Oops! Paddo's wat te lang laten staan

phy

Bewuste gebruiker
Hallo,

Na een dag of vijf ergens anders te zijn geweest, kwam ik weer thuis en ik was erg nieuwsgierig hoe mijn kweeksetje ervoor stond. Ik werd flink verrast! Er stonden twee enorme reuzen van paddestoelen in mijn bakje, die een waar slachtveld van sporen hadden uitgespuwd. Alles is zwart van de sporen!

De andere grote is al weg, deze liet los bij het verwijderen van de zak.

The crime scene.

De opbrengst. 168 gram aan pure paddo.

De opbrengst is leuk natuurlijk, maar dit is pas de tweede flush. Alles is een grote sporenellende. Ik vraag me echt af of ik hier nog een 3e flush van kan maken. Hoe ga ik dit in godsnaam schoon krijgen? Heeft iemand anders ervaring hiermee?!??

En hoe ga ik ooit die sporen van die paddestoelen af krijgen... Ze zijn gitzwart!

phy

Bewuste gebruiker
MiNiMaLiSDope zei:
kun je die nog opeten eig?

Ow je kan ze nog wel opeten. Sporen smaken niet zo lekker maar zijn niet giftig.

drogen en afspoelen?
Ik heb het al geprobeerd met afspoelen maar dat hielp niet zo. Krabben ging wel maar dan beschadig je de paddestoelen. Ik probeer na het drogen wel of het afspoelen lukt.

phy

Bewuste gebruiker
Nou, volgens mushmush kan ik de boel gewoon soaken en klaarzetten voor de volgende flush. Dus heb ik dat gedaan. Hopelijk komt er nog wat uit!

Nu snap ik ook waarom sporen in je kweekset slecht zijn. Het geeft een zooitje en het killt al je kleine paddestoeltjes (ik zie 'lijkjes' liggen). Toen ik wegging, groeiden er ong. 12 paddestoelen, hoewel maar vier de sporenregen hebben overleefd (waarvan 2 van 70 gram!!!, dat wel :wink:)

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat een paddo-bloedbad! :openmouth:

Ik dacht altijd dat zo'n kweekset verloren was als zo'n hoop sporen ze vervuild had.
Maar ach, proberen kan geen kwaad.

Welke paddo-variëteit is het overigens?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.

phy

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Als je die paddo's wilt consumeren, dan zou ik er sowieso thee van zetten. Dan loop je iig geen risico om misselijk te worden van die schimmel.

schimmel = sporen neem ik aan :wink:

Wat een paddo-bloedbad! :openmouth:

Ik dacht altijd dat zo'n kweekset verloren was als zo'n hoop sporen ze vervuild had.
Maar ach, proberen kan geen kwaad.

Welke paddo-variëteit is het overigens?
Ik dacht cubensis. Ze zijn van mush mush.
http://www.mushmush.nl/

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
phy zei:
kapitein-x zei:

Sporen zijn in zekere zin ook schimmels.
Maar je hebt idd wel gelijk. Het is een beetje overhaast om een zwart uitgeslagen paddestoel meteen als beschimmeld weg te zetten.

Toch zou ik er wel thee van zetten, om buikpijn te voorkomen.

phy

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
phy zei:
kapitein-x zei:

Sporen zijn in zekere zin ook schimmels.
Maar je hebt idd wel gelijk. Het is een beetje overhaast om een zwart uitgeslagen paddestoel meteen als beschimmeld weg te zetten.

Toch zou ik er wel thee van zetten, om buikpijn te voorkomen.

...Wat een beschimmelde schimmel zou betekenen :P
Het lijkt me idd niet overbodig om een soepje te maken. De sporen zien er niet bepaald smakelijk uit.

phy

Bewuste gebruiker
Woohoo!!! Ik zie een pinhead!!!! Het lijkt dus nog te gaan lukken. :hearteyes:

Foto's volgen nog als hij wat groter is want er valt nu nog niet veel te zien...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lol, ziet er heavy uit :grin: ben benieuwd hoe die volgende flush zich zal ontwikkelen!

Kwens je veel geluk ^^

phy

Bewuste gebruiker
fs180 zei:
valt me op trouwens, dat de 2e flush het beste is

Nou, het was een goede oogst! 160 grammies!

Wie herkent hem nog terug!?!?!

Jajaja de eerste kleintjes..!!! 4 stuks om precies te zijn

Zo zie je ze beter

Vijf daagjes later zijn het er 13 geworden. 10 grote en drie mini's nog.

Gaat goed zo!!! :hearteyes: :beer:

phy

Bewuste gebruiker
De ander paddo's zijn inmiddels gedroogd en het is behoorlijk kansloos om die schoon te krijgen. Dat wordt een soepje!

Jammer dat ze zo krimpen van het drogen, die twee grote zijn nu opeens niet meer zo indrukwekkend...

gtje

Bewuste gebruiker
oww jammer man ... en met een dunschilletje ???? kun je de sporen plsu een beetje paddo niet weg krijgen dan ????

greetzzz gtje

L

Lid 6909

Gast
als je grote paddo's 70 gram waren, zou er na het schillen met een dunschiller echt nog wel 50/60 overblijven, lijkt me nog wel wat.

Maar als je de paddo's eerst droogt, werkt die soep dan nog wel?
Ik dacht altijd dat je van verse paddo's thee en soep kon maken.
-Correct me if i'm wrong!

Bovenaan