oogst na bevruchting?

pawelonius

Belezen gebruiker
Daar ben ik weer :tongueout:

nou vroeg ik me toch af: stel je hebt vrouwelijke plantjes die bevrucht zijn, kun je dan alsnog wiet krijgen? en hash? in de bladeren zit toch ook thc etc. waar je hash van kunt maken?

Ik hoor altijd dat je bevruchting moet voorkomen, en dat geloof ik best. maar ik vraag me aan de andere kant ook af of dan álle werkzame stoffen weg zijn, omdat ik weleens heb gehoord dat mensen tussen de toppen in de shop wietzaadjes vonden. dus er waren toppen die werkzaam waren én zaadjes bezaten.
ik zeg btw niet dat mijn vrouwtjes bevrucht zijn, maar het is iets dat ik toch graag wil weten.
ik ben benieuwd :tongueout:

Ik denk dat wanneer je een hermafrodiet hebt, denk ik dat de kans groot is dat de plant slechts beperkt bevrucht is, had bij mijn vorige kweek ook 2 herma's en de wiet was zeer goed te smoren, en ik denk dat ik in totaal misschien 8 zaadjes uit 2 planten heb gehaald, dus het viel zeker goed mee :), nu heb ik ineens ook zaadjes voor mijn volgende kweek gratis en voor niets, nu maar hopen dat deze zaadjes geen herma's voortbrengen :grin:

Ites

Experimenterende gebruiker
Als u plant bevrucht is, zult ge ook wel wiet hebben maar véél minder dan moest ze niet bevrucht zijn.
Wiet knopjes zijn in feite aantrekkingskracht van vrouwelijke plant naar mannelijke plant, dus als er geen mannetjes in de buurt staat gaat de plant massaal produceren om mannelijk zaad te lokken :) Als t bevrucht is, is da nimeer nodig.. Ma een beetje altijd denk ik

pawelonius

Belezen gebruiker
ok bedankt voor in de info :)
en wat hash betreft? dit maak je toch ook van de bladeren en hars van de plant? hoe zit dat na bevruchting?

Bovenaan