Onzekerheid

Idiotwind

Experimenterende gebruiker
Hey...

Het is me bekend geworden dat cocaine en speed verlegenheid doen laten verdwijnen. Zelf heb ik namelijk wel vaak last van onzekerheid, in mezelf gekeerd raken, verlegenheid - en dat is echt vervelend. Als ik dan wat zou kunnen nemen om de situatie wat dargelijker te maken... dat zou fijn zijn. Hebben jullie misschien een tip voor mij - naast alcohol, zeg maar... En het liefst iets van kruiden of in ieders geval van de smartshop... bij voorkeur, dus... Ik ben erg benieuwd!

xtaz

Wijs gebruiker
XTC en speed helpen mijn onzekerheden weg, gedeeltelijk of volledig.
Hangt er vanaf hoeveel ik gebruik(te).
Hoe meer ik nam, hoe zekerder ik van mezelf was. :wave:

Idiotwind

Ken je ook een alternatief - iets wat... minder negatieve bijeffecten heeft, zeg maar... want dat komt bij xtc en speed dan toch wel mee, he.

xtaz

Wijs gebruiker
Coke misschien? Ik heb nog maar 1 keer coke gedaan en had geen bijwerkingen.
Er zijn vast zat mensen genoeg die je kunnen helpen hier op DF. :wink:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
coke/speed zijn zeker geen dingen die je moet nemen om de onzekerheid weg te nemen
ok, op het moment zal je je heel zeker voelen maar erna echt niet hoor!
ik zou je eerder mdma aanraden(gewoon met een paar goede vrienden, en dan over je gevoelens praten)
of met paddestoelen kan je ook andere "inzichten" krijgen

yellowmoon

Bewuste gebruiker
geen coke of speed want in jouw situatie zou dat superverslavend zijn, geloof me dat je nooit vanaf zou kunnen komen

je kunt beter naar huisarts voor die klachten

neti

Badass junkie
Idiotwind zei:
Zelf heb ik namelijk wel vaak last van onzekerheid, in mezelf gekeerd raken, verlegenheid - en dat is echt vervelend. Als ik dan wat zou kunnen nemen om de situatie wat dargelijker te maken... dat zou fijn zijn.

Ik begrijp dat je graag verandering in je situatie wilt aanbrengen. Ik vraag me af of het gebruiken van drugs om die reden een goede keuze is.

Ten eerste lijkt mij het een verlsaving in de hand te werken als de effecten van de drugs je bevallen. Bovendien zijn er ook andere wegen om aan je verlegenheid te werken. Op die manier heb je er ook wat aan als je 'nuchter' bent.

Informeer eens bij je huisarts of het maatschappelijk werk bij je in de buurt, het kost je netis. Er zijn bijvoorbeeld speciale cursussen 'Opkomen voor jezelf'.

matthijs

Badass junkie
Onzin...je bent onzeker..so what.
Dat ben je nou eenmaal en je voelt je beter door het te accepteren dan wanneer je er tegen probeert te vechten.

caatje

Badass junkie
Onzekerheid is een vervelend iets maar om die nou met drugs te laten verdwijnen......Dat is natuurlijk maar een tijdelijke (paar uren) oplossing. Neem een assertiviteitscursus!! Dan heb je er altijd wat aan.

sjampion

Newbie
paddo's.. het heeft mij idd nieuwe inzichten gegeven en
mij geholpen de kern van deze onzekerheid te vinden, zodat ik
eraan kan werken

Mindless1985

Badass junkie
Paddo's nemen omdat je je onzeker voelt is niet echt slim.. ik zou nooit paddo's gebruiken als ik echt onzeker was. Je gaat je er alleen nog maar nietiger door voelen lijkt me.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
In een periode dat ik wat minder stevig in m'n schoenen stond en weinig zelfvertrouwen had heb ik mijn eerste trip gehad op paddo's en die kende diepe dalen. Weet waar je aan begint. Ik heb er wel van geleerd, die trip, maar zou het niet over willen doen. Nu geniet ik meer van de schimmels.

Lana

Wijs gebruiker
Je moet het zelf zien te overwinnen en niet met behulp van drugs. Dat lost niks op. Je gaat je dan alleen maar kut voelen als je nuchter bent. En dat is niet om te harden.

Maar je bent toch goed zoals je bent, als je niemand dwarsligt. Het zal misschien ook deels je karakter zijn. En daar is maar 1 oplossing voor en dat is accepteren.. En nuchter aan jezelf werken.
Als je jezelf bent, kom je ook mensen tegen die je liggen. Als je jezelf gaat overschreeuwen met drugs op, is dat niet het geval. Je moet alles op lange termijn zien. Waar ben je beter mee af?

heartcore

Coke misschien? Ik heb nog maar 1 keer coke gedaan en had geen bijwerkingen.
Er zijn vast zat mensen genoeg die je kunnen helpen hier op DF.

Is het toegestaan randdebiel te roepen als antwoord hierop?

Want dat is eigenlijk het enige wat bij me op komt :wink:

Bovenaan