Oogsten voor wiet thee

Shiara

Newbie
Ik heb chronische pijn (verbrijzelde voet) en ik ben vorige maand voor het eerst begonnen met zelf wiet kweken (big bang), maar nu weet ik niet of ik echt tot oktober moet wachten of dat ik de bladeren nu al zou kunnen gebruiken om er thee van te maken.
ik drink alleen wiet thee zodat ik wat beter slaap dus het is niet zo erg als het nog niet erg sterk is. Vanwege m'n ouderwetse dokter en slechte financiën kan ik het haast niet meer betalen om wiet te kopen en leek het me dus een betere investering om het zelf maar te gaan kweken.

M'n plantjes zijn al ruim 60 cm hoog en je ziet ze haast groeien. Ik moet ze helaas wel binnen laten groeien omdat het veels te makkelijk is om op mijn balkon te komen. Gelukkig is mijn huiskamer op het zuiden en heb ik dus de hele dag de zon erop.

Arthur King

Wijs gebruiker
Dreuge zei:
je wilt thee maken van de bladeren? gooi die planten dan gelijk maar weg
Hoezo? Er wordt geloof ik wel vaker thee getrokken van de bladeren.

Ik denk dat je nog wat langer moet wachten, er moet denk ik wel wat THC (en andere stoffen) in de bladeren komen.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
In de bladeren zitten nauwelijks actieve stoffen, dus daar thee van maken lijkt me vrij zinloos. Ik zou echt gewoon de toppen daarvoor gebruiken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je zult echt moeten wachten tot de wiet zelf rijp is.

Probeer je plantjes toch eventjes buiten te zetten als het zonnetje lekker schijnt en je thuis bent.
Achter de vensterbank haal je bijna niets van je plantjes af en zul je na 3 weken wiet thee maken toch weer moeten kopen.

ALS je plantjes afgebloeit zijn, kun je bepaalde bladeren wel gebruiken om thee van te maken.
Maar dan enkel de gene die plakken, en waar je kleine witte bolletjes op ziet.

Voor de bloeitijd steekt de plant nog geen energie in het aanmaken van de stoffen die jou helpen, en zul je dus ook niets merken. Overigens heeft de plant die bladeren hard nodig! Zeker als ze achter het raam staan.

Maar even voor de duidelijkheid:

Je gebruikt wiet alleen om in te kunnen slapen?
Dan zijn er vele andere middelen die dit beter, goedkoper en eenvoudiger kunnen.
Of het gezonder is, tja dat is speculeren maar wiet is ook niet bijster goed voor je.

Je kunt denken aan simpele dingen zoals: Melatonine, valeriaan ect.
Maar ook benzodiazepines is een optie ( vraag dat eens na bij je ouderwetse dokter, daar zal hij geen problemen mee hebben).

Succes!

Shiara

Newbie
Bedankt voor de reacties.

Het probleem met andere middelen is dat ik er heel erg slecht op reageer en 2 dagen met watten in m'n hoofd rondloop en niet kan autorijden.
Ik heb van alles en nog wat al geprobeerd, slaappillen, valeriaan, verscheidende medicatie die ervoor zorgt dat je slaperig wordt, maar wietthee is het enigste wat snel genoeg is uitgewerkt om me de volgende ochtend weer normaal te voelen. Op de gigantische trek op zoetigheid na, maar 2 boterhammen met hagelslag zijn genoeg om van dat gevoel af te komen. :sunglasses:

Ik snap dat de knoppen het beste werken, maar ik heb op verschillende websites gelezen dat je bladeren en zelfs takken kan gebruiken om er thee van te maken. Vandaar dat ik het dus toch maar eens wilde vragen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Shiara zei:
Bedankt voor de reacties.

Het probleem met andere middelen is dat ik er heel erg slecht op reageer en 2 dagen met watten in m'n hoofd rondloop en niet kan autorijden.
Ik heb van alles en nog wat al geprobeerd, slaappillen, valeriaan, verscheidende medicatie die ervoor zorgt dat je slaperig wordt, maar wietthee is het enigste wat snel genoeg is uitgewerkt om me de volgende ochtend weer normaal te voelen. Op de gigantische trek op zoetigheid na, maar 2 boterhammen met hagelslag zijn genoeg om van dat gevoel af te komen. :sunglasses:

Ik snap dat de knoppen het beste werken, maar ik heb op verschillende websites gelezen dat je bladeren en zelfs takken kan gebruiken om er thee van te maken. Vandaar dat ik het dus toch maar eens wilde vragen.

Dat is jammer..

De bladeren ( takken betwijfel ik.. Dan moet je denk ik erg veel hebben voor 1 kop werkzame thee) kun je gebruiken, maar niet allemaal.

Ook zullen ze alleen werkzame stoffen bevatten als er topvorming gaat plaatsvinden/heeft gevonden. De bladeren kun je ook het best met de wiet mee oogsten, dan zijn ze het potenst.

Bovenaan