Onttrekking uit detentie als verslaafde

Tamaar

Experimenterende gebruiker
Een vriend van mij is gedetineerd (lees zit nog in voorarrest) voor drugshandel, en had afgelopen maandag "incidenteel verlof" gekregen om naar de begrafenis van zijn moeder te kunnen gaan. De inrichting waar hij verbleef heeft hem gewoon op de trein gezet richting Heerlen. Hij moest om 16.00 uur weer terug zijn, maar is tot op heden niet teruggekeerd in het Huis van Bewaring. Intussen heb ik gehoord dat hij weer volop aan het gebruiken is, en ook weer de nodige dingetjes heeft gedaan op misdaad gebied. Natuurlijk niet zo slim om in je voorlopige hechtenis al te ontrekken aan je detentie zonder dat de rechter nog uitspraak heeft gedaan of je schuldig bent of niet. Iemand een idee wat zijn gevolgen zijn als ze hem oppakken?

ja ik denk dat hij het nu wel omzeep heeft geholpen
maar kan ook begrijpen dat hij het zeer moeilijk zal hebben met het overlijden van zijn moeder.
inege deelneming.

Als hij opgepakt wordt dan zal hij wellicht niet meer snel vrij komen. Ondanks dat hij het vast erg moeilijk heeft met de situatie van zijn overleden moeder.
Hij heeft zijn eigen ruiten ingegooid door niet terug te komen, en dat zal niet gewaardeerd worden door de rechter. Helaas vrees ik dat de politie hem ook zo op het spoor heeft, zeker als hij alweer diverse dingen heeft gedaan op misdaad gebied. Wellicht is het het slimste als hij zelf terug keert naar de gevangenis

Flameon zei:
Helaas vrees ik dat de politie hem ook zo op het spoor heeft,

Hoe stom het ook klinkt, het is misschien wel beter dat ie opgepakt wordt.
Zoals is gezegd, hij zal nu al weer flink aan het gebruiken zijn, met waarschijnlijk alle gevolgen van dien.
Ik ken zelf ook mensen die een tijd vast hebben gezeten, en hierna toch beter met hun leven om zijn gegaan. Zoals dat ze nu wel controle hebben over hun drugsgebruik.
En hoe dan ook, hij zal een keer gevonden worden. Laat hem hier het beste van maken, er beter uitkomen dan voorheen.

Klopt, soms is het niet goed als zwaar verslaafden mensen een periode vast komen te zitten. Ik ken inderdaad ook mensen die er goed vanaf zijn gekomen. Ze hebben dan de rust gehad die ze vaak nodig hadden, en de rust om na te denken over hun 'nieuwe leven' .
Helaas is de gevangenis ook geen lieve kleuterschool en daar gaat het denk ik wel vaak mis. Je komt in contact met andere criminelen, en zodoende zijn er ook mensen die weer het verkeerde pad op gaan

T-men zei:
Tamaar zei:
Hij moest om 16.00 uur weer terug zijn, maar is tot op heden niet teruggekeerd in het Huis van Bewaring.

Dan snap je het echt niet... :s
Nee, ik snap het al helemaal niet. Dagelijks de recherche voor de deur om te kijken of ik hem toch niet in huis heb genomen om onderdak te bieden... Zijn ouders die toch al veel te verduren hebben met hem, en dit nu er nog eens bovenop krijgen. Inmiddels heb ik begrepen dat hij de persoon die een belastende verklaring tegen hem heeft afgelegd al heeft bezocht, en enkele rake klappen heeft uitgedeeld, met medeneming van zijn portemonnee met inhoud, mobiele telefoon en de huissleutel. Als je het dus hebt over eigen ramen inslaan....

Tamaar zei:
T-men zei:
Tamaar zei:
Hij moest om 16.00 uur weer terug zijn, maar is tot op heden niet teruggekeerd in het Huis van Bewaring.

Dan snap je het echt niet... :s
Nee, ik snap het al helemaal niet. Dagelijks de recherche voor de deur om te kijken of ik hem toch niet in huis heb genomen om onderdak te bieden... Zijn ouders die toch al veel te verduren hebben met hem, en dit nu er nog eens bovenop krijgen.
Uuh?

Zn moeder is dood zeg je neT?

Dan snap je het echt niet... :s[/quote]
Nee, ik snap het al helemaal niet. Dagelijks de recherche voor de deur om te kijken of ik hem toch niet in huis heb genomen om onderdak te bieden... Zijn ouders die toch al veel te verduren hebben met hem, en dit nu er nog eens bovenop krijgen. [/quote]
Uuh?

Zn moeder is dood zeg je neT?[/quote] Oh oh een oplettende lezer :) Lees in dit geval vader. Maar toen zijn moeder nog leefde heeft hij ook al eens gezeten, maar toen netjes de rit uitgezeten.

Flameon zei:
is hij nog niet gevonden?
Nee. De PI waar hij verblijft laat niks meer los en de politie.... ach ze zeggen wel dat ze hem zoeken, maar ik zouden ze echt aan het zoeken zijn? Denk eerder dat ze hem bij toeval gaan aanhouden. Ik weet wel inmiddels dat hij maandagnacht bij diegene die een verklaring tegen hem heeft afgelegd "op bezoek" is geweest, en daarbij enkele rake klappen heeft uitgedeeld, de beurs met 220 euro erin en alle huissleutels heeft meegenomen. Dus het wordt nog een lange winter voor 'm....

Als hij geweld heeft gebruikt dan zal hij door de politie wel gezocht worden.
En dan zal hij inderdaad voorlopig niet meer vrij komen. Wellicht is dat ook het beste voor hem

Als je het goed speelt en de juiste mensen om je heen hebt kan je heel lang uit de handen van justitie blijven, als je maar geen al te domme fouten maakt, waarvan overdadig geweld en diefstal er wel 2 van zijn overigens.

Terug
Bovenaan