Maar als ze ze niet slikt dan is ze weer een probleemkind voor haar moeder.

Martijn.

Belezen gebruiker
Antidepressiva nemen inderdaad de problemen niet weg. Daarom wordt vaak een combinatie gebruikt van antidepressiva en therapie. Op die manier helpen de AD's je een beetje bij de therapie. En als de oorzaak is weggewerkt, dan is het afbouwen van de AD's inderdaad nog een probleem, maar als je daar eenmaal doorheen bent... Overigens zijn er veel mensen die gewon heel hun leven lang AD's blijven slikken. Vaak in lichte doses wel, maar toch...

Sunseed

Belezen gebruiker
Ha RSW, Nee :grin:
Dankzij de omstandigheden die volledig zijn gekeerd :rolleyes:
Heb volgende week iig 5 zegeltjes,
Zal deze vakantie eens een halve proberen. Of een kwartje kweet niet zo goed.
Langs de ene kant wil ik er in een keer voor gaan, en langs de andere kant wil ik voorzichtig zijn, maar ik heb maar 1 dag in de vakantie dat het mogelijk is om het te proberen, (ouders die weg zijn enz.) dus ik wil me geen hele dag vervelen door een te lage dosis. :confused:

Bovenaan